عوامل موثر در موفقیت شرکت های بازرگانی را بشناسید

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

شرکت های بازرگانی

آنچه در این مقاله میخوانید

آیا با شرکت ‌های بازرگانی موفق آشنا هستید؟ آیا می‌دانید این شرکت‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ چگونه می‌توان به موفقیت و اعتبار آنها اعتماد کرد؟ عوامل مختلفی بر میزان موفقیت در بازرگانی شرکت ها اثرگذارند. مثلا یک محصول بی‌نظیر یا ارائه خدمات عالی به مشتری؛ ولی این‌ها تنها عوامل موفقیت شرکت‌ها نیستند. یک شرکت موفق باید بتواند مشتریان جدید جذب کند و مشتریان موجود را نیز با تقویت روابط حفظ کند. صاحبین شرکت و افرادی که در عرصه تجارت فعالیت دارند نیازمند آگاهی از این عوامل هستند. شما به عنوان یک تاجر باید شرکت‌ های بازرگانی موفق و معتبر را بشناسید تا با اطمینان، کارهای تجاری خود را به آنها بسپارید. برای یافتن پاسخ تمام این سوالات راجع به شرکت‌ ها و موفقیت در بازرگانی در این مقاله با گروه تجاری ققنوس همراه باشید.

تعریف شرکت‌های بازرگانی موفق

مطابق با ماده ۲۲۰ قانون تجارت، هر شرکت بازرگانی که کلیه فعالیت‌های خود را در راستای اهداف تجاری بلندمدت با موفقیت انجام دهد و موفق به جلب رضایت و استقبال مشتریان در داخل و نیز در سطح بین‌المللی گردد، به‌ عنوان شرکت بازرگانی معتبر و موفق شناخته خواهد شد.

یک شرکت تجاری موفق، شرکتی است که سوابق اجرایی روشن و قابل ‌تحسینی در ارتباط با فعالیت‌های بازرگانی دارد. دارای پرسنل و کارشناسان حرفه‌ای است که پروژه‌های اجرایی خود را در سطح بین‌المللی مخفی نمی‌کنند و خدمات و فعالیت‌های خود را به تمام جهان معرفی می‌نمایند. همچنین یک شرکت موفق چشم‌انداز و تکنیک‌هایی برای استفاده در زمینه فعالیت‌های تجاری بازرگانی دارد تا به کمک آنها اهداف خود را پیش ببرد و به پیشرفت و توسعه کاری برسد و در عرصه بین المللی بهتر دیده شود.

مسلما تاجران و بازرگانان اولین افرادی هستند که در زمینه‌های گوناگون با شرکت ‌های بازرگانی معتبر سروکار دارند. آن‌ها می‌دانند که جهت موفقیت در بازرگانی و بهره‌مندی از فعالیت و خدمات شرکت‌های موفق، حتما باید از اعتبار و ویژگی آن‌ها به عنوان شرکت‌‌های بازرگانی موفق اطلاع کسب کنند. چیزی که موجب تمایز یک شرکت‌ بازرگانی معتبر از رقبا و شرکت‌های مشابه می‌شود؛ امکان ایجاد فضای رقابتی در آن‌هاست که مشتریان بیشتری را در سطح کشور جذب می‌کند. در نتیجه می‌توانند خدمات بهتری در زمینه تجارت ارائه دهند و موجب افزایش درآمدزایی آنها در سطح بین‌الملل می‌شود.

شرکت های بازرگانی موفق
شرکت های بازرگانی موفق

ویژگی‌های یک شرکت‌ بازرگانی موفق

  • مهم‌ترین ویژگی شرکت ‌های بازرگانی موفق، چگونگی سرمایه‌گذاری آنهاست. شرکت باید برای بهتر شناخته شدن و توسعه روابط تجاری‌اش در سطح بین‌الملل، سرمایه‌گذاری‌های خوب و مؤثری انجام دهد تا حیطه کاری خود را توسعه و به سودآوری بیشتری برسد.
  • ویژگی دیگر، دقت بالا در انجام معاملات بازرگانیست. چرا که معاملات و روابط تجاری قسمت مهمی از هرگونه فعالیت تجاری است، با دقت در معاملات، درآمدزایی افزایش می‌یابد و برند شرکت بهتر شناخته می‌شود. به همین جهت شرکت‌ها برای موفقیت در بازرگانی تلاش می‌کنند تا دقت عمل بالایی داشته باشند و فرصت‌های خوبی جهت دست‌یابی به این منظور برای خود ایجاد کنند.
  • یک شرکت‌ بازرگانی موفق همانند سایر شرکت‌های معتبر، چشم‌اندازهای بزرگی برای آینده کاری خود در نظر می‌گیرد. در حقیقت دیدگاه و رویکرد بسیار گسترده‌ای نسبت به رقبای خود در مورد کار و آینده کاری خود دارند.
  • از سویی شرکت‌ های بازرگانی موفق و معتبر کلیه فعالیت‌های تجاری خود را کاملاً مستقل و فراتر از حد یک شرکت‌ تجاری انجام می‌دهند. در حقیقت این شرکت‌ها دارای تیمی حرفه‌ای، کارآمد و مجرب هستند که همین امر موجب بالا رفتن ارزش تجارت و فعالیت‌های بازرگانی آنها می‌شود.
  • اولویت فعالیت یک شرکت بازرگانی موفق، مشتریان تجاری‌اش است. آنها تمام تلاش خود را می‌کنند تا به شکل ایده‌آل با مشتریان روابط تجاری برقرار و آن را حفظ کنند.
  • زمان‌بندی دقیق، موفقیت در بازرگانی، ارائه قیمت شفاف و قراردادهای حرفه‌ای با سایر تجار و بازرگانان، از دیگر ویژگی‌های شرکت بازرگانی موفق است.

عواملی که بر موفقیت یک شرکت تجاری اثرگذارند

گفتیم که پارامترهای زیادی در موفقیت یک شرکت تاثیرگذارند. در این بخش به عوامل کلی موفقیت شرکت های بازرگانی می‌پردازیم.

فرهنگ سازمانی

فرهنگ کلی شرکت، بر رفتاری که کارکنان شرکت با همکاران خود، مشتریان و تامین‌کنندگان دارند، اثرگذار است. در واقع فرهنگ سازمانی شرکت فراتر از محیط کاری، نوع نگرش مدیران نسبت به کارکنان، برنامه‌های رشد و توانمندسازی کارکنان را شامل می‌شود. لحن مثبت موجب شادی و رضایت کارکنان و بر عکس لحن منفی نارضایتی کارکنان، عدم حضور و حتی سرقت و خرابکاری آنها را موجب می‌گردد.

اقتصاد محلی

هر کارمند شرکت، تحت تاثیر وضعیت اقتصاد محلی دیدگاه خاصی نسبت به کارش دارد. اثر فراوانی شغلی، اقتصاد شاد و موفقیت در بازرگانی، در روحیه کارکنان و رفتار و عملکرد آنها متجلی است. ولی در زمان سختی و افزایش بیکاری، کارکنان دچار ترس و اضطراب در انجام کار، عملکرد پایین و ناپایداری در قضاوت کاری خواهند شد. البته در برخی کارکنان، ترس از دست دادن شغل، یک عامل انگیزشی جهت عملکرد بهتر می‌شود.

اعتبار شرکت در جامعه

تصور کارکنان شرکت در مورد جایگاه شرکتشان در جامعه محلی بر رفتارشان تاثیرگذار است. کارمندان شرکت های بازرگانی که شرکتشان را زیر دست و ناموفق می‌دانند، اقدامات و عملکرد ضعیفی دارند. ولی اگر یک شرکت در جامعه شناخته شده و معتبر باشد، کارکنان با حسن‌نیت به آن نگاه  و رفتارهای شایسته و هماهنگ با شرکت انجام می‌دهند؛ زیرا مشتریان و تامین‌کنندگان چنین انتظاری از آنها دارند.

رقابت در صنعت

میزان رقابت در صنعت نیز بر اخلاق مدیریتی و کارکنان موثر می‌باشد، مخصوصا در شرایطی که مبنای درآمد، جبران خسارت است. در یک شرکت بسیار رقابتی، رفتار اخلاقی در برابر مشتریان و تامین‌کنندگان ملاک نیست. ولی شرکتی با موفقیت در بازرگانی و موقعیت پایدار که به دنبال جذب مشتریان جدید نیست، کارکنانش دلیلی برای زیر پا گذاشتن اخلاقیات در رفتار با مشتری و کسب سود نمی‌بینند.

وظایف شرکت های بازرگانی معتبر

در ادامه به این موضوع که کار یک شرکت‌ بازرگانی موفق چیست می‌پردازیم. البته به بیانی ساده می‌توان گفت شرکت‌های بازرگانی به انجام کارهای مربوط به فعالیت‌های تجاری و بازرگانی می‌پردازند. به دنبال پیشرفت فناوری و دانش در دنیای مدرنیته امروزی، این دانش مدرن به عرصه صنعت تجارت هم وارد و شکل‌های جدید و متنوعی از انواع شرکت‌های تجاری معتبر ایجاد شده است. این شرکت‌ها با بهره‌مندی از استانداردها و الزامات تجاری جدید به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

به طور کلی عمده‌ترین فعالیت شرکت های بازرگانی به قرار زیرند:

خریدوفروش در سطح داخلی، توزیع و موفقیت در بازرگانی، انجام امورات مربوط به واردات و صادرات کالا در سطح بین‌المللی، شرکت در نمایشگاه‌ها و همایش‌های داخلی و خارجی جهت جذب مشتریان بیشتر، ارسال کالا به مشتریان خود از راه خطوط دریایی و هوایی، پشتیبانی از مشتریان کوچک و بزرگ برای دست‌یابی به اهداف بلندمدت خود.

اهمیت روابط تجاری در موفقیت شرکت‌های بازرگانی

در دنیای تجارت، معنای روابط تجاری چیزی بیش از پاسخ به موقع ایمیل‌ها، تلفن‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی است. روابط تجاری نیز درست مانند روابط شخصی، بسیار زمان‌بر و به عنوان یک سرمایه‌گذاری سودمند می‌باشد. شرکت باید در جریان روابط تجاری، هر نقطه تماس با مشتریان را به فرصتی مناسب تبدیل کند تا برقراری ارتباط، اعتماد و رشد متقابل حاصل شود. ساده‌تر بگوییم برای موفقیت شرکت های بازرگانی باید روابط مثبتی با مشتریان داشت. وقتی شرکت با مشتریان جدید و مشتریان بالقوه رابطه تجاری خوب برقرار کند، می‌تواند به مشتری تجربه شخصی‌تری ارائه دهد. یعنی تجربه مشتری در مورد هر چیزی که به تجارت مربوط و بر درک و احساسات مشتری اثرگذار است.

در تحقیقات اخیر در مورد مشتری، ۸۶ درصد مشتریان بیان کردند که تجربیات آن‌ها از ارتباط با شرکت، به اندازه محصول یا خدماتی که دریافت می‌کنند مهم است. از این گزارش می‌توان نتیجه گرفت که موفقیت در بازرگانی یک شرکت تنها در گرو ارائه خدمات یا محصولات مورد نیاز به مشتریان نیست، بلکه باید به تجربه مشتریان نیز اهمیت داده شود.

موفقیت در بازرگانی
موفقیت در بازرگانی

روش‌های جذب و افزایش مشتری در شرکت های بازرگانی

علاوه بر روش‌ها و پارامترهای کلی در مورد رفتار و عملکرد کارکنان برای موفقیت شرکت، امروزه روش‌های نوینی نیز وجود دارند که به مدد تکنولوژی در موفقیت شرکت‌ها تاثیرگذارند؛ به موارد زیر توجه کنید.

وب‌سایت قوی

امروزه افراد برای اطلاع از هر چیزی به سراغ اینترنت می‌روند، از این رو شرکت باید یک وب‌سایت قدرتمند و به‌روز داشته باشد. وقتی اطلاعات تماس، انواع خدماتی که ارائه می‌دهید و فرآیندهای شرکت را در وبسایت قرار دهید، مخاطبان بهتر می‌توانند با خدمات شرکتتان آشنا و جذب شوند. در این بین سعی کنید وب‌سایتتان حتی‌الامکان جذاب، دارای دسترسی راحت و قابل استفاده برای همه باشد تا مشتریان بیشتری جذب گردند.

ثبت اطلاعات در بانک اطلاعات مرجع

شرکت بازرگانی باید در دسترس باشد؛ وقتی مشتری‌ها به دنبال شرکت‌ های بازرگانی هستند تا امور مربوط به صادرات و واردات کالاهایشان را به آنها بسپارند، احتمالا اولین جایی که می‌روند اینترنت و فضای مجازی است. طبق تحقیقات انجام شده اکثر مردم به شرکت‌هایی اعتماد می‌کنند و دلیل موفقیت در بازرگانی می‌دانند که در دایرکتوری‌ها ثبت باشند. از این رو شرکت‌ها باید اطلاعات کاملی از شرکت را در مراجع معتبر ثبت نمایند تا بهتر و معتبرتر دیده شوند و مشتریان بیشتری جذب گردند.

لوگوی جذاب

لوگو موجب می‌شود تا مشتریان در نگاه اول و ناخودآگاهانه به اهداف نهفته در شرکت پی ببرند. بهتر است لوگو را جذاب و معنادار انتخاب کنید، زیرا آن معرف شرکتتان است. علائم بصری، تأثیر زیادی روی مخاطبان دارند و به جذب مشتری‌ کمک می‌کنند.

محتوای مفید

عرصه تجارت، قواعد، قوانین و اصطلاحات تخصصی زیادی دارد و این قوانین و بخش‌نامه‌ها هم مرتب در حال تغییر هستند. از آنجا که اکثر افراد از این تغییرات و قوانین جدید اطلاعی ندارند، شما می‌توانید با ارائه‌ اطلاعات مفید در وب‌سایت شرکت، مشتریان را به استفاده از خدماتتان تشویق کنید و کارآمدی و تلسط خود را در تجارت نشان دهید. محتواهای مفید در وبسایت به آگاهی از برند و‌ جلب اعتماد مخاطبان و موفقیت در بازرگانی کمک می‌نماید.

سرمایه‌گذاری روی سئو

بازاریابی محتوایی، روشی بسیار مهم جهت افزایش و جذب مشتری به شرکت های بازرگانی است. باید تولید محتوای جذاب کنید و با تمرکز روی پیاده‌سازی اصول سئو، مشتریان را به سمت وب‌سایت جذب نمایید. در این حالت سرنخ‌ها و ورودی‌های بالا و باکیفیت از گوگل خواهید گرفت. شما به یک متخصص سئو نیاز دارید تا کلمات کلیدی مناسب را تعیین کند.

به روز باشید

با حضور فعال در فضای مجازی و استفاده از اطلاعات جدید، شرکتتان را به‌روز نگه دارید. همیشه جدیدترین اطلاعات و ایده‌ها، آخرین دستورالعمل‌ها، شرایط و بخش‌نامه‌ها را در وب‌سایت قرار دهید تا اعتماد و میل مشتری‌ها به سمت شرکت جلب شود.

حضور در انجمن‌های مختلف

فقط با روش‌های مستقیم فروش نمی‌توان مشتری جذب کرد. انجمن‌های مختلفی برای شرکت‌های بازرگانی هست که با عضویت در آنها بهتر می‌توانید حضورتان را به مخاطبان و مشتریان اعلام و خدماتتان را در جهت موفقیت در بازرگانی بهتر معرفی کنید.

برقراری ارتباط با مشتریان

برای جذب و افزایش مشتری در شرکت های بازرگانی باید ارتباط با مشتریان را به هر طریقی حفظ نمایید. برخی از مشتری‌ها به جای بررسی وب‌سایت، می‌خواهند مستقیما با خودتان ارتباط داشته و با خدمات شرکتتان دقیق‌تر آشنا شوند. حتما وقت کافی برای ارتباط با این افراد بگذارید و به کارکنان هم آموزش‌های کافی در این مورد بدهید. دقت کنید که مشتریان نباید حس کنند با یک نوار ضبط شده طرفند؛ رباتی و ماشینی رفتار نکنید.

دسترسی آسان به خدمات

امکان دسترسی آسان به خدمات شرکت نیز اهمیت زیادی در موفقیت دارد. جهت جذب مشتری‌های بیشتر، دسترسی آنها را برای ارتباط با شرکت تسهیل کنید.

شرکت در نمایشگاه‌های تجاری واردات و صادرات

حضور شما در نمایشگاه‌های تجاری فرصتی عالی در جذب و افزایش مشتری و موفقیت در بازرگانی است. برترین شرکت‌ های بازرگانی دنیا از طریق حضور در نمایشگاه‌های تجاری موجب تقویت روابط خود با مخاطبان و مشتریان بالقوه می‌شوند. زیرا این نمایشگاه‌ها فرصت بیشتری برای اعلام حضور و ارتباط مستقیم با مشتریان بالقوه جهت معرفی شرکت است.

متمایز باشید

برای جذب مشتری از راهکارهای بهینه با متمرکز بر صادرات و واردات، استفاده کنید که با هزینه‌ کمتر، سرعت و دقت بالاتر امور مربوط به صادرات و وارادات را انجام و از رقبا متمایز شوید. مشتریان راضی، شما را به دیگران معرفی می‌کنند و این ارزانترین روش موفقیت در بازرگانی است.

تسلط به زبان‌های مختلف

از آنجا که شرکت‌ های بازرگانی بین‌المللی با کشورهای مختلف ارتباط تجاری دارند، پس جهت ایجاد اعتماد در مشتریان و اثبات کارآمدی و تسلط شرکتتان در تجارت، امور را به زبان‌های دیگر هم انجام دهید. در این راه از مترجم‌های قابل اعتماد استفاه کنید و سعی کنید وب‌سایت شرکت نیز چند زبانه باشد. این مهم‌ترین عامل افزایش مشتری شرکت است که شرکت ها زیاد به آن توجه نمی‌کنند.

تمرکز روی حوزه‌ تخصصی شرکت

مهم است که تمام تمرکزتان روی حوزه‌ تخصصی فعالیت شرکت باشد. به دنبال بازارهای دیگر برای یافتن مشتری نباشید، فعالیت در بازارهای جدید هزینه‌های مالی و زمانی زیادی از شرکت های بازرگانی می‌گیرد و نتیجه خوبی هم نخواهد داشت. بهترین کار  انتخاب یک حوزه و ارائه خدمات تخصصی و متخصص‌ شدن در آن حوزه است.

آموزش را فراموش نکنید

برای موفقیت در بازرگانی خدماتی حرفه‌ای را به مشتری‌ها آموزش دهید و از این طریق کارآمدی و صلاحیت شرکتتان را اثبات کنید. با شرکت در دوره‌های مختلف، از جدیدترین تکنیک‌ها و قوانین بازرگانی مطلع شوید و به‌روزترین و ارزان‌ترین گزینه‌ها را به مشتریان ارائه دهید تا آنها رضایتمندی بیشتری داشته و روابط بلند مدتی با شرکتتان برقرار نمایند.

در مناقصات شرکت کنید

با شرکت در مناقصه‌ها می‌توانید مشتری‌ها را شناسایی و با ارائه‌ خدمات مطلوب در خارج از مناقصه، آنان را جذب شرکت نمایید.

خدمات ویژه شرکت بازرگانی و تجاری ققنوس

شرکت بازرگانی ققنوس تجارت خاورمیانه با نام تجاری گروه تجاری ققنوس با بیش از ۹ سال سابقه فعالیت در حوزه تجارت خارجی و حمل‌و‌نقل بین‌المللی، خدمات زیادی به بخش عظیمی از فعالان اقتصادی کشور ارائه می‌دهد. خدمات ویژه این شرکت به قرار زیر می‌باشند.

  • مشاوره صحیح و حرفه‌ای بازرگانی
  • ضمانت بهترین قیمت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب ضمن ارائه سرویس
  • خدمات بازرگانی شامل خرید و تامین کالا و تجهیزات، خدمات بازرسی در مبدا، خدمات ترخیص کالا و امور گمرکی، واردات تخصصی تجهیزات خاص
  • حوالجات ارزی، پرداخت های الکترونیکی
  • سورس‌یابی و معرفی تامین کننده، بازاریابی صادراتی
  • خدمات حمل‌و نقل شامل: حمل هوایی مرسولات سنگین، حمل مرسولات اکسپرس، حمل دریایی، پیکاپ کالا از مبدا
  • انبارداری و خدمات ترخیص و امور گمرکی: ترخیص در فرودگاه امام خمینی، ترخیص در گمرکات جنوب کشور و گمرکات تهران
  • اخذ مجوزهای ترخیص و واردات، ثبت سفارش
  • خرید از سایت‌های خارجی و اینترنتی شامل: خرید ازEaby ، خرید ازAmazon، خرید از Aliexpress، خرید از Alibaba، خرید از آمریکا، چین، ژاپن، انگلیس و..

گروه تجاری ققنوس در سال‌های فعالیت خود به ارائه سرویس و خدمات تخصصی تمرکز داشته و با استفاده بهینه از فضای مجازی و ایجاد وبسایت، دسترسی مخاطبین به خدمات را تسهیل نموده است.

جمع‌بندی

اخیرا شرکت های بازرگانی ایران در حوزه واردات و صادرات، تحت تاثیر تحریم‌ها و همه‌گیری کرونا قرار گرفتند. ولی برای موفقیت در بازرگانی همیشه باید فرصت‌هایی یافت و با استفاده مطلوب از آنها در حوزه‌ تجارت، صادرات و واردات موفق‌تر از همیشه ظاهر شد. نخستین گام برای رشد در این حوزه توانایی جذب و افزایش مشتریان شرکت بازرگانی است. گروه تجاری ققنوس به عنوان یک شرکت بازرگانی موفق توانسته است با بکارگیری استراتژی‌های مناسب و پرسنل مجرب رضایت مشتریان را جلب نماید. شما می‌توانید به راحتی از طریق وبسایت شرکت و یا با مراجعه حضوری از خدمات ویژه ما که در این ماله بیان نمودیم مطلع شده و بهره ببرید. شما از کدام خدمات شرکت تجاری ققنوس رضایت بیشتری دارید؟ می‌توانید نظرات خودتان را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *