فرش ۲۹ نقطه کشور به ثبت جهانی رسیده است

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، فرشته دستپاک شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه فرش قزوین در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سال گذشته میزان صادرات فرش دستباف کشور به کشورهای آمریکا، آلمان، کانادا، ژاپن و چین ۴۲۸ میلیون دلاربود که با توجه به تحریم های پس از برجام از سوی آمریکا، باید تدابیر لازم برای جایگیزینی صادرات این کالا به سایر کشورها صورت پذیرد.
وی ادامه داد: برای رفع این مشکل در حال حاضر به دنبال موضوع تهاتر هستیم تا بتوانیم از کشورهایی که کالا وارد می کنیم، فرش دستباف خود را در قبال آن صادر کنیم.
دستپاک خاطرنشان کرد: اخیرا با یکی از شرکت های واردکننده واگن چینی وارد مذاکره شده ایم تا بتوانیم سالانه تا حجم ۵۰۰ میلیون یورو در قبال واردات، فرش خود را به آن کشور که متاسفانه طی سال های گذشته از ظرفیت های آن غافل بوده ایم، صادر کنیم.
وی در خصوص بیمه بافندگان فرش کشور، گفت: در سال ۹۲ تعداد بیمه گران حوزه فرش دستباف کشور بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر بود که متاسفانه به دلیل برخی مشکلات از جمله بازدید ماموران بیمه در زمان اداری به کارگاه های تولیدی که با توجه به اینکه فعالیت در این حوزه زمان نمی شناسد، باعث شد تا نیمی از بیمه شدگان از فهرست حذف شوند.
این مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته در بودجه سال آینده بتوانیم ۶۰۰ هزار بافنده فرش دستبافت کشور را تحت پوشش درآوریم.
دستپاک در پایان با اشاره به اینکه آمار دقیق و رسمی در فعالان عرصه فرش دستبافت در کشور وجود ندارد، اظهار داشت: براساس آمارهای غیررسمی دارای صنعت فرش دستبافت کشور جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است.
یازدهمین نمایشگاه فرش دستبافت قزوین عصر سه شنبه با حضور رییس مرکز فرش ایران و استاندار قزوین در نمایشگاه بین المللی این شهر افتتاح شد.
۸۰۵۴*۳۰۱۳

انتهای پیام /*

[ad_2]

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *