چگونه خرید مستقیم کالا از چین داشته باشیم؟ (راهنمای کامل ۲۰۲۲)

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

خرید مستقیم کالا از چین

آنچه در این مقاله میخوانید

اگر یک شرکت یا کسب و کار کوچک دارید که محصولات را به صورت آنلاین به فروش می رسانید، باید مستقیماً از چین خرید کنید. بازارهای چین محصولات با کیفیت بالا را با پایین ترین قیمت به شما عرضه می­کنند. طبیعتا هر چه محصول را ارزان‌تر تهیه کنید، سود فروش بیشتری خواهید داشت. اما در عین حال خرید مستقیم کالا از چین ممکن است به این سادگی نباشد و فرآیند خرید برای اولین بار گیج کننده و پرهزینه به نظر برسد؛ بنابراین اگر به دنبال راهنمایی دقیق و گام به گام برای خرید مستقیم کالا از چین هستید، این مطلب را تا انتها بخوانید. در انتها متوجه خواهید شد که چگونه می توانید کالاهای خود را به صورت حرفه ای از چین تهیه کنید.

چگونه خرید مستقیم کالا از چین داشته باشیم؟

هنگامی که تصمیم می­گیرید از چین کالا وارد کنید، باید با تمام عواملی که در فرآیند واردات کالا دخیل هستند آشنا شوید. بازارهای عمده فروشی چین می توانند کالاهای متنوعی را با قیمت های مقرون به صرفه به شما ارائه دهند؛ بنابراین اگر تصمیم به خرید مستقیم کالا از چین دارید باید به صورت عمده خرید کنید. خرید عمده به شما اجازه دریافت سود بسیار زیادی را می­دهد که می تواند عاملی موثر در رشد کسب و کار شما و ایجاد تجربه واردات پرسود از چین باشد.

پیدا کردن یک محصول مناسب برای واردات

برای یک کسب و کار موفق، باید یک محصول پر تقاضا و پرفروش انتخاب کنید، چون به وسیله آن می­توانید سود بالایی کسب کنید.

توصیه جدی ما به شما این است که اگر به دنبال کسب سود هستید ، محصول مناسب انتخاب کنید. متأسفانه اگر محصول اشتباهی را برای فروش انتخاب کنید، تمام تلاش شما را از بین رفته و حتی ممکن است تمام پول خود را از دست بدهید. یافتن محصول پرفروش کار خیلی راحتی نیست، ولی پس از پیدا کردن آن در سراشیبی کسب درآمد خواهید بود. فرآیند کلی تولید و فروش یک محصول، پروژه­ی پر زحمتی است؛ بنابراین باید کمی برای این کار زمان بگذارید و تصمیم عاقلانه ای بگیرید.

خرید عمده کالا از چین
خرید عمده کالا از چین

پیدا کردن عرضه کنندگان معتبر کالا در چین

عرضه کننده نقش مهمی در موفقیت کسب و کار شما ایفا می­کند. عرضه کننده کالا دقیقاً مانند شریک تجاری شماست که می تواند عامل موفقیت شما باشد و یا باعث شکستتان شود. بنابراین عرضه کننده کالای خود را هوشمندانه انتخاب کنید. پلتفرم‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آنها یک فروشنده معتبر و قابل اعتماد پیدا کنید. پلتفرم هایی مثل Google، بازارهای عمده‌فروشی، نمایشگاه‌های بازرگانی چین و دایرکتوری‌ها.

این نکته را باید مدام به خاطر داشته باشید که تولید و تحویل یک محصول فاکتورهای بسیار مهمی هستند. پس از یافتن عرضه کننده قابل اعتماد باید سفارشات خود را رزرو کنید. ممکن است رسیدن محصولات به دست شما ۴۵ روز طول بکشد. بنابراین رزرو محصول یک گزینه عالی برای دریافت قبل از موعد، یا سر وقت محصولات سفارشی­تان به حساب می‌­آید که در نهایت مشتریان منتظر نمی­مانند و محصولات خود را در اسرع وقت دریافت می­کنند.

درخواست یک نمونه محصول و تایید درخواست

پس از پیدا کردن  و ارتباط با عرضه کننده، مرحله بعدی خرید کالا از چین است. با این حال قبل از نهایی کردن معامله  بهتر است نمونه محصول را از فروشنده بخواهید. ارائه محصول با کیفیت عامل تاثیرگذاری است و نباید از نقش موثر این عامل در موفقیت کسب و کارتان غافل شوید. بنابراین قبل از اینکه سفارشتان را رزرو کنید، همیشه یک نمونه بخواهید. بیشتر عرضه کنندگان عکس محصولات را ارسال می کنند. با این حال، نمی توانید کیفیت محصولات را از کاتالوگ دریافت تشخیص دهید. درنتیجه به جای عکس یا کاتالوگ، نمونه بخواهید. شما می­توانید برای تست کیفیت کالا از عرضه کننده نمونه درخواست کنید. اگرچه ممکن است برای نمونه ها متحمل هزینه شوید؛ اما نمونه بهترین راه برای بررسی کیفیت واقعی محصولات خواهد بود.

نحوه ثبت سفارش و مذاکره در مورد شرایط پرداخت

پس از بررسی کیفیت محصول، مرحله بعدی رزرو سفارش است. می توانید از فروشنده بخواهید که تمام محصولات مورد نیاز را برایتان ارسال کند؛ تا شروع به فروش آنها کرده و کسب درآمد کنید. قیمت محصولات بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین قبل از تایید سفارش باید در مورد قیمت مذاکره کنید. باید مطمئن شوید که سفارش شما با شرایط پرداختی مخصوص خودتان به دستتان می­رسد. زمانی که با عرضه کنندگان یا تولیدکنندگان چینی سروکار دارید، همیشه می توانید فضایی برای مذاکره راجع به  قیمت پیدا کنید.

برای حمل و نقل کالای خود آماده باشید

روش حمل و نقل کالا، از تمام جنبه‌­ها نقشی حیاتی ایفا می کند. به عنوان مثال، روش حمل و نقل بر هزینه و زمان تحویل کالا تأثیر می گذارد. حمل بار دریاییدر مقایسه با روش های دیگر ارزان تر است، اما زمان بسیار زیادی برای تحویل کالا تلف می­کند. از طرف دیگر حمل بار هوایی می تواند محصولات را در کوتاه ترین زمان تحویل شما دهد، اما بسیار گران است. در کنار همه این مسائل، حمل و نقل محصولات نیازمند اسناد مختلفی مانند فاکتورهای تجاری، لیست کالاهای بسته بندی شده و قبض است.

واردکنندگان وثیقه ای می­گذارند که دقیقاً مانند بیمه نامه عمل کرده و یک دریچه امنی ایجاد می­کند تا شما موظف باشید عوارض گمرکی خود را پرداخت کنید. مهمتر از همه محصولات خاصی وجود دارند که غیرقانونی بوده و شما نمی توانید آنها را وارد کنید، بنابراین هنگام خرید مستقیم کالا از چین، همه موارد امنیتی را در نظر داشته باشید.

ترابری کالای سفارشی شما از چین

حمل و نقل کالا برایتان آسان خواهد بود و در صورت داشتن تمامی مدارک مورد نیاز با کوچکترین مشکلی مواجه نخواهید شد، اما اگر سندی کسر باشد، ممکن است با چندین مشکل روبرو شوید. ممکن است حمل و نقل کالاهایتان زمان بر باشد، چرا که فروشنده هم برای آماده سازی محصولات به صرف زمان نیاز دارد. پس همیشه آماده رویارویی با همه این مشکلات باشید و در صورتی که کالاهایتان را دیر تحویل گرفتید، سعی کنید رضایت مشتریان را جلب کنید.

بهترین روش حمل کالا از چین
بهترین روش حمل کالا از چین

۴ راه برای پیدا کردن بهترین فروشنده عمده فروش در چین

اگر یک کسب و کار جمع و جور یا متوسط دارید و می خواهید کالاهای با کیفیت را به فروش برسانید، با خرید عمده کالا از چین می توانید سود هنگفتی کسب کنید. بازارهای چین به عرضه بهترین محصولات با قیمت پایین شهرت زیادی دارند، بنابراین برای تهیه محصولات مورد نیاز خود باید از بازارهای عمده فروشی چین دیدن کنید.

اگر محصولاتی را با قیمت خیلی پایین خریداری کنید، می توانید از فروش آنها با قیمت های بالا سود قابل توجهی به دست آورید. همچنین می‌توانید محصولات خود را ارزان تر از بقیه بفروشید که به شما امکان می دهد حداکثر تعداد مشتری را جذب کنید. نیروی کار در چین بسیار ارزان است و مواد اولیه با کمترین قیمت ممکن در دسترس هستند، بنابراین بازارهای چین مقصد اکثر کسب وکارهای خرده فروش هستند. در نتیجه بهترین روش برای مشاغل خرده فروش یا متوسط این است که از بازارهای چین بازدید کنند و کالاهای ارزان قیمت را برای فروشگاه های آنلاین خود خریداری کنند.

نحوه پیدا کردن فروشندگان معتبر چینی در اینترنت

گوگل یک موتور جستجوی بی انتهاست است که همه می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از آنجا پیدا کنند. گوگل یک راه سریع و ساده برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیا شما در مورد عرضه کنندگان عمده فروش در چین جهت خرید مستقیم کالا است. اگر لیستی از فروشندگان عمده فروش را از طریق گوگل پیدا کردید، باید آنها را راستی آزمایی کنید، زیرا کلاهبردار بودن این افراد محتمل است.

سایت خرید علی بابا

علی بابا یک سایت تجارت الکترونیک معروف چینی است که می توانید هر محصولی را با قیمت پایین از آنجا تهیه کنید. دفتر مرکزی سایت علی بابا در هانگژو چین واقع شده است. این شهر بهترین مکان برای تهیه محصولات چینی با کیفیت برای مشاغل خرده فروش است. علی بابا بزرگترین وب سایت تجاری عمده فروش است. اگر قصد خرید از علی بابا (Alibaba) را دارید، به این معنی است که از تولید کنندگان مختلفی خرید کرده‌­اید که فروشگاه های آنلاین در علی بابا دارند. این وب سایت دارای MOQ های بالاتری در مقایسه با سایر پلتفرم ­ها نیز میباشد.

خرید از سایت علی بابا
خرید از سایت علی بابا

سایت DHGate

دفتر مرکزی DHGate در پکن چین واقع شده است. شما می توانید هر نوع محصولی را از اینجا خریداری کنید، اما باید آن را به صورت عمده بخرید. برای خرید از این وبسایت نیازی به نگرانی نیست، زیرا شما محصولات را از تولید کنندگان چینی تایید صلاحیت شده توسط DHgate خریداری می کنید. همچنین یک شرکت تجاری عمده فروش محسوب می­شود که محصولات تولید شده توسط تولید کنندگان کوچک یا متوسط را به فروش می رساند. این شرکت تجاری چیزی حدود ۴۰ میلیون محصول فهرست شده در وب سایت خود دارد. اکثر شرکت ها می توانند صفحات فروشگاهی خود را در این وب سایت ثبت کنند؛ بنابراین بهتر است در صورت داشتن هرگونه سوال با عرضه کننده کالا تماس بگیرید. این کار بهترین راه برای در امان ماندن از کلاهبرداری و سواستفاده فروشندگان است.

خرید کالا از سایت DHGate
خرید کالا از سایت DHGate

سایت AliExpress

دفتر مرکزی AliExpress در هانگژو چین واقع شده است. علی بابا مالک این شرکت بود، در نتیجه این سایت بهترین بستر فروش برای شرکت‌های چینی است که محصولات خود را به فروشندگانی از سراسر جهان بفروشند. AliExpress یک سایت متصل کننده­ کسب و کار به کسب و کار و یا کسب وکار به مصرف کننده است. شما می توانید طیف وسیعی از محصولات و همچنین عرضه کنندگان را در این سایت مشاهده کنید. تعداد سفارش خیلی کم ممکن است چندین خریدار را در محدودیت قرار دهد. به خاطر داشته باشید که هنگام خرید از علی اکسپرس، تمام محصولات موجود در AliExpress به سایت تعلق ندارند.

خرید از سایت AliExpress
خرید از سایت AliExpress

پیدا کردن عرضه کننده از طریق بازارهای عمده فروشی

بازارهای عمده فروشی مکانی عالی برای پیدا کردن محصولات عمده هستند. شما  بازارهای عمده فروشی بسیار زیادی را در چین خواهید یافت که می توانند تمام محصولات مورد نیاز شما را جهت خرید مستقیم کالا از چین با قیمت پایین در اختیارتان قرار دهند.

بازار عمده فروشی ایوو (Yiwu)

این بازار معروف ترین و بزرگترین بازار عمده فروشی در چین و همچنین در جهان است. شما می توانید بیش از ۷۵۰۰۰ غرفه را در اینجا مشاهده کنید که تقریباً ۴۰۰۰۰ نوع محصول را به شما ارائه می دهند. علاوه بر این، شما می توانید سخت افزار، زیور آلات، صنایع دستی، پارچه، اسباب بازی، لوازم الکترونیکی، لوازم التحریر، لوازم جانبی خودرو و بسیاری از محصولات دیگر را از بازار ایوو خریداری کنید. همچنین می توانید هر کالایی را خیلی سریع در این بازار پیدا کنید.

بازار عمده فروشی شنژن (Shenzhen)

این بازار به ارائه بهترین محصولات الکترونیکی در بازارهای چینی معروف است. اگر در حال راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی لوازم الکترونیکی هستید، باید از بازار عمده فروشی و مراکز خرید Shenzhen بازدید کنید. شما می توانید محصولات برندهای مختلف از جمله اپل، سامسونگ، سونی و مایکروسافت را از این بازار خریداری کنید. اکثر خریداران محصولات زیادی را از این بازار خریداری می کنند. از آنجا که نیروی کار چینی ارزان است، می توانید تمامی محصولات را با قیمت مناسب تهیه کنید.

بازار عمده فروشی گوانگژو (Guangzhou)

کشور چین در حال تبدیل شدن به کارخانه جهانی است. آنها در ۳۰ سال گذشته محصولات مورد نیاز خریداران را در سراسر جهان فراهم کردند. شهر گوانگژو مرکز تجاری مهم چین طی ۲۰۰۰ سال گذشته بوده است. این بازار می تواند محصولات متنوعی از جمله جواهرات، پوشاک، کیف، لوازم آرایشی و محصولات مراقبت­ از پوست، پارچه، لوازم هتل و رستوران و انواع بیشتری از محصولات را به شما عرضه کند.

شرکت کردن در نمایشگاه های تجاری چین

شما قصد واردات و خرید مستقیم کالا از چین را دارید؛ پس نمایشگاه های چینی یکی از بهترین راه ها برای خرید محصولات چینی هستند. اگر شانس بازدید از چین را دارید، حتما سری به نمایشگاه های تجاری چینی بزنید. از طریق این نمایشگاه های تجاری می توانید هزاران فروشنده چینی را زیر یک سقف پیدا کنید. بنابراین، اگر می خواهید با یک عرضه کننده قابل اعتماد و معتبر آشنا شوید، در این نمایشگاه ها حضور پیدا کنید. نمایشگاه تجاری هزاران عرضه کننده و غرفه دار را دعوت می کند و به آنها فرصتی می دهد تا در یک محیط تجاری یک ملاقات حضوری داشته باشند. غرفه داران برای جلب توجه عرضه کنندگان محصولات خود را به نمایش می گذارند.

از سوی دیگر، خریداران علاقه شدیدی به محصولات چینی نشان داده‌­اند و تمامی مسائل مربوط به کیفیت محصول یا ظرفیت تولید را با فروشنده در میان می‌گذارند. در نمایشگاه های تجاری چین می توانید کیفیت محصولات را از نزدیک بررسی کنید؛ زیرا عرضه کنندگان محصولات خود را در ویترین به نمایش می گذارند. بدون هیچ شکی، نمایشگاه های تجاری چین راهی فوق العاده برای آَشنا شدن با عرضه کنندگان قابل اعتماد چینی هستند. در ادامه سه نمایشگاه بزرگ تجاری چین آورده شده است که هر ساله شرکت کنندگان بسیار زیادی را از تمام مناطق جهان جذب می کنند.

نمایشگاه واردات و صادرات کانتون فیر (Canton)

شما می توانید دو بار در سال (یعنی بهار و پاییز) در این نمایشگاه تجاری شرکت کنید. این نمایشگاه در گوانگژو چین برگزار می شود. اگر خواهان شرکت در این نمایشگاه تجاری هستید، باید در ماه های آوریل/می و اکتبر/نوامبر به چین سفر کنید.

نمایشگاه کانتون فیر یکی از بزرگترین نمایشگاه های تامین منابع در سراسر جهان است. نمایشگاه کانتون در سه فاز برنامه ریزی شده است و در هر فاز دسته بندی متفاوتی از محصولات ارائه می­شود؛ بنابراین، شما می توانید با توجه به نیاز خود در یک فاز مشخص شرکت کنید. شما می توانید محصولات مختلفی از جمله لوازم الکترونیکی، کالاهای مصرفی، دکوراسیون منزل و انواع بیشتری از محصولات را مشاهده کنید. اگر می خواهید در این نمایشگاه شرکت کنید، باید به نسخه انگلیسی وب سایت نمایشگاه کانتون مراجعه کنید.

نمایشگاه بین المللی خودروی پکن

شما می توانید دو بار در سال از نمایشگاه بین المللی خودروی پکن بازدید کنید. همچنین می توانید ویترینی از اتومبیل­‌های متنوع و سایر لوازم جانبی خودرو را در این نمایشگاه تجاری مشاهده کنید؛ بنابراین این نمایشگاه، بزرگترین نمایشگاه خودرو در چین محسوب میشود. اگر در حال فروش خودرو یا سایر محصولات مرتبط به خودرو هستید، بازدید از این نمایشگاه تجاری برای شما بسیار ارزشمند خواهد بود. در این نمایشگاه یک فروشنده از هر شرکت مهم چینی حضور دارد. پس این نمایشگاه بهترین مقصد برای همه کسانی است که به دنبال بهترین وسایل نقلیه، قطعات یدکی و سایر لوازم جانبی خودرو هستند.

نمایشگاه کالاهای وارداتی و صادراتی شرق چین

نمایشگاه کالاهای وارداتی و صادراتی شرق چین به طور خلاصه ECF نامیده می شود. این نمایشگاه گسترده ترین نمایشگاه تجاری داخلی چین است که در شانگهای برگزار می شود. این نمایشگاه فقط یک بار در سال برگزار می شود. تمامی استان ها و شهرستان های شرق چین حمایت مالی مورد نیاز این نمایشگاه را تامین می کنند. خریدار از بیش از ۱۰۰ کشور مختلف به این نمایشگاه می آید و فروشندگان محصولات خود را به نمایش می گذارند. شما می توانید محصولات متنوعی در زمینه هنر، تزئینی، کالاهای مصرفی، لباس، منسوجات و انواع بیشتری از محصولات را مشاهده کنید. این نمایشگاه در مقایسه با سایر نمایشگاه های تجاری در چین بیشترین گردش مالی را دارد؛ بنابراین می توان گفت که بالاترین نرخ معاملات لحظه‌­ای را دارا می­باشد و انتخاب مناسبی برای خرید مستقیم کالا از چین است.

خرید مستقیم از طریق نمایندگی رسمی در چین

به جای جستجو از طریق گوگل یا سایر پلتفرم‌ها، می‌توانید محصولات چینی را از نمایندگی‌های رسمی چین نیز خریداری کنید. در این پلتفرم‌ها می‌توانید با عرضه‌کنندگان تایید شده و قابل اعتمادی آشنا شوید.

Leelinesourcing

Leelinesourcing یکی از بهترین شرکت های تامین منابع در چین است. شما از طریق این شرکت می­توانید به انواع متنوعی از محصولات دسترسی پیدا کنید. Leelinesourcing سعی بر این دارد که در هر مرحله از خرید به شما کمک کند، حتی می تواند کل فرآیند خرید را برای شما نسبتاً آسان کند.

Easy Imex

این شرکت به خریداران بین المللی در پیدا کردن و خرید محصولات باکیفیت از بازارهای چین کمک می کند.

China2west

این شرکت تامین کننده، محصولات با کیفیت بالای چینی را به بازارهای مختلف چین عرضه می کند. عامل منبع به خریدار اجازه می دهد تا محصولات مورد نیاز خود را با قیمت پایین خریداری کند.

چگونه می توان بهترین منبع را برای خرید مستقیم کالا از چین پیدا کرد؟

منبع یابی کالا در چین یکی از ستون های اصلی کسب و کار شما است. اگر عرضه کننده را هوشمندانه انتخاب کنید به نفع شما خواهد بود. در صورت انتخاب فروشنده نامتعبر، خیلی زود برایتان مشکل ایجاد می­کند.

محصولات مورد نیاز خو را از قبل مشخص کنید

قبل از اینکه دنبال فروشنده بگردید، بهتر است محصولاتی را که می خواهید بفروشید پیدا کنید. شما باید آن دسته از محصولاتی را انتخاب کنید که مد روز بوده و متقاضی زیادی دارند. علاوه بر این، سعی کنید از خرید محصولات فصلی خودداری کنید. برای انتخاب مناسب ترین محصول برای فروشگاه خود می توانید از کالاهای ترند گوگل کمک بگیرید. هنگامی که محصول نهایی را انتخاب کردید، گام بعدی پیدا کردن یک عرضه کننده است. شما  فقط باید دنبال تامین کنندگانی باشید که می توانند محصول مورد نیاز را به شما ارائه دهند. بازخورد مشتری قبلی آن عرضه کننده را بررسی کنید تا از معتبر بودن تولید کننده یا فروشنده مطمئن شوید.

بودجه تامین منابع خود را معین کنید

کیفیت و قیمت دو عاملی هستند که هیچ کس در مورد آنها کوتاه نمی‌­آید؛ بنابراین بهترین گزینه برای خرید محصول، خرید بر اساس بودجه شما خواهد بود و همیشه سعی کنید محصولات ارزان قیمت خریداری کنید، زیرا آنها سود فروش بالایی برای شما خواهند داشت.

جستجو و مقایسه

شما باید با بیش از یک تامین کننده ارتباط بگیرید .این کار به شما کمک می کند تا بهترین محصولات را با بهترین قیمت خریداری کنید. شما در ابتدا باید به مطالعه وضعیت بازار بپردازید و سپس به دنبال عرضه کننده بروید. این کار فضایی برای مقایسه قیمت و کیفیت تمامی محصولات موجود در بازار را برای شما فراهم می­کند. مقایسه کالا به شما می­گوید که هزینه دریافتی هریک ازعرضه‌کنندگان چقدر است و از طریق مقایسه، کالاهای با کیفیت بالا را با قیمت پایین دریافت خواهید کرد.

خرید مستقیم کالا از چین
خرید مستقیم کالا از چین

پیشنهادهای مختلف را دریافت کرده و از هرکدام مجوزهای تجاری بخواهید

فروشندگان می توانند پیشنهادات مختلفی مانند تخفیف یا ارسال رایگان به شما بدهند؛ بنابراین باید ازعرضه ­کننده در مورد پیشنهادات آنها سوال کنید و کسی را انتخاب کنید که تمام محصولات مورد نیاز شما را با قیمت پایین در اختیارتان قرار دهد. اگر می خواهید از عرضه مستمر محصولات اطمینان حاصل کنید، حتما از عرضه کننده بخواهید که تمام مدارک و گواهینامه های خود را به شما نشان دهد. یک عرضه کننده­ قابل اعتماد تمام مدارک مورد نیاز را خواهد داشت، اما یک کلاهبردار ممکن است تمام آنها را نداشته باشد.

مذاکره درباره نحوه پرداخت

مذاکره هنگام پرداخت عامل مهمی در خرید است و شما باید قیمت پیشنهادی را با عرضه کننده در میان بگذارید و سعی کنید محصولات را با کمترین قیمت ممکن خریداری کنید. همچنین می توانید با عرضه کننده ملاقات حضوری داشته باشید و در مورد قیمت محصولات صحبت کنید. همانطور که در بالا توضیح داده شد، اگر محصولات را با قیمت پایین تری خریداری کنید، سود بیشتری نصیبتان می­شود؛ بنابراین همیشه سعی کنید محصولی پیدا کنید که  قیمت مقرون به صرفه داشته باشد، اما هرگز در کیفیت محصول کوتاهی نکنید.

هر چیزی را که روی آن به توافق رسیدید، یادداشت کنید

شما باید تمام جزئیات کم اهمیت و مهم را یادداشت کنید. این یادداشت‌­ها به زودی به شما کمک خواهند کرد. شما باید قیمت، اطلاعات خرید، تاریخ تحویل و موارد دیگر را یادداشت کنید؛ زیرا در آینده به شما کمک می کند تا قیمت تمام شده­ کالای خود را محاسبه کنید و در فرایند ترخیص کالا از گمرک نیز به آنها نیاز پیدا خواهید کرد.

پیداکردن یک فروشنده خوب

اگر بتوانید محصولات مناسب را از بازارهای چین خریداری کنید، پول هنگفتی به جیب زده‌اید. ولی اگر محصولات اشتباهی را برای خرید انتخاب کنید، نه تنها سودی نمی­کنید بلکه تمام سرمایه خود را نیز از دست خواهید داد. اگر می خواهید یک تاجر موفق شوید، باید بهترین و مطمئن‌ترین محصولات را برای فروش انتخاب کنید. بهتر است قبل از نهایی کردن ثبت سفارشات، محصول هدف را از قبل پیدا کنید. در صورت پیدا کردن محصولات باید باید آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. در کنار نهایی کردن خرید، باید سعی کنید نمونه­‌ای از محصول را دریافت کرده تا در مورد کیفیت محصولات مطمئن شوید.

اطلاعات توصیفی از یک محصول به شما این امکان را می دهد که در مورد ویژگی ها و کیفیت دقیق محصولات مطمئن شوید. علاوه بر این می توانید در مورد قیمت دقیق محصول و سایر هزینه های مرتبط مانند هزینه حمل و نقل و ترخیص کالا از گمرک پرس وجو کرده تا اطمینان حاصل کنید. گمرکات زمان زیادی برای بازکردن هر کارتن و طبقه بندی محصولات ندارند. تمامی گمرکات به کد تعرفه گمرکی کالا یا hs code بسنده کرده و طبقه بندی محصولات را از طریق آن معین می کنند. بنابراین، از این موضوع اطمینان حاصل کنید که کد نوشته شده روی کارتن محصول صحیح باشد؛ در صورت عدم چک کردن ممکن است برایتان هنگام ترخیص کالا مشکلاتی ایجاد شود.

مذاکره و پذیرش مناسب ترین قیمت

قیمت محصول عامل بسیار مهمی است. بنابراین هنگام خرید مستقیم کالا از چین باید بودجه خود را در نظر بگیرید. قیمت خام محصول به تنهایی نمی تواند قیمت دقیق محصول را تعیین کند، زیرا همیشه با هزینه حمل و نقل، بیمه و هزینه های بندر مقصد همراه است. بنابراین محاسبه و جمع بندی تمام هزینه ها بسیار مهم است تا بتوانید قیمت دقیق کالا را بدست آورید. انجام این کار می تواند سود فروش شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

سفارش خود را ثبت کنید

این مرحله یکی از مهم ترین مراحل واردات کالا از چین است، جایی که شما اولین سفارش خود را در انجام می­دهید. پس از انتخاب عرضه ­کننده، می توانید سفارش خود را رزرو کرده و از آنها بخواهید محصولات شما را ارسال کنند. هنگام واردات از چین، تمام الزامات قانونی را در نظر داشته باشید و مطمئن شوید که محصولات را به طور اصولی دریافت می کنید. در کنار آن، باید از عرضه کننده بخواهید که یک فاکتور عملکردی، شماره هماهنگی، توضیحات و مزایای هر محصول را برای شما ارسال کند. فاکتور یا پروفرما سند مهمی است که وزن و ابعاد کالا و مدت زمان خرید شما را نشان می دهد. این سند در محاسبه قیمت نهایی محصول مفید فایده است. فاکتور تنها سندی است که اطلاعات دقیقی در مورد فروشنده به همراه کالاهای ارسالی خدمات پس از فروش آنها ارائه می دهد.

مشکل تعرفه واردات از چین

شما می توانید محصولات را از کاتالوگ دیده و انتخاب کنید و کالای مورد نیاز را خریداری کنید. با این کار نیازی به بازدید از چین ندارید. تنها عاملی که تحت تاثیر قرار می گیرد کیفیت است، بنابراین سعی کنید محصولات را از عرضه کنندگانی تهیه کنید که به شما اطمینان می دهند با کیفیت‌­ترین محصولات را برایتان ارسال می­کنند. در نتیجه تنها عاملی که باید در نظر داشته باشید تعرفه محصولات چینی است که توسط دولت اعمال می شود.

این تعرفه می تواند قیمت محصول شما را چندین برابر افزایش دهد و ممکن است بعداً برای شما مشکل اساسی ایجاد کند. بهتر است تمام این هزینه ها را محاسبه کرده تا هزینه نهایی دقیق را بفهمید. محاسبه قیمت کلی محصولات برای شما مفید تر است. این کار را انجام دهید تا بتوانید محصولات را با در نظر گرفتن تمامی هزینه‌های پیش رو به فروش برسانید و سود مفید خود را حفظ کنید.

مدیریت حمل و نقل بار

حمل و نقل محصولات کار آسانی نیست، زیرا ممکن است هزینه‌های اضافی دیگر از جمله هزینه انواع کانتینر، جابجایی در ترمینال، بسته بندی محصولات و هزینه های دلالی را به همراه داشته باشد. کارگزار کسی است که صحت تعداد کالاها را در حین معامله مدیریت کرده و کمیسیون خود را دریافت می کند. کارگزار مسئول مدیریت محصولات در زمانی است که شما آنها را از فروشندگان خریداری می کنید. می توان گفت کارگزاران نیز مانند شخص ثالث هستند، مستقل بوده و از خدمات او در اکثر صنایع استفاده می شود

. گاهی اوقات فروشنده یا خریدار نیز می تواند به عنوان کارگزارعمل کند. کارگزار کسی است که جلسات بین خریداران و عرضه کنندگان را ترتیب می دهد. علاوه بر این کارگزار سعی می کند معاملات بین دو طرف را نهایی کند. همچنین شما می توانید تمام ریز هزینه ها و سایر هزینه هایی را که باید بدانید را از کارگزار دریافت کنید. در صورت رضایت از حمل و نقل و سایر موارد مرتبط، می توانید اطلاعات را برای عرضه کننده ارسال کرده و درخواست تحویل محصولات را از او داشته باشید.

پیگیر محصول خود باشید و برای رسیدن آن آماده شوید

حمل و نقل بین المللی محصولات آن­طور که به نظر می رسد آسان نیست و زمان می برد. ارسال کالا از چین ممکن است ۷ تا ۲۰ روز کاری طول بکشد. زمان تحویل کالای خریداری شده به شدت تحت تأثیر روش حمل و نقلی است که انتخاب کرده‌اید. در مورد حمل و نقل هوایی فقط ۷ تا ۱۲ روز کاری و از طریق پست اکسپرس از چین به ایران ممکن است ۳ تا ۷ روز کاری طول بکشد. حمل و نقل هوایی سریع است، اما در مقایسه با سایر خدمات می تواند از شما هزینه اضافی دریافت کند. شما می­توانید از این زمان بهترین استفاده را کرده و فاکتور­های تجاری، هزینه نهایی، لیست کالاهای ارسالی و بسیاری از فاکتورهای مرتبط را بررسی کنید.

برای ترخیص کالا فاکتور تجاری مورد نیاز است؛ زیرا حاوی تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد محصول است. فاکتور تجاری شامل هویت فروشنده و خریدار، تاریخ و شرایط فروش، نوع بسته بندی، تعداد و وزن محصولات و مهم تر از همه، بیمه، هزینه پست و هزینه های مختلف دیگر می باشد. اگر مشکلی پیدا کردید، باید با مراحل رفع آن مشکل آشنا باشید. در هنگام بازرسی های سفارشی حواستان را جمع کنید.

دریافت محموله

در نهایت زمانی که محصولات را دریافت کردید، باید با ترخیصکار گمرک هماهنگی­‌های لازم را برای روشن سازی تمام محصولات انجام دهید. اگر تمام مراحل به آرامی و بدون هیچ مشکلی پیش برود، می توانید تمام محصولات را در اسرع وقت ترخیص کنید.

ترخیص کار گمرک کیست؟
ترخیص کار گمرک کیست؟

کلام پایانی

واردات و خرید مستقیم کالا از چین دارای پیچیدگی‌هایی میباشد که میتوانند فرایند تجاری را برای تازه واردان یا هر تاجری سخت کنند. زمانی میتوانید تجارت موفق و پرسود با استفاده از خرید مستقیم کالا از چین داشته باشید که کلیه نکات مورد نیاز را مورد توجه قرار دهید و تمام جوانب از جمله بهترین بازارهای عمده فروشی، نمایشگاه‌ها، سایت‌های خرید و فروش و.. را بشناسید. گروه تجاری ققنوس با برخورداری از تیم کارشناسان و کارگزاران خرید مسلط، آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه خرید از سایت‌های معتبر چینی، خرید حضوری از چین، حمل و نقل کالا از چین، ترخیص کالا و.. به شما مشتریان عزیز میباشد تا تجربه‌ای متفاوت از فعالیت‌های تجاری و بازرگانی برون مرزی را تجربه کنید.

تحویل کالا از چین به ایران چقدر طول میکشد؟

شما می توانید محصولات خود را در عرض ۵ تا ۱۰ روز دریافت کنید. خریداران آمریکایی و اروپایی سفارشات خود را در عرض ۷ تا ۲۵ روز دریافت خواهند کنند، در حالی که سایرین در ۷ تا ۳۰ روز می توانند سفارشات خود را دریافت کنند.

آیا می توانم محصولات عمده خریداری شده را با برند اختصاصی خود به بازار عرضه کنم؟

شما تعداد خاصی از عرضه کنندگان را خواهید یافت که به شما اجازه دهند محصولاتشان را با علامت یا برند خود بفروشید. بنابراین بله، امکان فروش محصولات با برند اختصاصی وجود دارد.

بهترین وبسایت برای خرید مستقیم کالا از چین چه سایتی است؟

اگر قصد خرید مستقیم کالا از چین را دارید، علی بابا، DHGate و Made-In-China یکی از بهترین وب سایت ها برای خرید عمده یا خرده با بهترین قیمت ها هستند.

آیا خرید کالا از چین و فروش مجدد آنها قانونی است؟

بله، فروش مجدد محصولاتی که از چین به صورت قانونی خریداری کرده اید، قانونی است. هنگامی که محصول را از چین به روش قانونی خریداری کردید، باقی ماجرا به شما بستگی دارد که آن را به روش دلخواه خود فروخته و کسب درآمد کنید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *