خرید کالا از علی اکسپرس یا تائوبائو؛ کدام یک بهتر است؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

خرید کالا از علی اکسپرس

آنچه در این مقاله میخوانید

  • علی اکسپرس و تائوبائو در واقع همان نقشی را برای آسیا ایفا می کند که امازون در اروپا و ایالات متحده آمریکا دارد. در چین این دو شرکت ۵۸.۲ % از کل خرده فروشی های آنلاین را در اختیار دارند. هر دو وبسایت خرید انلاین از شهرت خاصی برخوردارند و متعلق به هلدینگ گروه علی بابا می باشند. علی‌ بابا یک هلدینگ ارائه‌دهنده تجارت الکترونیک پیشرو در آسیا است که راه‌حل‌های تجارت الکترونیکی بین مشاغل، خریدار _ فروشنده و همچنین بین مشتری های مختلف را ارائه می دهد. جدا از تجربه شما در تجارت امکان دارد هنگام خرید آنلاین با یک یا هر دوی این شرکت های آشنایی پیدا کرده باشید. اگرچه هر دو این پلتفرم ها متعلق به یک شرکت هستند اما با هم تفاوت هایی دارند و یکسان نیستند. اهداف آنها با یکدیگر فرق داشته و راهکاری مختلفی دارند. در این مقاله از مجموعه تجاری ققنوس به طور مفصل در مورد خرید کالا از علی اکسپرس و خرید از سایت تائوبائو بحث خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

    خرید کالا از علی اکسپرس چگونه است؟

    علی اکسپرس که در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد، اساساً یکی از زیرمجموعه های هلدینگ علی بابا است. پلتفرم تجارت الکترونیک میزبان مشاغل متعددی در چین و سایر کشورها مانند سنگاپور می باشد. مشاغلی که در علی اکسپرس فعالیت دارند در واقع کار عمده شان تجارت با مشتریان بین المللی است. برخلاف خرید از سایت تائوبائو، پلتفرم علی اکسپرس برای ارتباط شرکت های چینی با خریداران بین المللی است. در واقع  این پلتفرم در چندین زبان از جمله انگلیسی و ۱۵ زبان دیگر فعالیت دارد.

    با این حال، این بدان معنا نیست که خرید کالا از علی اکسپرس مانند هلدینگ مرجع یعنی خرید از علی بابا است. برخلاف علی بابا، علی اکسپرس اقلام را در مقادیر کمتر به فروش می رساند. علاوه بر این تنوع محصولات و دسته بندی ها مختلف باعث شده که خرید کالا علی اکسپرس در میان صادرکنندگان از محبوبیت خاصی در دنیا برخوردار باشد.

    مزایای علی اکسپرس چیست؟

    • به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به پرداخت قبلی به فروشندگان مربوطه، ارسال بار از طریق پلتفرم را شروع کنید.
    • محصولات نسبتاً مقرون به صرفه هستند؛ زیرا اکثر آنها در چین تولید می شوند. بسیاری از تامین کنندگان حمل و نقل رایگان را نیز ارائه می دهند که واردات محصولات را برای شما مقرون به صرفه تر می کند.
    • علی اکسپرس دارای محصولات و تامین کنندگان متعددی برای هر نوع محصول و صنعت است. چنین تنوعی به شما امکان می دهد محصولات و / یا خدماتی را انتخاب کنید که نیازهای شما را تامین کند.
    • این سایت به چندین زبان در دسترس است، که مشکل ترجمه را که در پلتفرم هایی مانند خرید از سایت تائوبائو وجود دارد، از بین می برد.

    معایب علی اکسپرس چیست؟

    اگرچه اکثر تامین کنندگان علی اکسپرس، حمل و نقل بین المللی رایگان را ارائه می دهند، این روند به شدت کند است. بسته به جایی که هستید، بین یک هفته تا دو ماه طول می کشد تا محصولات شما تحویل داده شود. خرید کالا از علی اکسپرس در مورد ارجاع محصولاتی که معیوب هستند یا آنقدر مورد نیاز شما نیستند هم آنقدر عملکرد خوبی نداشته است و تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد. به همین دلیل است که فقط باید با تامین کنندگان معتبر در علی اکسپرس همکاری کنید. برای این که تامین کنندگان معتبر را پیدا کنید مراکزی در چین برای این کار ایجاد شده که شما را راهنمایی می کند.

    [irp posts=”993117″ ]

    تائوبائو چیست؟

    تائوبائو یک پلتفرم تجارت الکترونیک است که توسط گروه علی بابا شخصی به نام جک ما  در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد. در حالی که علی اکسپرس یک “بازار” بین المللی است، خرید از سایت تائوبائو به طور خاص برای اسان تر کردن خرده فروشی آنلاین مصرف کننده به مصرف کننده طراحی شده است. و به همین دلیل است که تنها زبان به کار رفته در این وبسایت چینی است. علیرغم اینکه خدمات رسانی فقط در بازار محلی صورت می گیرد، تائوبائو تقریباً هر چیزی را می فروشد، از لوازم آشپزخانه و تلفن همراه گرفته تا بیمه و بلیط هواپیما. این پلتفرم کارآفرینان کشور را تشویق می‌کند تا به مشتریان منطقه چین بزرگ از جمله هنگ کنگ، سرزمین اصلی چین، تایوان و ماکائو دسترسی پیدا کنند و با انها تجارت داشته باشند.

    تائوبائو از زمان معرفی خود به موفقیت بزرگی دست یافته است. بر اساس یافته های آماری، معاملات تائوبائو در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۰ بیش از ۷۵ درصد از بازار خرده فروشی آنلاین در کشور را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر این سایت بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر ثبت شده دارد و در هر دقیقه حدود ۴۸۰۰۰ کالا به فروش می رساند.

    خرید از سایت تائوبائو
    خرید از سایت تائوبائو

    مزایای خرید از سایت تائوبائو چیست؟

    تائوبائو طیف بسیار گسترده ای از انواع محصولات، دسته ها و صنایع دستی را در اختیار مشتریان خود قرار داده است؛ تقریباً می توانید هر محصول و کالایی را در این پلتفرم پیدا کنید. تائوبائو در مقایسه با دیگر سایت های پیشرو در تجارت الکترونیک قیمت های پایینی برای محصولات خود در نظر گرفته و مقرون به صرفه می باشد. از دلایل این امر می توان به نیروی کار ارزان در چین و همچنین رقابت شدید با دیگر سایت های موجود مانند علی اکسپرس اشاره کرد.  تنوع محصولات در تائوبائو بسیار بالاست، علاوه بر این از نظر منحصر بفرد بودن  نیز پیشرو می باشد. از دیگر مزایای خرید از سایت تائوبائو داشتن فروش فوق العاده، ارائه کوپن ها و تخفیف های ویژه می باشد که هر ازگاهی به مشتریان خود ارائه می دهد. با استفاده از این امکانات می توانید در خرید های خود صرفه جویی کنید.

    معایب خرید از سایت تائوبائو چیست؟

    برخلاف خرید کالا از علی اکسپرس، کل وب‌سایت تائوبائو به زبان چینی است و جستجو در سایت را برای خریداران بین‌المللی سخت می‌کند. اگرچه که امکان تبدیل صفحه به زبان دلخواه با استفاده از گوگل ترنسلیت وجود دارد، اما ممکن است در برقراری ارتباط با تامین کنندگان در تائوبائو با مشکل مواجه شوید. دلیل این امر می تواند این باشد که بیشتر تامین کنندگان این سایت عمدتا بهزبان چینی صحبت می کنند. بهترین راه خرید برای شمایی که مشتریان خارجی تائوبائو هستید، بکارگیری یک نماینده واجد شرایط و مسلط به زبان چینی به ویژه مترجم چینی می باشد.

    [irp posts=”51501″ ]

    تفاوت های اساسی خرید کالا از علی اکسپرس و تائوبائو

    تا اینجا به شما گفتیم  که هم علی اکسپرس و هم تائوبائو پلتفرم‌های خرید آنلاین هستند و متعلق به یک شرکت هستند. با این حال، این دو پلتفرم از نظر طراحی و عملکرد بسیار متفاوت هستند.

    در زیر تفاوت های اساسی بین این دو پلتفرم تجارت الکترونیک را برای شما شرح می دهیم:

    زبان (های) پشتیبانی شده

    وب سایت علی اکسپرس از چندین زبان پشتیبانی می کند. این به شما امکان می دهد زبان نمایش مورد نظر خود را از منوی تنظیمات انتخاب کنید. در مجموع، این سایت به حدود ۱۶ زبان مختلف از جمله انگلیسی، چینی، روسی، فرانسوی، ترکی و ایتالیایی برای شما تعبیه شده است. زبان دلخواه شما برای جستجوی کلمات کلیدی و فیلترها نیز استفاده خواهد شد. این امر باعث می‌شود که ارسال‌کنندگان به راحتی در سایت جستجو کنند و خریدهای خود را انجام دهند.

    متأسفانه تائوبائو فقط به زبان چینی ارائه می شود. این بدان معناست که حتی عبارتی که برای جستجوی کلمات کلیدی در تائوبائو استفاده می‌کنید باید به زبان چینی باشد. برای سهولت کار با تائوبائو می توانید به جای جستجو کلمه کلیدی، جستجوی عکس را انجام دهید. اکثر معامله گران هنگام خرید کالا از سایت تائوبائو به زبان چینی صحبت می کنند. همانطور که گفتید برای اینکه استرس شما کم شود، خرید خود از تائوبائو را حتما به یک نماینده واجد شرایط بسپارید.

    کیفیت محصول

    چگونه خرید کالا از علی اکسپرس و تائوبائو را از نظر کیفیت محصول مقایسه کنیم؟ قاعدتا  بسیاری از کالاهای هر دو سایت در چین تولید می شوند. با این حال، کیفیت آنها به طور قابل توجهی متفاوت است؛ حتی برای محصولات مشابه که در یک خانواده قرار می گیرند. به یاد داشته باشید که قیمت محصولات چینی با کیفیت آن نسبت مستقیم دارد. در واقع  محصولات بی کیفیت، ارزان تر از محصولات با کیفیت بالاتر مشابه هستند. فروشندگان تائوبائو نسبت به فروشندگان علی اکسپرس با مشتریان خود صمیمی تر رفتار می کنند و احساس راحتی به شما می دهند.

    اگرچه استثنائاتی وجود دارد، اما بازرگانان تائوبائو تمایل دارند محصولات با کیفیت بهتری نسبت به محصولات علی اکسپرس ارائه دهند. شهرت فروشندگان تائوبائو به این دلیل بیشتر است که محصولات با کیفیت بالاتری را به مشتریان خود توصیه می کنند. تامین کنندگان تائوبائو ارتباط بیشتری با مشتریان خود دارند اما این مزیت ها انچنان برای فروشندگان علی اکسپرس گفته نشده است.

    روش های پرداخت

    از آنجایی که علی اکسپرس عمدتا به مصرف کنندگان بین المللی می فروشد، روش های پرداخت و ارزهای متعددی را می پذیرد که از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. در اینجا برخی از گزینه های پرداخت وجود دارد که می توانید برای خرید کالا از علی اکسپرس استفاده کنید:

    • کارت های اعتباری و بدهی اصلی مانند MasterCard، American Express، Visa و Maestro
    • چندین کارت اعتباری و مجازی
    • پی پال
    • حواله بانکی
    • Alipay Balance و Qiwi Wallet
    • اتحادیه غرب
    • پرداخت های نقدی از طریق Syvaony ،Euroset و Russian Post
    • پرداخت پیامکی (فقط در روسیه) از طریق Beeline ،MTC ،TELE2 و MegaFon
    • کارت های جیبی و کشف علی اکسپرس
    • سایر گزینه های پرداخت: DOKU، Webmoney ،Sofort Banking، Pago، Mercado و Ticket و غیره

    تائوبائو غالبا مشتریان چینی را مورد اهداف خود قرار داده است. به همین دلیل است که به اندازه علی اکسپرس از گزینه های پرداخت پشتیبانی نمی کند. تائوبائو پرداخت های حساب PayPal و Alipay Balance را نمی پذیرد. با این حال، این پلتفرم گزینه های مختلفی را به خریداران ارائه می دهد، از جمله:

    • چندین کارت اعتباری، مانند JCB ،MasterCard و Visa اگرچه راحت است، اما این روش تا ۳٪ کارمزد تراکنش هزینه دارد.
    • پرداخت های بانک مالزی:از شما می خواهد که در بانک مالزی حساب داشته باشید. این گزینه ارزان‌تری است و در هر تراکنش حدود ۱.۵ درصد کارمزد دریافت می‌کند.
    • یک حساب بانکی چینی
    • کارت هدیه Alipay:  این روش فقط در برخی کشورها از جمله سنگاپور و استرالیا قابل استفاده است.
    • پرداخت از جانب شما: با این گزینه می توانید از شخصی (ترجیحاً در چین) بخواهید که هزینه سفارش را از طرف شما پرداخت کند.

    خدمات پس از فروش

    مسلما شما از فروشگاه انلینی خرید می کنید که آنها را نمی شناسید و همین موضوع شما را نیازمند تضمینی از سوی این سایت ها می کند. در علی اکسپرس این گارانتی در قالب برنامه علی اکسپرس Buyer Protection ارائه می شود. این برنامه از فروشندگان می خواهد که فقط محصولات اصلی را بفروشند و از فروش محصولات تقلبی خودداری کنند. اگر فروشنده ای این الزام را نقض کند، وی موظف است تا دو برابر ارزش خرید (شامل هزینه حمل و نقل) به خریدار غرامت بدهد. Escrow دیگر امکانی است که خرید کالا از علی اکسپرس را برای خریداران ایمن تر می کند. به این صورت شما پرداختتان را Escrow ثبت می کنید تا زمانی که تأیید کنید محصولات دریافتی مطابق با نیاز شما هستند.

    تائوبائو چنین اقدامات سختگیرانه ای برای جلوگیری از ضرر خریداران خود ندارد. با این حال، اکثر فروشندگان روی پلتفرم به ویژه فروشندگان دارای رتبه بالا قابل اعتماد هستند. در صورتی که محصولات مطابق با نیازهای شما نیستند، می‌توانید در زمان خرید از سایت تائوبائو عودت وجه را انجام دهید.

    برخی از شرایطی که یک خریدار می تواند اداعی عودت وجه کند عبارتند از:

    • توافق متقابل با فروشنده برای بازپرداخت پول شما
    • اگر کالا یا کالاهای اشتباهی را سفارش دادید.
    • اگر اندازه یا سبک محصول، مورد نظر شما موجود نیست.
    • زمانی که تامین کننده نتواند محصول (های) شما را به موقع تحویل دهد.

    حمل دریایی

    علی اکسپرس محصولات را تقریباً به تمام نقاط جهان ارسال می کند عمدتاً از طریق حمل و نقل استاندارد، ePacket ،China Post ،FedEx و DHL. که در داخل چین ارسال نمی شود. این پلتفرم به صورت بومی گزینه های حمل و نقل متعددی را ارائه می دهد. بسته به بودجه، مکان و تاریخ تحویل دلخواه خود می توانید هر روشی را انتخاب کنید. بسته به موقعیت مکانی و روش حمل و نقل شما، تحویل علی اکسپرس بین ۲۰ تا ۳۰ روز طول می کشد. با ارسال ePacket و Express می‌تواند کمتر از ۷ تا ۲۰ روز باشد.

    از طرف دیگر، تائوبائو از حمل و نقل دریایی و بین المللی استفاده می کند. تائوبائو همچنین دارای یک انبار مخصوص است، بسیار شبیه به مراکز تحقیق آمازون. برای محموله های بین المللی، فروشندگان تائوبائو اغلب ملزم به ارسال از این انبار هستند. هزینه حمل و نقل بین المللی در تائوبائو نسبتاً بالا است و اگر فقط چند کالا وارد می کنید به صرفه نیست.

    علی اکسپرس یا تائوبائو
    علی اکسپرس یا تائوبائو

    مدت زمان عودت وجه

    بازپرداخت در خرید کالا علی اکسپرس کمی مدت زمان بیشتری طول می کشد تا درخواست شما نهایی شود که به طور متوسط ۵ تا ۱۰ روز طول می کشد. اگرچه تائوبائو فقط خط‌مشی‌های استاندارد پشتیبانی فروش را دارد، عودت وجه کمتر طول می‌کشد و به طور میانگین در عرض ۲ روز به خریدار وجه عودت داده می شود.

    خدمات مشتری

    پلتفرم علی اکسپرس دارای سیستم جامع تری است. این سیستم که برای پشتیبانی از خریدار و فروشنده طراحی شده است، مسائلی مانند بازپرداخت، برگرداندن و درخواست ها را از طریق سیستم Ticket برطرف می کند. با تائوبائو، پشتیبانی مشتری فقط از طریق تماس تلفنی در دسترس است. می توانید در ساعات اداری، از شنبه تا پنج شنبه، با یک نماینده خدمات مشتری در تائوبائو صحبت کنید.

    در نهایت کدام یک بهتر هستند؟ خرید کالا از سایت علی اکسپرس یا تائوبائو

    همانطور که بارها اشاره کردیم علی اکسپرس و تائوبائو هر دو زیرمجموعه گروه علی بابا هستند. هر یک از این پلتفرم‌های تجارت الکترونیک مجموعه‌ای از مزایا و معایب منحصربه‌فرد دارند. انتخاب مناسب در مورد خرید کالا از علی اکسپرس در مقابل خرید از سایت تائوبائو عمدتاً به ترجیحات و نیازهای خرید شما بستگی دارد. تائوبائو در مقایسه با علی اکسپرس، انتخاب متنوع تری از محصولات را با قیمت پایین تر ارائه می دهد. اگر نیاز دارید که اقلام را به صورت عمده سفارش دهید و در حین کار خیالتان راحت باشد، علی اکسپرس بهترین راه است. در این راستا، سفارش از علی اکسپرس به لطف سیاست های جامع حمایت از خریدار، ریسک کمتری دارد. در حالی که قیمت اقلام به صورت تکی در تائوبائو پایین تر است، سفارش به صورت عمده در علی اکسپرس ارزان تر می باشد.

    اگر شما یک فروشگاه خرده فروشی یا انلاین هستید و نیاز به خرید فقط چند کالا دارید، باید تائوبائو را انتخاب کنید. علاوه بر قیمت‌های پایین‌تر برای هر محصول، تائوبائو محصولات اصلی تولیدکنندگان چینی، حمل و نقل سریع‌تر و کنترل بیشتر بر کل فرآیند را به شما ارائه می‌دهد. با این حال، اگر قیمت کالا زیر ۵ دلار است، باید از علی اکسپرس خرید کنید، خرید آن از تائوبائو بسیار گران خواهد بود.

    از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *