رشد ۳۵درصدی صادرات به امارات در سال‌۱۳۹۵

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین، صادرات کشور ما به امارات در سال ۱۳۹۴، چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بود که در سال ۱۳۹۵ با افزایش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری به ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید که نشاندهنده رشد ۳۵ درصدی است.

براساس آمارها، در سال ۱۳۹۵ عمده ترین کالاهای صادراتی کشورمان به امارات روغن های سبک و فرآورده‌ها، بنزین، روغن پایه معدنی، قیر، پسته، محصولات آهن و فولاد، سرب و زیورآلات بود.

همچنین افزایش صادرات ایران به این کشور در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۵، از صادرات کالاهایی مانند روغن‌های سبک، کامیون و زعفران ناشی می‌شود.

از سوی دیگر، واردات ایران از امارات در سال ۱۳۹۵ با کاهش روبرو بود.

بررسی ها از جدول‌های گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد در ۱۲ ماهه پارسال ارزش صادرات به امارات هفت میلیارد و ۴۳۶ میلیون دلار بود که ۱۶.۹۳ درصد سهم ارزشی از کل صادرات را شامل می شود.

با توجه به تفاوت اعداد اعلام شده، خبرنگار ایرنا موضوع را پیگیری می کند که هنوز در این زمینه پاسخی دریافت نکرده است.

بر پایه این جدول ها میزان واردات کشورمان از امارات ۶ میلیارد و ۴۰۷ میلیون دلار است که ۱۴.۶۷ درصد سهم ارزش از کل واردات را شامل می شود.

درصد تغییرات ارزشی واردات از امارات در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۴ منفی ۱۷.۴۹ بود که نشاندهنده کاهش واردات به کشور است.

۱۰ قلم عمده کالای وارداتی از امارات وسایل نقلیه موتوری، کنجاله سویا، محصولات آهنی یا فولاد غیرممزوج تخت و گرم نوردشده، کره بسته بندی شده، موز سبز تازه یا خشک کرده، اجزا و قطعات توربین های بخار و جو به استثنای بذر است.

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *