احداث نخستین شهرک تخصصی پوشاک برای تکمیل زنجیره تولید

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تشکیل تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان و احداث شهرک صنعتی پوشاک را مقدمه ای برای ترویج فرهنگ پوشاک اسلامی برشمرد و گفت: نخستین شهرک صنعتی پوشاک با هدف تامین نیاز داخلی و صادرات، ساخته می شود.

به گزارش ایسنا، علی یزدانی در مراسم امضای تفاهم نامه پنج جانبه همکاری های مشترک جهت تشکیل تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان و احداث شهرک صنعتی پوشاک کشور  اظهار کرد: یکی از مباحثی که در شورای فرهنگ عمومی کشور مطرح است، پوشش اسلامی منطبق با فرهنگ جامع ایرانی است و در همین راستا توافق نامه پنج جانبه با همکاری هر سه بخش فعال اقتصادی کشور یعنی دولت، بخش خصوصی و بخش تعاونی به امضاء رسید.

وی افزود: این توافق نامه در راستای تشکیل و توسعه شرکت های تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان در صنعت پوشاک، با هدف هم افزایی فعالان این صنعت، توسعه دانش فنی، تحقق اقتصاد مقاومتی در این حوزه که شامل گسترش و ترویج فرهنگ استفاده از پوشاک اسلامی ایرانی و تجاری سازی و توسعه مدیریت دانش برپایه تحقیق و توسعه شامل طراحی، تولید پوشاک و خدمات با ارزش افزوده منعقد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت تصریح کرد: در روزهای پایانی دولت یازدهم و با رهنمودهای مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاستهای کلی اصل ۴۴ امروز در این مراسم مهمترین گام برای حفظ صنعت و توسعه آن برای تامین نیاز داخل و صادرات برداشته شد.

وی افزود: دونکته اصلی در این مراسم مد نظر بوده است. نخست آنکه به نوعی شکل دهی آنچه که در قانون اساسی به آن اشاره شده در این تفاهم نامه مورد توجه قرار گرفت. نکته دوم آنکه در حوزه اقتصاد مقاومتی این اقدام خارج از شعار و تبلیغ با نگاهی جمعی اتفاق می افتد.

یزدانی ادامه داد: علاوه بر وزارت صنعت، وزارت تعاون، بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون و انجمن تخصصی مرتبط حضور دارند. بنابراین مجموعه ای جامع در این پروژه شکل گرفته است که امید واریم با احداث این شهرک،   شاهد ایجاد رونق بیشتر در این بخش باشیم.

همچنین معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پوشاک را اشتغالزاترین صنعت در کشور دانست و گفت: هزینه سرانه ایجاد اشتغال در پوشاک مدرن ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال( ۲۰ تا۳۰ میلیون تومان) است، در حالیکه این رقم در پوشاک سنتی سرانه کمتر است.

  سیدحمید کلانتری در این  مراسم با بیان اینکه در اجرای این طرح بخش های دولتی، خصوصی و تعاونی با یکدیگر همکاری می کنند، به کارکردهای متفاوت شهرک پوشاک اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه ها، آموزش های مهارت صادرات همه در خدمت تعاونی ها و تعاونی ها در خدمت شرکای این طرح خواهند بود.

کلانتری، تعاونی تامین نیاز پوشاک در قالب شهرک صنعتی غیردولتی را اتفاق جدیدی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: تولیدی موفق است که در جهت منافع ملی، اشتغالزا و هماهنگ با بهره وری، رقابت پذیری و عدالت محور باشد.

وی با اشاره به اینکه صنعت پوشاک با شکل گیری تعاونی ها توسعه بازار و کاهش هزینه ها به دنبال دارد، در پایان تاکید کرد کار جمعی به نفع تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون: صدور ضمانت صادرات برای تامین مواد اولیه

 طبق اعلام سازمان صنایع کوچک، مهدی حسین نژاد – مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون – نیز در این مراسم گفت: کارهای اصلی که می توانیم در این پروژه انجام دهیم، صدور ضمانت صادرات برای تامین مواد اولیه است.

وی افزود: همچنین صندوق می تواند وثیقه مورد نیاز برای شرکت های یاد شده را تامین کند. صندوق ارتباط تنگاتنگی با بانکهای کشور دارد و در این زمینه کمک بزرگی به اجرای پروژه است.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *