بهترین سایت های B2B در جهان را بشناسید (راهنمای ۲۰۲۳)

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

بهترین سایت های B2B

آنچه در این مقاله میخوانید

اگر شما هم صاحب کسب و کاری هستید حتما با سایت های بی توبی آشنایی دارید. در سایت B2B یک تجارت اجازه دارد تا با تجارت دیگر معاملاتی انجام دهد و از این راه درآمدی کسب نماید. در دهه گذشته سایت های بی تو بی یا همان تجارت در تجارت بصورت آشکاری رشد و گسترش پیدا کرده است. چین صاحب بیشترین تعداد شرکت‌ها و بهترین سایت های B2B در جهان است و بعد از آن ایالات متحده، هند و هنگ کنگ دارای بهترین سایت های بازاریابی بین المللی می‌باشند. در دهه گذشته در کشورمان ایران نیز وب سایت های B2B زیادی ایجاد و مورد استقبال کسب و کارها قرار گرفت. در این مقاله از گروه تجاری ققنوس به معرفی بهترین این سایت‌ها و فواید استفاده از آنها می‌پردازیم.

بهترین سایت ‌های B2B دنیا در سال ۲۰۲۳

در ادامه به معرفی پرکاربردترین و بهترین سایت ‌های B2B که در سراسر دنیا معروف می‌باشند، می‌پردازیم.

بهترین سایت های B2B
بهترین سایت های B2B

وبسایت Alibaba

سایت علی بابا چین که در سال ۱۹۹۹ ساخته شد از جمله بزرگترین مارکت پلیس و مرکز تجارت در دنیا جهت خرید و فروش می‌باشد. این سایت بی تو بی دارای چند زبان مختلف است تا ارتباط بهتر را برای تمام مردم جهان فراهم کند.

فروشگاه India MART

بزرگترین سایت بازاریابی هند که هم از سیستم تجارت به تجارت B2B و هم مشتری به مشتری C2C پشتیبانی می‌کند ایندیا مارت است. این سایت بعد از سایت Alibaba در رتبه دوم سایت های بازاریابی بین المللی قرار دارد و در خود کشور هند نیز بی رقیب می‌باشد.

وبسایت eWordlTrade

این سایت به آمریکا تعلق دارد و به دنیای B2B تازه وارد شده است، اما بسیار سریع رشد کرده و راهی در بین بهترین سایت ‌های B2B دنیا یافته است. میزان پیشرفت این سایت را می‌توان در توانایی آن برای پیشنهاد ۱۰ قیمت متفاوت برای یک محصول مشاهده کرد. اکثرا تولیدکنندگان چینی در این سایت فعالیت دارند، اما از کشورهای دیگر نیز در آنجا حضور دارند.

سایت Made-in-China

حتما این نام برای خیلی از شما آشناست و آن را می‌شناسید، بر روی هر محصولی هم قرار بگیرد می‌فهمیم که آن محصول ساخت و تولید کشور چین و تایوان است. سایت  Made-in-China صنعت الکترونیک و محصولاتی از این دست را در چین اداره و رهبری می‌نماید و از موفق‌ترین سایت ‌های بازاریابی بین المللی محسوب می‌شود.

سایت Global Sources

شرکت Global Sources یک شرکت قدیمی است که در سال ۱۹۷۰ ثبت شد. گلوبال سورس در چند سال گذشته رشد چشمگیری را تجربه کرده و از استراتژی‌های بسیار عالی برای فروش خود استفاده می‌کند. این پیشرفت باعث شده تا یک ملیون خریدار در سطح بین المللی از سایت Global Sources خرید نمایند. این سایت بر کیفیت محصولات تولیدی تولیدکنندگان بسیار توجه و دقت دارد و آنها را اعتبار سنجی می‌کند. همچنین از بهترین سایت های B2B است که به علت فعالیت بسیار در نمایشگاه‌های تخصصی در سراسر دنیا، تامین‌کنندگان و خریداران از کل دنیا را با هم روبه‌رو می‌کند.

فروشگاه DHgate چین

این سایت چینی جهت عمده فروشی محصولات با کیفیت بالا و مرغوب چین می‌باشد که با پشتیبانی از زبان انگلیسی و پیشنهاد نرخ‌های محصولات، خریداران را به سمت خود جذب می‌نماید. از این جهت نمی‌توان نمونه‌ای مانند فروشگاه DHgate در دنیا یافت. دی اچ گیت شعبات فعال در اکثر نقاط جهان دارد و این امر، خرید و فروش محصولات تولیدی را سریع‌تر و تسهیل می‌کند. همچنین بخاطر پرداخت بین‌المللی ایمن و سرویس ارسال محصول از سایت ‌های بازاریابی بین المللی مشهور است.

وبسایت Trade India

از بهترین سایت های B2B در دنیا که ویژه فروش محصولات تولیدی کشور هند است، می‌توان به Trade India اشاره کرد.این سایت در تجارت جهانی فعال می‌باشد و مناسب برای کسب و کارهای کوچک هندی است که از محصولات بی‌شماری پشتیبانی می‌نماید. همچنین سایت Trade India سرویس دایرکتوری آنلاین را جهت واردات و صادرات فراهم کرده و SME گوگل نیز شده است.

سایت IOffer

IOffer یک سایت مارکت پلیس و یکی از سایت‌های بسیار خوب B2B است که عملکرد آن شبیه سایت آمازون می‌باشد. سایت IOffer با ارائه راهکارهایی کمک می کند که هنگام خرید و فروش از بروز کلاهبرداری جلوگیری شود.

سایت EC plaza

این نیز از دیگر سایت های بازاریابی بین المللی است که با بیش از ۱۰۰۰۰۰۰ کاربر با رهبری بازار B2B، به عنوان بهترین ارائه دهنده خدمات آنلاین و آفلاین، شناخنه شده است. این پلتفرم در سال ۱۹۹۶ در کره جنوبی تاسیس شد و از بهترین سایت های B2B در دنیاست که مشتریان بالقوه فراوان؛ کاتالوگ‌های محصولی و دایرکتوری‌هایی از شرکت‌ها را دارا می‌باشد. سایت  EC plazaاز زبان‌های انگلیسی، چینی؛ کره‌ای و ژاپنی پشتیبانی می‌کند و از مطمئن‌ترین بازارهای آنلاین عمده فروشی برای تجارت جهانی است.

فروشگاه Fibre2Fashion

در حالیکه اکثر سایت های B2B مشهور همه نوع دسته‌بندی محصولی و انواع محصولات را ارائه می‌دهند، ولی Fibre2Fashion فقط بر یک نوع محصول متمرکز است؛ فشن و مد روز. هدف این سایت تقویت و ارائه خدمات به صنعت نساجی است. امروزه این سایت گزارشات تحلیلی؛ راهکارهای کسب و کار، مجلات و بسیاری دیگر از امکانات را همراه با محصولات خود به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین یک مارکت پلیس B2B بی نظیر برای خریداران از سراسر دنیاست. Fibre2Fashion از سایت های بازاریابی بین المللی هندی می‌باشد و عمده تامین‌کنندگان آن نیز هندی می‌باشند که محصولات با کیفیت و بی عیب و نقصی ارائه می‌دهند.

وبسایت Trade key

نمونه دیگر از بهترین سایت های B2B در دنیاست که راهکارهای مفیدی جهت توسعه و رونق کسب و کارهای بین المللی (به ویژه در حوزه صادرات و واردات) ارائه می‌نماید. این سایت با بیش از ۱۰ میلیون بازدید در ماه، جزء بزرگ‌ترین پلتفرم‌های B2B دنیا می‌باشد که دارای نمایندگی رسمی در چندین کشور دنیا از جمله ایران است و بیش از هر سایت دیگری شرایط مناسبی برای ورود تجار ایرانی به بازارهای بین المللی فراهم نمود.

منظور از تجارت B2B چیست؟

B2B مخفف (Business to Business) یا همان بازاریابی تجارت به تجارت عبارت از یک نوع بازاریابی و انجام معاملات تجاری میان مشاغل مختلف در جهان است. در تجارت B2B تامین‌کنندگان، انواع خرده فروشان، تولیدکنندگان و شرکت‌های بزرگ خرید و فروش کالا از سراسر دنیا، زنجیره‌وار بهم وصل می‌شوند. در سایت های بازاریابی بین المللی برای این که یک محصول به دست مشتری نهایی برسد، معامله‌ها و تجارت بین چندین بنگاه تجاری انجام و هر بنگاه با توجه به قیمت کالا، با اضافه کردن ارزش افزوده‌ای به آن، کالا را به بنگاه بعدی تحویل می‌دهند و با حجم بالای معاملات، در نهایت با قیمت نهایی به دست مشتری نهایی می‌رسد.

هر کسب‌ و کاری جهت جلب حداکثر توجه مشتریان به محصول یا خدمات خود، باید شهرت پیدا کند. بهترین سایت های B2B چنین شهرتی را از طریق ارائه خدمات بسیار به مشتریان کسب کرده‌اند: خدماتی چون عرضه انحصاری کالا و حفظ رابطه سالم از طریق قیمت مناسب و تحویل موثر اقلام. بالاترین رتبه در خرید و فروش به روش B2B از آن چیت است. بعد از آن ایالات متحده، هند و هونگ کنگ رتبه‌های بعدی را در تجارت بی تو بی دارا می‌باشند.

سایت های بازاریابی بین المللی
سایت های بازاریابی بین المللی

مزایای تجارت b2b برای کسب‌ و کارها

استفاده از سایت‌ های بازاریابی بین المللی بی تو بی برای کسب و کارها مزایای زیادی دارد که به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

  • خدمات رسانی بهتر و کاهش خطا هنگام معاملات
  • حذف کارمزد و هزینه‌های اضافی که برای کاغذ بازی در ادارات صرف می‌شود.
  • حذف واسطه‌های خرده فروش‌ و توزیع کننده که موجب کاهش ارزش کیفی محصولات و افزایش قیمت‌ها می‌شوند.
  • سرعت بالا در معامله و راحتی استفاده از خدمات سایت B2B و تحویل سریع سفارشات
  • تولید سفارشات به صورت انبوه که در حجم بالایی تقاضا شده‌اند از دیگر مزایای بهترین سایت های B2B است.
  • کاهش نرخ هزینه و زمان برای خریدارانی که زمان و پرداخت هزینه برای آن‌ها مهم است.
  • انعطاف بالا در تولید و بالقوه بودن
  • امنیت در اطلاعات و ارتباطات
  • دریافت پیشنهادات و افزایش رقابت در سایت های بازاریابی بین المللی
  • شخصی سازی نبودن تراکنش‌ها و پرداخت

با همه این مزایا، محدود بودن بازار هدف از ضعف‌های تجارت b2b است که به علت زیاد بودن تعداد مصرف کنندگان و کم بودن شرکت‌های طرف مقابل، ممکن است گاهی موجب ضرر و زیان هم شود.

چرا از سایت ‌های B2B استفاده کنیم؟

اکثر سایت های کوچک و متوسط B2B در حال رشد آهسته در کسب و کار خود می‌باشند و هیچ گونه تجربه یا دانش کافی ندارند تا به شهرت جهانی برسند. مشکل توسعه و گسترش کسب و کار شما در عرصه جهانی، توجه به محلی که در آن قرار دارید نیست. بهترین سایت ‌های B2B، تامین‌کنندگان و خریداران از سراسر دنیا را گرد هم می‌آورد و به آن‌ها خدماتی جهت خرید و فروش محصولات ارائه می‌دهد که برای هر دو طرف مفید باشد.

تحول فناوری دیجیتال موجب تغییر افق‌های تجارت و بخش مالی در سراسر دنیا شده است. مصرف کنندگان دیگر به همان شیوه قدیم خرید نمی‌کنند و شرکت‌ها هم به روش‌های سنتی به فروش کالایشان نمی‌پردازند. چرا که روز به روز، تجارت، رقابت، عرضه و تقاضا تغییر نموده و مسلما این تغییرات بیشتر هم خواهد شد.

خواسته‌های جدید این سایت های بازاریابی بین المللی موجب شد تا تکنولوژی‌های جدید و تجارت آنلاین شکل گیرد. هر کجا که مشتری بخواهد کالایی بخرد، یک شرکت پیدا می‌شود که پیشنهاد فروش آن کالا را می‌دهد. ولی در مورد کسب‌وکار در صنعت تجارت، نوع دیگری از رابطه به دور از مشتریان نهایی وجود دارد. بهترین سایت ‌های B2B این امکان را فراهم کرده‌اند که معامله‌گران با خیال آسوده بتوانند صادرات و واردات کالا را بدون هیچ زحمت و حتی بدون پرداخت هزینه‌های سفر به کشورهای دیگر به انجام رسانند.

مهم‌ترین استراتژی‌ها در بازاریابی B2B

برای اینکه استراتژی بازاریابی B2B را بررسی کنیم چند گام وجود دارد که توجه به آنها ضروریست.

گام اول: بهتر است چشم اندازی جامع داشته باشید

قبل از هر تصمیمی اهداف تجاری قابل اندازه‌گیری را برای خود تعریف کنید، این کار می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. سپس راهکارهایی برای دستیابی به استراتژی‌های بازاریابی بیابید.

گام دوم: باید بازار هدف و خریدار را مشخص کنید

برای سایت های بازاریابی بین المللی و  B2B این مرحله بسیار مهم می‌باشد. با وجود اینکه کالاهای B2C مخاطب بیشتری دارند، اما خدمات B2B گروهی متمایز را شامل می‌شود و نیازهای خاصی از این گروه را بررسی می‌کند. هر قدر بتوانید این مخاطبان را دقیق‌تر شناسایی کنید، سبب برقراری ارتباط بهتری با آن‌ها می‌شود. از سویی هم با کمک بهترین سایت های B2B نیاز مخاطب را می‌فهمید و خدماتتان را با قدرت بیشتری به مخاطبین معرفی می‌کنید.

گام سوم: کانال‌های بازاریابی شرکت‌ها را تعیین کنید

بعد از تعیین دقیق مخاطبین، باید بررسی کنید که کجا می‌توان به مخاطبین دسترسی داشت.

شناسایی دقیق مخاطبین در این مسیر به شما کمک می‌کند. همچنین با پاسخگویی به یکسری سوالات شما می‌توانید بفهمید که آیا در گام قبلی خوب پیش رفته‌اید یا خیر؟ سوالاتی چون:

  • مخاطبین بیشتر زمانشان را در اینترنت چگونه سپری می‌کنند؟
  • در اینترنت بیشتر در مورد چه موضوعاتی سرچ می‌کنند؟
  • آیا به سایت های بازاریابی بین المللی توجه دارند؟
  • کدام شبکه‌های اجتماعی را ترجیح می‌دهند؟
  • کمبودهای رقبا را در تجارت خود، چگونه می‌توان حل کرد؟
  • ترجیح مخاطبین بیشتر چه مشاغلی است؟

گام چهارم: ایجاد دارایی و اجرای کمپین مهم‌ترین استراتژی بهترین سایت های B2B

بعد از یافتن پاسخ روشن به سوالات پیش فرض در گام قبل، دنبال کردن بهترین مسیر در کانال‌های بازاریابی مهم است. جزئیات کمپین‌های موثر را بشناسید، پیامی که می‌خواهید پخش کنید و اقداماتی که باید صورت گیرد، رویکرد خلاقانه، آمار مفید، هدف‌گیری پیچیده و عبارات قوی خرید و نگه‌داری مخاطبین همگی در این مرحله جای دارند.

گام پنجم: اندازه‌گیری و بهبود

انجام این مرحله دائم باید تکرار شود، چرا که شما را در مسیر درست نگه خواهد داشت. با اندازه گیری و بهبود، دلیل این که چرا عملکرد بالا یا پایینی دارید را بهتر درک می‌کنید. می‌توانید در زمینه پول و انرژی در این مرحله تصمیمات هوشمندانه‌ای بگیرید. در سایت های بازاریابی بین المللی هر قدر در تجزیه و تحلیل مسیر و استفاده از تکنیک‌ها هوشیارتر عمل شود، بهتر بر مشکلات غلبه کرده و با رشد مستمر به احتمال بیشتری به اهداف تعیین شده می‌توان رسید.

بهترین سایت های B2B و تفاوت آن با B2C و  C2C

گفتیم که به بازاریابی تجارت به تجارت B2B می‌گویند، یعنی در آن کسب وکار با کسب و کار معامله می‌کند و در واقع یک نوع معامله بین مشاغل می‌باشد. مثلا معامله بین عمده فروش با خرده فروش یا عمده فروش با تولیدکننده. اما حتما می‌پرسید تفاوت‌های بهترین سایت های B2B با سایت B2C و C2C در چیست؟

در پاسخ باید بگوییم B2B تجارتی است که بین شرکت‌ها انجام می‌شود. در حالی که اگر معامله به صورت تجارت به دولت باشد در اصطلاح به آن B2C می‌گوییم. در تجارت الکترونیک B2B برای فروش محصولات یا خدمات از فضای آنلاین استفاده می‌شود، اما در B2C به مصرف کنندگان خدماتی ارائه می‌شود. تجارت B2B در بین سایت های بازاریابی بین المللی و به نسبت B2C پیچیده‌تر است و خریداران B2B پارامترهای بسیار محدودی نسبت به خریدشان دارند. در تجارت B2B خریداران به بلندمدت نگاه می‌کنند، یعنی زمان بیشتری را به تحقیق اختصاص می‌دهند.

در مقابل مشتری B2C بیشتر خریدهای ناگهانی انجام می‌دهد. C2C هم به تجارت بین دو مصرف کننده اشاره دارد؛ یعنی شخصی کالایی را خریداری نموده و آن را به شخص دیگری می‌فروشد.

جمع بندی

اگر شما هم صاحب یک کسب و کار هستید، می‌توانید سریعا به بهترین سایت های B2B مراجعه کنید و با ثبت کسب و کار خود در آن، فعالیت خودتان را در سایت آغاز و به فروش محصولات خود بپردازید. در سایت های بازاریابی بین المللی شما می‌توانید محصولات خود را در دسته‌بندی‌های گوناگون این سایت‌ها قرار دهید. امروزه بیش از هر زمان دیگری فرصت‌های جدید و زیادی برای رشد کسب و کار شما وجود دارد. کافیست که شما هوشمندانه عمل کنید و آن‌ فرصت‌ها را شناسایی نمایید.

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره در زمینه سایت‌های بی تو بی با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید. ما با ارائه خدماتی چون خرید از سایت‌های خارجی، ثبت کسب و کار شما در بهترین سایت های B2B ، کمک به خرید و فروش کالایتان در این سایت ها و.. در خدمت شما هستیم.

تجارت B2B چیست؟

نوعی معامله به صورت آنلاین است که بین بنگاه با بنگاه یا بین کسب و کارهای مختلف انجام می‌شود. بدین ترتیب که هر کسب و کار با افزودن ارزش افزوده‌ای روی کالا سودی از فروش آن می‌برد.

استفاده از سایت های B2B چه فوایدی دارد؟

حذف کارمزد و هزینه‌های اضافی، حذف واسطه‌ها در معامله، سرعت بالا و راحتی استفاده از خدمات، انعطاف بالا در تولید، امنیت در اطلاعات و ارتباطات، افزایش رقابت بین مشاغل. بازهی بالا با سرمایه کم، یافتن تعداد زیادی خریدار و فروشنده، بهینه شدم فروش کالایتان، رشد نام تجاری‌تان،گسترش کسب و کارتان.

برای افزایش فروش در سایت های B2B چه باید کرد؟

با فروش محصولات بر اساس ارزش واقعی و ارتباط موثر با مخاطبین، نشان دادن بازخوردهای مثبت، هدف گذاری صحیح، منطقی و منسجم بودن و داشتن رهبری فکری.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *