بودجه‌هایی که مردم نشنیدند/ شرکتی که ۳ برابر بودجه رفاهی مردم ایران بودجه می‌گیرد + نمودار- اخبار اقتصادی – اخبار تسنیم

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، دولتمردان و مشاوران آقای حسن روحانی این روزها از شفافیت بودجه ای سخن می گویند و شاهد مثال آنها اعلام بودجه های چندده میلیونی و چند میلیاردی برخی نهادها و موسسات علمی و آموزشی است ولی جالب است که از بودجه های چند ده هزار میلیاردی و چند صد هزار میلیاردی برخی شرکتهای دولتی که حیات خلوت دولت شده اند، هیچ صحبتی به میان نمی آید.

در حالی کل منابع عمومی بودجه دولت در سال ۹۸ که توسط مجلس بررسی می شود، ۴۰۷ هزار میلیارد تومان است، شرکتهای دولتی برای سال ۹۸ بیش از ۱۲۷۰ میلیارد تومان بودجه گرفتند جالب اینکه این بودجه اصلا توسط مجلس بررسی نمی شود و گزارش های مالی شرکتهای دولتی هم مخفی و محرمانه است.

تنها در یک مورد بودجه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ۳۰۹ هزار میلیارد تومان برای سال ۹۸ پیش بینی شده که حدود سه چهارم بودجه عمومی کشور است. این در حالی است که کل بودجه رفاهی دولت برای ۸۰ میلیون ایرانی در سال ۹۸ حدود ۱۱۳ هزار میلیارد تومان است یعنی تقریبا یک سوم بودجه شرکت ملی پالایش و پخش.

 

انتهای پیام/

[ad_2]

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *