بازدهی شاخص فرابورس از ۸۰ درصد گذشت

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: بازدهی شاخص کل فرابورس ایران از ابتدای سال رشد ۸۴ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، در جریان معاملات فرابورس ایران در دومین هفته معاملاتی آبان ماه امسال ارزش کل معاملات در تمامی بازار‌های فرابورس در این بازه زمانی به ۱۶ هزار و ۵۲۴ میلیارد ریال رسید که این میزان از ارزش مربوط به معامله ۳ هزار و ۳۱۴ میلیون ورقه است. این ارقام بیانگر کاهش ۲۶ و ۴۲ درصدی به ترتیب حجم و ارزش معاملات در ۴ روز معاملاتی این هفته است؛ این در حالی‌ست که ارزش بازار با اندکی رشد نسبت به هفته گذشته به ۲ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال رسیده است.

همچنین نگاهی به معاملات سهام در هفته‌ای که گذشت حاکی از جابه‌جایی ۶۸۵ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۵۴۹ میلیارد ریال در بازار اول و دست‌به‌دست شدن ۸۷۶ میلیون سهم به ارزش ۳ هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال در بازار دوم است که بر خلاف بازار دوم، در بازار اول شاهد رشد حدود ۲۵ درصدی حجم و ارزش معاملات هستیم.

معاملات در سه تابلو بازار پایه در این مدیت نیز با داد‌و‌ستد یک هزار و ۶۳۲ میلیون سهم به ارزش ۳ هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال پیگیری شد که نسبت به هفته گذشته از کاهش این متغیرها خبر می‌دهد.

افزون بر این، ۹ هزار ورقه به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) و ۱۲۱ میلیون ورقه به ارزش ۶ هزار و ۷۷۷ میلیارد ریال در بازار ابزار‌های نوین مالی فرابورس ایران در هفته گذشته میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که در این میان تنها ارزش معاملات SME با رشد ۵۸ درصدی، افزایش یافته است.

نگاهی به آمار معاملات به تفکیک ابزار در بازار ابزار‌های نوین مالی هم در این مدت بیانگر جابه‌جایی ۱۱۵، ۵ و ۰.۳۰ میلیون ورقه به‌ترتیب در قالب معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF)، اوراق بدهی و اوراق تسهیلات مسکن است؛ ارزش این حجم از داد‌و‌ستد‌ها برابر با ۲ هزار و ۹۸، ۴ هزار و ۵۰۱، و ۱۷۱ میلیارد ریال است.

همچنین ارزش معاملات خرد بازار سهام شامل معاملات بازارهای اول، دوم، پایه، مشتقه و SME در هفته قبل به ۸ هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال رسید که گروه فلزات اساسی با ارزش معاملاتی به میزان یک هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال، سهم ۱۹ درصدی از ارزش کل معاملات را در اختیار گرفت و در صدر ایستاد.

گروه‌های محصولات شیمیایی، خودرو و ساخت قطعات، و مواد و محصولات دارویی در رده‌های دوم تا چهارم صنایعی که بالاترین ارزش معاملات را ثبت کردند، قرار گرفتند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس ایران هم در هفته گذشته پس از افت‌و‌خیز‌هایی در نهایت باز هم به ارتفاع ۲۰۱۸ واحدی برگشت. در حالی که بازدهی آیفکس نسبت به هفته گذشته منفی ۲ درصد بود، بازدهی شاخص کل از ابتدای سال همچنان مثبت است و رشد ۸۴ درصدی را نشان می‌دهد.

[ad_2]

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *