انواع کانتینر پهن / کاربرد و نحوه استفاده از انواع پالت پهن

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

انواع کانتینر پهن

آنچه در این مقاله میخوانید

صنعت کشتیرانی از آن دسته از صنایعی است که همیشه در حال پیشرفت است. امروزه ما شاهد ساخت انواع کانتینر دریایی جدید با توجه به نیازهای در حال تحول بازار هستیم. برای درک واضح از انواع کانتینرهای پهن پالت، باید ابتدا با با پالت ها و اندازه های آنها آشنا بشویم. گروه تجاری ققنوس در این مقاله شرح کاملی از کانتینرهای پهن و انواع پالت پهن و نحوه استفاده از آنها را در اختیار شما قرار میدهد. در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

انواع پالت پرکاربردترین واحد اندازه گیری بار در تجارت جهانی است. این پالت ها در واقع سازه های چوبی هستند که دارای سطوحی هموار دارند. لیفتراک ها برای حمل و نقل ایمن و راحت تر، محصولات را روی انواع پالت پهن قرار میدهند. برخی از مناطق جهان، اندازه های خاص خود را برای پالت ها در نظر گرفته اند که بعضی از انواع کانتینر پهن را در اینجا میبینیم:

  • پالت های آمریکایی: ۴۰ × ۴۸ فوت
  • پالت های اروپایی: ۴۰ × ۴۷ فوت
  • پالت های استرالیایی: ۴۶ × ۴۶ فوت

پالت ها به چه منظور طراحی شده اند؟

انواع کانتینر دریایی در اشکال و اندازه های مختلف و برای اهداف متفاوتی ساخته شده اند. شما ابتدا باید بدانید که به چه نوع از کانتینر نیاز دارید. به این ترتیب، میتوانید فرصت مناسبی برای انتخاب پالت صحیح داشته باشید. به طور کلی، طراحی انواع کانتینر پهن برای موارد زیر مناسب است:

  • جای گیری تعداد بیشتری از پالت یورو
  • بارگیری نوع خاصی از پالت چوبی چهار طرفه با ابعاد ۱۲۰۰×۸۰۰×۱۴۴

از آنجایی که انواع پالت پهن به طور خاص برای قرار گرفتن پالت های یورو طراحی شده اند، استفاده از آنها در قاره اروپا بسیار رایج است.

انواع پالت پهن
انواع پالت پهن

انواع کانتینر پهن چه تفاوتی با بقیه دارند؟

به طور کلی، سه نوع پالت پهن در انواع کانتینر دریایی وجود دارد:

  • ۲۰ فوتی
  • ۴۰ فوتی
  • مکعب بزرگ (High Cube)

همه اینها ابعاد متفاوتی نسبت به کانتینرهای ISO دارند. این کانتینرها هم از لحاظ ظاهری و هم داخلی دارای عرض بیشتری نسبت به کانتینرهای ISO هستند.

پس چه تفاوتی با هم دارند؟ برای درک بهتر شما، مقایسه مختصری بین این دو نوع کانتینر به صورت جدولی آورده ایم:

پالت پهنکانتینر ISO 
۲.۴۶۲متر۲.۴ مترعرض خارجی
۲.۴۳۸ متر۲.۳۴۸ مترعرض داخلی

توجه: ابعاد کانتینرهای بسته به هر اپراتور پهن پالت، متغیر خواهد بود.

کانتینر استاندارد ۴۵ فوتیپالت ۴۵ فوتی کانتینر پهن پالتکانتینر استاندارد ۴۰ فوتیپالت ۴۰ فوتی کانتینر پهن پالتکانتینر استاندارد ۲۰ فوتیپالت ۲۰ فوتی کانتینر پهن پالت 
۲۷۳۴۲۵۳۰۱۱۱۵ظرفیت پالت

چرا ما به انواع کانیتنر پهن پالت نیاز داریم؟

برای فهمیدن اینکه چرا ما به انواع کانتینر پهن پالت نیاز داریم، ابتدا باید ویژگی های آن را بررسی کنیم. نگهدارنده های موجود در انواع پالت پهن برای قرار دارن پالت های اروپایی بسیار عریض هستند. علاوه بر این، آن ها دارای ویژگی های زیر هستند:

  • قدرت بالا
  • مقاوت در برابر آب و هوا
  • امنیت مناسب
  • استحکام

این تمایز به مشتریان اروپایی این اجازه را میدهد تا پالت های بیشتری را در انواع کانتینر دریایی بارگیری کنند. آنها میتوانند پالت های ۳۰ یورویی را به جای ۲۵ پالت در یک کانتینر استاندار ۴۰ اینچی قرار دهند. علاوه بر این، این تکنیک برای جلوگیری از لغزش محموله در حین حمل و نقل بارگیری محموله ها بسیار مفید است. انواع کانتینر پهن میتوانند اجسام سنگین در خود جای دهند بنابراین هیچ مشکلی در زمینه محدودیت ظرفیت بار در این نوع کانتینرها وجود ندارد.

برخی مزایای دیگر:

انواع کانتینر پهن پالت در مقایسه با کانتینرهای استاندارد کاربردی تر و موثرتر هستند؛ زیرا عملکرد و هزینه توزیع آنها کمتر است.

  • کاهش زمان تحویل
  • هزینه کمتر برای بسته بندی محصول
  • احتمال آسیب کمتر محصول در حین حمل حمل و نقل

انواع پالت پهن بخاطر ابعادی که دارد میتواند پالت های اروپایی بیشتری را در خود جای دهد. به همین ترتیب، شما میتوانید پالت ها را در این کانتینرها محکم قرار دهید تا از لغزش و جابجایی های غیر ضروری در حین حمل و نقل جلوگیری شود. در نتیجه، این امر دو مزیت دارد:

  • بارگیری محصولات در امنیت کامل انجام میشود و از هرگونه احتمال آسیب به کالا در حین حمل و نقل جلوگیری خواهد شد.
  • لغزش های ناخواسته در پروسه حمل و نقل به حداقل کاهش پیدا پیدا خواهد کرد.

از آنجایی که ریخته گری گوشه های انواع کانتینر پهن پالت شبیه نگهدارنده های ISO هستند، میتوانید با استفاده از یک چرخ دنده مشابه به عنوان یک کانتینر خشک معمولی، از بسته ها در ساحل و داخل کشتی به خوبی مراقبت کنید.

انواع کانتینر دریایی
انواع کانتینر دریایی

ارتفاع معمول کانتینرهای پهن پالت

برای ایجاد یکنواختی در سطح جهانی، ISO اندازه های انواع پالت پهن را تنظیم و کنترل میکند. به طور کلی، نگهدارنده های پهن چالت ۲۰ فوت ارتفاع دارند و بر اساس نیاز، کانتینرهای مکعبی با ارتفاع ۴۰ فوت یا ۴۵ فوت نیز در دسترس هستند.

در اینجا ابعاد و محدودیت های این کانتینرها آمده است:

حال نگاهی به مشخصات و ابعاد این نوع کانتینر می اندازیم:

کانتینر پهن پالت ۴۰ فوتیکانتینر پهن پالت ۲۰ فوتی 
۱۲.۰۳ متر۵.۸۹ مترطول داخلی
۲.۴۴ متر۲.۴۴ مترعرض داخلی
۲.۳۹ متر۲.۳۹ مترارتفاع داخلی
۳۸۰۰ کیلوگرم۲۴۰۰ کیلوگرموزن تایر
۲۹۷۴۰ کیلوگرم۲۸۰۸۰ کیلوگرمظرفیت بار
۷۹.۳ متر مکعب۳۴.۳ متر مکعبظرفیت مکعبی

کانتینر پهن پالت ۴۰ فوتی:

ابعاد:

اندازه دربابعاد خارجیابعاد داخلی 
 ۱۲۱۰۰ میلی متر۱۲۱۹۲ میلی مترطول
۲۴۰۰ میلی متر۲۴۴۲ میلی متر۲۴۶۲ میلی مترعرض
۲۲۷۰ میلی متر۲۳۸۳ میلی متر۲۵۹۱ میلی مترارتفاع

ویژگی ها:

وزن ناخالصظرفیت بارگیریوزن خالص
۴۰۸۰ کیلوگرم۲۹۹۲۰ کیلوگرم۳۴۰۰۰ کیلوگرم

کانتینر پهن پالت مکعب بزرگ ۴۰ فوتی:

ابعاد:

اندازه دربابعاد خارجیابعاد داخلی 
 ۱۲۱۰۰ میلی متر۱۲۱۹۲ میلی مترطول
۲۴۱۶ میلی متر۲۴۲۲ میلی متر۲۴۶۲ میلی مترعرض
۲۵۸۵ میلی متر۲۶۹۵ میلی متر۲۸۹۶ میلی مترارتفاع

ویژگی ها:

وزن ناخالصظرفیت بارگیریوزن خالص
۳۴۰۰۰ کیلوگرم۲۹۳۷۰ کیلوگرم۴۶۳۰ کیلوگرم

کانتینر پهن پالت مکعب بزرگ ۴۵ فوتی:

ابعاد:

اندازه دربابعاد خارجیابعاد داخلی 
 ۱۳۵۵۶ میلی متر۱۳۷۱۶ میلی مترطول
۲۴۲۰ میلی متر۲۴۴۰ میلی متر۲۵۰۰ میلی مترعرض
۲۵۸۴ میلی متر۲۶۹۵ میلی متر۲۸۹۶ میلی مترارتفاع

ویژگی ها:

وزن ناخالصظرفیت بارگیریوزن خالص
۳۴۰۰۰ کیلوگرم۲۹۱۴۰ کیلوگرم۴۸۶۰ کیلوگرم

چگونه میتوانید از کانتینرهای پهن پالت برای مدیریت موثر محموله استفاده کنید؟

انواع پالت پهن، درست مانند کانتینرهای استاندارد میتوانند هر نوع محموله ای را جابجا کنند، اما برای جابجایی پالت های یورو و محصولاتی مانند مواد خام، سخت افزارها، دستگاه ها و… گزینه ایده آلی هستند.

به همین ترتیب، شما میتوانید از انواع کانتینر پهن پالت برای موارد زیر استفاده کنید:

  • حمل دو پالت در کنار دیگر
  • جابجایی یا انبار کردن اتومبیل های قدیمی
  • مزاکز توزیع بارگیری محصولات لیفتراک

ظرفیت پالت ها و کالاهای پالت شده

انواع پالت پهن به طرز خاص برای قرار گیری پالت ها ساخته شده اند. این کانتینرها برای برای نگهداری پالت ها و محصولات پالت شده یا با بسته بندی پلاستیکی بسیار مناسب هستند.

حمل و نقل پالت و بار پالت شده

ظروف پهن پالت برای حمل و نقل پالت بسیار راحت هستند. این کانتینرها برای حمل جاده ای، راه آهن یا دریایی اقلام پالت شده یا بزرگ مناسب سازی شده است. بسیاری از سازمان ها، بزرگ یا کوچک، از کانتینرهای پهن پالت برای حمل و نقل کالا استفاده میکنند. عبارتند از:

  • حمل و نقل مواد
  • تجهیزات بزرگ
  • سخت افزار
  • دستگاه ها
  • زباله و…

کانتینرهای فولادی پهن پالت، اهداف مختلفی را در صنایع تجاری مختلف دنبال میکند. این کانتینرها به شما این امکان را میدهند تا کالاها را به سرعت در پالت قرار دهید. همچنین میتوانید از آنها در مراکز توزیع برای بارگیری مواد یا کالاهای لیفتراک استفاده کنید. آنها برای حمل و نقل کالاهای سنگین، محموله های معمولی و هر محصولی که برای حمل و نقل به کانتینر فولادی نیاز داشته باشد مناسب است.

چگونه میتوان کالا را با استفاده از پالت ها جابجا کرد؟

استفاده از پالت ها و انواع کانتینر دریایی در کنار هم برای حمل و نقل اشیا بسیار کارآمد تر و راحت تر است. شما میتوانید بسیاری از چیزها را در پالت ها و سپس درون کانتینر جا بدهید و به طور موثری آنها را حمل کنید. در چنین مواقعی بهترین نوع کانتینر، کانتینر فولادی است که میتواند مزایای دیگری نیز به شما ارائه کند.

با اینکه شما میتوانید کانتینرها را به همراه پالت ها حمل کنید، اما به خاطر داشته باشید که کانتینرهای استاندارد به دلیل محدودیت عرضی خود نمیتوانند تعداد زیادی پالت را درون خود جای دهند. محصولاتی که باید ارسال میشوند، باید در جعبه های مخصوص بسته بندی شوند و سپس روی پالت های چوبی یا پلاستیکی قرار بگیرند. پس از جلوگیری از لغزش در هنگام حمل و نقل نیز جعبه ها مجدد بسته بندی خواهند شد.

مزایای استفاده از کانتینرهای پهن پالت چیست؟

ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر آب و هوا، امنیت و استحکام بالا در کانتینرهای پهن پالت سبب شده تا این کانتینر به یکی از بهترین گزینه ها تبدیل شود. علاوه بر این، مشتریان اروپایی با استفاده از پالت های ۳۰ یورویی میتوانند تعداد بیشتری در پالت ها را درون خود جای دهند. با توجه به اینکه این کانتینرها میتوانند به راحتی محموله های سنگین را درخود جای دهند، میتوان نتیجه گرفت که مشکلی درباره ظرفیت آن نیز وجود ندارد.

جای گیری تعداد بیشتری از کانتینرهای اروپایی چه مزیتی را دربر دارد؟

به طور کلی این امر دارای دو مزیت اصلی است. اول اینکه بارگیری محموله در امنیت بالایی انجام میگیرد و آسیب های احتمالی که کالا را تهدید میکنند به حداقل کاهش پیدا میکند. علاوه بر آن، لغزش ها و حرکات ناخواسته در حین حمل و نقل نیز کاهش میابد.

چگونه میتوان از کانتینرهای پهن پالت برای مدیریت محموله کمک گرفت؟

کانتینرهای پهن پالت میتوانند مانند کانتینرهای معمولی هر نوع محموله را جابجا کنند اما برای حمل و نقل مواردی مانند پالت های یورو و محصولاتی مانند مواد خام، سخت افزارها، دستگاه ها بسیار ایده آل هستند. برای بهره گیری بهتر از این نوع کانتینرها میتوانید دو پالت را در کنار یکدیگر حمل کنید یا از آنها در حمل یا انبار کردن اتومبیل های قدیمی استفاده کنید.

فرآیند حمل و نقل محموله با استفاده از پالت ها چگونه است؟

همانطور که میدانید، استفاده از کانتینرها و پالت ها در کنار هم شرایط بهتر و کارآمد تری برای حمل و نقل یک محموله فراهم میکند. در هنگام بارگیری، باید محصولات را بسته بندی کرده و روی پالت ها قرار دهید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که پس از اینکه جعبه های بسته بندی روی پالت قرار گرفتند، باید آنها را مجدد بسته بندی کنید تا از حرکات ناخواسته و آسیب به محصولات جلوگیری شود.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *