۸ راهبرد که قبل از وارد کردن کالا از چین باید بدانید

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

اطلاع از کالا در وارد کردن کالا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به راهبردهایی اشاره می کنیم که قبل از واردات کالا از چین حتما باید به آن ها توجه داشته باشید.

    فرقی ندارد که به دنبال خرید ماشین آلات صنعتی، لوازم الکترونیکی، پوشاک یا وسایل خانه هستید؛ بی شک هر چیزی را می توان در چین، تولید کننده پیشرو در سطح جهان، پیدا کرد. امروزه چین نقش “کارخانه جهان” را بر عهده دارد. حتی کشورهای ثروتمند دنیا نیز مانند ایالات متحده آمریکا، آمریکای شمالی، اتحادیه اروپا و آفریقا نیز تقریبا تمام کالاهای مورد نیاز خود را از کشور چین تامین می کنند.

    با وجود این که در این کشور می توان کالاهای ارزان قیمت با کیفیت های مطلوب را پیدا کرد اما مسئله واردات یک فرایند تخصصی به حساب می آید. معمولا، افراد تازه وارد با مشکلات بیشتری روبرو می شوند. وارد کردن کالا از چین می تواند به یک فرایند فوق العاده پیچیده و گیج کننده تبدیل شود و تمام سرمایه تان را خرج کند.

    افرادی که تازه وارد هستند، مبالغی را بابت وارد کردن کالا از چین هزینه می کنند که حتی بیشتر از قیمت کالا در کشور خودشان می باشد. البته هدف از گفتن این اطلاعات ترساندن شما نیست بلکه صرفا انتقال اطلاعات است. تنها افرادی با این مشکلات مواجه می شوند که از راهبردهای لازم تبعیت نمی کنند. گاهی اوقات نداشتن اطلاعات یا فقط نادانی می باشد. اگر به نکات گفته شده در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس توجه کنید، بی شک وارد کردن کالا مسئله ای می شود که از آن دست نخواهید کشید.

    بیشتر بخوانید: تامین محصولات از چین گام به گام (راهنمای کامل ۲۰۲۰)

    در قسمت بعد به تمامی اصولی اشاره می کنیم که با توجه به آن ها فرایند حمل و نقل کالا از کشور چین به کشور خودتان آسان شده و با هیچ چالشی مواجه نخواهید شد. علاوه بر این، نیازی به پرداخت هزینه های اضافی از جهت هزینه های غیر قابل انتظار نخواهد بود و مرسوله را در زمان مشخص دریافت خواهید کرد.

    وارد کردن کالا از چین

    ۱. آیا حق وارد کردن کالا از چین را دارید؟

    امروزه هر کدام از کشورها قوانین و مقررات متعددی وضع کرده اند. هدف از تنظیم این قوانین، کاهش حجم واردات بعضی از کالاهای به کشور می باشد. گاهی اوقات کشورها مجبور به مبارزه با قاچاق کالا و فعالیت های از این دست هستند.

    بیشتر بخوانید: خرید از سایت های چینی : ۲۱ فروشگاه آنلاین معروف عمده یا خرده فروشی با قابلیت ارسال کالا به ایران

    سیاست های سنگین مالیاتی که از سوی دولت بر قسمت گمرک وضع می شود، بر چگونگی وارد کردن کالا به کشور نقش دارد. در نتیجه اعمال این قوانین، حتما باید بررسی های لازم را انجام داده و ببینید که شما حق وارد کردن یک دسته از کالاهای خاص بدون متحمل شدن هزینه های اضافی را دارید یا خیر.

    مورد دیگری که باید بررسی کنید، نیاز به داشتن جواز است چرا که در بیشتر کشورها دریافت جواز برای وارد کردن کالا ضروری است. بنابراین، قبل از اقدام برای خرید کالاها باید حتما جواز لازم را دریافت کنید.

    وارد کردن کالا

    ۲. اطلاع از کالاهایی که می خواهید وارد کنید

    اصل پایه ای واردات کالا از چین، شناسایی و داشتن اطلاعات درباره کالاهایی که قصد وارد کردن شان را دارید. شناسایی کالاهای مناسب برای وارد کردن نقش بسزایی هم در فرایندهای واردات و هم کسب و کارتان {یا مصارف شخصی} خواهد گذاشت.

    به این نکته توجه داشته باشید که تعرفه های وارد کردن کالا با توجه به نوع و دسته کالا متفاوت می باشد. به طور مثال، تعرفه های اعمال شده بر واردات کالاهای الکترونیکی از چین با کالاهای نساجی متفاوت می باشد.

    بیشتر بخوانید: چگونه از taobao.com و Tmall خرید کنیم؟ راهنمای جامع {۲۰۲۱}

    اگر تاجر یا بازرگان هستید بدون شک می خواهید از فروش دوباره محصولات سود خوبی به دست بیاورید. در نتیجه، باید کالاهایی را انتخاب کنید که پس از پرداخت تعرفه نیز همچنان سودهای حاشیه بیشتری داشته باشند.

    توصیه می کنیم که در این زمینه بررسی انجام داده و منابع آماری را چک کنید تا از کالایی که قصد وارد کردن آن را دارید، اطمینان حاصل کنید.

    اطلاع از کالا وارداتی

    ۳. آیا وارد کردن کالاهای مورد نظر در کشورتان مجاز است؟

    بعضی از کشورها اجازه وارد شدن بعضی از کالاها را نمی دهند. در صورت ورود این دسته کالاها، ممکن است بعضی از آن ها توقیف شده یا این که قانون آن ها را به رسمیت نشناسد چرا که اداره تنظیم مقررات کالا برای آن ها تاییدیه صادر نکرده است.

    بخشی از این قوانین مربوط به سیاست های اعمال شده در بخش پیش نیازهای کیفیت می شود. اعمال این ممنوعیت ها منجر به توقیف کالاها در گمرک شده یا در موارد حاد، باعث نابودی شان می شود. بدون شک نمی خواهید شاهد نابودی سرمایه یک عمرتان در مقابل چشمان تان باشید، اینطور نیست؟

    بیشتر بخوانید: چگونه از ۱۶۸۸.com خرید کنیم؟ راهنمای جامع ۲۰۲۱

    در صورت وارد کردن کالاهای ممنوع اعلام شده، یا مجبور به پرداخت جریمه می شوید یا طبق قانون با شما برخورد خواهد شد. توصیه می کنیم که حتما از این قوانین و مقررات وضع شده در کشور خود اطلاع داشته باشید تا در بررسی های گمرک با مقامات به مشکل نخورید.

    ممنوعیت وارد کردن کالا

    ۴. هزینه تمام شده تا انبار را محاسبه کنید

    قبل از این که کالاهای مورد نظر را به کشور وارد کنید، حتما باید آن ها را دسته بندی کرده و به طور تخمینی مجموع هزینه هایی که باید پرداخت کنید را محاسبه کنید.

    هزینه تمام شده تا انبار شامل هزینه های خرید کالا، هزینه های حمل و نقل، حقوق گمرک، پرداخت تمام مالیات ها، تبدیل ارزهای رایج و دیگر هزینه های موجود می شود. به طور کلی، شما موظف به پرداخت تمام این هزینه ها هستید.

    بیشتر بخوانید: کانتینر باری ؛ راهنمای کامل انواع کانتینر حمل بار ( ۲۰۲۱)

    تعرفه اعمال شده بر روی هر دسته از کالاهایی که وارد می کنید، اهمیت دارد چرا که میزان تعرفه هایی که باید پرداخت کنید را نشان می دهد. به منظور کسب اطلاع درباره میزان تعرفه ها و دیگر هزینه ها می توانید با افراد مسئول صحبت کنید: فروشندگان و تامین کنندگان کالا، نمایندگی های حمل و نقل و ادارات گمرک.

    برای این که در روند وارد کردن کالا مشکلی پیش نیاید و خطاهای ناشی از نداشتن اطلاعات را به حداقل ممکن برسانید، حتما باید به این نکات توجه کنید.

    هزینه تمام شده تا انبار

    ۵. ثبت سفارش

    پس از این که از ۴ مورد قبل اطمینان یافتید و جوازهای لازم را دریافت کردید، می توانید سفارش خود را ثبت کنید. هم با تولید کنندگان کالا و هم با پرسنل حمل و نقل مذاکره کنید تا درباره شرایط و ضوابط داد و ستد، از جمله ارسال کالا، اطلاعاتی به دست آورید.

    به محض این که تولید کننده مورد نظر خود را انتخاب کنید، برای دریافت پیش فاکتور نیز درخواست دهید. در پیش فاکتور، توضیحات و ارزش هر کالا قید شده است. توضیحات شامل وزن و ابعاد بسته بندی و همین طور شرایط پرداخت می باشد.

    علاوه بر این، توصیه می کنیم که جزییات کالای مورد نظر خود را نیز وارد کنید تا سردرگمی و احتمال دریافت کالاهای اشتباه به حداقل مقدار ممکن برسید.

    بیشتر بخوانید: نکات طلایی ترخیص کالا و رویه های گمرکی

    معیارتان همیشه خرید کالاهای ارزان قیمت نباشد. کیفیت و کمیت و خطرات احتمالی باعث تبدیل یک کالای ارزان قیمت به کالای گران قیمت می شود.

    به منظور کاهش هزینه ها، با فروشنده یا تولید کننده مذاکره کنید تا در صورت توافق وی، کالا به نزدیک ترین بندر ارسال شود.

    اگر کالاهایتان قرار است به شیوه دریایی منتقل شود، باید زمان بیشتری را منتظر بمانید چرا که سرعت ارسال در این روش بسیار پایین است.

    ۶. سازمان دهی مرسوله برای حمل و نقل

    حمل و نقل و ارسال کالا تا حدودی هزینه زیادی در بر دارد اما اگر به خوبی برنامه ریزی شود و مذاکراتی در این زمینه انجام دهید، می توانید کالاهای تان را به آسانی ارسال کنید. مسئولیت پرداخت هزینه های بسته بندی، کانتینر، حق واسطه گری و جابجایی در ترمینال بر عهده شما است.

    بیشتر بخوانید: حمل و نقل FCL ؛ اصول حمل و نقل، کانتینرها و هزینه ها {راهنمای جامع}

    انتخاب تامین کننده شخص ثالث کالا در زمان وارد کردن کالا اهمیت بسیاری دارد. همکاری با این فرد به معنای پیش رفتن راحت کارها و تسهیل هماهنگی و ارتباطات خواهد بود. یکی دیگر از کارهایی که این فرد می تواند انجام دهد، کاهش تاخیر در بندر است که به طور معمول بین دو تا سه روز اتفاق می افتد. متخصصان و کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس می توانند این کار را برای شما انجام دهند تا کالاهای خود را در مدت مشخص شده دریافت کنید.

    به محض این که با تامین کننده شخص ثالث کالا قرارداد بستید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر مانده تا مرسوله تان را دریافت کنید.

    سازمان دهی مرسوله برای حمل و نقل

    ۷. پیگیری وضعیت مرسوله

    حمل و نقل دریایی کالا کندترین شیوه موجود می باشد چرا که چندین روز زمان می برد تا کشتی به بندر برسد. از این رو در هنگام وارد کردن کالا، باید چندین روز را به انتظار دریافت کالاهای خود سپری کنید.

    بیشتر بخوانید: حمل دریایی از چین: صفر تا صد حمل و نقل دریایی محموله از چین (راهنمای کامل ۲۰۲۰)

    در این مدت که چاره ای جز انتظار ندارید، باید مدارک حمل و نقل را آماده کرده و مطمئن شوید که در بندر هیچ مشکلی پیش نمی آید. به محض این که کشتی به بندر برسد، به مدارک سند حمل، لیست بسته بندی و فاکتور فروش در کنار دیگر مدارک لازم، نیاز خواهید داشت.

    رهگیری وضعیت مرسوله در وارد کردن کالا

    ۸. وارد کردن کالا : دریافت مرسوله

    به منظور انجام کارهای اداری در گمرک می توانید با کارگزاران گمرک همکاری کنید. به منظور ترخیص کالا از گمرک باید مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. زمانی که کارتان تمام شد، می توانید مرسوله را به مقصد مورد نظر ارسال کنید.

    بیشتر بخوانید: تولیدکنندگان چینی: ۹ روش برای پیدا کردن یک تولیدکننده مناسب (راهنمای کامل ۲۰۲۰)

    نتیجه گیری : وارد کردن کالا از چین

    با توجه به راهبردهای آسانی که در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به آن ها اشاره کردیم، می توانید به سادگی هر چه تمام تر کالاهای خود را از کشور چین خریداری کرده و به کشور مقصد حمل کنید.

    گروه تجاری ققنوس

    شرکت بازرگانی بین المللی و خدمات حمل بار هوایی ققنوس تجارت خاورمیانه با نام تجاری گروه تجاری ققنوس با بیش از ۸ سال سابقه فعالیت در حوزه تجارت خارجی و حمل و نقل بین المللی اعم از هوایی، دریایی و زمینی و سایر خدمات نظیر ترخیص کالا، حوالجات ارزی، خرید از سایت های خارجی، سرویس های درب به درب (DDP)، پست اکسپرس توانسته است میزبان بسیاری از تجار ایرانی و واردکنندگان کالا و صنایع کشور طی این مدت باشد.مشاوره صحیح و حرفه ای ،ضمانت بهترین قیمت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب ضمن ارائه سرویس سه اصل اولیه است که گروه تجاری ققنوس از نخستین روز تاسیس سعی کرده به ان پاینبند باشد و با رعایت این سه اصل توانسته به لطف مشتریان وفادار خود پس از ۸ سال فعالیت همچنان اقدام به ارائه خدمات به مشتریان جدید و سابق خود بنماید.

    از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *