معرفی بهترین روش‌ های انواع بسته بندی کالا در حمل و نقل ایمن کالا

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

انواع بسته بندی کالا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • مهم ترین مسئله هنگام حمل بار این است که مطمئن شوید کالاهای شما به درستی بسته بندی شده اند. حمل و نقل در انواع شکل ­ها، اندازه ها و وزن ها وجود دارد که به صورت داخلی یا بین کشوری انجام می شود. تنها و مهمترین چیز برای ما این است که کالاها در بهترین شرایط به مقصد برسند. برای ما، مهم ترین چیز رسیدگی به بسته بندی است. برای مشتریان ما همه چیز در سالم رسیدن بسته بندی است؛ در نتیجه لازم است از بهترین روش های انواع بسته بندی کالا در حمل و نقل استفاده شود تا هیچ گونه آسیبی به بار مورد نظر شما وارد نشود. علاوه بر این، شیوه مناسب بسته بندی حمل بار به ویژه بسته بندی حمل دریایی در مدیریت هزینه ها بسیار تاثیرگذار است که بهتر است مورد توجه قرار گیرند.

    چرا استفاده از بهترین انواع بسته بندی کالا اهمیت دارد؟

    سفر می تواند تاثیرات منفی خود را در حمل و نقل بین المللی کالا از جمله حمل و نقل هوایی و حمل بار دریایی به همراه داشته باشد. هر حرکت ناهموار و افتادن در چاله پتانسیل آسیب رسیدن به کالا و به لرزه در آوردن آن را بیشتر می­کند. تحویل محموله­ آسیب دیده چیزی نیست که شما بخواهید به مشتریان خود ارائه دهید. تحویل کالا به مقصد برای اولین بار، زمان بر است و هزینه دارد؛ اما باید بدانید که انجام عملیات معکوس برای بازگرداندن آن و صدور کالای جایگزین هزینه سنگین تری به همراه دارد.

    باربری و نوع خدماتی که انتخاب می­کنید نقش مهمی ایفا می کند، اما روشی که در آن کالاهای خود را بسته بندی می کنید و استفاده صحیح از انواع بسته بندی کالا می تواند به کاهش خطرات و دردسرها کمک کند. کالاهایی که بسته بندی مناسب در حمل و نقل دارند، ایمن ترند و در هنگام حمل و نقل و تحویل، به خوبی می توانند در برابر آسیب محافظت شوند. قطعات شل یا لبه های تیز را هنگام بسته بندی فراموش نکنید. با رعایت همه این نکات یک بسته بندی حمل بار حرفه‌­ای خواهید داشت.

    درواقع حمل بار هوایی از چین یا هر نقطه دیگری امن و بدون آسیب به سلامت کالا خواهد بود اگر به انواع شیوه بسته بندی کالاهای وارداتی و صادراتی توجه ویژه‌ای داشته باشید و این کار را به یک شرکت مطمئن بسپارید. قطعا بسته بندی مناسب حمل بار یکی از اصلی ترین دلایلی خواهد بود که سبب کاهش هزینه های حمل و نقل کالا میشود.

    اهمیت بسته بندی در حمل بار دریایی
    اهمیت بسته بندی در حمل بار دریایی

    انواع بسته بندی کالا در حمل و نقل

    انواع مختلفی از بسته بندی حمل بار برای انواع مختلفی از حمل و نقل به ویژه حمل دریایی وجود دارد. روشی که استفاده می کنید به اندازه، شکل و وزن کالایی که ارسال می کنید بستگی دارد. در اینجا یک راهنما برای کمک به شما وجود دارد تا بهترین شیوه بسته بندی حمل کالا در حمل FTL و LTL، حمل هوایی و حمل دریایی بار را بشناسید:

    پیچیدن بسته با پتو

    حمل و نقل پیچیده شده با پتو برای زمانی است که حامل ها محموله را در پتو می پیچند تا از آنها هنگام حمل و نقل با روش خدمات تحویل با حساسیت ویژه به مشتری محافظت کنند.

    کانتینر تخت (پالت ها)

    استفاده از انواع کانتینرها در حمل و نقل کالا یکی از بهترین روش ها برای حفاظت بیشتر و نقل و انتقال راحتتر است. استفاده از کانتینرهای تخت در حمل دریایی بار، جابجایی اقلام سنگین تر را آسان تر می کند، همچنین به آن ثبات بیشتری می دهد. اطمینان حاصل کنید که کالاها به طور یکنواخت روی پالت های دارای اندازه مناسب بسته بندی شده باشند تا از آویزان شدن لبه های محموله جلوگیری شود.

    انواع بسته بندی فشرده کالا

    در قسمت بیرونی محموله­ قرار گرفته در کانتینر تخت از انواع بسته بندی فشرده کالا استفاده کنید. این کار کمک می کند تا همه چیز کنار هم تمیز بماند و از ساییده شدن کالاها بر روی سایر محموله ها جلوگیری کند. همچنین سطحی پایدار برای چسباندن لیبل فراهم می کند.

    جعبه ها

    اگر  به دنبال روش های حمل و نقل ایمن کالا هستید، به جعبه ها و محفظه هایی که محموله را در آنها نگه میدارید دقت زیادی داشته باشید. بسته بندی اقلام شل در جعبه ها هنگام حمل بار دریایی آنها را کنار هم نگه می دارد و از آسیب در حین حمل و نقل جلوگیری می کند. از بسته بندی های دیگر مانند فوم یا پوشش حباب دار در داخل جعبه برای محافظت از اقلام شل استفاده کنید.

    نوار و تسمه

    نوارها و تسمه ها یا از پلاستیک و یا فولاد ساخته شده اند. از این ابزار برای بستن محموله روی کانتینرهای تخت و ایمن کردن آن در حمل و نقل دریایی بار استفاده کنید.

    بسته بندی مناسب در حمل و نقل
    بسته بندی مناسب در حمل و نقل

    صندوق

    صندوق­ها در اندازه های مختلف با دیواره های توپر عرضه می شوند. آنها ایمنی بسیار زیادی به فرآیند حمل و نقل اضافه می­کنند و به راحتی بارگیری و تخلیه می شوند. بیشتر استفاده صندوق ها برای کالاهای دارای سنگ مرمر یا شیشه است.

    مهمترین نکات جهت بسته بندی بار

    هنگام استفاده از انواع بسته بندی کالا باید موارد زیادی را در نظر گرفت که مهمترین آنها در بسته بندی حمل بار دریایی و سایر روش های حمل و نقل عبارتند از:

    شکل محموله

    شکل کالا در انواع بسته بندی حمل بار بسیار مهم است. هزینه حمل و نقل هوایی و.. با توجه به حجم بار تعیین می­شود؛ بنابراین باید سعی کنید همه چیز را تا حد ممکن مربع نگه دارید. کالاها را به خوبی بسته بندی کنید تا هیچ چیز برآمدگی نداشته باشد. این کار از ایجاد هرگونه هزینه اضافی یا هر گونه خسارت احتمالی جلوگیری می کند.

    لیبل­ ها

    لیبل‌ها و برچسب هایی که حاوی اطلاعات کالا و حمل و نقل آن هستند را به همه چیز بچسبانید تا مطمئن شوید که به آدرس‌های صحیح تحویل داده می‌شوند. اطمینان حاصل کنید که به راحتی قابل خواندن و قابل مشاهده هستند. به محموله های شکننده برچسب «شکننده» بزنید. همه کالاهای تهدیدآمیز یا خطرناک باید دارای برچسب مناسب باشند. شما باید محموله خود را شفاف سازی کنید تا همه نمایندگان به روش صحیح آن را ذخیره و بسته بندی کنند.

    از ظاهر بسته بندی محافظت کنید

    می توانید کالاها را در بسته بندی اصلی خود برای ارسال به فروشگاه های خرده فروشی بسته بندی کنید. ابتدا محموله را به وسیله پالت بسته بندی کرده و سپس آن را در بسته بندی فشرده قرار دهید تا به فروشگاه‌های دریافت‌کننده محموله این کمک را کرده باشید که بتوانند به راحتی آنها را در فروشگاه یا مجتمع خرید جابجا کنند.

    حمل و نقل جاده ای

    هنگام ارسال بار از طریق جاده، مسیر را در نظر بگیرید. جاده‌های پر پیچ و خم، چاله‌ها و موانع زیادی برای عبور رانندگان کامیون‌ وجود دارند. همیشه کالاهای خود را با توجه به نوع حمل و نقل بسته بندی کنید. حواستان باشد که هنگام حمل و نقل زمینی، کالای شما به بیشترین بسته بندی نیاز دارد و نیازاست از بهترین انواع بسته بندی کالا استفاده شود.

    محیط انبار تجهیزات

    محل نگهداری محموله به دلیل جابجایی دائمی کامیون و بار در طور حمل بار دریایی، می توانند حاوی گرد و غبار زیادی باشند. برای همه کالاهای پالت‌بندی شده از بسته‌ بندی فشرده استفاده کنید یا اقلام شل خود را با کیسه‌های پلاستیکی بپیچید تا اطمینان حاصل کنید که وقتی به دست مشتری می‌رسند تمیز باشند.

    آیا کالاهای خود را به روش صحیح بسته بندی می کنید؟

    آیا بسته بندی شما به گونه­ای است که مطمئن باشید از کالای شما به خوبی محافظت می­شود؟ یک راه خوب برای فهمیدن مناسبترین انواع بسته بندی حمل بار وجود دارد و آن هم تعداد شکایات مشتریان در مورد کالاهای آسیب دیده است. محتمل ترین دلیل شکایت می تواند به علت بسته بندی نامناسب برای حمل و نقل، یا انتخاب نادرست نوع حامل محموله باشد. برای غلبه بر این مشکل شیوه بسته بندی خود را ارتقا دهید. در هنگام ارسال بار، کمی زمان بگذارید و به فرآیندها و پروسه کار خود نگاه کنید. با شرکتی که حمل و نقل شما را انجام می دهد صحبت کنید. از شرکت حمل و نقلی که با آن کار می­کنید پیشنهاد، نکته یا ترفندی درخواست کنید که روند حمل و نقل کالا را برایتان راحت تر می­کند.

    به عنوان یک شرکت حمل و نقل بین المللی نیز توجه به این نکته برای افزایش رضایتمندی مشتریان شرکت حمل و نقل بسیار مهم است. این که بتوانید از بهترین انواع بسته بندی کالا در حمل دریایی، حمل و نقل زمینی و هوایی و.. استفاده کنید سبب میشود تا اعتماد مشتریان خود را بیشتر از همیشه جلب کنید.

    جعبه مناسب انتخاب کنید

    اطمینان حاصل کنید که جعبه ای که کالا را در آن بسته بندی می کنید مناسب کالا باشد. جعبه ها در همه شکل ها و اندازه ها وجود دارند. اندازه ای که انتخاب می کنید باید فضای خالی کافی برای بسته بندی محافظتی داخلی کالا داشته باشد تا از حرکت در حین حمل و نقل و حمل بار دریایی جلوگیری کند. سعی کنید اقلام سنگین‌تر را در جعبه‌های کوچک‌تر (در صورت مناسب بودن) و اقلام سبک ‌وزن را در جعبه‌های بزرگ‌تر قرار دهید.

    انواع بسته بندی کالا
    انواع بسته بندی کالا

    جعبه های سنگین

    جعبه‌ها را خیلی سنگین نکنید. جعبه های سنگین می توانند:

    • برای بلند کردن خیلی سنگین باشند و به راحتی بیفتند.
    • هنگام پایین گذاشتن شکسته و باعث سقوط همه ­چیز شوند.

    روی کارتن ها برچسب بزنید تا جزئیات وزن مشخص باشد. استاندارد صنعتی برای حداکثر وزن بالابر ۱۷ کیلوگرم است تا با الزامات ایمنی و بهداشت شغلی مطابقت داشته باشد. اگر کالای شما به درستی برچسب گذاری شده باشد، شرکت حمل و نقل شما هنگام تحویل بار مطلع می شود که آیا اقلام شما نیاز به بالابر ۲ نفره دارند یا خیر.

    بازیافت جعبه­ ها

    هنگام استفاده مجدد از جعبه ها و استفاده از انواع بسته بندی کالا همه برچسب ها و بارکدهای قدیمی را در بیاورید تا از بروز هرگونه مشکل در مراکز مرتب سازی یا انبارهای حمل و نقل جلوگیری کرده باشید. همچنین مطمئن شوید که جعبه بازیافتی محکم بوده و قبل از استفاده مجدد آسیبی ندیده باشد. اقلام آسیب دیده باعث ایجاد دردسر زیادی، هم برای شما و هم برای مشتری می شود. همچنین هزینه و زمان زیادی برای رفع مشکلات کالاهای آسیب دیده صرف می شود. هزینه های تعویض کالا و بازگرداندن کالاهای آسیب دیده فقط شروع کار است. با بسته بندی صحیح حمل بار همه چیز در شرایط ایده آل به مقصد می رسد.

    جمع بندی

    مهم ترین موضوع در حمل و نقل بین المللی و داخلی کالا نحوه بسته بندی آن است. انواع بسته بندی کالا در حمل دریایی و.. وجود دارند که شما باید با توجه به نیاز خود آن­ها را بکار بگیرید. در صورت بسته بندی نامناسب، کالای فرستاده شده برای مشتری مرجوع می­شود و شما را به دردسر می‌­اندازد. در این مقاله از گروه تجاری ققنوس راهکارهای یک بسته بندی اصولی در حمل بار بیان شده است. استفاده از این نکات هنگام بسته بندی کالاهای صادراتی و وارداتی، می­تواند میزان خسارات و آسیب ها را تا حد زیادی کاهش دهد. گروه تجاری ققنوس آماده خدمت رسانی به شما در زمینه بسته بندی و باربری ایمن است،. همین حالا می­توانید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید و سوالات خود را در زمینه حمل بار، ترخیص کالا، خرید و تامین کالا و.. بپرسید، یا برای اطلاعات بیشتر به صفحه خدمات ما مراجعه کنید.

    از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *