بیماری آنفلوآنزای پرندگان در دنیا و ایران آرام گرفته است/ افزایش عرضه تخم مرغ به ۲۷۰۰تن در روز

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس – سپیده قاسمی؛ فرزاد طلاکش در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی گروه تجاری ققنوسبا بیان اینکه میزان عرضه روزانه  تخم مرغ در کشور به ۲ هزار و ۷۰۰ تن رسیده است، اظهار کرد: عرضه تخم مرغ روند افزایشی به خود گرفته و در حال حاضر تولید هم تراز با میزان مصرف است.

وی مهمترین دلیل افزایش عرضه تخم مرغ توسط مرغداران را ترس آن‌ها از تکرار شیوع آنفلوآنزا و تلفات در فصل سرد همانند سال‌های گذشته دانست.

طلاکش ادامه داد: در سال‌های گذشته با تشدید شیوع آنفلوآنزا مرغداران خسارات زیادی دیدند و بیمه تنها ۶۰ درصد خسارات آن‌ها را پس از یک سال پرداخت کرد. تکرار این اتفاق برای بسیاری از مرغداران دیگر قابل جبران نیست.

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخمگذار ایران با تاکید بر اینکه رصد سایت‌های بین المللی بهداشت دام نشان از آرام گرفتن این بیماری در سطح جهانی و ایران در سالجاری دارد، گفت: امیدواریم این وضعیت تا پایان فصل سرد ادامه داشته باشد چرا که صنعت مرغداری ایرن دیگر توان تحمل خسارات جدید ندارد.

طلاکش در پایان به مرغدارن هشدار داد که وضعیت موجود می‌تواند تغییر کند و لازم است آن‌ها همواره با رعایت اصول قرنطینه‌ای و بهداشتی آماده مقابله با بیماری فوق حاد پرندگان باشند.

[ad_2]

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *