۱۰ نمونه از بزرگترین و مهمترین بنادر تجاری امارات متحده عربی جهت واردات کالا

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

مهمترین بنادر امارات

آنچه در این مقاله میخوانید

امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) کشوری در خاورمیانه است که در نزدیکی تنگه هرمز واقع شده است. این کشور با عمان و عربستان سعودی مرزهای زمینی دارد و به خوبی با سایر کشورهای خلیج فارس مانند قطر و بحرین ارتباط دارد. این کشور رو به خلیج فارس و به سمت غرب می باشد که یک مسیر تجاری بزرگ دریایی است که واردات از دبی را به انتخاب بسیاری از تجار ایرانی تبدیل کرده است. امارات از ۷ ایالت تشکیل شده است؛ ابوظبی، عجمان، دبی، فجیره، راس الخیمه، شارجه و ام القوین. ابوظبی پایتخت و دبی پرجمعیت ترین امارات است و آشنایی با مهمترین بنادر تجاری امارات برای حمل راحتتر و سریع تر به ایران مفید خواهد بود.

امارات بخشی از چندین شرکت بزرگ بین دولتی مانند سازمان ملل متحد، شورای همکاری خلیج فارس (GCC)، اتحادیه عرب و اوپک است. این کشور دارای ذخایر بزرگ نفت و گاز طبیعی است. ذخایر نفتی در رتبه ششم جهان و ذخایر گاز طبیعی در رتبه هفتم قرار دارند.

منبع اصلی درآمد امارات نفت و گردشگری است. بنادر تجاری امارات متحده عربی از طریق جاده و هوا به سایر روش های حمل و نقل متصل می شوند. بنادر دبی و امارات متحده عربی با توجه به اهمیت دریایی آن، نقش عمده‌ای در توسعه و رشد این کشور داشته اند. در این مقاله به ۱۰ نمونه از مهمترین بنادر تجاری امارات جهت واردات ازدبی می پردازیم.

این بنادر مراکز اصلی کشتیرانی هستند که در سرتاسر ایالات مختلف آن پخش شده اند. بندرگاه هایی که در این لیست می آوریم با توجه به اینکه به امارات تعلق دارند گروه بندی شده اند. منا در زبان عربی به معنای بندرگاه یا بندر است. بیشتر بندرگاه ها با استفاده از Mina  (قبل از نام آن) نیز شناخته می شوند. بنابراین، به عنوان مثال، بندر خلیفه (در ابوظبی) به عنوان مینا خلیفه نیز شناخته می شود.

مهمترین بنادر امارات؛ بندر خلیفه (AEKHL)

  • ابوظبی

بندر خلیفه به عنوان بندر شاخص ابوظبی و از مهمترین بنادر تجاری امارات، یکی از بزرگترین بندرهای آب های عمیق در جهان است. این بندر که در نزدیکی بندر فراساحلی تاویله قرار دارد، در حال حاضر در دست ساخت است و قرار است تا سال ۲۰۳۰ تکمیل شود. بندر خلیفه بخشی از منطقه صنعتی خلیفه ابوظبی (KIZAD) است که به امارات دبی و ابوظبی خدمت می کند و در یک منطقه احیا شده تا دریا امتداد دارد. جزیره منطقه صنعتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر مربع را پوشش می دهد و حمل محموله و حمل و نقل کانتینری قابل توجهی را جهت واردات از دبی ایجاد می کند.

بندر خلیفه با هدف جایگزینی عملیات باربری از بندرگاه زاید است و در حال حاضر رسیدگی به کشتی های کانتینری منحرف شده از بندر زاید را آغاز کرده است. ساخت و ساز پیشنهادی به ۵ فاز تقسیم شده است. فاز ۱ در سال ۲۰۱۲ پس از افتتاح بندر در سپتامبر راه اندازی شد. فاز ۲ در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد. این فازها به ترتیب تا سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تکمیل خواهند شد و ظرفیت جابجایی کانتینر فعلی را دو برابر خواهد کرد. این بندر از طریق قرارداد ۳۰ ساله با پایانه های ابوظبی (ADT) به کشتی های کانتینری خدمات رسانی می کند که در حال حاضر سالانه ۱.۵ میلیون TEU را پردازش می کند. ظرفیت های فعلی ۲.۵ میلیون TEU و ۸ میلیون تن بار است.

پس از اتمام تمام فازها، این بندر قادر به جابجایی ۱۵ میلیون TEU و ۳۰ تا ۳۵ میلیون تن بار خواهد بود. فعالیت لایروبی بندری به عمق ۱۶ متر انجام شده است. بندر خلیفه از آنجایی که جزیره ای مصنوعی است، توسط یک مسیر عبوری که در نزدیکی صخره مرجانی راس غنادا قرار دارد، به سرزمین اصلی متصل می شود. بندر خلیفه دارای اسکله ۷.۴ کیلومتری، ۲۲ اسکله کانتینری، ۶۳ اسکله بار عمومی و ۶ اسکله فله خشک خواهد بود. مجهز به خدمات گمرکی، مهاجرتی، بازرسی و امنیتی است. این بندر با تاکید بر فناوری و خودکارسازی زیرساخت ها ساخته شده است.

ترمینال کانتینری نیمه خودکار است، کنترل انباشت ها کاملاً خودکار هستند و خدمات ردیابی در حمل محموله ادغام شده است. بیش از ۲۵ خط کشتیرانی از این بندر به ۷۰ مقصد بین المللی فعالیت می کنند. این بندر دارای ۴۲ جرثقیل انباشته خودکار، ۲۰ باربری و ۱۲ جرثقیل کشتی به ساحل در حال کار است.

مهمترین بنادر تجاری امارات
مهمترین بنادر تجاری امارات

بندر زاید (AEMZD)

  • ابوظبی

بندر زاید یک بندر دریایی مهم در آب های عمیق ابوظبی است که از سال ۱۹۷۲ عملیاتی شده است. این بندر به بخش بزرگی از کشتی های در حال تردد در ساحل خلیج فارس خدمات رسانی می کند و در مساحتی به وسعت ۲۵ کیلومتر مربع قرار دارد. پایانه های کانتینری قدیمی نزدیک به ۱۰ درصد از کل مساحت را اشغال می کنند و برای ذخیره ۱۵۰۰۰ TEU ساخته شده اند.

پس از انتقال کامل کانتینر به بندر خلیفه از جمله مهمترین بنادر تجاری امارات برای واردات از دبی به ایران، این پایانه ها اکنون از کار افتاده اند. ردیف‌هایی از انبارهای ذخیره‌سازی وجود دارد که شامل محموله‌های عمومی، شکستن فله و استفاده از کنترل دما برای حفظ کالاهای حمل ‌و نقل در اوج شرایط است.

بندر زاید همچنین به شرکت ها اجازه می دهد تا کالاها را مستقیماً از داخل محوطه بندر ذخیره و توزیع کنند و زمان ترانزیت را کاهش دهند. یک منطقه ذخیره سازی سرد بیش از ۱۵۰۰۰ تن واردات و صادرات منجمد را تامین می کند. این بندر دارای ۲۱ اسکله برای رورو، محموله های پروژه، واحدهای دریایی، محموله های عمومی و فرآورده های نفتی است. ۱۷ اسکله اولیه برای خدمات رسانی به تعداد بیشتری از کشتی ها و پردازش ظرفیت بار بیشتر توسعه یافته اند.

طول اسکله بیش از ۳ کیلومتر و حداکثر عمق لنگرگاه ۱۵ متر است. با این حال، اسکله‌های ۱۰ تا ۱۳ فقط ۶ متر عمق دارند و فقط توسط کشتی‌های کم آب که حداقل بار را حمل می‌کنند، استفاده می‌شوند. کشتی‌های ورودی به مهمترین بنادر تجاری امارات جهت واردات ازدبی می‌توانند مستقیماً از انبارهای سوخت شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) که نرخ‌های پایین‌تری ارائه می‌دهند، سوخت‌گیری کنند. این بندر همچنین دارای یک بخش مهندسی برای تعمیر و سرویس کشتی است.

همچنین یک بندر دوو در نزدیکی بندر زاید قرار دارد. کشتی هایی مانند صنایع دستی تامین دکل، کشتی های یدک کش، کشتی های تفریحی، صنایع دستی شخصی، و لنج های موتوری کوچک در اینجا اسکله دارند. این بندر توسط ADNOC خدمات رسانی می شود، دارای تجهیزات سرویس و تعمیرات است و همچنین ارتباط مستقیم با بندر زاید دارد. طرح های کانتینری قبلی پس از افتتاح بندر خلیفه از جمله مهمترین بنادر امارات برای واردات از دبی در سپتامبر ۲۰۱۲ لغو شد. امکاناتی که اکنون بسته شده است شامل ۸۰۰ متر اسکله، چندین جرثقیل سنگین و طرح پیشنهادی توسعه جزیره سعدیات است.

این تاسیسات بندری ماهواره ای قرار بود به عنوان یک منطقه آزاد تجاری دو برابر شود و از آنجا بتوان تعداد بیشتری کشتی کانتینری را جابجا کرد. برای عملی کردن این موارد، بنادر ابوظبی قصد دارد بندر زاید را به یک مرکز تفریحی لوکس تبدیل کند. AIDA و Celebrity Cruises هم اکنون خدمات کروز را از این بندر آغاز کرده اند و تلاش هایی برای تبدیل آن به بندر مسافری انجام شده است.

بندر مصفا (AEAMF) _ از جمله مهمترین بنادر امارات

  • ابوظبی

از دیگر مهمترین بنادر تجاری امارات که برای واردات از دبی معرفی خواهیم کرد، بندر مصفا است که در خارج از منطقه صنعتی مصفا واقع شده است و دومین بندر قدیمی ابوظبی پس از مینا زاید است. این یک بندر در آب های عمیق است که در امتداد کانال مصفا به طول ۵۳ کیلومتر قرار دارد. این کانال یک کانال قابل کشتیرانی را فراهم می کند که از طریق آن بندر مستقیماً به خلیج فارس متصل می شود. عملیات لایروبی برای افزایش طرح کانال در حال انجام است.

مصفا یک منطقه عمدتا صنعتی است و همین امر در مورد بندر نیز صدق می کند. امکانات مسافر در اینجا حداقل است. چندین صنعت و کارخانه وجود دارد که در مقابل بندر قرار دارند. اینها شامل ماشین کاری فولاد، کارخانه های کشتی سازی، دکل ها و ساخت و سازهای دریایی، لایروبی، ساخت و ساز تجاری و کشتیرانی می شود. بندر مصفا دارای امکانات پیشرفته ای برای جابجایی کشتی های باری مختلف ورودی است. این بندر می تواند کشتی های باری عمومی، کشتی های فرسوده، فله جامد و کشتی های رورو را اداره کند. همچنین انبارهای تجاری بزرگی وجود دارد که می توانند برای نگهداری و توزیع کالا توسط شرکت های داخل بندر اجاره داده شوند.

این تسهیلات به خوبی از طریق جاده و راه آهن به مناطق اطراف متصل است. پروژه ریلی اتحاد که با هدف اتصال ریلی ملی انجام می شود، شبکه های بندری را یکی از اهداف خود قرار داده است. مصفا یکی از مهمترین بنادر امارات است که در کنار جبل علی و بندر خلیفه اولین راه های ارتباطی را دریافت کرد. این امر باعث ایجاد ارتباط با عربستان سعودی و عمان و همچنین سایر بنادر برای انتقال خواهد شد. همچنین از طریق جاده به فرودگاه بین المللی ابوظبی متصل است. این بندر همچنین مقر مرکز آموزش دریایی بنادر ابوظبی است که گواهینامه بین المللی را به دریانوردان ارائه می دهد.

بندر مصفا برای واردات از دبی
بندر مصفا برای واردات از دبی

جبل علی (AEJEA)

  • دبی

بندر جبل علی یک بندر بزرگ در دبی و از جمله مهمترین بنادر تجاری امارات برای واردات از دبی است که در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۵ میلیون TEU حمل بار دریایی داشته است. این بندر در سال ۱۹۷۰ ساخته شد و برای حمل و نقل کانتینری و محموله از بندر رشید ساخته شد و به سرعت از نظر حمل و نقل از بنادر اطراف پیشی گرفت. در حال حاضر، جبل علی نهمین بندر شلوغ جهان، شلوغ ترین بندر خاورمیانه است و بخش قابل توجهی از تردد کانتینری را در این منطقه انجام می دهد. برای زیرساخت ها و امکاناتش جوایز متعددی را کسب کرده است.

بندر آزاد جبل علی یک مرکز برای شرکت ها، چه در سطح جهانی و چه داخلی است. این شامل یک ایستگاه حمل و نقل (CFS) است که با واحدهای کانتینری حمل LCL سر و کار دارد. بندر جبل علی همچنین به راحتی به شهر، فرودگاه بین المللی دبی و دهکده بار هوایی فرودگاه متصل است. بندر جبل علی، بندری شاخص در حضور جهانی بندرهای دبی است. این بندر با حمل و نقل به آسیا، خاورمیانه، شمال آفریقا و اروپا سروکار دارد. ظرفیت جابجایی محموله در حال حاضر ۲۲.۴ میلیون TEU است.

بندر جبل علی نزدیک به ۵ کیلومتر اسکله دارد که به کشتی های بیش از ۱۵۰ بندر مبدا خدمات رسانی می کند. پایانه های کانتینری به مناطق T1، T2 و T3 تقسیم می شوند که یک منطقه برنامه ریزی شده T4 در راه است. T1 شلوغ ترین ترمینال با ۱۵ اسکله، ۵۱ جرثقیل و ظرفیت ۹ میلیون TEU است. این ترمینال اصلی بود که بندر از آنجا کار می کرد.

بندر رشید (AEDXB) یکی از مهمترین بنادر تجاری امارات

  • دبی

این بندر یک بندر مهم مسافری و باری در دبی است و اولین بندر تجاری امارات بود. بندر رشید عملیات کانتینر و حمل و نقل محموله را تا زمانی که به جبل علی منتقل کردند، انجام می داد؛ در نتیجه از قدیمی ترین و مهمترین بنادر تجاری امارات به شمار میرود.

بندر رشید در سال ۱۹۷۲ به عنوان یک بندر تجاری کوچک با ظرفیت کمتر از ۰.۱ میلیون TEU افتتاح شد. امروزه ظرفیت ۱.۵ میلیون TEU در کنار تکنولوژی روز و تجهیزات جدید به خود می بالد. تحت مالکیت و مدیریت DP World است. این بندر به تدریج در حال تبدیل شدن به یک بندر کاملا مسافربری و کروز در دبی است. جبل علی کار باربری را از سال ۲۰۰۸ آغاز کرد و تا سال ۲۰۱۸ عملیات به طور کامل تغییر کرد. بندر رشید در حال حاضر در حال توسعه و رشد مجدد است.

این کشتی‌های رو-رو، رو-پکس، مسافربری عمومی و کشتی‌های کروز را اداره می‌کند. همچنین عملیات باری جزئی در محوطه بندر انجام می شود. توسعه گسترده املاک و مستغلات در امتداد ساحل برنامه ریزی شده است تا بندر را به یک سایت گردشگری بزرگ تبدیل کند. درای داکس دبی در نزدیکی مینا رشید قرار دارد و از سال ۱۹۸۳ به بهره برداری رسیده است. شهر دریایی دبی نیز نزدیک بندر است و قرار است در سال ۲۰۲۱ افتتاح شده است. این شهر به مرکز دریایی، منطقه صنعتی، محوطه دانشگاهی، منطقه دریایی، اقامتگاه بندر و دفاتر بندر تقسیم شده است.

بندر رشید برای واردات از دبی
بندر رشید برای واردات از دبی

بندر الحمریه (AEHAM)

  • دبی

این بندر که در سرزمین اصلی دبی قرار دارد و توسط جزایر دیره از خلیج فارس محافظت می شود، از جمله مهمترین بنادر تجاری و مسافربری امارات برای واردات از دبی است و در نزدیکی بندر رشید قرار دارد. الحمریه را نباید با بندر مینا حمریه واقع در منطقه آزاد بندر شارجه اشتباه گرفت. اگرچه بندر کوچکی است، اما بخش زیادی از دام، ماهی، غذاهای منجمد و تازه و تردد مسافران در منطقه را بر عهده دارد.

این بنا برای کاهش فشار بر نهر دبی ساخته شده است. پالم دیره یک مجتمع مسکونی لوکس است که رو به بندر ساخته شده است که در مراحل پایانی ساخت قرار دارد. این بندر در حال حاضر توسط دبی Ports World اداره می شود و در حال توسعه برای ساخت ۲.۵ کیلومتر طول اسکله است. تجارت با آسیا، بخش هایی از آفریقا و اروپا را انجام می دهد. این بندر همچنین به ایستگاه دفاع مدنی الحمریه و اداره کنترل گذرنامه نزدیک است. از طریق یک شبکه جاده ای و راه آهن گسترده به سایر امارات متصل است. علاوه بر این، فرودگاه بین المللی دبی در فاصله کوتاهی از آن قرار دارد.

بندر فجیره (AEFJR)

  • فجیره

بندر فجیره به عنوان بزرگترین و از مهمترین بنادر امارات متحده عربی در سواحل شرقی، یک بندر بزرگ در آب های عمیق در منطقه است. دارای موج شکن ساحلی و عمق لنگرگاه متوسط آن ۱۶.۵ متر است. این بندر از سال ۱۹۸۳ به بهره برداری رسیده است، در حالی که پایانه های نفتی در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ اضافه شدند. بندر تجاری فجیره یک بندر چند منظوره است که نزدیک به تنگه هرمز است و گزینه مناسبی برای حمل بار و واردات از دبی به ایران به شمار میرود.

این بندر به خوبی به مناطق اطراف امارات متصل است و بخشی از بزرگراه امارات متحده عربی است. به پروژه راه آهن اتحاد متصل است که حمل و نقل به دبی، شارجه، راس الخیمه، ام القوین، ابوظبی و العین را فراهم می کند. خدمات اصلی این بندر شامل حمل بار، کانتینر و نفت است. بندر فجیره برای رسیدگی به محموله های عمومی، محموله پروژه، محموله فله، فله مرطوب، سوخت و غیره ساخته شده است. موج شکن های بندر به دو ناحیه شمالی و جنوبی تقسیم می شوند. منطقه شمالی ۲ پایانه نفتی را در خود جای داده است. منطقه جنوب با تعمیرات و جابجایی عمومی محموله سروکار دارد. به عنوان بزرگترین بندر شرقی، اهمیت منطقه ای بسیار زیادی دارد.

خط لوله نفت حبشان – فجیره تا ۳/۴ تولید نفت امارات متحده عربی افزایش یافته و به طور متوسط ۲ میلیون بشکه در روز تولید دارد. این بندر همچنین دارای پایگاه دریایی نیروی دریایی امارات متحده عربی است که برای محافظت در برابر دزدی دریایی از نفتکش های منطقه مستقر است. این بندر به ‌عنوان دومین مرکز بزرگ نفت‌کشی جهان، با امکانات گسترده برای تامین و مدیریت سوخت، متمایز است.

بندر فجیره
بندر فجیره

بندر راس الخیمه (AERKT)

  • راس الخیمه

این بندر به عنوان یکی از شمالی ترین و مهمترین بنادر تجاری امارات متحده عربی، یک پست تجاری مهم در منطقه است. در نزدیکی تنگه هرمز، کشتی‌هایی که بخش‌هایی از آسیا، اروپا و آفریقا را پوشش می‌دهند در اینجا خدمات رسانی می‌کنند. بندر راس الخیمه در واقع شامل چندین بندر کوچکتر مانند بندر منا صقر و منا الجزیره، علاوه بر بندر اصلی RAK است. به عنوان یک بندر مدرن، RAK دارای چندین منطقه و بندر آزاد است که فضاهای عملیاتی را در اختیار چندین شرکت بین المللی قرار می دهد و همچنین برای خطوط کشتیرانی مختلف ذخیره سازی می کند. مقرراتی برای رسیدگی به محموله های عمومی، محموله های مایع و فله و صخره های دریایی وجود دارد. بندر RAK دارای پایانه‌های مسافربری و کروز است که بخش بزرگی از گردشگری منطقه را تامین می‌کند.

بندر مینا صقر در شمال کشور قرار دارد و به حمل و نقل کالا و تجارت می پردازد و بندر مناسبی برای حمل و واردات از دبی است. مرکز آموزش دریایی RAK نزدیک به بندر است. دارای یک منطقه بندری آزاد است که قبلاً به عنوان RAK Maritime City شناخته می شد، با فضای ذخیره سازی گسترده. محموله اصلی از طریق سقر مصالح ساختمانی است. بندر الجزیره در جنوب تأسیسات اصلی RAK قرار دارد و با تعمیرات و خدمات کشتی سروکار دارد. این اسکله ها دارای تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته هستند. همچنین تفرجگاه های ساحلی در این نزدیکی وجود دارد که صنایع دستی تفریحی، قایق‌های تفریحی و قایق‌های شخصی اسکله را در خود جای داده‌اند.

بندر خور الفکان (AEKLF)

  • شارجه

بندر خور الفکان که در سواحل اقیانوس هند قرار دارد، مرکز باربری مهم منطقه است. نزدیک به تنگه هرمز قرار دارد و تا دبی و ابوظبی ۳ ساعت فاصله دارد. در ساحل شرقی شبه جزیره مسندم و در خلیج عمان قرار دارد. این یکی از بزرگترین بندرگاه های حمل و نقل در سراسر جهان است و به کشتی هایی که از مسیر شرق به غرب از طریق اقیانوس هند عبور می کنند، خدمات رسانی می کند. بندر خورالفکان در درجه اول یک بندر حمل و نقل کانتینری و بار است که به مناطق اطراف شارجه خدمات رسانی می کند و یکی دیگر از مهمترین بنادر تجاری امارات برای واردات از دبی است.

این بندر دارای ۶ اسکله است که در مجموع بیش از ۲ کیلومتر را در بر می گیرد که میانگین عمق لنگرگاه آنها ۱۶ متر است. تسهیلات بندری بیش از ۷۰۰۰۰۰ متر مربع و دارای فضای ذخیره سازی در محل به وسعت ۴۵۰۰۰۰ متر مربع است. ترمینال کانتینری خور فکان معروف به KCT دارای ظرفیت ذخیره سازی ۴۵۰۰۰ TEU است. همچنین دارای یک حیاط تحکیم و استحکام بخشی در داخل محل، برای جابجایی واحدهای LCL است. امکاناتی برای رسیدگی به ۱۰۰۰ ریفر در زمان معین وجود دارد.

برای خدمات رسانی به کشتی هایی که وارد می شوند، بندر دارای ۲۰ جرثقیل کانتینری بزرگ است. اینها ماشین آلاتی هستند که می توانند کشتی های Super Post-Panamax را سرویس کنند. در مجموع ۲۶ جرثقیل دروازه ای، ۳۰ کانتینر هندلر و ۱۱۶ تراکتور پایانه وجود دارد. ساخت ۴ جرثقیل دیگر مگامکس تاندم لیفت نیز در حال انجام است. تلاش های توسعه ای توسط دولت شارجه برای غلبه بر انزوای جغرافیایی این بندر در حال انجام است.

بندر خور الفکان امارات
بندر خور الفکان امارات

بندر خالد (AEKHL) به عنوان یکی از مهمترین بنادر امارات

  • شارجه

بندرگاه خالد به عنوان یکی از بنادر اصلی شارجه برای جابجایی محموله های عمومی، خشک، مایع، فله و کانتینر ساخته شده است. این بندر به همراه حمریه و خور فکان زیر نظر اداره بنادر و گمرکات دریایی اداره می شود. این بندر دارای امکانات ذخیره سازی گسترده ای برای انواع کالاها می باشد. که شامل سردخانه‌ها، مناطق ذخیره‌سازی کشتی‌های دریایی، مناطق نگهداری محموله‌های فله و غیره است. یک پایانه نفتی مجاور نیز بهره‌وری بندر را افزایش می‌دهد.

در حال حاضر ۳۳ اسکله چند منظوره شامل ۲۱ اسکله بار عمومی را اداره می کند. همچنین بقیه بارهای متفرقه را انجام می دهند. پایانه های کانتینری اسکله های ۱ تا ۳ هستند و توسط شرکت گلفتینر در کنار ترمینال کانتینری در خور الفکان اداره می شوند. اسکله های ۴ تا ۸ با محموله های عمومی و رو-رو سروکار دارند. همچنین اسکله های ۹ تا ۱۳ تعمیرات را انجام می دهند و روغن فله را پردازش می کنند. اسکله های ۱۴ تا ۱۶ محموله های چوبی و صخره ای را حمل می کنند و اسکله ۱۶ و ۱۷ به ذخیره سازی غلات از طریق سیلوهای در محل می پردازد. اسکله ۱۸ با محموله های نفتی سروکار دارد، در حالی که اسکله های ۱۹ تا ۲۱ تانکرهای نفت را اداره می کنند.

بندر خالد از جمله مهمترین بنادر امارات و همچنین دارای یک انبار کانتینر داخلی (معروف به ICD) است که به سایر نقاط شارجه متصل است. همچنین از طریق جاده به دیگر مناطق در امارات متصل است. این بندر هم به منطقه آزاد فرودگاه شارجه و هم منطقه آزاد الحمریه خدمات می دهد و در مسیر تجاری مهمی به اقیانوس هند واقع شده است. بندر شارجه همچنین به بیش از ۱.۲ میلیارد نفر خدمات ارائه می دهد و زمان گردش بسیار زیادی برای کشتی های ورودی دارد. دارای امکانات پیشرفته و خدمات کمکی مانند خلبانی، یدک کش، و بالگردهای متصل به بندر است.

کلام پایانی

امارات متحده عربی از محبوب ترین مقاصد ایران برای ارسال محموله و بار است. بزرگترین مشکلی که مسافرین و بازرگانان با آن روبرو می باشند، حمل بار از دبی برای واردات از دبی است. حمل بار دریایی از دبی به روش های مختلفی صورت میگیرد که معمولا هزینه واردات و حمل بار از دبی بسیار مقرون به صرفه تر از سایر موارد خواهد بود. همچنین حمل بار از چین به دبی و ارسال از بنادر امارات به ایران یکی از بهترین سرویس های گروه تجاری ققنوس است که هزینه های واردات و خرید کالا از چین را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد و دیگر نگران تشریفات دست و پاگیر ترخیص کالا در ایران نخواهید بود. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان گروه تجاری ققنوس در ارتباط باشید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *