هر آنچه که باید درباره اهمیت بسته بندی در حمل و نقل بار بدانید

VID-TEACHING main

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

بسته بندی در حمل و نقل

آنچه در این محتوا میخوانید😃

روزانه هزاران تن محموله در سراسر جهان از تجهیزات صنعتی و دارویی گرفته تا محصولات فله و لوازم شخصی معمولا به روش حمل و نقل دریایی ارسال می شود. فرقی نمی‌کند که آیا برای اولین ‌بار کار حمل و نقل انجام می دهید یا قصد دارید وسایل خانگی خود را به کشور جدیدی منتقل کنید، در هر حال باید مطمئن شوید که محموله‌ شما در وضعیت خوبی قرار می‌گیرد. این اطمینان شامل داشتن بسته بندی مناسب در حمل و نقل برای جلوگیری از آسیب و در نظر گرفتن عناصر خارجی مانند شرایطی است که حمل و نقل شما ممکن است تحت آن قرار گیرد و میزان جابجایی مورد نیاز؛ در نتیجه اگر به دنبال جابجار بار به روش حمل دریایی هستید، باید بدانید که بسته بندی در حمل بار دریایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اهمیت بسته بندی مناسب در یک محموله حمل و نقل دریایی

تجارت حمل بار دریایی به راه حل هایی تمرکز دارد که فرآیندهای حمل و نقل بار داخلی و بین المللی را راحت تر کند و نظرات و پیشنهادات متخصصین را در مورد لزوم بسته بندی خوب در حمل و نقل بار و نحوه جلوگیری از آسیب به دست آورد. اگر به بسته بندی مناسب و اهمیت بسته بندی در حمل دریایی توجه داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که توجه به این مسئله تا حد زیادی میتواند از بروز آسیب و خسارت جلوگیری کرد. چند مورد از مزایای بسته بندی در حمل و نقل بار را در ادامه معرفی خواهیم کرد تا با تاثیر چشمگیر آن آشنا شوید

امنیت بالا با بسته بندی مناسب در حمل و نقل

بسته بندی در حمل دریایی بار برای امنیت و ایمنی کالا انجام می شود تا از دعاوی حقوقی، خسارات و ضرر و زیان جلوگیری شود. برخی از افراد تلاش می کنند تا در هزینه های بسته بندی در حمل و نقل صرفه جویی کنند، بدون اینکه تصویر کاملی از آنها بگیرند. مهم است که هنگام برنامه ریزی بسته بندی به نوع کالایی که حمل می کنید و حمل و نقل آنها فکر کنید. روش های مختلف زیادی برای کاهش هزینه های حمل و نقل وجود دارند که بسته بندی مناسب میتواند یکی از آنها باشد.

برای مثال، مکان‌های جابجایی کمتر و پرسنل حمل و نقل کمی هنگام حمل FCL وجود دارد. اگر از طریق حمل LTL ارسال می کنید، چندین پرسنل امور حمل و نقل را انجام خواهند داد. این موارد، به همراه تعداد دفعاتی که محموله از وسیله نقلیه بارگیری و تخلیه می شود، همه باید در نظر گرفته شود. اگر در رابطه با حمل LCL و FCL سوالی دارید، پیشنهاد میکنیم مقاله ما در گروه تجاری ققنوس را درباره حمل FCL و LCL مطالعه کنید.

"<yoastmark

حفاظت در برابر محیط زیست

بسته به استانداردهای گمرکی، روش های مختلفی برای محافظت از کالاها در برابر نفوذ آب و رطوبت وجود دارد. این روش ها می تواند از پوشش ساده مقاوم در برابر آب تا آب بندی محموله در یک کیسه خلاء مهر و موم شده با ماده خشک کن قبل از بسته بندی آن در یک جعبه کاملاً بسته با یک غشای ضد آب که به بیرون اعمال می شود، باشد. در واقع انواع کانتینرهای دریایی از جمله محفظه‌هایی هستند که از محموله در برابر عوامل بیرونی محافظت میکند، اما بسته بندی در حمل و نقل دریایی بار نیز نقش چشمگیری در محافظت از کالا خواهد داشت.

شما متعهد به جایگزینی چیزهایی هستید که آسیب دیده و آنها ممکن است مارک دار بوده و هزینه زیادی داشته باشند. یعنی ممکن است علاوه بر از دست دادن ارزش کالا و هزینه ‌های حمل و نقل بین المللی، مجبور به ارسال جایگزینی نیز باشید. اگر این اتفاق تکرار شود، ممکن است تجارت خود را از دست بدهید یا شهرت حرفه ای خود را خدشه دار کنید. بسته بندی صحیح در حمل و نقل تضمین می کند که وسایل شما در شرایط خوبی به مقصد می رسند و در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند.

حفظ ثبات با بسته بندی در حمل و نقل بار

بسته بندی مناسب در حمل دریایی بار می تواند هنگام حمل و نقل بسیاری از چیزها در یک محموله مفید باشد. احتمال گم شدن چیزی در حمل و نقل زمانی کاهش می‌یابد که همه کالاهای شما به‌ جای حمل و نقل جداگانه، در تعداد کمی از جعبه‌ های صادراتی بزرگ بسته‌ بندی شوند. در داخل جعبه، می توان از مواد بسته بندی اضافی استفاده کرد تا تضمین کند که هر کالا در طول سفر در جای خود محکم می ماند و خطر آسیب فیزیکی یا شکستن را محدود می کند.

رعایت مقررات

وقتی نوبت به بسته بندی کالاهای شما در حمل و نقل دریایی می رسد، بسته به نوع محموله‌ای که حمل می کنید و کشور مقصد باید شرایط خاصی را رعایت کنید.

به فروش اقلام شما کمک می کند

آیا توجه کرده اید که بسته بندی شما ممکن است برای کمک به فروش محصولتان موثر باشد؟ هنگامی که بسته بندی آماده برای خرده فروشی را انتخاب می کنید، محصولات شما به خرده فروش تحویل داده می شود و آماده نمایش در قفسه های فروشگاه می باشد. بسته‌ بندی ‌هایی که رنگ‌ها، تصاویر و برند شرکت شما را در بر می‌گیرد می‌تواند به جذب مشتری و افزایش فروش کمک کند.

روش بسته بندی مناسب در حمل و نقل دریایی بار

مطمئن نبودن از نحوه بسته بندی در حمل و نقل یک محصول قابل درک است، اما پیروی از رویه ها و استراتژی های مناسب در فرآیند بسته بندی حمل بار نیز می تواند فرایندی طولانی باشد. باید بتوانید پیش‌بینی کنید هر محصولی که نیاز به حمل و نقل دارد، در همان شرایطی که حمل شده است به مقصد برسد. روش های مهم و متفاوتی وجود دارد که هر شرکت باید هنگام بسته بندی حمل دریایی محصولات خود برای اطمینان از ایمنی محصول انجام دهد. گروه تجاری ققنوس پیشنهاد می کند این شش مرحله را دنبال کنید تا مطمئن شوید که محصول شما هر بار به بهترین شکل بسته بندی شده است:

"<yoastmark

یک استراتژی بسازید

واضح است که ساختار مناسب اتاق بسته بندی مرکز توزیع می تواند تاثیر زیادی در بسته بندی مناسب حمل بار بگذارد. یک فضای کار باید به اندازه کافی جادار باشد تا بتوان جعبه را براحتی جابجا کرد و حاوی تمام مواد بسته بندی لازم در حمل و نقل باشد.

اندازه گیری

قبل از انتخاب جعبه حمل و نقل، بهتر است که محصول خود را اندازه گیری کنید. برای محاسبه اندازه جعبه ایده آل، ۲ اینچ به عرض، ارتفاع و طول هر محصول اضافه کنید. این کار تضمین می کند که فضای کافی برای بسته بندی هر مورد و بارگیری جعبه خود با لایه اضافی برای ایمن نگه داشتن کالاهای خود در طول حمل و نقل دریایی بار خواهید داشت.

انتخاب جعبه مناسب در  بسته بندی های حمل و نقل بار

اکنون که محصول یا محصولات خود را اندازه گیری کرده اید، زمان آن است که جعبه صحیح را برای بسته بندی مناسب در حمل و نقل انتخاب کنید. انواع مختلفی از بسته بندی ها برای هر محصول یا صنعت وجود دارند، بهتر است انواع بسته بندی در حمل و نقل را بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. جعبه های ویژه به گونه‌ای طراحی شده اند که محکم و بادوام باشند و یکی از رایج ترین و ایمن ترین مواد بسته بندی حمل بار هستند. اگر به دنبال مطمئن ترین خدمات جهت بسته بندی در حمل دریایی بار خود هستید، با کارشناسان گروه تجاری ققنوس در ارتباط باشید

حفاظت

وقتی که تصمیمات لازم برای بسته بندی در حمل و نقل کالای خود را گرفتید، زمان آن رسیده است که آن را ایمن کنید. انواع مختلفی از بسته بندی های محافظ موجود است، بنابراین بسته بندی را انتخاب کنید که به بهترین وجه نیازهای شرکت شما را برآورده می کند.

مهر و موم

اکنون وقت آن است که جعبه را ببندید زیرا کالاهای شما به اندازه کافی روکش شده و در جعبه اندازه مناسب قرار گرفته‌اند. برای بستن جعبه خود از سلفون یا نوار چسب استفاده نکنید زیرا به قدر کافی مستحکم نیستند. در عوض، به دنبال نوارهای بسته بندی حمل دریایی یا چسب های مناسب برای این کار باشید. قبل از ارسال، دوباره چک کنید که کالای شما کاملاً پلمپ شده باشد. برای جلوگیری از باز شدن بسته بندی در حین حمل و نقل بار، از ۲ تا ۳ قطعه نوار در جایی که بسته بندی روی هم قرار می گیرد استفاده کنید.

شناسه ها و برچسب ها

این مرحله نهایی است، برچسب زدن یکی از مهمترین مراحل است. قبل از چسباندن برچسب در بالای جعبه، آدرس گیرنده را دوباره بررسی کنید.

برخی از رایج ترین اشتباهات بسته بندی در حمل و نقل دریایی چیست؟

قسمت‌هایی از محموله که جعبه‌های آویزان یا ناهماهنگ دارد، دو مورد از رایج‌ترین عیب‌ها هستند. وقتی با جرثقیل کار می‌کنید، ممکن است جعبه‌ها غلت بخورند و آسیب ببینند. برخی افراد نیز وزن زیادی را روی همان پالت قرار می دهند یا پالت ها را با وسایل بزرگ بار می کنند. حمل و نقل محموله های بسیار طولانی، بزرگ یا سنگین دشوار است و در برخی موارد ممکن است دو جرثقیل لازم باشد که خطر آسیب را افزایش می دهد.

یکی دیگر از اشتباهات رایج، حمل و نقل دوتایی است که قرار نیست به صورت دوتایی قرار گیرند یا جعبه‌هایی را روی پالت‌ها بدون بسته ‌بندی مناسب حمل دریایی بار یا مواد محافظ دیگر بارگیری می کنند. وقتی صحبت از بسته بندی در حمل و نقل می شود چگونه یک فرستنده می تواند فراتر از آن عمل کند؟ اگر چیزی شکننده، گران، بزرگ یا بزرگ می‌فرستید، باید از شرکتی استفاده کنید که خدمات بسته ‌بندی ماهرانه‌ای را ارائه می‌کند تا از دعاوی حقوقی و خسارت‌ها جلوگیری کنید.

تلاش برای صرفه جویی در هزینه بسته بندی یک چیز است، اما احتمال خطر از بین بردن کالاهای ارزشمند چیز دیگری است. بنابراین برای بسته بندی در حمل و نقل اقلام باارزش فقط از روش های معمول استفاده نکنید. مقصد بار، تعداد افرادی که آن را حمل می کنند و غیره را نیز در نظر بگیرید. موضوع تنها نگه داشتن پالت در جای خود نیست. از رسیدن به موقع بار نیز مطمئن شوید.

محموله ها در نتیجه بسته بندی نامناسب چقدر آسیب می بینند؟

روزانه حجم قابل توجهی از بارگیری و تخلیه در صنعت حمل و نقل انجام می شود. به دلیل تاثیر نیروهای خارجی، محموله به طور مداوم در حین حمل و نقل جابجا شده، له می شود و تکان می خورد. ناگفته نماند که در معرض تغییرات دما و رطوبت نیز هستند. ما اغلب خطاهایی در بسته بندی حمل دریایی می بینیم که منجر به ثبت ادعاهای مشتریان می شود. طبق تجربه ما، شرکت های حمل و نقل و بیمه اغلب این ادعاها را به دلیل بسته بندی نامناسب رد می کنند.

متأسفانه وضعیت اینگونه است. در نتیجه، برای کاهش احتمال درخواست شکایت از بسته بندی مناسب حمل بار استفاده کنید. به عنوان مثال، اکثر مردم هنگام حمل و نقل کالاهای خانگی در خرج کردن پول بیش از حد احتیاط می کنند. در نتیجه، جعبه‌ها و نوارها را از فروشگاهی در نزدیکی خود می‌خرند و وسایلشان را خودشان بسته‌ بندی می‌کنند و انتظار دارند کالاهایشان به شکلی عالی به دستشان برسد. با این حال، هنگامی که آنها به محل خود می رسند، از پیدا کردن چیزی شکسته در جعبه ها شگفت زده می شوند. درسی که باید بگیرید این است که اگر حمل و نقل به درستی بسته بندی نشود، می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

"<yoastmark

برچسب های درج شده بر روی بسته بندی ها در حمل و نقل چه نقشی ایفا می کنند؟

هنگام بارگیری یا تخلیه، این وسایل نقش تعیین کننده دارند. کارگران در اسکله، فرودگاه، شرکت های حمل و نقل نمی دانند که با چه چیزی سر و کار دارند. اگر محموله‌ای دارید که باید به گونه‌ای متفاوت رفتار شود، علامت‌هایی مانند «به سمت بالا»، «با احتیاط حمل کنید»، «شکننده» و «روی هم انباشته نکنید» را بر روی بسته بندی حمل بار تا بدانند که با پالت محتاطانه رفتار کنند. این نوشته ها را در دو طرف کارتن یا پالت قرار دهید تا دید بهتری داشته باشند.

چند توصیه‌ برای کسانی که میخواهند خودشان بسته بندی کنند

بسیاری از فرستنده‌ها هنگام حمل و نقل بین‌ المللی از شرایط محموله خود بی‌اطلاع هستند. آنها کالاهای خود را به گونه‌ای آماده می کنند که گویی در داخل کشور ارسال می شود، غافل از اینکه به سفرهای بین المللی خواهند رفت. حمل و نقل داخلی و بین المللی یکسان نیست. هنگام صادرات یا واردات کالا، رعایت احتیاطات بیشتر و استفاده از بسته بندی مناسب در حمل و نقل بسیار مهم است.

همچنین باید نوع کالا را در نظر گرفت. حمل و نقل پیچ یا پیچ و مهره مانند حمل تجهیزات پزشکی یا ماشین آلات سنگین نیست. توصیه می‌کنیم هنگام حمل اقلام با ارزش یا شکننده، کمی بیشتر در بسته‌ بندی حمل بار دقت کنید تا مطمئن شوید که آنها با خیال راحت به مقصد می‌رسند.

جمع بندی

اکنون که می دانید چگونه محصولات خود را به درستی بسته بندی کنید و با اهمیت و روش های بسته بندی مناسب در حمل و نقل دریایی آشنا شدید، باید بهترین محصولات و تجهیزات بسته بندی را انتخاب کنید تا آسیبی نبیند و آنها را ایمن کنید. ما در گروه تجاری ققنوس به دلیل کارایی و قابلیت اطمینان خود همراه با خدمات در زمینه منبع یابی کالا، حمل و نقل، بازرسی کالا، ترخیص کالا از گمرک و … آماده ایم تا به شما کمک کنیم اقلام مناسب بسته بندی خود را انتخاب کنید و بسته بندی مناسبی برای تمامی اقلام خود داشته باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x