فاصله ایران تا چین چقدر است؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

فاصله ایران تا چین

آنچه در این مقاله میخوانید

چین به عنوان یکی از قطب های بزرگ اقتصادی در دنیا و با توجه به فاصله ایران تا چین مرکز مهمی برای واردات و صادرات کالا توسط بازرگانان می باشد. این کشور خطوط هوایی داخلی و خارجی فراوان و متعددی دارد که فاصله زمانی ایران تا چین از این طریق کاهش یافته است. ما کارشناسان گروه تجاری ققنوس سعی داریم در این مقاله در مورد فاصله ایران تا چین و فاصله پرواز ایران تا چین صحبت کرده و سریع ترین روش حمل و نقل بین ایران و چین را مورد بررسی قرار دهیم.

فاصله ایران تا چین چند کیلومتر است؟

چین مقصد بسیاری از بازرگانان ایرانی برای واردات انواع محصولات است. فاصله پرواز ایران تا چین پکن، تقریبا ۵۶۱۲ کیلومتر بوده و طی کردن این مسیر حدود هفت ساعت و نیم طول می کشد. از طرفی فاصله هوایی تهران تا شهرپرطرفدار چین یعنی شانگهای، ۶۳۹۶ کیلومتر بوده و طی کردن این فاصله حدودا هشت ساعت و نیم زمان می برد.

مدت زمان حمل بار از چین به تهران با وسایل نقلیه مختلف

همانطور که گفتیم فاصله ایران تا پایتخت چین در حمل و نقل هوایی و بوسیله هواپیما حدود ۷ تا ۸ ساعت زمان می برد. از طرفی فاصله زمانی در حمل و نقل دریایی و با کشتی زمان دقیق و مشخصی ندارد. اما به طور معمول این فاصله از زمان حرکت کشتی بارگیری شده بین ۲۵ تا ۳۵ روز متغیر است. بعلاوه این مدت زمان به عواملی مثل فرایندهای قبل از بارگیری، مدت زمان طی کردن مسیر و تخلیه بار و شروع عملیات ترخیص بستگی دارد که می تواند این مدت زمان را کم یا زیاد کند.

فاصله زمانی ایران تا چین
فاصله زمانی ایران تا چین

سریع ترین روش حمل کالا از چین به ایران

در صورتی که وزن اجناس شما نهایتا ۵۰۰ کیلوگرم باشد، حمل و نقل هوایی با توجه به فاصله زمانی ایران تا چین سریع ترین روش حمل و نقل برای شما خواهد بود. زمان حمل و نقل اجناس بر اساس خطوط هوایی برنامه ریزی شده و متفاوت است اما تحویل در دبی بین ۶ تا ۸ روز متغیر است. هنگام ورود کالا به فرودگاه مقصد نیز مراحل متعددی مانند مستندات و ترخیص کالا از گمرک باید انجام شود. برای انجام دقیق تر و سریع تر این مراحل می توانید به گروه تجاری ققنوس اعتماد کنید.

چطور حمل و نقل کالا را سریع تر کنیم؟

حمل بار هوایی از چین مناسب ترین روش برای حمل و نقل سریع کالا در فاصله ایران تا چین است. در این نوع حمل و نقل موانعی مثل ترافیک و مشکلات جاده ای وجود نداشته و برخلاف سایر روش های حمل و نقل، هواپیما در مسیری مستقیم به سمت مقصد حرکت کرده و باعث کاهش فاصله زمانی می شود. علاوه بر این امنیت حمل و نقل هوایی نسبت به سایر روش ها بیشتر بوده و به راحتی در دسترس است.

با توجه به اینکه فرایند حمل و نقل و واردات کالا، فرایند نسبتا پیچیده ای می باشد، در صورتی که با این فرایند آشنایی لازم را نداشته باشید ممکن است مشکلاتی بروز کند و با توجه به فاصله ایران تا چین فرایند حمل و نقل کالا با تاخیر مواجه شود. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است امور حمل و نقل و واردات کالا را به شرکت های حمل و نقل معتبر و با تجربه ای مثل گروه تجاری ققنوس سپرده و به انتخابتان با توجه به فاصله پرواز ایران تا چین اطمینان کامل داشته باشید.

عوامل موثر بر مدت زمان حمل بار دریایی از چین

عوامل زیادی بر فاصله زمانی ایران تا چین در حمل و نقل دریایی موثر هستند. قبل از عملیات بارگیری لازم است چندین مرحله برای ترخیص کالا و ثبت اسناد طی شود. بعلاوه لازم است زمان بسته بندی اجناس و نوع حمل بار (کانتینر دربست یا خرده بار) را نیز در نظر بگیرید. اگر بار شما خرده بار باشد تا زمان پر شدن کل فضای کانتینر بار شما در گمرک خواهد ماند و زمان حمل و نقل نیز به تاخیر خواهد افتاد. در حین عملیات حمل و نقل نیز در صورت نامناسب بودن شرایط جوی ممکن است حرکت کشتی ها با تاخیر مواجه شود و یا اینکه برنامه زمانبندی انتقال بار در روزهای پر تردد سال واقع شود.

همچنین ممکن است کشتی در مسیر فاصله ایران تا چین توقف کند و با تاخیر بیشتری مواجه شود. از طرفی مسائل سیاسی و اجتاعی روز مثل تحریم ها، بیماری ها و سایر مسائل پیش بینی نشده بر روی فاصله زمانی ایران تا چین موثرند. در نهایت بعد از رسیدن محموله به کشور نیاز به ترخیص کالا دارید که گروه تجاری ققنوس می تواند تمامی این مراحل را برای شما به بهترین شکل ممکن به انجام رساند.

فاصله پرواز ایران تا چین
فاصله پرواز ایران تا چین

عوامل موثر بر مدت زمان حمل هوایی از چین

با توجه به فاصله ایران تا چین حمل و نقل هوایی بهترین روش حمل و نقل بوده و عوامل مختلفی بر این فاصله موثر هستند. از جمله مراحل مربوط به این نوع حمل و نقل نهایی کردن هزینه های حمل با شرکت حمل و نقل مربوطه، ارسال و تحویل مرسولات توسط فروشنده به انبار، یکپارچه سازی محموله های مشتریان در انبار، بارگیری محموله ها در فرودگاه، خروج بار از چین و رسیدن آن به مقصد، تخلیه بارها و تحویل اجناس به گمرک، تسویه هزینه های حمل و نقل با شرکت حمل و نقل و تحویل مدارک به صاحبین کالا می باشد که همگی تاثیر گذارند. عوامل آب و هوایی و شرایط جوی و یکسری از محدودیت ها نیز تاثیر قابل توجهی بر این مدت زمان خواهند داشت.

جمع بندی

با توجه به اینکه امروزه چین یکی از قطب های تجاری در دنیا به شمار می رود، راه های ارتباطی سریع و آسان با این کشور جهت واردات و صادرات و فعالیت های تجاری بسیار حائز اهمیت است تا فاصله زمانی ایران تا چین را به حداقل برساند. حمل و نقل هوایی سریع ترین روش برای ارتباط با این کشور بوده و فاصله زمانی ایران تا چین را کاهش می دهد. عواملی نیز بر مدت زمان تحویل بار موثر هستند که بسیاری از آن ها اجتناب ناپذیر می باشند.

گروه تجاری ققنوس با بیش از ۹ سال سابقه در زمینه حمل و نقل و واردات هوایی، دریایی و زمینی و همچنین ترخیص کالا از چین آماده خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد. از دیگر خدمات گروه تجاری ققنوس می توان به پست اکسپرس، خرید از سایت های خارجی، حوالجات ارزی و… اشاره کرد. شما می تونید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فاصله پرواز ایران تا چین و خدمات گوناگون ما با مشاوران گروه تجاری ققنوس در ارتباط باشید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *