ایران چهاردهمین تولید کننده فولاد جهان

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

به گزارش تراز ،مجموع تولید جهانی فولاد از هزار و ۶۲۰ میلون تن در سال ۲۰۱۵ به هزار و ۶۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۶ افزایش یافت.
چین با تولید ۸۰۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در رتبه نخست و هند و ژاپن نیز به ترتیب با تولید ۱۰۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و ۹۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
پیش از ایران، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل، اوکراین، ایتالیا، تایوان و مکزیک به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا سیزدهم قرار گرفتند.
ایمیدرو رتبه ۲۵ ام شرکت‌های فولاد ساز
در رتبه بندی شرکت‌های تولیدکننده فولاد جهان، آرسلورمیتال با تولید ۹۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تن فولاد خام در رتبه نخست و شرکت‌های بائو China Baowu Group و هبیس HBIS Group به ترتیب با تولید ۶۳ میلیون و ۸۱۰ هزار تن و ۴۶ میلیون و ۱۸۰ هزار تن در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند.
ایمیدرو نیز پیش از این در سال ۲۰۱۵ با تولید ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد در رتبه ۲۷ ام قرار داشت که در سال ۲۰۱۶ با رشد تولید به ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رتبه ۲۵ ام را در بین ۵۰ شرکت برتر فولاد ساز جهان کسب کرد.
در این گزارش سرانه مصرف فولاد ایران حاکی از کاهش مصرف از ۲۶۵. ۲ کیلوگرم در سال ۲۰۱۰ به ۲۳۸. ۷ کیلوگرم در سال ۲۰۱۶ است.
در سال گذشته میلادی مجموع تولید آهن سفنجی جهان ۶۴ میلیون و ۲۰۰ هزارتن به ثبت رسیده که از این میزان ۱۶ میلیون تن مربوط به ایران بوده که نسبت به سال گذشته (تولید ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتن) با رشد تولید همراه بوده است.

انجمن جهانی فولاد در این گزارش آمار صادرات و واردات فولاد را نیز اعلام کرد که بر اساس آن چین با صادرات ۱۰۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن در رتبه نخست و ژاپن با ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و روسیه نیز با ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن صادرات فولاد به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

ایران با صادرات ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن در رتبه ۲۰ ام صادرکنندگان این محصول قرار دارد.

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *