ارزش هفت ماهه تجارت خارجی از مرز ۵۳.۵ میلیارد دلار گذشت

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

به گزارش عصر دوشنبه شبکه پیام رسان گمرک جمهوری اسلامی ایران، «فرود عسگری» اعلام کرد: در این مدت ۶۷ میلیون و ۳۶۲ هزار تن صادرات غیرنفتی به ارزش ۲۷ میلیارد و ۲۲۹ میلیون دلار به بازارهای هدف فرستاده شد.
عسگری ادامه داد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳.۳۵ درصد از نظر ارزش دلاری رشد کرد.
«میزان واردات قطعی کالا به کشور نیز ۱۸ میلیون و ۹۲۹ هزار تن به ارزش ۲۶ میلیارد و ۳۰۳ میلیون دلار بود».
به گفته وی، میزان واردات کشور در این مدت نسبت به هفت ماهه پارسال ۸.۶۸ درصد از نظر وزنی و ۱۱.۷ درصد از حیث ارزش دلاری کاهش نشان می دهد.
عسگری گفت: در این مدت میعانات گازی، پروپان مایع شده، روغن‌های سبک و فرآورده‌ها بجز بنزین، متانول و پلی‌اتیلن گرید فیلم به ترتیب مهمترین کالاهای صادراتی و ذرت دامی، قطعات منفصل خودرو، برنج و لوبیای سویا به ترتیب بیشترین کالای وارداتی کشور بود.
به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، ساماندهی واردات و صادرات و حمایت از خودکفایی در تولید کالاهای راهبردی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد.
پس از آن، سال ۱۳۹۵ از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال ۱۳۹۶ نیز «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال ۱۳۹۷ را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.
توسعه صادرات غیرنفتی از اولویت های کشور در چارچوب اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و ضرورت رونق تولید است که هماهنگی بیش از پیش دولت با تشکل های صادراتی و بخش خصوصی را می طلبد.

اقتصام*۶۹۸۴*۱۹۶۱*

انتهای پیام /*

[ad_2]

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *