اگر زیادی روزی را می خواهید این عمل را فراموش نکنید

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

پایگاه خبری تحلیلی ترازدرک رابطه امور مادی و معنوی و همچنین امور حسی و غیر حسی از هر کسی بر نمی آید. زیرا اغلب مردم همه موضوعات فقط با درک ظاهری می سنجند حال آنکه مسائلی در پسِ پرده این عالم وجود دارد که با درک حسی قابل رویت نیستند و نیازمند فهم عمیق تری از روابط موجود در عالمند.

برای نمونه صله رحم یک عمل جسمی است اماکارکردهای معنوی و آثار عجیب آن انسان را دچار شگفتی می کند. در بیانات معصومین نیز سفارش به این مساله به قدری فراوان است که گویا کمتر موضوعی به این میزان مورد توجه و عنایت قرار گرفته است. همین نکته یکی از برجستگی های فرهنگ غنی و متعالی اسلام، نسبت به فرهنگ منحط غرب است که روحیه صفا و صمیمیت و احساس و عواطف – حتی در میان افراد خانواده و فرزند و پدر و مادر – روز به روز در آن کم رنگ تر و بلکه بی رنگ می شود.

در زیر به چند نمونه از آثار صله رحم اشاره می نماییم:

 

** سه سال عمر را تبدیل به سی سال می کند!

امام صادق (ع) فرمود: «ما چیزی را جز صله ی رحم، سراغ نداریم که عمر را زیاد کند؛ تا آنجا که گاهی تا زمان مرگ یک نفر، سه سال مانده است، ولی او اهل صله ی رحم می شود. آنگاه خداوند، سی سال بر عمرش می افزاید و سی و سه سال دیگر زنده می ماند. و گاهی اجل کسی سی و سه سال است، اما به خاطر قطع رحم و گسستن رابطه خویشاوندی، خداوند سی سال از عمرش کم می کند و سه سال زندگی می کند.»

 

** اگر زیادی روزی را می خواهید این عمل را فراموش نکنید

بر خلاف تصور عموم که گشایش در رزق و روزی را فقط منحصر در مشاغل می دانند سعادت و شقاوت، مرض و سلامت، و دارایی و نداری انسان در این دنیا بسته به بسیاری از اعمال او در این دنیا دارد. یکی از اعمالی که در نزول رحمت و از بین بردن فقر بسیار مفید و مؤثر است، رسیدگی به خویشاوندان است. رسول خدا (ص) فرمود: «صله رحم، به عمر اضافه می کند، و فقر را از بین می برد.» پیامبر اکرم(ص) فرمود: «کسی که زیادی و توسعه رزق و روزی و افزونی عمر خوشحالش می کند، صله رحم کند.»

و امام باقر(ع) فرمود: «صله رحم نفس را پاکیزه، و روزی را زیاد می کند.» حضرت علی (ع) فرمود: «صله رحم نفس را پاکیزه و روزی را زیاد می کند.»

حضرت علی(ع) فرمود: « گاه خانواده ای از نیکان، به علت قطع ارتباط با یکدیگر، از رحمت حق محروم می مانند. و گاه خانواده ای از افراد فاسق به سبب ارتباط با یکدیگر، مشمول روزی ها و نعمت های حق تعالی می گردند.» و نیز فرمود: « صله ی رحم، موجب کثرت نفرت، و فزونی نعمت هاست.»

این تعداد روایت که مشتی بود از خروار نشان از تاثیر فراوان صله رحم بر توسعه رزق و روزی دارد.

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *