خرید از سایت های خارجی دارید؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

نیاز به مشاوره تلفنی دارید؟

انباشت ١٣هزار و ٧٠٠خودرو در گمرک/ خسارت حدود هزار میلیارد تومانی در پی بسته شدن سایت ثبت سفارشات

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، فرهاد احتشام زاد، امروز یکشنبه در سی و دومین جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران اظهار کرد: به طور متوسط در مرداد و اسفند ماه سال ٩۵ تقاضا براى خودرو تشدید پیدا کرد اما در سال جاری نمودار حالت نزولى به خود گرفته است.

او با اشاره  به حذف واردکنندگان غیر نمایندگی و نابسامانی در بازار ارز اضافه کرد: در این شرایط غیرنماینده ها به عنوان آخرین فرصت از تمام ثبت سفارشاتی که داشتند استفاده کردند و باعث شد طی این مدت ۴۰ درصد تشدید خروج ارز داشته باشیم که از نظر ارزش ۴۲۰  میلیون دلار بیشتراز متوسط نیازی بود که باید خارج می شد.

این عضو اتاق ایران ادامه داد: در هشت ماه نخست امسال ۵۵ هزار دستگاه خودروی خارجی وارد شده که نسبت به سال پیش ۱۳ درصد رشد نشان داشته است.

احتشام زاد افزود:از این تعداد خودرو، ۶ هزار و ۷۳۹ دستگاه مربوط به واردات خودرو سازها و واردات خاص از جمله وزارت امور خارجه، معلولان و غیره به ارزش ۱۴۰ میلیون دلار است که اگر آن را از واردات کم کنیم سهم بخش خصوصی یک واحد کاهش پیدا کرده است.

 این عضو اتاق ایران با اشاره به متوسط افزایش قیمت ایجاد شده برای خودروها یادآوری کرد: طی یک سال اخیر شاهد رشد قیمتی ۳۸.۵ درصدی خودروهای بنزینی و ۴۲ درصدی خودرو های هیبریدی بوده ایم  به عبارت دیگر به طور متوسط هر خودرو ۹۰ میلیون تومان افزایش داشته که حدود هزار میلیارد تومان خسارت به جامعه وارد کرده است.

احتشام زاد درباره سایر آثار بسته شدن غیر قانونی سایت ثبت سفارشات خودروهای خارجی توضیح داد: ایجاد بازار سیاه، متوسط افزایش قیمت ۵۰۰ میلیون تومانی خودروهای لوکس و ایجاد رانت از جمله سایر آثار بستن غیرقانونی سایت ثبت سفارش خودروهای خارجی است..

رییس انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه مشاهده شده چهار هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو با ترک تشریفات گمرکی تحویل مشتریان شده است، گفت: علاوه بر همه اینها، همه سرمایه گذاران خارجی که با واردکنندگان خودروهای خارجی کار می کنند، به دلیل تصمیمات یک شبه دولت اعلام نارضایتی کرده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سایت سفارشات از دی ماه ۹۵ برای واردکنندگان غیر نمایندگی و در تیر ماه سال جاری برای واردکنندگان نمایندگی بسته شد تا دولت دستورالعمل جدید واردات خودرو را تهیه و ابلاغ کند.

در این راستا حدود ۱۵ روز پیش دستورالعمل جدید واردات خودرو از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد و بر اساس آن نرخ تعرفه‌ها افزایش یافت، به علاوه واردات خودروهای سواری با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار و با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی نیز ممنوع اعلام شده است.

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *