تفاوت شرکت بازرگانی و تولیدی؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

تفاوت شرکت بازرگانی و تولیدی

آنچه در این مقاله میخوانید

همانطور که می‌دانید همه گیری ویروس کرونا، دنیای تجارت را تغییر داده  و سبب تسریع رشد تجارت الکترونیک شده است. گزارش‌ها نشان داده که فروش آنلاین در سال ۲۰۲۰، ۳۲.۴ افزایش داشته است. همچنین، با همه گیری کرونا، محصولاتی که مصرف کنندگان به آن علاقمند هستند تغییر کرده‌اند و (فروش) لوازمی مانند باندهای ورزشی، لوازم جانبی کایاک و سایر محصولات نیز رشد چشمگیری داشته است. این تغییرات سبب شده تا نیاز به انواع شرکت بازرگانی و تولیدی ها دچار تحولاتی شود و شناخت تفاوت شرکت بازرگانی و تولیدی به یکی از الزامات جهت توسعه تجارت و سرمایه گذاری تبدیل گردد.

اگر قصد سرمایه گذاری روی این چنین محصولاتی را دارید، در قدم اول باید به دنبال یک تامین کننده مناسب برای محصول مورد نظر خود باشید. شاید برای انجام این کار، سر از چین یا سایر کشورهای ارزان قیمت در بیاورید. با این وجود اگر شرکت‌هایی همچون علی بابا را بررسی کرده باشید، متوجه خواهید شد که همه تامین کنندگان، شرکت تولیدی نیستند. انواع شرکت های بازرگانی هم می‌توانند تامین کننده محصولات شما باشند.

در اینجا با چالشی بزرگ رو به رو می‌شویم: تفاوت شرکت بازرگانی و تولیدی چیست؟ کدام یک بهتر است؟ و چگونه می‌توانید بهترین انتخاب را برای شرایط خود داشته باشید؟ این مقاله از گروه تجاری ققنوس برای کسانی است که می‌خواهند به دنبال بهترین مسیر برای تامین مواد اولیه محصولاتشان بگردند. در ادامه تمامی این سوالات را پاسخ میدهیم و برخی از مهمترین نکات را برای کمک به تصمیم گیری بهتر شما معرفی میکنیم.

با ققنوس همراه باشید.

تفاوت شرکت بازرگانی و تولیدی در چیست؟

برای بیان تفاوت شرکت بازرگانی و تولیدی باید بگوییم، تولیدی ها مکانی است که در آن، کارگران با استفاده از تجهیزات و مهارت‌های تخصصی، محصول مورد نظر را می‌سازند. جالب اینجاست که در تولیدی ها از روش‌های مختلفی برای تبدیل پلاستیک، فلز، چوب و.. به کالای نهایی استفاده می‌شود. تا اینجا با ساز و کار تولیدی ها جهت بررسی تفاوت شرکت بازرگانی و تولیدی آشنا شدیم. اکنون بیایید تا با چیستی انواع شرکت بازرگانی آشنا شویم.

جالب است بدانید که شرکت بازرگانی به تنهایی هیچ کارخانه‌ای ندارد. در عوض برای تامین محصولات با یک یا چند کارخانه، همکاری می‌کنند. این تولیدی ها، محصولات مشتریان را می‌سازند و انواع شرکت‌ های بازرگانی آن‌ها را به دست مشتریان می‌رسانند. تا اینجا شاید همکاری با یک شرکت بازرگانی، کاری غیرمعقول به نظر برسد؛ با این حال، زود قضاوت نکنید. این موضوع به این بستگی دارد که شرکت تجاری موردنظر شما ارزش افزوده دارد یا خیر؟ به طور کلی اکثر شرکت ‌های بازرگانی تجاری دارای ارزش افزوده هستند.

تفاوت شرکت بازرگانی و تولیدی
تفاوت شرکت بازرگانی و تولیدی

۴ نکته برای انتخاب شرکت بازرگانی یا تولیدی

برای آشنایی با تفاوت شرکت بازرگانی و تولیدی، نکاتی است که در رابطه با انتخاب انواع شرکت بازرگانی باید مورد توجه قرار بگیرند. با وجود اینکه همه شرکت‌ های بازرگانی عالی نیستند اما اگر بتوانید یک شرکت خوب پیدا کنید، موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد. در این قسمت قصد داریم تا برخی از تفاوت ها و نکات کلیدی که به شما در انتخاب بین شرکت بازرگانی و تولیدی با کمک می‌کند را معرفی کنیم.

نکته کلیدی شماره یک در تفاوت شرکت بازرگانی و تولیدی: ارتباطات و خدمات مشتری

زمانی که با یک تامین کننده خارجی جهت واردات کالا سر وکار دارید، داشتن ارتباط بدون دردسر حیاتی است. یکی از مزیت‌های شرکت بازرگانی نسبت به تولیدی ها، این است که اغلب ارتباط با آن‌ها آسان تر است. در شرکت بازرگانی، افرادی استخدام می‌شوند که به زبان انگلیسی تسلط دارند و شما می‌توانید به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال، حضور مترجم چینی هنگام برقراری ارتباط با تامین کنندگان چینی و منبع یابی کالا از چین بسیار حائز اهمیت است. در مقابل، ارتباط برقرار کردن با تولیدی ها، کمی دشوار است. نکته دیگری که در تفاوت شرکت بازرگانی و تولیدی وجود دارد، برمی‌گردد به تجربه شما در زمینه واردات محصول از خارج کشور. هرچقدر تجربه شما در این زمینه بیشتر باشد، انتخاب برای شما آسان‌تر خواهد بود.

نکته کلیدی شماره دو: میزان تجربه شما در واردات محصول مورد نظر

اگر در واردات کالا از چین یا سایر کشورهای آسیایی تازه وارد هستید، همکاری با انواع شرکت بازرگانی برای شما انتخاب مطلوب‌تری است؛ چرا که ارتباط با کارخانه‌ها، نیازمند زمان بیشتری است. خبر خوب این که شرکت تجاری قبل از این، روند ارتباط با کارخانه‌ها را طی کرده است، پس می‌توانید بوسیله همکاری با یک شرکت تجاری از آن بهره مند شوید.

نکته کلیدی شماره سه: میزان هزینه کالای مورد نظر شما

چه با شرکت بازرگانی و چه با تولیدی ها همکاری کنید، می‌خواهید هزینه کمتری بپردازید. شاید فکر کنید همکاری با انواع شرکت‌ های بازرگانی به علت داشتن ارزش افزوده، هزینه‌بر تر از همکاری با کارخانه است. اما این موضوع همیشه صدق نمی‌کند. اگر شرکت تجاری با کارخانه همکاری طولانی‌تری داشته باشد، می‌تواند محصولات مورد نظر شما را با قیمت مناسب‌تری از کارخانه تهیه کند. شرکت‌ها به‌دلیل داشتن مشتریان و تعداد سفارش‌های بالاتر، می‌توانند از کارخانه تخفیف بگیرند و این مورد از دیگر تفاوت شرکت بازرگانی و تولیدی است.

نکته کلیدی شماره چهار در تفاوت شرکت بازرگانی و تولیدی: تعداد سفارشات شما

یکی از اولین سوالاتی که شرکت ‌های بازرگانی از شما می‌پرسند، این است که حجم سفارشات شما چقدر است؟ یا به چه تعداد محصول نیاز دارید؟ اگر تعداد سفارشات شما با MOQ (حداقل میزان محصولی که می‌توانید بخرید) مطابقت نداشته باشد، شانس زیادی نخواهید داشت.

لازم به ذکر است برای مشتریانی که حجم سفارش آن‌ها پایین است، همکاری با انواع شرکت تجاری، انتخاب مناسب‌تری است. همانطور که قبل از این جهت توضیح تفاوت شرکت بازرگانی و تولیدی گفتیم، شرکت بازرگانی به‌دلیل داشتن مشتریان زیاد و سفارشات بیشتر می‌تواند MOQ کمتری را به شما ارائه دهد. همچنین آن‌ها می‌توانند طیف گسترده‌تری از محصولات مورد نظر را به شما ارائه دهند. این امر به شما امکان می‌دهد تا بتوانید تجربه یک سفارش ترکیبی فوق‌العاده را داشته باشید.

در آخر، این موقعیت منحصر به فرد شما و شرکت خاص مورد نظر شماست که تعیین می‌کند همکاری با کدام یک، مطلوب‌تر است.

انواع شرکت بازرگانی
انواع شرکت بازرگانی

به ارزش پیشنهادی و اهداف خود نگاهی بیاندازید تا بهترین انتخاب را داشته باشید:

با وجود اینکه ممکن است هزینه همکاری با شرکت بازرگانی به مراتب بالاتر از تولیدی ها باشد، به شما ارزش بیشتر را ارائه می‌دهند که در طولانی مدت، می‌تواند برای شما مفید باشد. البته توجه داشته باشید شما به عنوان یک خریدار باید اطمینان حاصل کنید که شرکت تجاری مورد نظر ارزش کافی برای تصمیم گیری درست سفارش، ایجاد می‌کند یا خیر.

این شرکت‌ها اغلب، شرایط بسیار خوبی را برای واردکنندگان تازه وارد و کوچک ایجاد می‌کنند. البته این بدان معنا نیست که واردکنندگان بزرگ و باتجربه نمی‌توانند از مزایای شرکت‌ های بازرگانی استفاده کنند. اما به طورکلی، بهتر است به ارزش‌ها بیشتر از تبلیغات و برچسب‌های یک شرکت توجه کنید و تفاوت شرکت بازرگانی و تولیدی و خدمات آنها را به خوبی مورد بررسی قرار دهید.

قبل از انتخاب به این موضوع توجه کنید که شرکت بازرگانی مورد نظر شما، چه ارزشی را ارائه می‌دهد؟ آیا این ارزش می‌تواند برای محصول و برند شما، سودآور باشد یا خیر؟

همچنین شما می‌توانید با یک نماینده سورسینگ مناسب، مشورت کنید. نماینده سورسینگ گروه تجاری ققنوس به شما کمک می‌کند تا تامین کننده متناسب با نیازهای خود را پیدا کنید.

کلام پایانی

اگر قصد واردات کالا از سایر کشورها یا ارتباط با تامین کنندگان خارجی را دارید، بهتر است با توجه به نیاز و سرمایه خود با شرکت های بازرگانی، غیرتجاری یا تولیدی ها همکاری کنید. بررسی تفاوت شرکت بازرگانی و تولیدی امر مهمی است که به ارتباطات بهتر و سود بیشتر شما در روند تجارت های بین المللی کمک بسیاری خواهد کرد.

تیم متخصص گروه تجاری ققنوس به عنوان شرکت بازرگانی معتبر، با برخورداری از کارشناسان مجرب و نمایندگان سورسینگ ماهر آماده ارائه انواع خدمات بازرگانی و حمل و نقل بین المللی به شما تجارت عزیز در جهت توسعه تجارت شما میباشند. در صورتی که نیازبه خدمات منبع یابی و سورسینگ کالا، ترخیص کالا و حمل و نقل بین المللی داشتید، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *