تخصیص ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای طرح‌های نیمه تمام، نوسازی آن‌ها و تامین سرمایه در گردش تخصیص یافته است.

به گزارش ایسنا، محسن صالحی‌نیا در حاشیه بازدید از کارخانه کابل خودرو سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای طرح‌های کوچک و متوسط با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد ۱۰۰ هزار میلیارد ریال مشخص شده است.

وی ادامه داد: برای بازسازی و نوسازی ۵۰۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در کشور نیز ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تخصص یافته تا واحدهای صنعتی با دریافت این تسهیلات نسبت به تکمیل ماشین آلات، بروز رسانی خطوط تولید و کاهش مصرف انرژی و افزایش توان رقابتی خود اقدام کنند.

صالحی نیا گفت: برای واحدهای تولیدی ۱۰۰هزار میلیارد پیش‌بینی شده  که از طریق ستاد تسهیل و  رفع موانع تولید، نسبت به معرفی سرمایه گذاران به بانک‌ها اقدام می‌شود.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در سال جاری در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ۶۰۰۰ واحد صنعتی با ظرفیت اشتغال ۳۵ هزار نفر در کشور تکمیل می‌شود.

 وی عنوان کرد: جهت تسهیل در ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران شهرستان سبزوار و رونق تولید و اشتغال سرپرستی بانک صنعت و معدن خراسان رضوی به سبزوار تفویض می شود.

صالحی‌نیا خاطرنشان کرد: ۷۰درصد واحد های صنعتی سبزوار در ردیف طر حهای نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد یا نیاز به تسهیلات جهت نوسازی و تامین سرمایه دارند که در کارگروه رفع موانع تولید بررسی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در ستاد رفع موانع تولید شهرستان سبزوار گفت: از محل رونق تولید، امسال چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار نوسازی و بازسازی صنایع  استان اختصاص یافت.  در سال جاری از مجموع ۶۶۰ میلیارد ریال یارانه استان ۱۲۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون هزار و ۸۰ میلیارد تومان پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده که بیانگر روند توسعه در حوزه صنعت خراسان رضوی است.

علیرضایی افزود: درحال حاضر از ۲۴ قلم کالای اساسی منتخب استان ۲۱ مورد رشد تولید مناسبی داشته است.

وی با تاکید به اینکه مصرف گاز صنعتی در استان ۱۲ درصد رشد داشته است گفت: امید است بانک‌ها در ارائه تسهیلات بانکی به صنعتگران بیشتر از گذشته کمک کنند.

علیرضایی با اشاره به برگزاری ستاد رفع موانع تولید در سبزوار، گفت: برای نخستین بار در سبزوار رویکرد توسعه ای بیشتر از رویکرد رفع موانع بوده است و با ۹۰درصد مسائل مالی پروژه‌های نیمه تمام موافقت شد.

استان خراسان رضوی دارای ۴۵ ناحیه و شهرک صنعتی است. شهرستان سبزوار دارای ۲ شهرک صنعتی است و حدود ۷۰ واحد صنعتی در این ۲ شهرک فعالیت دارند.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *