حمل تلفن همراه به ایران / بهترین روش ارسال تلفن همراه چیست؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

حمل تلفن همراه به ایران

آنچه در این مقاله میخوانید

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای محموله تلفن همراه شما بیفتد این است که کالا پیش از ارسال مرجوع شود. این امر میتواند برای هر محموله ای اتفاق بیفتد اما لازم نیست نگران باشید، ما مسیر درست حمل تلفن همراه به ایران را به شما نشان خواهیم داد. گسترش کارهای آنلاین و فعالیت های آموزشی از راه دور، باعث شده تا اخیرا متقاضیان زیادی برای خرید و واردات تلفن های همراه وجود داشته باشد. اگر مدل های جدید تلفن را در سراسر جهان عرضه میکنید و میخواهید با بهترین فرآیند برای انجام این کار آشنا شوید، این مقاله راهنما از گروه تجاری ققنوس را جهت واردات موبایل از دبی و.. از دست ندهید.

براساس آمار Statista، فروشندگان تلفن همراه در سال ۲۰۲۰، حدود ۱.۳۸ میلیارد گوشی هوشمند در سرتاسر جهان به فروش رسانده اند و آن طور که به نظر میرسد، این رقم در حال افزایش است. در این مقاله به شما خواهیم گفن که چگونه گوشی های هوشمند خود را در سطح بین­ المللی به بهترین نحو ارسال کنید و بهترین روش حمل تلفن همراه به ایران چیست؟ در ادامه با گروه تجاری ققنوس همراه باشید.

اما پیش از ورود به اصل ماجرا یعنی واردات تلفن همراه، چند نکته وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست:

  1. شما باید از اداره مخابرات یک تأییدیه بگیرید؛ زیرا گیرنده محموله به این تأییدیه نیاز خواهد داشت.
  2. گوشی هایی که در دسته DG (کالاهای خطرناک) قرارمیگیرند به روش هایی خاص برای بسته بندی نیاز دارند.
  3. به طور کلی، تلفن همراه یک کالای باارزش محسوب میشود؛ بنابراین، باید با استفاده از حمل و نقل هوایی جهت واردات موبایل از دبی جابجا شود.

چه نوعی از تلفن های همراه را میتوان در سطح بین ­المللی ارسال کرد؟

در حقیقت محدودیتی در این زمینه جهت حمل تلفن همراه به ایران برای شما وجود ندارد، این یعنی شما میتوانید تلفن های هوشمند، تبلت، تلفن ثابت و… را در سطح بین ­المللی حمل کنید. نکته قابل توجه این است که در هنگام ارسال هر یک از اینها و واردات تلفن همراه، باید اسناد و مدارک مربوط به هر کدام را نیز ارائه دهید که در ادامه بیشتر به این موضوع جهت واردات موبایل از دبی خواهیم پرداخت. علاوه بر همه این موارد، اقدامات ایمنی و بسته بندی این کالاها جهت حمل تلفن همراه به ایران نیز دستورالعمل های خاصی دارد که باید طبق آنها پیش بروید.

واردات تلفن همراه
واردات تلفن همراه

قوانین حمل تلفن همراه به ایران چیست؟

اگر میخواهید برای اولین بار تلفن همراه را ارسال کنید، دانستن چند نکته جهت حمل تلفن همراه به ایران و واردات تلفن همراه برایتان بسیار ضروری است. الزامات دیگری نیز برای ارسال آنلاین تلفن همراه و واردات موبایل از دبی وجود دارد که به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی، باید رعایت شود. شما باید مراقب اسناد و مدارک و همچنین ایمنی بسته بندی کالا باشید.

چندین دستورالعمل وجود دارد که باید پیش از ارسال تلفن همراه آنها را رعایت کنید. به خصوص دستورالعمل های ایمنی؛ زیرا باتری های لیتیومی در اثر گرمای بیش از حد منفجر شوند. بنابراین، مهمترین نکته مراقبت از کالا و بسته بندی ایمن آن جهت حمل تلفن همراه به ایران است.

بسته بندی تلفن همراه برای حمل و نقل

  • برای ایمنی بیشتر جهت واردات و حمل تلفن همراه به ایران، از جعبه مقوایی برای بسته بندی استفاده کنید؛ زیرا در صورتی که جعبه به اندازه کافی محکم باشد، به خوبی از تلفن محافظت خواهد کرد.
  • جعبه ای که برای بسته بندی انتخاب میکنید نباید خیلی بزرگ باشد. وجود فضای خالی بین جعبه تلفن همراه و بسته بندی باعث میشود که تلفن حرکت کرده و احتمالا آسیب ببیند. اندازه جعبه بسته بندی باید متناسب با جعبه تلفن همراه انتخاب شود.
  • برای بالا بردن ایمنی واردات موبایل از دبی، میتوان از پلاستیک های حباب دار در بسته بندی تلفن همراه استفاده کرد.
  • باید شکاف ها یا درزهای اضافی را با مقداری کاغذ یا مقوا پر کنید تا گوشی در هنگام حرکت تکان نخورد.
  • از خاموش بودن تلفن همراه اطمینان حاصل کنید؛ بدین ترتیب باتری ها کمترین احتمال انفجار را خواهند داشت.
  • لازم است برچسب UN3481 را روی جعبه بچسبانید. در صورتی که هر بسته دارای ۲ یا چند باتری لیتیمی است، باید برچسب مربوط به آن را نیز روی جعبه چسبانده شود.

چرا حمل و نقل هوایی برای ارسال تلفن های همراه مناسب است؟

از آنجایی که تلفن های همراه روز به روز درحال پیشرفت هستند و هر ساله مدل های جدیدی به مشتریان عرضه میشود، شرکت ها میخواهند جدیدترین مدل ها در اسرع وقت به دست عموم برسد و به همین علت، حمل و نقل هوایی اولویت اول در ارسال تلفن های همراه است.

 حمل و نقل هوایی چه خدماتی را به شما ارائه میدهد؟

حمل و نقل هوایی برای ارسال کالاهای باارزشی مثل حمل تلفن همراه به ایران، بهترین روش محسوب میشود. علاوه بر درنظر گرفتن ارزش کالا، تلفن همراه آنقدر بزرگ نیست که برای حمل آن به کانتینر نیاز باشد و به همبن علت، بهترین روش برای حمل و نقل تلفن همراه، استفاده از خدمات هوایی است. حمل و نقل هوایی نسبت به روش های دیگر، پرهزینه تر است؛ اما فرآیند حمل در زمان کمتری انجام خواهد شد.

برای مثال، اگر بخواهیم حمل و نقل دریایی را با هوایی مقایسه کنیم، در حمل و نقل دریایی ممکن است ۳۰ روز طول بکشد تا کالاهای شما به خرده فروشی ها برسد که در حمل و نقل هوایی، این زمان به ۲ الی ۳ روز کاهش پیدا خواهد کرد. به طور کلی، حمل و نقل هوایی مزایای بیشتری را دربردارد.

روش مناسب بسته بندی تلفن همراه برای حمل و نقل چیست؟

در وضعیت فعلی، در صورتی که بسته بندی تلفن های همراه طبق استانداردها جهت واردات موبایل از دبی انجام نشده باشد، حمل و نقل میتواند بسیار خطرناک باشد. در این مرحله میخواهیم به موضوع بسیار مهم بسته بندی ایمن تلفن همراه بپردازیم.

انجام اقدامات پیشگیرانه جهت حمل تلفن همراه به ایران، به ویژه در بسته بندی تلفن همراه بسیار ضروری است پس نکات زیر را با دقت مطالعه کرده و آنها را رعایت کنید:

  • در مرحله اول، گوشی هوشمند را داخل پلاستیک حباب دار و مقوای ضربه گیر قرار دهید.
  • سپس، حتی اگر بسته بندی اصلی دستگاه را در اختیار دارید، همه چیز را در یک پاکت پددار بگذارید.
  • در این مرحله باید یک بسته بندی اضافه انجام دهید. یعنی بسته بندی را در یک جعبه بزرگتر قرار دهید و فضای خالی باقیمانده را پر کنید.
  • در مرحله آخر، فقط باید برچسب های حمل و نقل را روی جعبه بچسبانید و تمام!
  • باید به این نکته توجه داشته باشید که هرگونه فضای خالی در جعبه و بسته بندی تلفن باید با پارچه، مقوا و… پر شود. این کار باعث میشود که تلفن همراه در حین حمل و نقل ثابت مانده و در حرکت آسیب نبیند.

یک مرحله مهم دیگر نیز وجود دارد که ممکن است برایتان کمی چالش برانگیز باشد. در ادامه، نگاهی به اسناد و مدارک مورد نیاز برای حمل و نقل تلفن همراه خواهیم داشت:

واردات موبایل از دبی
واردات موبایل از دبی

مدارک مورد نیاز برای حمل و نقل تلفن همراه چیست؟

برگه های اطلاعات ایمنی

شما باید برگه های داده های ایمنی را جهت واردات تلفن همراه ارائه دهید تا اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزات ایمن و تست شده هستند. بدون این کار نمیتوانید پروسه صادرات یا واردات تلفن همراه را ادامه دهید.

پکینگ لیست

پکینگ لیست یکی از مدارک الزامی است که بدون آن، دریافت بار در گمرک امکانپذیر نخواهد بود. لسیت بسته بندی درواقع یک پیوست به فاکتور بازرگانی است. پکینگ لیست باید توسط فرستنده تهیه شود. این لیست برای باز کردن اظهارنامه صادراتی ضروری است و به فاکتور بازرگانی ضمیمه خواهد شد.

الزامات دیگر:

برای حمل و نقل تلفن همراه در سطح بین المللی، به ویژه در بازار اتحادیه اروپا، باید آزمایشات مختلف دیگری را نیز انجام دهید. همه بر این نکته واقف هستند که حمل و نقل و ارسال کالا در سطح بین المللی میتواند بسیار پرسود باشد. شما برای داشتن حمل و نقل موفق خارج از کشور، باید چندین نکته مهم را بدانید:

  • خرید و فروش در حوزه معاملات اقتصادی و بدون توجه به منشاء جغرافیایی در دنیای امروز، دارای مقررات خاص خود است.
  • امروزه، کنترل کننده اصلی در نظام تنظیم الیات در حوزه تجارت، خدمات گمرکی است. بنابراین، آشنایی به مکانیسم های مار گمرکی برای شما بسیار سودمند خواهد بود.

موارد زیر شاخص های حیاتی هستند که فرآیند ترخیص کالا از گمرک به آنها بستگی دارد:

  • وزن
  • ابعاد
  • هزینه سرمایه گذاری
  • هزینه تحویل (در برخی موارد)

اگر این شاخص ها به درستی جهت واردات موبایل از دبی تعیین نشوند، پیشبینی هزینه ها پیچیده خواهد شد.

برای خرید در فروشگاه های آنلاین، ارزش کالا دراظهارنامه توسط داده های فاکتور خرید تعیین میشود. همچنین، مأموران گمرک میتوانند ارزش کالای شما را تعیین کنند. این امر در صورتی اتفاق می افتد که اطلاعات قیمت محصول روی بسته بندی درج نشده باشد و از این طریق میتوان به صورت قانونی، ارزش کالا را در غیاب تأیید کننده قیمت بدست آورد. مأموران گمرک ارزش کالا را با استفاده از یکی از روش های زیر تعیین کنند:

  • تجزینه و تحلیل بهای تمام شده یک محصول یکسان
  • تجزینه و تحلیل بهای تمام شده یک محصول همگن
  • روش تفریق
  • روش جمع
  • روش برگشتی

اکنون ممکن است همه چیز برایتان ساده تر به نظر برسد. به هر حال، شما میتوانید با یک فرستنده مطمئن نیز مشورت کنید زیرا فرستندگان میتوانند تمام امور مربوط به مستند سازی و جمع آموری اسناد و مدارک را برای شما انجام دهند.

اگر دنبال شرکتی هستید که بتواند حمل و نقلی سریع و آسان را برایتان فراهم کند، گروه تجاری ققنوس آماده کمک به شماست. خدمات گروه تجاری ققنوس به شما این امکان را میدهد که در وقت خود صرفه جویی کنید زیرا تنها با یک کلیک میتوانید حمل و نقل را از هر جایی و به هر جایی رزرو کنید. علاوه بر این، شما قادر خواهید بود در هر مکان و هر زمان بار خود را ردیابی کنید و از وضعیت آن آگاه شوید.

کدام یک از روش های حمل و نقل برای ارسال تلفن همراه مناسب تر است؟

تلفن همراه در دسته کالاهای باارزش قرار دارد و همچنین، برای حمل و نقل آن احتیاجی به استفاده از کانتینر نیست. این عوامل سبب شده تا حمل و نقل هوایی بهترین گزینه برای ارسال تلفن همراه به شمار رود. حمل و نقل هوایی نسبت به دیگر روش ها پرهزینه تر است اما به دلیل سرعت بالا و امنیت مناسب، گزینه بسیار خوبی برای ارسال کالاهای باارزش است.

بسته بندی مناسب برای حمل و نقل تلفن همراه چگونه است؟

بهتر است برای بسته بندی از جعبه مقوایی محکم استفاده کنید. اندازه جعبه باید متناسب با اندازه جعبه تلفن همراه باشد. تمام فضاهای خالی باید با فوم، پارچه، مقوا و… پر شود تا تلفن همراه در حین حمل و نقل حرکت نکند و ثابت بماند. میتوان از پلاستیک حباب دار نیز برای بالا بردن ایمنی استفاده کرد. تلفن همراه باید خاموش باشد زیرا در این حالت، احتمال انفجار باتری لیتیومی به حداقل میرسد. در نهایت، برچسب گذاری جعبه باید به درستی انجام شود.

اگر اطلاعات مربوط به قیمت کالا روی بسته بندی قید نشده باشد، چگونه میتوان قیمت کالا را تعیین کرد؟

اگر فرستنده قیمت کالا را روی بسته بندی درج نکرده باشد، برای تعیین ارزش کالا باید از مأموران گمرک کمک بگیرید. این روش یک راه قانونی و امن است که به شما کمک میکند تا ارزش کالا را در چنین شرایطی به درستی متوجه شوید.

به چه علت بسته بندی تلفن های همراه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟

باارزش بودن این کالا یکی از مهمترین عواملی است که میتوان به آن اشاره کرد. علاوه بر این، تلفن همراه در دسته کالاهای خطرناک جای دارد؛ علت این دسته بندی وجود باتری لیتیومی در تلفن های همراه، تبلت ها و… است. این باتری های لیتیومی در دمای بیش از حد میتوانند منفجر شوند که این امر سبب شده تا بسته بندی این کالاها و رعایت ایمنی آن بسیار مهم باشد.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *