تشکیل جلسه قیمت نان امروز در ریاست جمهوری

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، امیرهوشنگ بیرشک در همایش روغن‌های خوراکی و دانه‌های روغنی اظهار داشت: از مسولان بلندپایه وزارتخانه‌های مرتبط با موضوع روغن برای حضور در همایش دعوت شده بود، اما به دلیل حساسیت قیمت نان و دستور رئیس جمهور برای تغییر دادن تصمیمات ستاد پشتیبانی تنظیم بازار، همزمان با همایش امروز جلساتی در ریاست جمهوری و وزارتخانه‌های مرتبط تشکیل شده که معاونان وزرا به این جلسات رفته اند.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد ۲ میلیون تن ظرفیت جدید در صنعت روغن نباتی طی سال ۸۵ افزود: میزان تولید روغن جامد از ۹۰ درصد تولیدات در سال ۷۰ به میزان ۵۰ درصد در سال ۹۰ کاهش یافت.

بیرشک تصریح کرد: بعد از سال ۹۰ صنعت روغن نباتی با بحران ارزی، روند رو به رشد تأسیس واحد‌های کوچک، تنوع در بسته بندی و تغییر فرمولاسیون روبرو شد.

وی افزود: ظرفیت تولید روغن نباتی به حدود ۴ میلیون تن رسیده و حداکثر رقابت در این صنعت شکل گرفته است.

دبیر انجمن روغن نباتی در ادامه با اشاره به برخی چالش‌های صنعت روغن، اظهار داشت: عدم بسط و توسعه فرهنگ مصرف روغن نباتی توسط دستگاه‌های مسوول، ورود برخی سازمان‌ها و افراد غیرمتخصص در حوزه تصمیم سازی موضوعات مرتبط با بهداشت و استاندارد‌های روغن نباتی و همچنین عدم ثبات در قوانین مربوط به واردات روغن خام و دانه‌های روغنی از جمله این چالش‌هاست.

وی همچنین با اشاره به گردش مالی بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومانی در صنعت روغن نباتی، گفت: فعالان صنعت روغن نباتی از مسوولان توقع دارند در جهت حمایت از بخش کشاورزی و تولید داخل، صنعت روغن نباتی را از بخشنامه‌ها و عوارض متعدد که باعث رشد قیمت تمام شده محصول می‌شود، معاف کنند.

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *