با اقامت دبی به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

با-اقامت-دبی-به-کدام-کشورها-می_توان-سفر-کرد؟

آنچه در این مقاله میخوانید

مقدمه

کشور امارات متحده عربی یا به اختصار امارات به عنوان کشوری در خاورمیانه در نظر گرفته می‌شود که در شبه جزیره عربستان واقع شده است. در واقع اخذ اقامت امارات برای افراد بسیار پرکاربرد است، چرا که پاسپورت این کشور در رتبه اول قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان قرار گرفته است و با داشتن اقامت دبی و کشور امارات می‌توانید به بیش از ۱۵۰ کشور سفر کنید. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که کشور امارات به دلیل جاذبه‌های طبیعی غنی، فرهنگ گوناگون و همچنین تمدن و عصر جدید خود به عنوان یکی از مقاصد محبوب مهاجرت و گردشگری در سطح جهان شناخته می‌شود.

 در نتیجه اگر شما عزیزان قصد دارید تا اقامت امارات را به دست آورید به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنم در این مقاله از سوی گروه تجاری ققنوس ، همراه ما باشید.

با اقامت دبی به چه کشورهایی می‌توان سفر کرد؟

با اخذ اقامت دبی و یا اقامت امارات می‌توانید به بسیاری از کشورهای پیشرفته و بزرگ مطرح در سطح دنیا، سفر کنید؛ اما لازم است در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که هر کشوری جهت اجازه ورود، قوانین و مقررات خاصی را در نظر می‌گیرد که ممکن است نیاز به ویزا داشته باشد و یا نداشته باشد. در نتیجه می‌توان گفت ساکنان امارات متحده عربی یا افراد دارای اقامت کشور امارات اجازه دارند بدون اخذ ویزا به کشورهای زیادی مسافرت نمایند که در ادامه به پرطرفدارترین مقاصد سفر از کشور امارات می‌پردازیم.

کشورهای اروپایی

اگر شما اقامت دبی دارید و می‌خواهید به کشورهای اروپایی سفر کنید، می‌توانید از ویزای شنگن استفاده کنید. با ویزای شنگن می‌توانید به ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا سفر کنید. همچنین می‌توان گفت کشورهای اروپایی که که با اخذ اقامت کشور امارات دبی امکان سفر به آنها را دارید عبارت است از:

  • اتریش
  • آندوارا
  • کرواسی
  • جمهوری چک
  • بلغارستان
  • فرانسه
  • آلمان
  • مجارستان
  • نروژ
  • ایتالیا
  • هلند
  • لهستان
  • پرتغال
  • سوئد
  • دانمارک
  • فنلاند
  • مالت
  • مونته نگرو
  • هلند
  • استونی
  • و…

کشورهای خلیج فارس

بسیاری از کشورهای خلیج فارس مانند قطر، عمان، کویت و بحرین با داشتن اقامت امارات برای شما عزیزان قابل دسترس خواهند بود.

کشورهای آسیایی

مانند تایلند، مالزی، سنگاپور و چین از کشورهایی هستند که با اقامت دبی می‌توانید به آن‌ها سفر کنید.

کشورهای آمریکا شمالی

نظیر کانادا و آمریکا نیز از کشورهایی هستند که ممکن است بتوانید با دریافت اقامت دبی به آن‌ها سفر کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که پیش از هر گونه سفر، بهتر است قوانین و مقررات مربوط به ورود به هر کشور را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که شما دارای مدارک و ویزاهای لازم برای ورود به آن کشور هستید یا خیر.

روش‌های اخذ اقامت امارات

دریافت اقامت امارات متحده به عنوان یکی از بهترین روش‌ها جهت آغاز یک زندگی جدید در این کشور در نظر گرفته می‌شود. جهت دریافت اقامت دبی یا امارات روش‌های گوناگونی وجود دارد که هر کدام از این شرایط قوانین و مقررات مربوط به خود را دارند. از این رو در ادامه به تعدادی از روش‌های دریافت اقامت امارات خواهیم پرداخت.

روش اول: اخذ اقامت کاری

اگر شما توانایی ارائه مدرک کاری و قرارداد کاری با یک شرکت یا سازمان در کشور امارات را دارید، می‌توانید اقامت کاری از این کشور را دریافت کنید. در این مورد شرکت یا سازمان مورد نظر باید برای شما ویزای کاری صادر کند و پس از ورود به کشور امارات، شما باید مراحل لازم را جهت اخذ اقامت دبی و یا امارات را طی کنید.

روش دوم: اقامت از طریق سرمایه‌گذاری

اگر شما توانایی سرمایه‌گذاری در کشور امارات را دارید، می‌توانید اقامت سرمایه‌گذاری دریافت کنید. در این مورد بستگی به میزان سرمایه‌گذاری، نوع ویزای مورد نظر متفاوت خواهد بود.

روش سوم: اخذ اقامت خانوادگی

اگر شخصی از اعضای خانواده شما در امارات اقامت دائم دارد، ممکن است بتوانید اقامت خانوادگی دریافت کنید.

روش چهارم: اخذ اقامت بازنشستگی

برای افراد بازنشسته، امکان اخذ اقامت بازنشستگی در امارات وجود دارد. در نتیجه افراد پس از بازنشستگی و ارائه مدارکات لازم می‌توانند نسبت به اخذ اقامت کشور امارات تحت عنوان اقامت بازنشستگی اقدام نمایند.

روش پنجم: اخذ اقامت امارات از طریق تحصیل

از دیگر روش‌های اخذ اقامت دبی یا امارات به وسیله تحصیل در این کشور می‌باشد. شما عزیزان می‌توانید با تحصیل در این کشور نسبت به اخذ اقامت خود اقدام کنید.

روش ششم: اخذ اقامت دبی از طریق خرید مسکن

اگر شما به عنوان فردی در نظر گرفته می‌شوید که می‌تواند در کشور امارات مسکن خریداری کند، می‌توانید نسبت به اقامت کشور امارات اقدام کنید. لطفاً توجه داشته باشید که هر یک از روش‌های فوق نیاز به مدارک و شرایط خاص دارند. بهتر است قبل از شروع هر فرآیند، با یک وکیل یا مشاور مهاجرت و یا با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس مشورت کنید تا بهترین روش را برای شما تعیین کنید.

کشورهایی که به ویزای الکترونیک برای شهروندان امارات نیاز دارند، کدامند؟

شهروندان ساکن امارات متحده عربی ممکن است جهت ورود و مهاجرت به بعضی از کشورها نیاز به ویزای الکترونیکی یا Evisa داشته باشند. در واقع می‌توان گفت ویزای الکترونیکی به مجموعه مجوزاتی گفته می‌شود که جهت ورود به کشور به شکل الکترونیکی صادر می‌گردد و برای شهروندان کشورهای گوناگون صادر می‌شود. البته لازم است در ابتدای کار توجه داشته باشید که شرایط و مدت زمان اخذ ویزای الکترونیکی برای هر کشوری متفاوت است و به تاریخ و وضعیت هر کشور بستگی خواهد داشت. در جدول زیر به برخی از کشورهایی که شهروندان امارات متحده عربی یا افراد دارای اقامت دبی ممکن است جهت ورود به آنها نیاز به ویزای الکترونیکی داشته باشند، پرداخته شده است.

کشور هندجهت ورود به کشور هند شهروندان امارات متحده عربی یا افراد دارای اقامت دبی نیاز به ویزای الکترونیکی دارند که می‌توانند آن را به شکل آنلاین از سایت مخصوص آن اخذ نمایند.
کشور تایلندجهت سفر به کشور تایلند، ممکن است نیاز به ویزای الکترونیکی داشته باشید که می‌توانید آن را از وب سایت‌های مخصوص به آن کشور اخذ و دریافت نمایید.
کشور استرالیاجهت سفر به کشور استرالیا شهروندان امارات متحده عربی نیاز به اخذ ویزای الکترونیکی دارند که به شکل الکترونیکی صادر می‌شود.
کشور کاناداجهت سفر به کانادا ممکن است نیاز به ویزای الکترونیکی داشته باشید که می‌توانید آن را از سایت‌های مخصوص کانادا دریافت و اخذ نمایید.
کشور آمریکاجهت ورود به ایالات متحده آمریکا، شهروندان امارات متحدی العربی ممکن است نیاز به اخذ ویزای الکترونیکی داشته باشند که می‌توانند آن را به صورت آنلاین دریافت نمایند.
کشورهایی نظیر جاکارتا، اندونزیجهت سفر و یا ورود به اندونزی و یا جاکارتا افراد دارای اقامت دبی نیاز به ویزای الکترونیکی دارند.
  کشور نیوزلندعلاوه بر کشورهای گفته شده کشور نیوزلند نیز به عنوان کشوری در نظر گرفته می‌شود که نیاز به ویزای الکترونیکی دارد.

چه کشورهایی نیاز به ویزا برای شهروندان امارات متحده عربی هستند؟

شهروندان ساکن امارات متحده عربی یا افراد دارای اقامت دبی یا اقامت امارات می‌توانند به بسیاری از کشورها بدون ویزا سفر کنند؛ اما برای ورود و سفر به بعضی از کشورها نیز نیاز به ویزا دارند. در نتیجه با توجه به اینکه شرایط ویزا ممکن است در طول زمان تغییر کند پیشنهاد می‌شود که پیش از سفر با سفارت مربوطه تماس حاصل فرمایید. در زیر فهرستی از بعضی از کشورها که شهروندان امارات متحده عربی جهت سفر به آنها نیاز به ویزا دارند آورده شده است.

این کشورها عبارت است از:

  • ایالات متحده آمریکا
  • کانادا
  • انگلستان
  • استرالیا
  • کشورهای اتحادیه اروپا
  • روسیه
  • و …

معایب سفر به کشورهای دیگر با اقامت دبی

سفر به کشورهای دیگر با اقامت امارات علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم.

داشتن محدودیت برای ویزا

بعضی از کشورها ممکن است برای ورود به کشورشان ویزا یا مجوز خاصی را از شما بخواهند که ممکن است زمان‌بر یا پیچیده باشد. این محدودیت ممکن است به عنوان یک عیب برای افرادی که می‌خواهند به کشورهای دیگر با اقامت دبی سفر کنند، مطرح شود.

نیاز به حضور فیزیکی

برخی کشورها برای اخذ ویزا یا مجوز، نیاز به حضور فیزیکی شما در سفارت یا دفتر کنسولی خود دارند که این ممکن است برای شما مشکل ساز باشد، به ویژه اگر شما در دبی یا امارات اقامت دارید.

وجود مشکلات امنیتی

برخی کشورها با مشکلات امنیتی مواجه هستند که سفر به آن‌ها برای افراد دیگر مخاطراتی را به همراه دارد. این مسئله ممکن است برای افرادی که در دبی زندگی می‌کنند و به سفر به کشورهای دیگر فکر می‌کنند، یک نگرانی باشد.

تغییرات قوانین و مقررات

قوانین و مقررات ورود به برخی کشورها ممکن است به صورت ناگهانی تغییر کند که ممکن است برای شما مشکل ساز باشد، به ویژه اگر شما در دبی اقامت دارید و قصد سفر به کشور دیگر را دارید.

هزینه‌ های اضافی

سفر به کشورهای دیگر ممکن است هزینه‌های اضافی مانند هزینه ویزا، بلیط هواپیما، اقامت و غذا را به همراه داشته باشد. این هزینه‌های اضافی ممکن است برای افرادی که در دبی زندگی می‌کنند و قصد سفر به کشورهای دیگر را دارند، چالش‌برانگیز باشد.

سؤالات متداول

به چه کشورهایی می‌توان با دریافت اقامت دبی بدون ویزا سفر کرد؟

برخی از این کشورها شامل ارمنستان، گرجستان، مالزی، زامبیا و… در نظر گرفته می‌شود.

از چه روش‌هایی می‌توان اقامت امارات را دریافت کرد؟

با استفاده از روش‌های گوناگونی مانند اقامت کاری، اقامت از طریق سرمایه‌گذاری، اقامت خانوادگی، اقامت خرید مسکن و … می‌توان اقامت دبی را به دست آورد.

سفر به چه کشورهایی برای شهروندان امارات نیاز به ویزای الکترونیک دارد؟

کشورهایی مانند کشور هند، کشور تایلند، استرالیا، کانادا، آمریکا، نیوزلند و غیره به عنوان کشورهایی در نظر گرفته می‌شوند که نیاز به اخذ ویزای الکترونیک دارند.

سفر به کشورهای دیگر با اقامت امارات چه معایبی را به دنبال دارد؟

بعضی از این معایب شامل محدودیت برای ویزا، مشکلات امنیتی، هزینه‌های اضافی، تغییر قوانین و مقررات و مواردی از این قبیل می‌شود.

 جمع بندی

در این مطلب از سوی گروه تجاری ققنوس ما به شما عزیزان کشورهایی را معرفی کردیم که با داشتن اقامت امارات و یا دبی می‌توانید به آنها سفر کنید که برخی از این کشورها شامل مصر، ترکیه، قبرس و بسیاری دیگر از کشورها هستند. همچنین اگر قصد اخذ اقامت دبی و یا امارات را دارید می‌توانید با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس ارتباط بگیرید و نیز از خدمات ما که شامل حمل نقل کالا به کشورهایی مانند امارات متحده عربی و سایر کشورها می‌شود، بهره‌مند شوید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *