بندر چینگدائو چین: واردات از شهر چینگدائو چگونه است؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

بندر چینگدائو چین

آنچه در این مقاله میخوانید

  • در حال حاضر بندر چینگدائو چین به عنوان یکی از مهمترین بنادر فعال در کشور چین شناخته می‌شود. این بندر فعالیت‌های زیادی در حوزه حمل دریایی کالا از کشور چین به کشور‌های آسیایی، اروپایی و بر عکس انجام می‌دهد. موقعیت جغرافیایی و کیفیت ارائه خدمات بندر چینگدائو برای تاجران و بازرگانان موجب شده است که این بندر از اهمیت بالایی در تجارت بین المللی برخوردار شود. از سویی هم به دلیل اقتصاد قوی چینگدائو، تجارت و صادرات و واردات از شهر چینگدائو بسیار رونق دارد. اگر شما هم قصد تجارت دریایی کالا از کشور چین را دارید، می‌توانید روی بندر چینگدائو به عنوان بهترین انتخاب حساب کنید.

    در ادامه این مقاله از گروه تجاری ققنوس می‌خواهیم اطلاعات بیشتری در مورد چینگدائو ارائه دهیم تا در صورت تمایل به واردات از آن، تصمیمات تجاری خود را آگاهانه بگیرید.

    معرفی بندر چینگدائو چین

    بندر چینگدائو یک بندر دریایی واقع در دریای زرد، نزدیک شهر چینگدائو (Tsingtao)از استان شاندونگ جمهوری خلق چین می‌باشد. به عنوان یکی از ده بندر شلوغ جهان، توانسته رتبه هفتمین بندر در سال ۲۰۱۹ را از نظر حجم کل بار کسب کند. بندر چینگدائو چین متشکل از چهار منطقه است که به خاطر وسعتشان اغلب به آنها بنادر می‌گویند: منطقه بندر داگانگ، منطقه بندر کیانوان در ۴۰ کیلومتری جنوب شهر چینگدائو، منطقه بندر نفتی هوانگدونگ (برای نفتکش‌ها) و منطقه بندر دونجیاکو. چینگدائو، یک بندر بزرگ و پایگاهی دریایی، و مرکز مالی و تجاری برای واردات از شهر چینگدائو است.

    این بندر خدمات بارگیری و تخلیه ، ذخیره سازی و تدارکات زغال سنگ، سنگ آهن، نفت خام، غلات و… را برای کانتینرها فراهم می‌کند. البته خدمات مسافربری هم در بندر ارائه می‌گیرد. این بندر با ظرفیت چندین میلیون تن، حمل انواع کالاهای عمومی، محموله‌های فله‌ای و تجهیزات بزرگ را انجام می‌دهد.

    بندر چینگدائو چین سالها از نظر تجارت خارجی کشور چین رتبه دوم را داشت و بزرگترین بندر سنگ آهن وارداتی در دنیا و بزرگترین بندر نفت خام وارداتی در چین می‌باشد. افرد علاقه‌مند به واردات از شهر چینگدائو بهتر است بدانند که چینگدائو در گروه کلان‌شهرهای بندری بزرگ طبقه‌بندی شده و در شاخص مراکز مالی جهانی ۲۰۲۰، رتبه ۴۷ را دارد.

    در سالهای اخیر، این بندر از نظر شاخص رقابتی بندرهای چینی، نوآورترین بندر بوده است. بندر چینگدائو ۶/۹ میلیون کیلومتر مربع از زمین‌ها چین را در برگرفته است. با ارائه با کیفیت‌ترین خدمات به مشتریانش به رسمیت شناخته شده و به عنوان «شرکت تامین کننده رضایت مشتریان چینی» مطرح است. نام تجاری خدمات بندر، «احترام به میهمانان از سراسر جهان» است که به عنوان یک نام تجاری معروف در استان شاندونگ مورد تایید می‌باشد. این نام به عنوان برند شماره یک خدمات بندر چینگدائو چین شناخته می‌شود.

    بندر چینگدائو چین
    بندر چینگدائو چین

    اقتصاد چینگدائو چین چگونه است؟

    می‌دانید که تولید و اقتصاد یک منطقه، رابطه مستقیمی با هم دارند و هر قدر تولید یک منطقه بالاتر رود، اقتصاد آنجا نیز شکوفاتر می‌شود. واردات از شهر چینگدائو نیز به دلیل اقتصاد شکوفای آن شهر مورد استقبال بازرگانان است. شمال چینگدائو، از جمله نواحی شیبی، لیچانگ و چنگ یانگ، امروزه مراکز اصلی تولید این شهر می‌باشند. چینگدائو اخیرا با تجربه یک دوره رشد قوی، یک منطقه تجاری مرکزی جدید در شرق منطقه تجاری قدیمی خود ایجاد نموده است.

    از سوی دیگر بندر چینگدائو چین با ارائه بهترین خدمات حمل دریایی به تجار جهان، به رشد اقتصادی این منطقه کمک می‌کند. چینگدائو در سطح بین‌المللی بیشتر بخاطر کارخانه آبجوسازی Tsingtao شناخته می‌شود؛ این آبجو، معروف‌ترین آبجو صادراتی چین است. این شهر در میان ۱۲۰ شهر چین که با توجه به فضای سرمایه‌گذاری و اثربخشی دولت ارزیابی شدند، توسط بانک جهانی به عنوان یکی از شش شهر طلایی، رتبه‌بندی گردید.

    اقدامات مهم برای رشد اقتصادی چینگدائو

    نامگذاری منطقه‌ای از چینگدائو در سال ۱۹۸۴ توسط دولت چین به عنوان منطقه ویژه توسعه اقتصادی و فناوری (SETDZ) ، موجب شد کل شهر، توسعه شگفت‌انگیز صنایع ثانویه و ثالثه را پشت سر بگذارند. سرمایه‌گذاری خارجی و صادرات و واردات از شهر چینگدائو، آن را به یک بندر تجاری مهم در استان تبدیل کرد. کره جنوبی و ژاپن سرمایه‌گذاری‌های وسیعی در بندر چینگدائو چین انجام دادند؛ بطوریکه حدود ۸۰۰۰۰ شهروند کره جنوبی در آنجا ساکنند. تولید برق بادی شهر در بالاترین سطح در منطقه است.

    مناطق صنعتی و مراکز مهم اقتصادی شهر

    در ادامه چند نمونه از مهم‌ترین مناطق صنعتی بندر چینگدائو چین که موجب رونق اقتصادی هر چه بیشتر شهر شدند را معرفی می‌کنیم:

    • حدود ۵۰۰۰۰ جریب (۲۰۰ کیلومتر مربع) زمین قابل‌کشت از نظر صنایع بخش اولیه
    • یک منطقه صنعتی بزرگ فرآوری شیمیایی، لاستیک و تولید سنگین در خارج از مرکز شهر
    • منطقه‌ای در جنوب شهر با فناوری پیشرفته در حال رشد و تعداد زیادی شرکت خدمات محلی و ملی جهت تسهیل صادرات و واردات از شهر چینگدائو، به جای تولیدکنندگان
    • استقرار یک تولیدکننده بزرگ کالاهای سفید (Haier) و یک شرکت بزرگ الکترونیکی (Hisense)، در این منطقه
    • منطقه جدید ساحل غربی بندر چینگدائو چین
    • منطقه آزاد تجاری
    • منطقه صنعتی دانشگاه چینگدائو

    نرخ رشد و تولید ناخالص چینگدائو

    در سال‌های اخیر، یک منطقه مهم در شرق چین (استان شاندونگ)، تغییرات اساسی در چشم‌انداز اقتصادی خود داشته که بیشتر این توسعه در چینگدائو متمرکز است. می‌توان گفت افزایش تجارت بین المللی و صادرات و واردات از شهر چینگدائو در این رشد موثر می‌باشند. در جدول زیر نرخ و سرعت رشد تولید ناخالص داخلی در بندر چینگدائو چین را می‌بینید:

    مولفه های اقتصادی چینگدائوآمار و ارقام در سال‌های اخیر
    نرخ رشد سالانه۱۸.۹ درصد
    تولید ناخالص داخلی۴۲.۳ میلیارد
    تولید ناخالص داخلی سرانه۵۲۸۹۵ دلار آمریکا
    سرعت نرخ رشد تولید ناخالص داخلی​​با سرعت متوسط ۱۶ درصد
    رتبه شهر از نظر تولید ناخالص داخلیرتبه یک در استان شاندونگ و دهم در بین ۲۰ شهر برتر چین

    شرایط واردات از شهر چینگدائو

    همانطور که گفتیم چینگدائو از شهرهای پیشرو چین در تجارت بین‌المللی است که صادرات زیادی به مناطق مختلف دنیا دارد.بنابراین اگر شما هم تمایل به واردات از این شهر دارید، می‌توانید با آگاهی از شرایط و ضوابط واردات از چینگدائو، خرید کالای مورد نظرتان را از این منطقه انجام و با استفاده از بندر چینگدائو چین به کشور ارسال کنید. البته قبل از اقدام به موارد زیر توجه کنید:

    • مرحله مهم  واردات از شهر چینگدائو خرید کالاست. شما باید با مراکز خرید این منطقه آشنا شوید و با کمک تیم گروه تجاری ققنوس یک فروشنده معتبر پیدا کنید. مهم است بدانید که با بی دقتی در خرید کالا، ممکن است کالای نامرغوب و بی کیفیت تهیه کنید و تجارت خود را در معرض خطر کاهش سود قرار دهید. از سویی هم به شهرت و اعتبارتان در بازار داخلی لطمه می‌زنید.
    • شرط و مورد مهم دیگر برای واردات از چینگدائو آشنایی با قوانین کالاهای مجاز دو کشور مبدا و مقصد است. زیرا شاید کالایی برای صادرات از بندر چینگدائو چین ممنوعیتی نداشته باشد، ولی در کشور ایران واردات آن ممنوع باشد.
    • شرط سوم آشنایی با نیازهای بازار داخلی کشور خود است تا با واردات کالاهای متناسب با نیاز جامعه، مقدار فروش خود را بالا ببرید و سود بیشتری کسب کنید.
    • به این نکته هم در واردات از شهر چینگدائو بشدت توجه کنید که شما باید قبل از بارگیری محموله، آنها را از نظر درستی و دیگر موارد تست کنید.
    • یکی از مهم‌ترین مراحل واردات از شهر چینگدائو، ترخیص کالا از گمرک است. لازم است شما با رعایت قوانین و ارائه مدارک لازم به گمرک چین، محموله را از بندر چینگدائو چین ترخیص کنید. سپس با ورود آن به کشور، مراحل ترخیص را طی کنید. سپس با یکی از شرکت‌های حمل و نقل جهت حمل بار به مقصد نهایی هماهنگ کنید.
    واردات از شهر چینگدائو
    واردات از شهر چینگدائو

    شرایط صادرات به شهر چینگدائو

    شاید تصور کنید که با وجود مراکز تولیدی زیاد در شهر چینگدائو، دیگر نیازی به واردات کالا به این شهر از دیگر مناطق نیست. ولی به این نکته هم باید توجه کرد که این کارگاه‌های تولیدی، برای ادامه تولید و پابرجا ماندن نیاز به مواد اولیه دارند و در صورت کمبود این مواد، تجار شهر باید با واردات آنها از جاهای دیگر، این مواد را تامین کنند. پس در کنار واردات از شهر چینگدائو، صادرات اقلامی نیز به این شهر ضروریست.

    شما برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه اقلامی به چینگدائو صادر کنید، می‌توانید در نمایشگاه‌هایی که در این شهر برگزار می‌شوند شرکت کنید، یا با عضویت در اتاق بازرگانی چین و ایران از نیازهای بازار این شهر برای صادرات به بندر چینگدائو چین مطلع شوید. با چنین آگاهی‌های لازم درباره تقاضای بازار، می‌توانید پر سودترین کالا را برای صادرات به چینگدائو انتخاب نمایید.

    جهت انتخاب صحیح کالا می‌توانید از کارشناسان گروه تجاری ققنوس راهنمایی بگیرید و سپس انجام مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم با توجه به نوع کالا را هم به تیم ما بسپارید. با داشتن مجوزها و ارائه مدارک مورد نیاز به گمرک، می‌توانید کالای خود را به مقصد چینگدائو بارگیری کنید. البته باید دقت کنید که مدارک لازم برای صادرات متفاوت از مدارک واردات از شهر چینگدائو است؛ در این مورد کارشناسان ما مجوزها و مدارک را بطور صحیح جمع خواهند نمود.

    از ۱۰ میلیون ساکن چینگدائو، ۶.۲ میلیون نفر در منطقه شهری بندر چینگدائو چین ساکن می‌باشند. بر اساس گزارش‌ها ۵ میلیون نفر نیز در شهرهای دیگر تحت صلاحیت شهر چینگدائو هستند. استانداردهای زندگی در چینگدائو به دلیل اقتصاد صادراتی قوی و دستمزدهای بالای خانواده‌ها، در مقایسه با شهرهای دیگر چین در بالاترین سطح قرار دارد. بنابراین شما می‌توانید با صادرات کالا به چینگدائو که شهر پرمصرف و مرفهی است، سود خوبی کسب نمایید.

    تاریخچه بندر چینگدائو

    با قدمت سکونت ۶۰۰۰ ساله، یکی از خاستگاه‌های مهم ملت چین یعنی ملیت Dongyi در آنجا زندگی می‌کردند. آنها فرهنگ‌های Dawenkou، Longshan  و Dongyeshi را در این منطقه ایجاد کردند. در سلسله ژو شرقی (۷۷۰ قبل از میلاد – ۲۵۶ قبل از میلاد)، دومین شهر بزرگ آن زمان (شهر جیمو) در منطقه شاندونگ تاسیس شد. امروزه بندر چینگدائو چین به عنوان مرکز تجاری و واردات از شهر چینگدائو در آن منطقه قرار دارد که در سال ۱۸۹۱ توسط سلسله چینگ اداره می‌گردید و Jiao’ao  (胶澳) نام داشت.

    در سال ۱۸۹۸ با جابجایی ساکنان چینی در امتداد ساحل، ساخت‌وساز انبوه شهری آغاز شد. با تکمیل مجموعه پروژه‌های ساخت‌وساز انبوه همچون اسکله‌ها، خط راه‌آهن Tsingtao-Jinan، ایستگاه راه‌آهن Tsingtao و کارهای لوکوموتیو، شهر چینگدائو شکل گرفت. بعد از جنگ جهانی دوم، چینگدائو از سوی KMT اجازه گرفت تا در سال ۱۹۴۵ به ‌عنوان مقر ناوگان غربی اقیانوس آرام نیروی دریایی ایالات‌متحده خدمت نماید؛ ولی این مقر در اواخر سال ۱۹۴۸ به فیلیپین منتقل گردید. در دوم ژوئن ۱۹۴۹، ارتش سرخ با رهبری CPC وارد چینگدائو شد و از آن زمان، شهر و استان شاندونگ تحت کنترل PRC در آمد.

    از سال ۱۹۸۴ با اجرای سیاست درهای باز چین جهت تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی، صادرات و واردات از شهر چینگدائو افزایش یافت و بندر چینگدائو چین به ‌سرعت تبدیل به یک شهر بندری فوق مدرن گردید. چینگدائو امروزه مقر ناوگان شمالی نیروی دریایی چین می‌باشد. اولین نمونه سیاست درهای باز زمانی رخ داد که در ۵ نوامبر ۱۹۸۴، سه کشتی نیروی دریایی ایالات‌متحده از چینگدائو بازدید نمودند. این اولین ارتباط بندری ایالات‌ متحده با چین در ۳۷ سال گذشته بود. پس از اجرای این سیاست، چینگدائو بسیار پیشرفت کرد و اکنون یکی از شهرهای سطح بالای چین است.

    جمع بندی

    بندر چینگدائو چین واقع در دریای زرد، از نظر میزان ترافیک رتبه ۸ جهانی را دارد و اصلی‌ترین بندر دریای شرقی چین است. این بندر به قسمت عمده‌ای از کشتی‌ها از شرق چین سرویس دهی دارد و معمولا به کشورهایی در منطقه اقیانوس آرام همچون ژاپن، کره جنوبی، آمریکا و روسیه راه دارد. معمولا واردات از شهر چینگدائو از طریق این بندر انجام می‌گیرد که با ۴ منطقه به عنوان بندرهای خودمختار عمل می‌کند. فعالیت این بندر غالبا در زمینه کانتینر، محموله و سنگ آهن می‌باشد.

    اگر قصد تجارت با چین و واردات و صادرات به چینگدائو را دارید، گروه تجاری ققنوس آماده ارائه خدمات حمل دریایی از بندر چینگدائو چین به ایران است. شما می‌توانید در این زمینه از انتخاب پرسودترین کالای صادراتی و وارداتی شهر چینگدائو تا تهیه مجوزات لازم و انجام کلیه مراحل واردات از شهر چینگدائو و ترخیص کالا از گمرک را به ما بسپارید.

    بندر چینگدائو بیشتر برای چه نوع خدماتی مناسب است؟

    بندر چینگدائو با چهار منطقه داگانگ، کیانوان، بندر نفتی هوانگدونگ (برای نفتکش‌ها) و بندر دونجیاکو، بزرگترین بندر سنگ آهن وارداتی دنیا و بزرگترین بندر نفت خام وارداتی چین است. خدمات بارگیری و تخلیه، ذخیره سازی و تدارکات برای کانتینرها در کنار خدمات مسافربری، و حمل انواع کالاهای عمومی، محموله‌های فله‌ای و تجهیزات بزرگ در این بندر قابل انجام است.

    مهمترین مناطق صنعتی چینگدائو کدامند؟

    مناطقی که موجب رونق اقتصادی چینگدائو می‌شوند؛ منطقه جدید ساحل غربی چینگدائو، منطقه ویژه توسعه اقتصادی و فناوری، منطقه آزاد تجاری، منطقه صنعتی با فناوری پیشرفته و منطقه صنعتی دانشگاه چینگدائو می‌باشند.

    چگونه می‌توانم به واردات از شهر چینگدائو چین بپردازم؟

    بهترین کار سپردن مراحل واردات به تیم گروه تجاری ققنوس است. اینگونه با خیال راحت می‌توانید پرسودترین کالا را از چینگدائو به کشور وارد و سود خوبی کسب نمایید. همچنین می‌توانید از خدمات حمل بار دریایی شرکت ما از بندر چینگدائو چین استفاده کنید.

    آیا می‌توان صادرات کالا نیز به چینگدائو انجام داد؟

     بله. بندر چینگدائو با وجود منطقه‌ای اقتصادی با کارگاه‌های تولیدی فراوان، به انواع کالا و مواد اولیه برای کارگاه هایش نیازمند است که باید از خارج از کشور تامین شود. شما با شناسایی نیازهای بازار چینگدائو می‌توانید به آنجا کالا صادر کنید.

    از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *