بسته اخبار اقتصادی در روز دوشنبه

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

“سومین مصوبه ممنوعیت خرید کالای خارجی”،”وزارت صنعت و بانک مرکزی تسلیم شدند!”،”کمتر از ۳ ماه تا واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان”،”جدال سود بانکی با رقبای جذاب!”،عناوین مهم‌ترین اخبار اقتصادی امروز ایسنا بود.

به گزارش ایسنا، برخی از اخبار اقتصادی امروز – دوشنبه – در ادامه آمده است که با کلیک برروی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

درآمد ۸۴ میلیارد دلاری ایران با امضای قرارداد با توتال + جزئیات

نخستین قرارداد در قالب شرایط عمومی، ساختار و الگوی قراردادهای مصوب هیات وزیران بین وزارت نفت و شرکت توتال فرانسه امضاء شد.

اعطای تسهیلات به شبکه‌های اجتماعی داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در ارتباط با شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی‌های کاملی در شورای عالی فضای مجازی انجام دادیم و قرار شد تا شبکه‌هایی که صد درصد بومی هستند اگر تعداد اعضایشان از سه تا پنج میلیون بیشتر شود اجازه انواع و اقسام خدمات مالی و تبلیغاتی را خواهیم داد.

پرداخت وام ۸ میلیونی برای احداث مسکن روستایی

بر اساس تفاهم‌نامه بین بنیاد مسکن و بانک قرض الحسنه مهر ایران از این پس برای احداث و تکمیل مسکن روستایی وام هشت میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

فروشندگان باید اجناس معیوب را پس بگیرند

مدیر کل دفتر نظارت برتشکل ها و هماهنگی امور استانها سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد که باید در امر رعایت حقوق مصرف کنندگان، پس گرفتن کالاهای معیوب و ناقص بخشی از حقوق مصرف کنندگان اعلام شود و در قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان بر آن تاکید شده که لازم است در ادبیات مشتری مداری ایران این قانون نهادینه شود.

وزارت صنعت و بانک مرکزی تسلیم شدند!

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، وزارت صنعت و معدن و تجارت (صمت) و نیز بانک مرکزی را مکلف به اجرای طرحی کرده که بدون شک هیچ‌یک از مقامات ارشد این دو نهاد راضی به انجام آن با شرایط قبلی نیستند.

چرا چشم بادامی‌ها عاشق کار زیادند ولی ما نه؟

در حالی که کشورهای ژاپن، کره و چین از سرانه کار مفید بالایی برخوردارند، در ایران متوسط سرانه کار مفید به دلایل مختلفی پایین است. این در حالی است که میانگین ساعات کار در کشورهایی نظیر فرانسه و آمریکا به ۳۰ تا ۳۳ ساعت در هفته می‌رسد اما میزان بهره‌وری در این کشورها به طرز قابل توجهی رو به افزایش است.

کمبود آب در کشور چقدر است؟

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در زمان پیک حدود هشت درصد کمبود آب خواهیم داشت که این عدد معادل ۲۱ هزار لیتر است.

امضای قرارداد با توتال از دستاوردهای برجام است

بیژن زنگنه در مراسم امضای قرارداد توسعه بخش فراساحل فاز ۱۱ پارس جنوبی با بیان اینکه امروز روز بسیار خوبی برای صنعت نفت ایران است، اظهار کرد: امیدوارم با امضای این قرارداد مرحله جدیدی در صنعت نفت ایران رقم بخورد.

اتاق‌های جادویی با قیمت‌های نجومی در رستوران‌های لوکس + عکس

در برخی رستوران‌های منطقه شمیرانات استان تهران اتاق یا بخش‌هایی تعریف شده که تعرفه ورودی بالایی برای استفاده از آن تعیین شده است. مسئله‌ای که نه تنها در ارتباط با تعرفه تعیین شده جای سوال دارد بلکه قانونی یا غیرقانونی بودن این اتفاق نیز نیازمند پیگیری مسئولان است.

جدال سود بانکی با رقبای جذاب!

حدود یک سال از کاهش نرخ سود بانکی گذشته و با وجود عدم تناسبی که در حال حاضر بین تورم و سود بانک‌ها و از سویی دیگر فشاری که برای کاهش مجدد نرخ وجود دارد، اظهارات و واکنش‌های مقامات اقتصادی و بانکی چندان همسوی یکدیگر نبوده و به نظر می‌رسد با توجه به اختلاف نظرهای که می‌تواند در این مورد وجود داشته باشد، فعلا بحث جدی درباره‌ عملیلاتی شدن کاهش نرخ سود مطرح نباشد.

کمتر از ۳ ماه تا واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان

آن طور که مسئولان سازمان خصوصی‌سازی می گویند اولین مرحله واریز سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۳۹۵ قبل از اتمام تابستان سال جاری به حساب مشمولین واریز خواهد شد.

سومین مصوبه ممنوعیت خرید کالای خارجی/ لیست کالاهای ممنوعه هنوز ابلاغ نشده است

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران ضمن اعلام تصویب سومین مصوبه ممنوعیت خرید کالای خارجی مشابه تولید داخلی توسط دستگاه‌های دولتی در هیات وزیران، گفت: هنوز لیست کالاهای ممنوعه به این سازمان ابلاغ نشده است.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *