چگونه از بروز کلاهبرداری در سایت بزرگ علی بابا جلوگیری کنیم؟ (راهنمای کامل)

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

کلاهبرداری در سایت علی بابا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • آیا تا به حال در سایت علی بابا از شما کلاهبرداری شده است؟ ممکن است بنا به دلایلی این اتفاق بیفتد، به خصوص اگر در خرید از علی بابا مبتدی باشید. بنابراین، شما باید راه حلی بیابید تا از قرار گرفتن در لیست کلاهبرداری شدگان در سایت خرید علی بابا جلوگیری کنید. گروه تجاری ققنوس به عنوان متخصص واردات در ده سال گذشته، می‌تواند به شما کمک کند تا راه‌هایی را پیدا کنید و عرضه‌کنندگان قابل اعتمادی را برای خرید از علی ‌بابا بیابید. کلاهبرداری‌ در سایت علی بابا دلایل مختلفی دارد. اگر شما عرضه‌کننده طلایی را انتخاب ‌نکنید که فقط سفارشات تضمین شده تجارت را انجام می‌دهد، این می‌تواند توجیهی برای کلاهبرداری در سایت خرید Alibaba باشد.

    بنابراین، آیا می‌خواهید کلاهبرداران را از کسب و کار خود دور نگه دارید؟ بسیار خوب! ما اینجا یک راهنمای دقیق برای دلایل احتمالی کلاهبرداری بیان کردیم:

    انواع مختلف کلاهبرداری در سایت علی بابا

    ممکن است تصور کنید هیچ نوع کلاهبرداری در سایت علی بابا وجود ندارد. کلاهبرداران استراتژی‌های مختلفی برای فعالیت های کلاهبرداری دارند. در زیر انواع احتمالی کلاهبرداری‌ های رایج در سایت خرید علی بابا آمده است:

    • کلاهبرداری در پرداخت: کلاهبرداران به اندازه کافی باهوش هستند که کلاهبرداری ‌های پرداختی را انجام دهند. آنها از شما می‌خواهند که مستقیماً به حساب بانکی آنها پول ارسال کنید. گاهی اوقات می‌گویند حساب بانکی آنها تغییر کرده است. بنابراین، وجوه را به بانک دیگری منتقل کنید. پس هیجوقت، انتقال بانکی را مستقیما انجام ندهید.
    • کلاهبرداری در کیفیت محصول: گاهی کلاهبرداران محصولات بی‌کیفیت را برای شما ارسال می‌کنند. ممکن است این محصولات خوب به نظر می‌رسند اما به سرعت کیفیت خود را از دست می‌دهند.
    • کلاهبرداری از طریق نمونه ارسالی: در کلاهبرداری‌های نمونه، نمونه‌هایی که برای شما ارسال می‌شوند با کیفیت محصول اصلی تفاوت زیادی در سایت خرید Alibaba دارند. پس قبل از سفارش محصول، بهتر است مشخصات عرضه‌کنندگان را بررسی کنید.
    • کلاهبرداری هنگام قیمت گذاری: نوع دیگری از کلاهبرداری در سایت خرید علی بابا این است که کلاهبرداران ممکن است برای جذب خریداران، اقلام را با قیمت‌های پایین به فروش برسانند. این قیمت‌ها غیر قابل باور است. بنابراین، خریداران بیشتری جذب آن محصولات می شوند.
    • کلاهبرداری های حمل و نقل: کلاهبرداری ‌های حمل و نقل هنگام خرید از علی بابا بسیار رایج هستند. به عنوان مثال، عرضه کننده به شما شماره پیگیری نمی‌دهد. و این محصول بعد از گذشت چندین ماه پس از تاریخ موعود به دست شما می‌رسد.

    لیست ۲۰ نوع کلاهبرداری بزرگ در سایت خرید Alibaba

    نحوه خرید از سایت علی بابا
    نحوه خرید از سایت علی بابا

    ارسال کالا با برند قلابی

    این کلاهبرداری در سایت علی بابا چگونه انجام می‌شود؟

    این یکی از معروفترین کلاهبرداری‌ ها در سایت علی بابا است. از آن بدتر این که بسیاری از افرادی که محصولات قلابی را از یک فروشنده چینی دریافت می‌کنند، حتی متوجه قلابی بودن نمی‌شوند.

    فروشنده سعی می‌کند کپی‌ مارک‌ها را برای شما ارسال کند تا محصولات مارک‌دار را به طور عمده بفروشید. هر برندی از همه مکان‌ها را می‌توان در فهرست کلاهبرداری کالاهای قلابی و کپی شده قرار داد.

    چگونه از این کلاهبرداری جلوگیری کنیم؟

    به راحتی وقتی می‌بینید که یک محصول مارک‌دار با قیمتی ارزان در دسترس است. این یک چراغ قرمز برای شماست. که از خرید کالاهای مارک‌دار در Alibaba.comSHD خودداری کنید.

    تظاهر به فروش اجناس مارک دار در سایت خرید Alibaba اما تحویل هیچ چیز!

    این کلاهبرداری در سایت علی بابا چگونه انجام می‌‌شود؟

    این نیز همانند کلاهبرداری فوق هنگام خرید از علی بابا است، با این تفاوت که اینجا، شما پول را پرداخت می‌کنید. اما کالا را دریافت نخواهید کرد. فروشندگان محصولات مارک‌دار را به شما نشان می‌دهند و سعی می‌کنند با فروش با قیمت‌های پایین شما را به خود جذب کنند. وقتی موفق شدند، قبل از ارسال محصول برای شما، از شما درخواست پرداخت می‌کنند. پس از دریافت مبلغ، چیزی برای شما ارسال نمی‌کنند. بنابراین شما دست خالی خواهید ماند.

    چگونه از این کلاهبرداری در سایت علی بابا جلوگیری کنیم؟

    اول از همه، شما هرگز نمی‌توانید کالاهای مارک غربی را در سایت خرید Alibaba پیدا کنید. اگر پیدا کردید، این یک علامت هشدار برای شماست. اگر نمی‌خواهید مورد کلاهبرداری قرار بگیرید از خرید کالاهای مارک‌دار با هر قیمتی خودداری کنید.

    پروفایل تایید نشده علی بابا برای یک حساب شرکتی در انگلستان یا ایالات متحده

    این کلاهبرداری چگونه انجام می‌شود؟

    عرضه‌کنندگان چینی علی بابا نام خود را تغییر می‌دهند و پروفایل خود را به عنوان شرکت‌های تجاری بریتانیا یا ایالات متحده وانمود می‌کنند. اما در واقع کالاهای تقلبی خود را می‌فروشند. برخی از عرضه‌کنندگان چینی نام پروفایل خود را به شرکت‌های تجاری بریتانیا یا ایالات متحده تغییر می‌دهند و سعی می‌کنند محصولات چینی علی بابا خود را در ازای پول دریافت پول به شما بفروشند.

    • پس چگونه می‌توان این تفاوت را تشخیص داد؟
    • چگونه بفهمیم که آنها سعی در کلاهبرداری از شما دارند؟

    چگونه از این کلاهبرداری در سایت علی بابا جلوگیری کنیم؟

    هنگام خرید از علی بابا وب سایت علی بابا به شما این امکان را می‌دهد فروشندگان واقعی را از تقلبی تشخیص دهید. در صورت واقعی بودن یک تیک آبی در صفحه فروشنده خواهید دید. تیک آبی نشان می‌دهد که فروشنده اصل است و محصولات اورجینال را می‌فروشد. اگر هیچ تیک آبی نباشد به این معنی است که فروشنده هنوز تأیید نشده است، شما باید مراقب باشید.

    ارسال پول به حساب بانکی دیگر

    این کلاهبرداری چگونه انجام می‌شود؟

    وقتی هنگام خرید از علی بابا از شما خواسته می‌شود مبلغ را قبل از دریافت کالا بپردازید، عرضه‌کنندگان ممکن است بخواهند به جای حساب تجاری، به حساب شخص دیگری پرداخت کنید. عرضه‌کنندگان کلاهبردار در سایت علی بابا ممکن است به دلایل مختلف از شما بخواهند که به حساب بانکی رئیس‌شان پرداخت کنید. گاهی اوقات، شما محصول را دریافت می‌کنید، اما هیچ تضمینی برای آن وجود ندارد. هر چند دلیلی برای وحشت هم نیست. این تجربه می‌تواند با عرضه‌کنندگان معتبر هم اتفاق بیفتد و همچنین ممکن است درخواست دریافت پول بدون مالیات را داشته باشند.

    چگونه از این کلاهبرداری در سایت خرید Alibaba جلوگیری کنیم؟

    هرجا حس کردید که مشکلی و چیز مشکوکی وجود دارد. از پیش پرداخت یا پرداخت به حساب آنها خودداری کنید.

    درخواست پرداخت اضافی برای ترخیص کالا از گمرک

    این کلاهبرداری چگونه انجام می‌شود؟

    بیشتر از همه، این مسئله بارها اتفاق می‌افتد. بسیاری از مشتریان خرید از علی بابا شکایت دارند که فروشنده هرگز محصولات علی بابا را برای آنها ارسال نکرده است، حتی زمانی که مبلغ را پیش پرداخت کرده اند. بیشتر اوقات، فروشنده شما پیش پرداخت را از شما می‌خواهد. می‌توانید پول را پرداخت کنید و منتظر بمانید تا محصولتان به شما تحویل داده شود.

    در عین حال، فروشنده اغلب از شما می‌خواهد که پول اضافی برای ترخیص از گمرک بفرستید. بهتر است مبلغ را پرداخت کنید. اگر از پرداخت مبلغ خودداری کنید، فروشنده یک شناسه رهگیری جعلی به شما می‌دهد. و شما همچنان منتظر خواهید بود تا محصولتان برسد، اما هرگز نخواهد رسید.

    چگونه از این کلاهبرداری در سایت علی بابا جلوگیری کنیم؟

    برای ارسال کالا از چین هیچ هزینه‌ای برای ترخیص کالا از گمرک وجود ندارد. وقتی ایمیل مبنی بر اینکه باید مبلغ اضافی پرداخت کنید، را دریافت کنید. متاسفم که می‌گویم، شما پول خود را از دست داده‌اید. باید این واقعیت را بپذیرید که پول شما گم شده است یا دفعه بعد پول را از قبل پرداخت نکنید.

    فروش DVD تقلبی، نرم افزارها، بازی‌های ویدئویی

    این کلاهبرداری در سایت علی بابا چگونه انجام می‌شود؟

    کلاهبرداری دیگری که جای خود را در لیست کلاهبرداری در سایت علی بابا ما باز کرد، فروش اقلام تقلبی است. مانند دی وی دی، بازی های ویدئویی و غیره. فروشندگان محصولات رده بالا را برای شما ارسال خواهند کرد. به محض دریافت، متوجه خواهید شد که آنها ارزانترین، بی کیفیت‌ترین و غیرقانونی‌ترین محصولات هستند.

    خودداری از ارسال نمونه

    این کلاهبرداری سایت خرید Alibaba چگونه انجام می‌شود؟

    وقتی شما محصولی را می‌پسندید و سفارش انبوهی برای آن می‌دهید؛ اما پس از دریافت کالا، فقط کالاهای بی‌کیفیت و آسیب دیده را مشاهده می‌کنید. برخی از فروشندگان هنگام خرید از علی بابا سعی می‌کنند محصولات را به صورت عمده برای شما ارسال کنند. اما زمانی که از آن‌ها می‌خواهید که ابتدا یک نمونه بگیرید تا کیفیت محصول را بررسی کنید. آنها درخواست شما را رد می‌کنند و دلایل غیر منطقی می‌آورند.

    چگونه از این کلاهبرداری جلوگیری کنیم؟

    دقیق نمی‌گوییم که این نشانه کلاهبرداری است. با این حال، بهتر است از معامله با عرضه‌کنندگان جدیدی که نمی‌خواهند محصولات خود را به عنوان نمونه ارسال کنند، خودداری کنید. یک عرضه‌کننده معتبر با ارسال نمونه برای شما موافقت می‌کند، اما اگر مخالف باشد. وقتش است که به سمت یکی دیگر بروید.

    فقط پرداخت از طریق Western Union یا MoneyGram را می پذیرد

    این کلاهبرداری در سایت علی بابا چگونه انجام می‌شود؟

    خوب، این مورد نشانه محکمی از کلاهبرداری در سایت علی بابا نیست. اما هنوز باید مراقب آن باشید.

    هنگامی که پروفرما یا پیش فاکتور را دریافت کردید، اطلاعاتی در مورد اینکه پول را به چه کسی و به کدام رسانه ارسال کنید، دریافت خواهید کرد. اگر Western Union یا MoneyGram را در لیست مشاهده کردید، قبل از ارسال پول باید دوباره در موردش فکر کنید.

    چگونه از این کلاهبرداری جلوگیری کنیم؟

    ارسال پول با استفاده از وسترن یونیون به معنای ارسال به افراد و نه فروشندگان دارای مجوزهای تجاری یا یک شرکت تجاری است. بنابراین به احتمال زیاد پول شما امن نیست. پس، گزینه‌های پرداخت دیگر را انتخاب کنید یا به دنبال فروشنده‌ای باشید که حواله‌های حساب پی پال Paypal، Escrow یا بانکی را می‌پذیرد. این روش‌ها مطمئن هستند و شانس شما را برای دریافت کالای باکیفیت افزایش می‌دهند.

    کلاهبرداری در خریدهای اینترنتی
    کلاهبرداری در خریدهای اینترنتی

    فروش محصولات دیجیتال تقلبی

    این کلاهبرداری چگونه انجام می‌شود؟

    باز هم می‌گوییم، محصولات مرتبط با فناوری ضمانتی در مورد اصل یا تقلبی بودن، ندارند. همانطور که قبلاً گفتیم، سعی کنید از چنین کلاهبرداری ها در سایت علی بابا دوری کنید. برخی از فروشندگان هنگام خرید از علی بابا سعی می‌کنند اقلام مرتبط با فناوری را برای شما ارسال کنند.

    به عنوان مثال، کارت حافظه، دستگاه های USB و غیره. این محصولات با فناوری پیشرفته را تنها می‌توان به صورت فیزیکی و حضوری خریداری کرد اگر فروشنده‌ای پیدا کنید که این محصولات را با کمترین نرخ ممکن می‌فروشد. خودتان را کنار بکشید زیرا ممکن است سعی کنند از شما کلاهبرداری کنند.

    چگونه از این کلاهبرداری سایت خرید Alibaba جلوگیری کنیم؟

    باید اطمینان حاصل کنید که فروشنده معتبر است و محصولات خوبی را می فروشد. کاری که باید انجام دهید این است:

    • از آنها بخواهید ابتدا یک نمونه برای شما ارسال کنند.
    • بررسی کنید که آیا آنها تجارت طلایی یا عرضه‌کنندگان تایید شده هستند.
    • اطلاعات ارائه شده برای محصول را بررسی کرده و از آن اطمینان حاصل کنید.

    فاکتور به حساب بانکی شخصی ارسال شده است

    این کلاهبرداری چگونه انجام می‌شود؟

    قبلاً در مورد آن صحبت کرده‌ایم. شما نیازی به ارسال مبلغ به حساب های بانکی شخصی ندارید. در عوض، فروشندگانی را انتخاب کنید که از روش‌های امن برای دریافت پرداخت در سایت خرید Alibaba استفاده می‌کنند. همانطور که قبلا گفته شد، فروشندگان مشخصات حساب بانکی خود را برای شما ارسال می‌کنند و می‌خواهند که پول را به آنجا بفرستید.

    چگونه از این کلاهبرداری در سایت علی بابا جلوگیری کنیم؟

    هرگز پول را به حساب بانکی شخصی نفرستید. باید مطمئن شوید که می‌خواهید وجوه را از طریق انتقال سیمی ارسال کنید. حساب باید مال یک شرکت بازرگانی باشد نه هر شخصی. همچنین، برای اطمینان بیشتر، پروفایل شرکت را در سایت خرید Alibaba بررسی کنید یا آن را در گوگل جستجو کنید.

    افزایش قیمت پس از ثبت سفارش در حالی که قیمت رقابتی را در ابتدا اعلام می‌کنید

    این کلاهبرداری چگونه انجام می‌شود؟

    همانطور که قبلا ذکر کرده بودیم، برخی از عرضه‌کنندگان در ابتدا با ارائه قیمت‌های پایین تر سعی می‌کنند شما را جذب کنند؛ اما پس از پرداخت هزینه محصول، قیمت آن را افزایش می‌دهند. آنها از شما قیمت برچسب، بسته‌بندی و حمل و نقل را نیز میخواهند.

    چگونه از این کلاهبرداری در سایت علی بابا جلوگیری کنیم؟

    برای جلوگیری از چنین کلاهبرداری، باید ۲ یا ۳ عرضه‌کننده را به طور همزمان در نظر بگیرید. به این ترتیب وقتی یکی از عرضه‌کنندگان نامعتبر از شما پول اضافی می‌خواهد، می‌توانید با دیگری تماس بگیرید. همچنین، حتماً در مورد شرایط و ضوابط قیمت‌گذاری با آنها صحبت کنید تا بعد از ثبت سفارش اول، قیمت‌ها را افزایش ندهند.

    نمونه را با کیفیت ممتاز، اما برای سفارش عمده با کیفیت نسبتاً پایین ارسال می‌کنند

    این کلاهبرداری چگونه انجام می‌شود؟

    برخی از عرضه‌کنندگان در رقابت از همه جلوتر هستند اما به شکلی منفی. آنها بهترین نمونه را برای شما ارسال میکنند؛ اما پس از ثبت سفارش عمده، ارزانترین محصولات را برای شما ارسال می‌کنند. این اتفاق می‌تواند هنگام خرید محصولات روزمره مانند لوازم آشپزخانه، لباس و غیره از علی بابا رخ دهد.

    چگونه از این کلاهبرداری در سایت علی بابا جلوگیری کنیم؟

    این جا است که تضمین تجارت علی بابا در آن مفید واقع می‌شود. شما باید توافق نامه‌ای داشته باشید که در آن رنگ، کیفیت و سایر جزئیات محصول قید می‌شود. بنابراین زمانی که کیفیت مورد نظرتان را دریافت نکردید، با کمک علی بابا پولتان را از عرضه‌کننده بازپس می‌گیرید.

    ممکن است از مدارک قلابی برای نشان دادن مطابقت محصولاتشان با استانداردهای کشور شما استفاده می‌کنند

    این کلاهبرداری چگونه انجام می‌شود؟

    کاری که برخی از عرضه‌کنندگان انجام می‌دهند این است که هنگام خرید از علی بابا، می‌توانید از عرضه‌کننده بخواهید گواهی اعتبار کالای خود را به شما نشان دهد. حالا چه اتفاقی خواهد افتاد:

    • یا گواهی را به شما نشان می‌دهند (اما ممکن است جعلی باشد)
    • یا هرگز گواهی را به شما نشان نمی‌دهند.

    چگونه از این کلاهبرداری در سایت علی بابا جلوگیری کنیم؟

    جای بد قضیه این است که شما باید هزینه کالارا خودتان بپردازید، در غیر این صورت محصولات شما از گمرک مسدود می‌شوند. موفق باشید؛ شناختن چنین گواهی‌هایی به شما کمک می‌کند فروشنده‌های واقعی را پیدا کنید.

    تغییر محصولات بدون اطلاع رسانی در زمان ارسال

    این کلاهبرداری چگونه انجام می‌شود؟

    تغییر محصولات بدون اطلاع رسانی یک مشکل کاملا رایج در سایت خرید Alibaba است. این یک نمونه معمولی از یک تجارت آنلاین است. بسیاری از فروشندگان محصولاتی را برای شما ارسال می‌کنند که هرگز آنها را سفارش نداده اید. به عنوان مثال می‌توانند رنگ محصول را تغییر دهند یا حتی محصولات کاملا متفاوتی را برای شما ارسال کنند. وقتی هم که با عرضه‌کننده تماس می‌گیرید، بهانه‌هایی در مورد محصولات متفاوت ارسالی می‌آورند.

    چگونه از این کلاهبرداری جلوگیری کنیم؟

    برای مثال، توصیه می‌کنیم صرف نظر از اینکه اولین سفارش شما باشد یا بار چندم. محصولات بی‌کیفیت را بررسی کنید و مطمئن شوید یا برای اطمینان بیشتر، از تضمین تجارت استفاده کنید.

    در ابتدا موافقت کنند که از تضمین تجارت استفاده کنند، ولی بعد به دروغ میگویند که پولی دریافت نکرده‌اند

    این کلاهبرداری در سایت علی بابا چگونه انجام می‌شود؟

    یکی از بزرگ‌ترین کلاهبرداری ‌ها در سایت علی‌بابا این است که فروشنده موافقت می‌کند از تضمین تجارت پیروی کند. این استراتژی قوی آنها برای جذب مشتریان است. اما وقتی پول را پرداخت کنید، سعی می‌کنند بر بهانه عدم دریافت پول، سفارش را لغو کنند (این دروغی است که بیشتر استفاده می‌کنند).

    چگونه از این کلاهبرداری جلوگیری کنیم؟

    باز هم، مطمئن شوید که از تضمین تجارت به خوبی استفاده می‌کنید. هنگامی که فروشنده از کیفیت مطمئن نیست، سعی می‌کند به هر قیمتی از تضمین تجارت استفاده نکند. توصیه ما این است که به فرآیند تضمین تجارت پایبند باشید.

     هک ایمیل عرضه‌کنندگان، درخواست پرداخت به حساب بانکی دیگر

    این کلاهبرداری چگونه انجام می‌شود؟

    در واقع این کار یک عرضه‌کننده نیست، بلکه یک هکر پشت این کلاهبرداری در سایت خرید Alibaba است. زیرا عرضه‌کننده ایمیل‌های زیادی در حساب خود دارد و خریداران با ارسال آنلاین مبلغ موافقت می‌کنند. هکرها ممکن است از آن به عنوان فرصتی برای هک کردن حساب فروشنده استفاده کنند و برای شما یک ایمیل با دستورالعمل ارسال پول به حساب‌های خودشان ارسال کنند.

    چگونه از این کلاهبرداری جلوگیری کنیم؟

    مطمئن‌ترین راه این است که از راه‌های دیگر به عرضه‌کننده دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال، تماس مستقیم، از طریق اسکایپ، یا واتساپ آنها. از آنها بخواهید جزئیات بانکی خود را تأیید کنند. برای خرید مناسب از علی بابا بهتر است ابتدا همه موارد را در علی بابا دوباره چک کنید.

    جلوگیری از کلاهبرداری در سایت alibaba
    جلوگیری از کلاهبرداری در سایت alibaba

    خرید حساب طلایی عرضه‌کننده در علی بابا (۳ تا ۵ سال) برای کلاهبرداری با محصولات بی کیفیت یا قلابی

    این کلاهبرداری چگونه انجام می‌شود؟

    هر کسی می تواند با پرداخت ۴۰۰۰ دلار در سال فروشنده طلایی علی بابا شود. برخی از افراد عضویت Gold دریافت می‌کنند و سپس با هزینه‌های بالا شروع به استفاده از محصولات تقلبی می‌کنند. هیچ راه دقیقی  برای تشخیص اصل بودن یا نبودن فروشنده وجود ندار؛ اما میتوانید با استفاده از روش های اعتبارسنجی فروشندگان در علی بابا، فروشندگان معتبر را تا حدودی شناسایی کنید.

    چگونه از این کلاهبرداری جلوگیری کنیم؟

    اما برخی روش‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا از کلاهبرداری در سایت علی بابا دور بمانید:

    • استفاده از خدمات شرکت واسطه (گروه تجاری ققنوس) هنگام خرید از سایت های خارجی معتبر پیشنهادی عالی است
    • برای بررسی محصولات به کارخانه مراجعه کنید.
    • ظرفیت تولید آنها را بررسی کنید.
    • بررسی کنید که آیا آنها گواهی انطباق دارند یا خیر.
    • کمی تحقیق به شما در انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از کلاهبرداری کمک می‌کند.

    پس از دریافت وجه از شما و قبل از تولید یا تحویل کالا، با شما قطع ارتباط کرده و ناپدید می‌شوند

    این کلاهبرداری چگونه انجام می‌شود؟

    این کلاهبرداری در سایت علی بابا توسط فروشندگان جدیدی رخ می‌دهد که فقط یک سال یا حتی کمتر در تجارت علی بابا بوده اند. از آنجایی که می‌دانیم اگر هر کسی هزینه اشتراک سالانه علی‌بابا را بدهد، می‌توانند فروشنده علی‌بابا شوند. برای فروشندگان جدید، ممکن است در سال اول سخت باشد که با قوانین کسب و کار علی بابا همراهی کنند. از این رو، آنها تا جایی که می‌توانند از مشتریان کلاهبرداری می‌کنند و پس از به دست آوردن پول ناپدید می‌شوند.

    چگونه از این کلاهبرداری جلوگیری کنیم؟

    برای جلوگیری از چنین کلاهبرداری‌هایی هنگام خرید از علی بابا، باید از تضمین تجاری برای رسیدگی به این فروشندگان جدید استفاده کنید یا عرضه‌کنندگان تایید شده و دارای چندین سال سابقه برجسته را انتخاب کنید تا همه چیز قابل اعتمادتر باشد.

    با دلایل مختلف و تهدید به عدم تحویل کالا، قیمت بالاتری ‌می‌خواهند

    این کلاهبرداری چگونه انجام میشود؟

    این در واقع کلاهبرداری تغییرات هزینه است و همچنین رایج‌ترین. علاوه بر دلیل بالا برای قرار گرفتن محصولات در لیست سیاه ترخیص کالا از گمرک، بهانه‌های زیاد دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال، فروشنده ادعا می‌کند که هزینه مواد خام بسیار بالا رفته است. آنها از قیمت‌های اولیه با هزینه کم پیروی می‌کنند؛ از این رو برای شروع تولید باید هزینه را تغییر دهند. این می‌تواند دلیل خوبی باشد، اما ممکن است دلیل واقعی‌شان این باشد که تحمل از دست دادن سود را به دلیل افزایش هزینه مواد اولیه ندارند.

    برخی نیز تولید را به تاخیر می‌اندازند و منتظر می‌مانند تا هزینه مواد خام به آخرین سطح خود بازگردد. اغلب، آنها حدود ۱ یا ۲ ماه صبر می‌کنند و حقیقت را به شما نمی‌گویند. به نظر آنها شروع به تولید کرده‌اند، اما در واقع نکرده‌اند.

    چگونه از این کلاهبرداری جلوگیری کنیم؟

    اگر این برنامه اتفاق بیفتد، بهترین احتمال رخ دادن آن در فصل‌های کوتاه صادراتی است. در بیشتر موارد، برای کالاهای فصلی، مانند هدایای کریسمس یا کالاهای تابستانی. مانند لباس شنا، اسباب بازی‌های استخر و غیره.

    محصولات برند را با قیمت بسیار جذاب می‌فروشند تا مقاومت در برابر آن سخت شود

    کلاهبرداری در سایت علی بابا چگونه انجام می‌شود؟

    ما متوجه شدیم که این یکی از ساده‌ترین کلاهبرداری‌ ها در سایت علی‌ بابا است که می‌توانید هنگام انجام تحقیق گرفتار آن شوید. خریداران تمایل دارند کالاهای مارکدار مانند تلفن، پلی استیشن و تولید شده در چین را برای خرید در نظر بگیرند. با تصور اینکه اگر خرید مستقیم از چین داشته باشید، هزینه‌ها مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. متاسفیم اما باید بگوییم آن دسته از محصولات موجود در پلتفرم علی بابا با ارزان‌ترین قیمت‌ها کلاهبرداری هستند.

    چگونه از این کلاهبرداری در سایت خرید Alibaba جلوگیری کنیم؟

    چیزی که باید بدانید این است که هر محصول برند دارای معاملات رسمی یا کانال‌های فروش است. شما کالاهای معتبر را می‌توانید فقط از فروشگاه‌های رسمی یا وب سایت‌های آنلاین معتبر تهیه کنید. از این رو، دفعه بعد که تصمیم به ثبت سفارش گرفتید، به قیمت‌هایی که دیگران برای بی اعتنایی به سایر کلاهبرداری‌ها داده‌اند فکر کنید و مطمئن شوید.

    چک لیست نهایی نحوه خرید ایمن و جلوگیری از کلاهبرداری در سایت علی بابا

    کلاهبرداری ها جدیترین و مهمترین موضوع هستند. آیا می خواهید از آن اجتناب کنید؟ در اینجا لیستی که امنیت خریداران در علی بابا را تضمین می‌کند ارائه دادیم.

    خرید اینترنتی ایمن
    خرید اینترنتی ایمن

    عرضه‌کنندگان طلایی علی بابا

    علی بابا وضعیت تامین کنندگان طلایی علی بابا را به هر فروشنده‌ای ارائه نمی دهد. در عوض، تعداد محدودی از تامین کنندگان چینی وجود دارند که برای آن واجد شرایط هستند و از شرایط آن بهره مند می‌شوند. علاوه بر این، برای دستیابی به وضعیت عرضه‌کننده طلایی، عرضه کننده چینی باید هزینه‌ای بپردازد. اگر یک عرضه‌کننده دارای وضعیت طلایی باشد، بیشتر احتمال وجود دارد که او یک تامین کننده معتبر چینی باشد. بنابراین، برای تجارت ایمن، به عرضه‌کننده طلایی مراجعه کنید.

    عرضه‌کنندگان تایید شده علی بابا

    عرضه‌کنندگان تایید شده علی بابا عرضه‌کنندگان معمولی نیستند و احتمال کلاهبرداری در سایت علی بابا را کاهش میدهند. تیم بازرسی علی بابا کارخانه آنها را بازرسی می‌کند و از اصل بودن عرضه‌کننده اطمینان می‌دهد. علاوه بر این، شرایط دیگری برای عرضه‌کنندگان تایید شده وجود دارد. یک عرضه‌کننده تایید شده علی بابا یک لوگوی آبی روی پروفایل خود دارد. وقتی به عرضه‌کننده تایید شده نگاه می کنید، آن لوگو را از نزدیک بررسی کنید. اگر وجود داشته باشد، ممکن است عرضه‌کننده شما برای خرید از alibaba معتبر باشد.

    تامین کنندگان تضمین تجارت

    تضمین تجارت برنامه ای است که برای پرداخت و بازپرداخت مطمئن در دسترس خریداران است. اگر یک عرضه کننده سعی کند کلاهبرداری کند، خریدار می‌تواند درخواست بازپرداخت کامل کند. علاوه بر این، دلایل احتمالی کلاهبرداری عبارتند از ضریب نقص بالا، محصولات با کیفیت پایین و ارسال دیرهنگام. هنگام سفارش از یک عرضه‌کننده چینی، می‌توانید بررسی کنید که آیا عرضه کننده اجازه سفارش تضمین تجارت را می‌دهد یا خیر. اگر اجازه دهند، عالی است!

    برای جلوگیری از کلاهبرداری در سایت علی بابا نظر خریداران دیگر را بررسی کنید

    بازخورد نظرات خریداران منبع بسیار خوبی برای بررسی صحت یک عرضه کننده است. این مورد فقط برای فروشندگان علی بابا اعمال نمی‌شود. درعوض، میتوانید این روش را در همه تامین‌کنندگان بهترین فروشگاه های اینترنتی جهانی امتحان کنید. از صفحه بررسی محصولات دیدن کنید. جدا از آن، می‌توانید پروفایل های عرضه‌کنندگان را ببینید و بازخورد خریداران دیگر را بررسی کنید.

    تاریخچه معاملات و پیشرفت عرضه کنندگان را مرور کنید

    عرضه‌کنندگان چینی مرحله فروش موجودی به مصرف‌کنندگان خود را طی می‌کنند. هنگام بررسی داده‌های عرضه‌کننده، می‌توانید نماد الماس نارنجی را در کنار نمایه مشاهده کنید. آیا می‌دانید چه چیزی را به نمایش می‌گذارد؟ تعداد تراکنش‌ها را نشان می‌دهد. شما می‌توانید آن را بررسی کنید و از جعلی بودن عرضه کننده تحقیق خود را کامل کنید.

    کارخانه را چه به صورت آنلاین یا آفلاین را برای جلوگیری از کلاهبرداری در سایت علی بابا بررسی کنید

    گزارش‌های بازرسی کارخانه دو عامل را مشخص می‌کند:

    • فروشنده معتبر است.
    • عرضه‌کننده چگونه محصولات را تولید می‌کند و کنترل کیفی فرآیند چیست؟

    هر دوی این موارد هنگام یافتن عرضه‌کننده معتبر و خرید از علی بابا بسیار مهم هستند. بنابراین، بهتر است با کارخانه عرضه‌کنندگان مذاکره کنید. اگر می‌خواهید به صورت فیزیکی از کارخانه بازدید کنید؛ این بهترین روش برای جلوگیری از کلاهبرداری در سایت علی بابا است.

    اطمینان حاصل کنید که عرضه کننده دارای گواهی ثبت ISO است

    امروزه بسیاری از عرضه‌کنندگان گواهی‌های جعلی را نشان می‌دهند. آیا اهمیت گواهینامه را می‌دانید؟ شاید نه، اما برای یافتن یک عرضه‌کننده مناسب، تاثیر قابل توجهی دارد. برای تجارت ایمن، وضعیت ثبت ISO عرضه کننده را بررسی کنید و از آنها بخواهید گواهی ثبت ISO خود را نشان دهند.

    کلام پایانی

    امیدواریم که با راهنمایی ما، بینش و اطمینان عالی برایتان حاصل شده باشد. این راهنما بیشتر برای خریداران جدیدی است که می‌ترسند توسط کلاهبرداری‌ های علی بابا مورد سواستفاده قرار بگیرند. اما ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که با راهنمایی و خدمات ما در زمینه منبع یابی و سورسینگ کالا از چین، خرید از سایت‌های خارجی مانند خرید از ebay، تائوبائو، آمازون، علی بابا و.. و خرید و تامین کالا قادر خواهید بود بهترین محصولات را با بهترین قیمت دریافت کنید. نکته مهم این است که شما باید کمی مراقب باشید که چه زمانی و کجا پول خود را ارسال کنید.

    برای جلوگیری از کلاهبرداری در سایت خرید alibaba، کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس آماده‌اند تا از ابتدا تا پایان فرایند خرید به شما کمک کنند. ما فهرستی کامل از عرضه کنندگان قابل اعتماد داریم، همین حالا با ما در ارتباط باشید.

    از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    نظرات کاربران

    4 پاسخ

    1. من امروز از علط بابا دوربین خریدم ولی پول را به حساب شخصی واریز کردم و جنس را نفرستاد به همین راحتی

    2. مراقب باشید من از کشور المان یک دستگاه پیانو کرگ در زمان حراج خریداری کردم ۵۳۷ یورو و تا زمانیکه به من دستگاه برسه از طریق وستریونیون ۲۸۰۰ یورو از من گرفتند وحتی پول گمرک المان هم از من میخواستند بگیرند که من به پلیس المان رفتم شکایت کردم ‌گفتند در دام کلاهبردار افتادی واینکه از طریق واتس اپ برای من پیام می آمد که باید حتما پول آخر رو پرداخت کنی وگرنه به جنس آسیب می زنند من طبق گفته پلیس هیچ توجه ای نکردم و به سایت علی بابا شکایت این فروشنده را کردم و تمام مدارک لازم رو بهشون دادم و در آخر سایت علی بابا گفت ما کاری نمیتوانیم کنیم بهتر است از این به بعد مطمعن باشید از فروشنده و خرید کنید خلاصه که ۲۸۰۰. یورو از ما دزدیدن رفت ممنون بابت راهنمایی که در سایتتون کردید دوستان حتما توجه کنید گول قیمت رو نخورید و از این سایت آموزش لازم رو ببینید بعد با علی بابا وارد معامله شوید.

    3. ای کاش با سایت شما زودتر آشنا می شدم الان ۲۸۲۳ یورو سوخت نداده بودم دقیقا کلاهبرداری از قیمت پایین شروع شد از کشور کنیا خرید یک دستگاه پیانو دیجیتال کورگ به مبلغ ۵۳۷ یورو واریز به حساب شخص وستریونیون بعد از ریختن به حساب دوباره درخواست پول کردند که قیمت این جنس امروز تغییر کرده و اینکه شما چون آدم خوبی هستین ما نصف مبلغ رو می گیریم قیمت اصلی جنس ۳۵۰۰ یورو هست و شما باید به ما ۱۲۸۰ یورو پرداخت کنید من قبول نکردم ولی من رو متقاعد کردند با فرستادن یک سایت پی گیری و گفتند ۶۴۰ یورو میگیریم و ۶۴۰ یورو دیگه رو هنگام تحویل شما پرداخت می کنید خلاصه من هم ۶۴۰ یورو را دادم و فردا دوباره طلب ۶۴۰ یورو دیگه شد که باید پرداخت کنید وگرنه جنس از انبار ترخیص نمیشه بلاخره ۶۴۰ یورو دوم هم به هر ترفندی گرفتند و من هم از قبل بهشون گفته بودم من پول گمرک باید پرداخت کنم یا خیر که گفته بودن پول گمرک نیازی نیست خلاصه با سایت پی گیری و چت کردنهای واتس اپ من رو رسوندن به اینکه الان ما گمرک المان هستیم و باید شما بابت اینکه جنس اینجا آمده ۱۰۰۶ یورو پرداخت کنید من هم چاره ای جز پرداخت نداشتم و گفتم این مرحله آخر هستش و جنس را به من تحویل می دهند به گفته خودشون پرداختی انجام شد و اینکه گفتند تا فردا جنس رو تحویل میگیرید فردا رسید خبری از جنس نشد و پیام واتس اپ آمد که باید برای ترخیص جنس ۱۱۲۸ یورو دیگر بپردازید که جنس آزاد بشه من دیگه اعصبانی شدم رفتم اداره پلیس المان شکایت تنظیم کردم اونها گفتند گرفتار کلاهبرداری شدی و اینکه اصلا به هیچ پیامشان پاسخ نده و چون آدرس تو را دارند ما به پلیس جنایی هم این موضوع را گزارش می کنیم خلاصه من تنها امیدم شکایت در سایت علی بابا بود که تمام مدارک لازم هم بهشون من دادم پرداختی ها ویدیو چتها هم در سایت علی بابا هم در واتس اپ و در پایان سایت علی بابا هم گفت از ما کاری ساخته نیست و به همین راحتی این پول از من خورده شد مراقب باشید در دام نیوفتید دوستان و اول همه جوانب خرید درست را از این سایت آموزش ببینید بعد وارد معامله با فروشندگان سایت علی بابا شوید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *