شاخص فرابورس ۴۵ واحد رشد کرد

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: شاخص کل فرابورس ایران با ۴۵ واحد رشد، در هفته نخست آبان ماه بازدهی ۲ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،در جریان معاملات نخستین هفته آبان ماه امسال تغییر مالکیت ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد ریال به ارزش ۲۸ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال در ۵۳۷ هزار نوبت معاملاتی در بازارهای نه‌گانه فرابورس ایران صورت گرفت که ۴۷ درصد از کل حجم و ۳۳ درصد از کل ارزش مبادلات هفتگی فرابورس به بازارهای اول و دوم اختصاص یافت.

بدین ترتیب دو هزار و ۱۲۵ میلیون سهم به ارزش ۹ هزار و ۵۰۸ میلیارد ریال در ۵ روز کاری هفته گذشته در بازارهای اول و دوم دست به دست شد. این ارقام حاکی از آن است که حجم مبادلات این دو بازار با کاهش روبه‌رو شده در حالی که ارزش معاملاتی بازار اول ۱۰ درصد افزایش یافته است.

نگاهی به دادوستد معامله‌گران در بازار پایه نیز نشان می‌دهد که در تابلو «پایه الف» ۲۱ میلیون سهم به ارزش ۱۲۵ میلیارد ریال، در تابلو «پایه ب» یک هزار و ۷۴۳ میلیون سهم به ارزش ۴ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال و در تابلو «پایه ج» نیز ۳۶۷ میلیون سهم به ارزش ۵۳۷ میلیارد ریال در این مدت مورد دادوستد قرار گرفته است.

همچنین دو هزار و ۱۳۱ میلیون سهم به ارزش ۴ هزار و ۸۷۴ میلیارد ریال در مجموع تابلوهای مبادلاتی «الف»، «ب» و «ج» این بازار در هفته گذشته دست به دست شده است که کاهش ۲ و ۱۲ درصدی را به ترتیب در حجم و ارزش مبادلات این بازار رقم زد.

در بازار ابزارهای نوین مالی نیز حجم مبادلات هفتگی در هفته گذشته ۳۹ درصد افزایش و ارزش مبادلات این بازار با تغییر نه چندان نسبت به هفته قبل از آن یک درصد کاهش یافت تا حجم و ارزش دادوستدهای بازار ابزارهای نوین مالی در هفته منتهی به ۴ آبان ماه به ۲۴۲ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۱۴ هزار میلیارد ریال برسد.

در این میان ۱۳ میلیون ورقه به ارزش ۱۱ هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال مربوط به مبادلات اوراق بدهی و ۲۲۹ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال مربوط به دادوستد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بود.

رصد معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام به تفکیک گروه‌های صنعت نیز در این مدت نشان می‌دهد ارزش هفتگی این مبادلات به ۱۴ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال رسیده است که ۱۸ درصد از آن به گروه فلزات اساسی و ۱۵ درصد هم به گروه محصولات شیمیایی اختصاص یافت.

گروه‌های فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، مواد و محصولات دارویی و خودرو و ساخت قطعات نیز در هفته گذشته به ترتیب جایگاه‌های سوم تا پنجم را در میان صنایع فرابورسی در اختیار گرفتند.

این گزارش می افزاید: شاخص کل فرابورس ایران نیز با ۴۵ واحد رشد در هفته نخست آبان ماه در ارتفاع ۲۰۶۵ واحدی قرار گرفت که بازدهی ۲ درصدی را از ابتدای هفته به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/

 

[ad_2]

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *