صادرات باید در ایران تعریف شود

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، محمدرضا فرشچیان عصر شنبه در همایش صادرات؛عبور از جغرافیای تحریم به سوی تجارت آزاد در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: برای صادرات باید تعریفی داشته باشیم درحالی که در کشور تولید و ثروت ملی تعریف نشده است.
وی در ادمه سخنان سخنان خود را با چند پرسش ادامه داد : آیا باید با نفت و مشتقات نفت همان برخوردی شود که با صادرات فنی و مهندسی می شود؟ آیا توانمندی های صادراتی کشور که توسط بنگاه ها ایجاد و صادر می شود، در شرایط موجود نمی تواند از هیچ به نو برسد؟ آیا باید با نفتی که برای نسل های آینده مانده همانطور برخورد شود؟
وی ادامه داد: تفکر ما بر این نیست که صادرکنندگان نتوانند از ظرفیت های خالی تولید در شرایط فعلی کشور، استفاده نکنند چرا که این ظرفیت خالی در جهت بزرگ کردن اقتصاد و تولید ملی و به تبع آن، افزایش بکارگیری نیروی کار مولد، امکان استفاده دارد.
فرشچیان با بیان اینکه صادرکننده را از تولیدکننده و وارد کننده نباید جدا کرد ، افزود: صنعتی در کشور زنده است که بر صادرات استوار و حرکتش بر مبنای بازاری متنوع باشد. آیا میان دولتمردان ما، سیاستگذاری ها و تفکر صادراتی وجود دارد؟ مشوق های لازم در ایران برای صادرات ایجاد شده یا اینکه کشور کماکان باید پای بست درآمد نفتی و واردات باشد؟
به گفته فرشچیان، در تفکری که امروزه در دنیا وجود دارد، شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ به ابرشرکت ها تبدیل می شوند اما مسئولان کشور هنوز از بنگاه های کوچک و متوسط که در سایز بین المللی قابلیت چانه زنی ندارند، سخن می گویند.
وی گفت : در مورد شرکت های کوچک این الزام به وجود بیاید که با هم تبدیل به شرکت های متوسط و شرکت های متوسط تبدیل به شرکت های
م بزرگ شوند؛ آیا این موضوع برای دولت بار مالی دارد؟ به طور حتم ندارد چون تنها نیازمند تفکر صادرات است.
وی در مورد شرایط مناسب صادرات، تاکید کرد: امکان صادراتی باید وجود داشته باشد تا بتوانیم تولید ناخالص ملی کشورمان را افزایش دهیم.
نائب رئیس انجمن صادرکنندگان نمونه و برتر ایران با مطرح ساختن یک درخواست، اظهار کرد: باید شرایطی تعریف کرد که صادرات حرف اول ما و کشور باشد.
فرشچیان اظهار امیدواری کرد تا بتوان با مباحث مطرح شده میان استادان، از سخنان بنگاه های صادراتی حمایت شود و افزود: در این زمینه استادان می توانند به صورت عملیاتی و کاربردی، مطالبات را به مسئولان انتقال دهند تا شاید در آینده از وضعیت تولید و صادرات بهتری برخوردار شویم.
**۹۴۹۲**۱۶۰۱**

انتهای پیام /*

[ad_2]

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *