اهمیت بسته بندی کالا؛ مهمترین نکاتی که باید بدانید

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

اهمیت بسته بندی کالا

آنچه در این مقاله میخوانید

روزانه هزاران تن محموله در سراسر جهان از تجهیزات صنعتی و دارویی گرفته تا محصولات فله و لوازم شخصی ارسال می شود. فرقی نمی‌کند که آیا برای اولین ‌بار کار حمل و نقل دریایی انجام می دهید یا قصد دارید وسایل خانگی خود را به کشور جدیدی منتقل کنید، در هر حال باید مطمئن شوید که محموله‌تان در وضعیت خوبی قرار می‌گیرد و به اهمیت بسته بندی کالا توجه داشته باشید. این اطمینان شامل داشتن بسته بندی مناسب برای جلوگیری از آسیب و در نظر گرفتن عناصر خارجی مانند شرایطی است که حمل و نقل شما ممکن است تحت آن قرار گیرد و میزان جابجایی مورد نیاز. در ادامه با گروه تجاری ققنوس همراه باشید تا بررسی کامل نکات مهم بسته بندی کالا در حمل و نقل دریایی بپردازیم.

در واقع آخرین چیزی که می خواهید بدانید این است که محموله شما آسیب دیده باشد و به دلیل بسته بندی نامناسب قادر به ارائه ادعای بیمه نباشید. برای درک اهمیت اهمیت بسته بندی مناسب کالا و نحوه جلوگیری از آسیب باید نکات مهم را بشناسید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید.

اهمیت بسته بندی کالا در حمل و نقل

توجه به نکات مهم بسته بندی کالا برای امنیت و ایمنی کالایی است که شما حمل می کنید و برای جلوگیری از ادعا، خسارت و ضرر است. برخی از افراد سعی می کنند در هزینه های بسته بندی صرفه جویی کنند، بدون اینکه به تصویر بزرگ نگاه کنند. هنگام تهیه بسته بندی مناسب خود، توجه به نوع محموله ای که حمل می کنید و همچنین شیوه حمل و نقل آن بسیار مهم است.

برای مثال، اگر از حمل و نقل دریایی به صورت حمل FCL استفاده میکنید، نقاط جابجایی کمتری وجود دارد و تحویل کمتری دارد. اما اگر حمل LTL را انتخاب میکنید، افراد متعددی حمل بار دریایی را انجام می دهند. این مورد و همچنین تعداد دفعاتی که محموله از کامیون بارگیری و تخلیه می شود، باید در اهمیت بسته بندی کالا نظر گرفته شوند.

اهمیت برچسب زدن و لایه گذاری در بسته بندی کالا چقدر است؟

برچسب زدن و لایه گذاری واقعا مهم هستند و از نکات مهم در بسته بندی کالا محسوب میشوند؛ زیرا کارگران اسکله، فرودگاه، یا شرکت های حمل و نقل بین المللی نمی دانند هنگام بارگیری یا تخلیه با چه کالایی سر و کار دارند. اگر محموله‌ای دارید که باید به گونه‌ای دیگر جابجا شود، حتماً برچسب‌هایی مانند به این سمت بالا، با احتیاط حمل کنید، شکننده، دوبار انباشته نکنید را درج کنید تا بدانند که پالت را با مراقبت حمل کنند. همچنین بسیار مهم است که برای دید بهتر، آنها را در همه طرف جعبه یا پالت داشته باشید.

نکات مهم در بسته بندی
نکات مهم در بسته بندی

هر چند وقت یک بار به دلیل عدم بسته بندی مناسب، محموله ها آسیب می بینند؟

در رابطه با اهمیت بسته بندی کالا در حمل و نقل دریایی باید بگوییم که روزانه بارگیری و تخلیه در صنعت حمل و نقل فراوان است. در طول حمل و نقل، محموله به طور مداوم در حال جابجایی، فشرده شدن و تکان دادن به اطراف در اثر تغییرات خارجی است و ناگفته نماند که در معرض تغییرات رطوبت و دما نیز قرار دارد.

ما اشتباهات بسته بندی را زیاد مشاهده می کنیم که منجر به ثبت دعاوی حوقی می شود. طبق تجربه ما، شرکت های حمل و نقل و بیمه اغلب بهانه بسته بندی نامناسب را در دعاوی حقوقی انکار می کنند. متأسفانه، این یک واقعیت است. بنابراین برای کاهش احتمال درخواست دعاوی حتما از بسته بندی مناسب استفاده کنید و به نکات مهم بسته بندی کالا در حمل و نقل دریایی، حمل بار زمینی و هوایی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

برای مثال، هنگام حمل کالاهای خانگی، اکثر مردم تمایلی به خرج کردن پول زیادی ندارند. بنابراین آنها در فروشگاه محلی فقط یک جعبه و نوار می خرند و بسته بندی خود را انجام می دهند و انتظار دارند کالاهای خود را در شرایط عالی دریافت کنند. اما بعد از اینکه جعبه ها را در مقصد باز می کنند و چیزی شکسته می بینند شوکه می شوند. درسی که در اینجا وجود دارد این است: وقتی بار را به درستی بسته بندی نکنید، ممکن است مشکلات زیادی ایجاد شود.

طبق تجربه شما، برخی از رایج ترین اشتباهات در بسته بندی کالا چیست؟

یکی از رایج ترین اشتباهات که در اهمیت بسته بندی کالا به آن اشاره میکنیم، آویزان بودن قسمت هایی از محموله یا قرار گرفتن جعبه های نامناسب است. اینها ممکن است باعث افتادن جعبه ها و آسیب دیدن آنها شوند، به خصوص زمانی که با جرثقیل حمل می شوند.

ما همچنین می بینیم که برخی افراد وزن زیادی را روی یک پالت قرار می دهند یا محموله های بزرگ را روی پالت ها قرار می دهند. حمل و نقل محموله های خیلی طولانی، خیلی بزرگ یا خیلی سنگین، بسیار سخت است و گاهی اوقات ممکن است به دو جرثیل نیاز باشد، از این رو خطر آسیب را افزایش می دهد. یکی دیگر از اشتباهات رایج، حمل و نقل دو جعبه روی هم انباشته است که قرار نیست جعبه‌ها را بدون هر نوع ایمن سازی مناسب یا بسنه بندی روی پالت‌ها دوبار انباشته یا بارگذاری کنند.

چه توصیه‌ای برای فرستنده هایی دارید که تصمیم می گیرند بسته بندی خود را انجام دهند؟

هنگام حمل و نقل به خارج از کشور، بسیاری از فرستنده‌ها متوجه شرایطی نیستند که محموله آنها در آن قرار دارد. آنها محموله خود را طوری آماده می کنند که گویی در حال حمل و نقل داخلی هستند و سفر بین المللی را در نظر نمی گیرند.

حمل و نقل بین المللی با حمل و نقل داخلی بسیار متفاوت است. هنگام حمل و نقل به خارج از کشور، مهم است که تلاش بیشتری برای ایمن سازی و استفاده از نوع مناسب بسته بندی و توجه به نکات مهم انجام دهید. نوع کالا را نیز باید در نظر گرفت، پیچ یا پیچ حمل و نقل با حمل و نقل تجهیزات پزشکی یا ماشین آلات خاص تفاوت زیادی دارد. هنگام حمل کالاهای گران قیمت یا شکننده، توصیه می‌کنیم کمی بیشتر روی اهمیت بسته‌ بندی کالا سرمایه‌ گذاری کنید تا مطمئن شوید کالا سالم به مقصد می‌رسد.

شرکت حمل و نقل بین المللی دریایی
شرکت حمل و نقل بین المللی دریایی

چگونه یک فرستنده امنیت بسته بندی کالا را تضمین کند؟

اگر چیزی را حمل می کنید که شکننده، گران، سنگین یا بزرگ است، بهتر است شرکتی را استخدام کنید که خدمات بسته بندی حرفه ای را ارائه می دهد تا از ادعا و خسارت جلوگیری کنید. استفاده از بسته بندی ۱۰ دلاری برای ایمن کردن کالاهای پالت شده که صدها هزار دلار قیمت دارند، بی دقتی خواهد بود. صرفه جویی در بسته بندی یک چیز است، اما خطر آسیب رساندن به محموله های گران قیمت چیز دیگری است. به سادگی آنچه را که برای کالاهای گران قیمت استاندارد است انجام ندهید. همچنین در نظر بگیرید که بار به کجا می رود، چند نفر آن را حمل می کنند و غیره. همچنین باید به معنای واقعی کلمه به اهمیت بسته بندی مناسب کالا و نکات مهم بسته بندی در حمل و نقل دریایی فکر کنید تا مطمئن شوید محموله ایمن به مقصد می رسد.

جمع بندی

اکنون که می دانید چگونه محصولات خود را به درستی بسته بندی کنید و با اهمیت و روش بسته بندی مناسب کالا در محموله حمل و نقل دریایی آشنا شدید، باید بهترین محصولات و تجهیزات بسته بندی را انتخاب کنید تا آسیبی نبیند و آنها را ایمن کنید. ما در گروه تجاری ققنوس همراه با خدمات متنوع در زمینه منبع یابی کالا، حمل و نقل بین المللی، بازرسی کالا، ترخیص کالا و .. آماده ایم تا به شما کمک کنیم اقلام مناسب بسته بندی خود را انتخاب کنید و بسته بندی مناسبی برای تمامی اقلام خود داشته باشید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *