انتظارات بخش خصوصی از وزیر پیشنهادی اقتصاد

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ،  فعالان بخش خصوصی امروز در نشست با فرهاد دژپسند گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت امور اقتصادی و دارایی، به ارائه نقطه نظرات و خواسته‌های خود از وزیر پیشنهادی اقتصاد پرداختند.

در این جلسه فعالان بخش خصوصی نقطه نظرات خود را مطرح کردند که در ادامه آمده است: 

مرتضی الله  داد معاون اقتصادی اتاق بازرگانی ایران گفت: ما در مسئله سنجش محیط کسب و کار که توسط اتاق انجام می شود در ۵ دوره متوالی اولین مشکل  تامین مالی تولید بوده است و از آنجا که تامین مالی از سیستم بانکی است و در سیستم بانکی گرفتاری بزرگ کفایت سرمایه است.   

وی افزود: نیمی از بانک های ما کفایت سرمایه زیر ۴ درصد دارند و باید در این مساله فکر شود.  و مساله بعدی مساله نقدینگی است که هزار و هفتصد هزار میلیارد تومان بسیار عدد بزرگی است البته نسبت به جی دی پی عدد بزرگی نیست، اما از آنجا که به تولید وارد نمی شود، بسیار خطرناک است. 

الله داد بیان داشت: در جلسه ای که سال گذشته در دفتر رئیس مجلس در تعیین تکلیف تسهیلات گیرندگان از محل حساب ذخیره ارزی مطرح شد مسئولیت آن به وزارت اقتصاد واگذار شد و قرار بود تا خرداد ماه تعیین تکلیف شود و ما می خواهیم این مسئله در دستور کار شما قرار گیرد زیرا بخش بزرگی از تولید کنندگان و صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ما گرفتار هستند و نمی توانند در مناقصات شرکت کنند.

بهرام سبحانی رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد گفت: در پیمان سپاری ارزی ،  و ارزی که می خواهند از صادرکنندگان تعهد بگیرند یک فرمول غیر منطقی دارد. امروز فروش داخلی را تقسیم بر ارز شود، ارز آن حدود ۶ تا ۷ هزار تومان می‌شود. 

وی افزود: بازارهای صادراتی در هر منطقه متناسب با فاصله و  متناسب با تعرفه واردات کشور متفاوت است و در این شرایط مدیر واحد مربوطه باید تعهد که این مقدار ارز را بر می‌گرداند.

سبحانی اظهار داشت: در فرآیند خصوصی همه شرکت های بزرگ دولتی خصوصی شدند، اینها شرکت سهامی عام هستند و مثلا فولاد مبارکه با صدها هزار سهام حقیقی و ۳۰ درصد سهام عدالت ، یک سهام دار در بین این سهامداران با اوپک امریکا و لیست تحریم‌ها وارد می‌شود، سهام همه را به خطر می‌اندازد. آیا نباید فیلتر باشد، در حالی که برای این کار باید فیلتر باشد و برای سهامداران شرکت‌های سهامی عام باید فیلتر وجود داشته باشد، تا منافع سهامدار ریز و درشت به خطر نیفتد. 

راسخ  در این جلسه گفت: بحران های فعالی اقتصاد ما از ناکارآمدی مدیران و وزرا بوده و بخش عظیمی از این بحران ناشی  از سیاستگذاری های غلط بوده است.  ما می خواهیم بدانیم شما چه برنامه هایی برای تغییر این سیاست ها در حوزه پولی و نظام بانکی که بزرگترین مشکل اقتصاد کشور است دارید و  در رابطه با حد و اندازه و بزرگی دولت چه برنامه ای دارید و همچنین در خصوصی خصوصی سازی واقعی برنامه وزارت اقتصاد چیست؟ . 

وی افزود: رتبه ما در بهبود فضای کسب ۱۲۴ است و در سال‌های قبل تنزل داشته ایم و این نشان می‌دهد که چقدر کار برای فعالان اقتصادی سخت شده است، شما چه تعریفی از رابطه وزارت اقتصاد با بخش خصوصی و اتاق بازرگانی و تشکل ها دارید. 

در ادامه این جلسه علاء میر محمد صادقی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: این سنت خوبی است که وزرا قبل از اینکه از مجلس رای بگیرند، از پارلمان بخش خصوصی رای بگیرند. 

وی افزود: با توجه به سابقه و تجربیات شما در اقتصاد امیدواریم موفق باشید و از شما می خواهیم ادامه کار را با اتاق انجام دهید و پارلمان بخش خصوصی هم از شما حمایت می‌کنند و ما از دوستان هم می‌خواهیم خیلی مشکلات را نگویند و کاری نکنید که آقای دژپسند بله‌ای را که برای وزارت اقتصاد داده‌اند را پس بگیرند

[ad_2]

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *