فریت بار به کانادا | روش‌های ارسال بار به کانادا

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

فریت بار به کانادا

آنچه در این مقاله میخوانید

امروزه به دنبال افزایش سفرهای ایرانیان به کشور کانادا، مهمترین موضوع و دغدغه این افراد ارسال بارشان به کانادا می‌باشد. البته این موضوع فقط شامل مهاجرین نیست و گاهی برای افرادی که برای سفر یا تجارت به کانادا می‌روند و یا حتی افرادی که فقط قصد ارسال یک محموله را به آن کشور دارند هم پیش می‌آید. ما به شما می‌گوییم که مناسب‌ترین راه حل برای ارسال بار به کاناد  و انتقال بار اضافی این است که به یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی مراجعه کنید و گزینه فریت بار به کانادا را انتخاب نمایید. بنابراین اگر به هر دلیلی قصد مهاجرت به کانادا، ارسال محصول و اثاثیه برای فردی در کانادا را دارید، نگران روش ارسال آن نباشید. گروه تجاری ققنوس، امکان ارسال بار به کانادا را برای شما ایجاد می‌کند تا با بهترین قیمت و شرایط مطمئن، بسته‌های مختلف خود را از ایران به کانادا فریت کنید.

منظور از فریت بار چیست؟

به ارسال هوایی بار مسافران فریت بار می‌گویند. به عبارتی اصطلاح فریت (freight) غالبا برای حمل کالا یا بار توسط قطار یا کامیون به کار می‌رود. برای همین اصطلاحاتی چون کامیون حمل بار (freight truck) و قطارهای باری (freight trains) هم داریم. ولی امروزه حمل‌ونقل هوایی نیز به گسترش یافته و فریت بار ارسال بار با هواپیما را هم شامل می‌شود. پس بطور کلی ارسال بار به کانادا از طریق فریت بار، حمل‌ونقل کالا با کامیون، قطار، کشتی و هواپیما را شامل است. این روش حمل غالبا برای افرادی که قصد دارند به کشور دیگر مثلا کانادا مهاجرت کنند، کاربرد دارد تا بتوانند وسایل و لوازم مورد نیاز خود را به طریق فریت بار به کانادا ارسال نمایند. در واقع این نوع ارسال بار جهت مقاصد شخصی استفاده می‌شود و هیچ گونه ماهیت تجاری ندارد.

ارسال فریت، نوعی بار خصوصی به شمار می‌رود و معمولا پرواز آن چند روز زودتر صورت می‌گیرد. مسافر بعد از رسیدن به کشور مقصد می‌تواند به همراه بارنامه خود، کلیه وسایل و باری را که با فریت بار به کشور مقصد ارسال نموده را تحویل بگیرد. هزینه ارسال بار به کانادا به طریق فریت بار بر اساس وزن و حجم بار، فاصله مبدا تا مقصد، روش ارسال بار (هوایی، دریایی یا زمینی)، هزینه شرکتی که فریت بار را انجام می‌دهد، مالیات تعیین شده برای بار و غیره متغیر است. شما می‌توانید با مراجعه به گروه تجاری ققنوس یا از طریق ارتباط با کارشناسان ما از هزینه دقیق فریت بار اطلاع یابید.

ارسال بار به کانادا
ارسال بار به کانادا

نحوه انجام فریت بار به کانادا

این ارسال به دو طریق حمل بار هوایی یا دریایی انجام می‌شود که طبق نیاز اکثر مشتریان به ارسال سریع، غالبا ارسال هوایی محموله توصیه می‌شود. ارسال بار به کانادا از راه دریا، با تحویل محموله در بنادر شهرهایی چون مونترال، ونکوور یا تورنتو امکان‌پذیر است. اگر چه ارسال از مسیر دریایی هزینه‌های کمتری دارد که برای مسافران مقرون‌به‌صرفه است؛ ولی قطعا از زمان ارسال تا تحویل محموله در کانادا، مدت زمان طولانی‌تری طول خواهد کشید. جدای از انتخاب روش ارسال توسط مشتریان، بعد از اینکه مشتری با شرکت تماس گرفت و درخواست او ثبت شد، اقدامات لازم برای فریت بار آغاز خواهد شد.

گروه تجاری ققنوس صفر تا صد فریت بار هوایی شما را انجام می‌دهد، ولی جهت آگاهی شما، تمام مراحل مختلف فریت بار به کانادا را در این قسمت بیان می‌کنیم:

  • تماس با گروه تجاری ققنوس و انجام مشاوره رایگان با متخصصین ما
  • قرارداد کتبی برای ارائه خدمات فریت کالای شما به کانادا منعقد می‌شود.
  • بسته‌بندی تخصصی بار مشتری در محل جهت ارسال بار به کانادا
  • بار شما از منزل یا شرکت به پایانه هوشمند فرودگاه امام خمینی (ره) بصورت رایگان منتقل می‌شود.
  • انجام دادن کلیه امور مربوط به تشریفات گمرکی
  • دریافت مجوزهای لازم جهت فریت بار
  • تکمیل مدارک، بیمه بار، صدور بارنامه هوایی و دریافت رزرو پرواز
  • الصاق نمودن تگ و لیبل، ایکس ری و تحویل بار به ایرلاین
  • تحویل بارنامه و دیگر مدارک لازم به مشتری و تسویه حساب
  • پشتیبانی از بار و پیگیری آن تا رسیدن به شهر مورد نظر در کشور کانادا
  • انجام تمام مراحل مربوط به ترخیص بار در ارسال بار به کانادا
  • دریافت و حمل بار از فرودگاه مقصد و تحویل آن به آدرس شما در کانادا

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از موارد بالا در فریت بار به کانادا، می‌توانید با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید.

هزینه فریت بار به شهرهای مختلف کانادا چقدر است؟

هزینه فریت بار شما به کانادا، با توجه به اینکه مقصد ارسال بار شما به کدام یک از شهرهای کاناداست، متفاوت خواهد بود. از طرفی هم حضور واسطه‌ها، همیشه موجب افزایش قیمت، کاهش کیفیت ارائه خدمات و گاهی سوء‌استفاده در انجام خدمات ‌می‌شود. بنابراین جهت مدیریت هزینه‌ ارسال بار به کانادا به روش فریت بار، باید نسبت به نکاتی که قیمت فریت بار را تحت تاثیر قرار می‌دهند، اطلاعاتی کسب کنید. ارسال و حمل بار به کانادا با کمترین هزینه ممکن تخصص کارشناسان ما در شرکت تجاری ققنوس است. ما با استفاده از سه روش ارسال بار زمینی، هوایی و دریایی، بار مورد نظر شما را به کلیه شهرهای کانادا (ونکوور، تورنتو، اوتاوا، ساگنای، هالیفاکس، مونترال، رجینا، کلگری، ادمونتون، و.. ارسال می‌کنیم.

مشاورین با تجربه ما در گروه تجاری ققنوس بعد از تماس و درخواست شما، بهترین روش فریت بار را از نظر زمان، هزینه و ایمنی به شما پیشنهاد خواهند داد. از آنجا که پرواز به هر کدام از شهرهای کانادا، با خطوط هوایی متفاوتی انجام می‌گردد، و مسافت هر یک از این شهرها هم متفاوت است، در نتیجه هزینه فریت بار به کانادا برای هر شهر فرق خواهد داشت. برای نمونه ممکن است هزینه ارسال بار هوایی به شهر ونکوور کانادا توسط هواپیمایی امارات، با هزینه و تعرفه‌ فریت بار به همان شهر توسط هواپیمایی قطری متفاوت باشد. تماس با کارشناسان ما در واحد فروش بار دفتر خدمات بار هوایی گروه تجاری ققنوس در فرودگاه امام خمینی (ره)، به شما کمک می‌کند تا هزینه ارسال بار به کانادا را مدیریت کنید.

چه مدارکی برای فریت بار هوایی به کانادا لازم است؟

مدارک مورد نیاز جهت فریت بار مسافری از طریق هوایی و از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به شرح زیر است:

یک کپی یا عکس از بلیط هواپیمای شما، اصل و کپی پاسپورت یا کارت ملی فرستنده‌ بار، پکینگ لیست (لیست بار موجود در بسته‌های شما) جهت فریت بار به کانادا.

ولی اگر قصد دارید بار تجاری به کانادا ارسال کنید، باید مدارک زیر را ارائه کنید:

  • کارت بازرگانی و یا داشتن معرفی‌نامه از سوی شرکت برای ارسال بار تجاری به کانادا
  • مجوزهای لازم برای دریافت مجوز صادراتی (در صورت لزوم)
  • پکینگ لیست (لیست بار موجود در بسته های شما)
  • اینویس

در موارد خاص که به مجوزهای خاصی نیاز می‌باشد، جهت ارسال بار به کانادا با کارشناسان ما در امور صادرات بار تماس بگیرید تا آنها شما را راهنمایی کنند.

ارسال دریایی کالا به شهرهای کانادا و مزایای آن

یکی از رایج‌ترین اشکال ارسال بار به کشور کانادا، ارسال بار دریایی می‌باشد. ارسال بار از مسیر دریا معمولا به شهرهای تورنتو، ونکوور، مونترال و هالیفکس رایج‌تر است. در حالی که امکان ارسال بار به طریق هوایی در حال حاضر به دلیل شرایط کرونایی تنها به شهر تورنتو وجود دارد و در بسیاری از موارد فریت بار به کانادا از طریق هوایی به سایر شهرها امکان‌پذبر نیست. از سویی هم وقتی حجم بار بسیار زیاد باشد، هزینه ارسال بار به روش هوایی بالا شده و مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود. در چنین شرایطی ارسال بار دریایی، بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود.

برخی از مزایای ارسال بار دریایی عبارتند از:

  • محدودیت فضای هواپیما جهت ارسال برخی از بارها. مثلا برای ارسال بعضی از کالا‌های بزرگ مانند یخچال و اجسام با ارتفاع بالای ۱۵۵ سانتیمتر در هواپیما محدودیت وجود دارد و ارسال این کالاها از طریق هوایی ممکن نیست. در این موارد بهترین گزینه ارسال بار به کانادا توسط کشتی و حمل دریایی و یا توسط کامیون‌ها از طریق راه‌های زمینی است.
  • مزیت دیگر ارسال دریایی صرفه اقتصادی در مورد بارهایی با حجم انبوه می‌باشد. ارسال حجم بالایی از وسائل همچون محموله‌های تجاری و یا کالاهای بالای ۲۰۰۰ کیلو، راندمان اقتصادی پایین‌تری نسبت به حمل با کشتی دارد. از این رو فرستادن این حجم از وسائل تبه وسیله کانتینر و حمل دریایی توسط کشتی‌ها معقولانه‌تر است.
  • همیشه اولین دلیل افراد و شرکت‌ها برای استفاده از روش ارسال بار دریایی جهت فریت بار به کانادا، موضوع اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه بودن روش دریایی است.
حمل بار به کانادا
حمل بار به کانادا

چگونگی دریافت بار فریت شده در فرودگاه‌های شهرهای مختلف

وقتی بار شما به یکی از شهرها و فرودگاه‌های کشور کانادا رسید، یک مدت زمان مشخصی برای نگهداری آن بصورت رایگان در انبار فرودگاه وجود دارد؛ اگر شما بار خود را دیرتر از آن زمان تحویل بگیرید مشمول پرداخت هزینه خواهید شد. برای نمونه این مدت زمان در حال حاضر در فرودگاه شهر تورنتو، ۴۸ ساعته است. از این رو باید حواستان باشد که حتما خودتان یا هر شخصی که قرار به تحویل محموله در کشور کانادا و در شهر مقصد است، به موقع تحویل بگیرید. تا مجبور به پرداخت هزینه اضافی جهت نگهداری بار در انبار فرودگاه که غالبا هزینه قابل توجهی هم هست نشوید. به همین منظور لازم دانستیم نکات مهمی که هنگام ارسال بار به کانادا باید بدانید برایتان بیان کنیم:

  • هزینه نگهداری بار در انبار فرودگاه، به وزن و حجم کالاها بستگی دارد. مسلما با بالاتر بودن وزن و حجم، هزینه نگهداری هم بالاتر خواهد بود.
  • البته در فریت بار به کانادا، اگر در بازه زمانی استاندارد و تعیین شده هم برای تحویل کلا مراجعه کنید، هزینه‌ای جزئی چند ده دلاری باید بپردازید تا قبض انبار و بارنامه دریافت کنید. این مبلغ در مقایسه با هزینه نگهداری اضافی بار در انبار فرودگاه، خیلی ناچیز است.
  • چنانچه محموله مورد نظر شما بسیار بزرگ باشد و حجم و وزن زیادی دارد، با وجود مراجعه در مدت زمان معین اعلام شده، لازم است هزینه‌ای به خاطر جابه‌جایی بار که توسط کارگر انسانی یا لیفتراک و یا تجهیزات دیگر انجام می‌شود، بپردازید. (این مبلغ در فرودگاه‌های کانادا و هنگام تحویل بار، اخذ خواهد گردید.)

نکات مهم برای مسافران

  • حتما یک هفته تا ده روز قبل از مسافرت به کانادا، برای ارسال بار فریت مسافری‌تان با ما تماس گرفته و هماهنگ کنید.
  • ایام تعطیل گمرک فرودگاه امام خمینی را هم باید در نظر بگیرید، و حداقل دو روز قبل از مسافرت جهت ارسال بار به کانادا از طریق فریت بار خود اقدام کنید.
  • روزهای تعطیلی گمرک امام خمینی (ره) روزهای پنج شنبه، جمعه و تمام تعطیلات رسمی کشور، می‌باشد.
  • برای انجام فریت بار به کانادا، حتما از شرکت‌هایی که مجوز فریت بار دارند و دارای دفتری در فرودگاه امام خمینی (ره) می‌باشند، کمک بگیرید.

جمع‌بندی

امروزه با وجود انواع روش‌های حمل، دیگر نگرانی برای افراد جهت ارسال بار به هر کجای دنیا وجود ندارد. فریت بار یکی از این روش‌ها جهت ارسال وسایل مسافران به کشور مقصد است. شرکت تجاری ققنوس، حمل‌و‌نقل بین‌المللی بار مسافرتی و تجاری شما را انجام می‌دهد. اگر قصد فریت بار به کانادا دارید پیشنهاد می‌کنیم از خدمات و سرویس‌های بی‌نظیر ما در حمل بار هوایی و ارسال بار به کانادا استفاده کنید. ما تمام امور از بسته‌بندی بار در منزل شما تا پیکاپ تا فرودگاه و ارسال به کانادا را به عهده می‌گیریم. همچنین خدماتی چون مشاوره و کارشناسی فریت بار به کانادا، بسته‌بندی تخصصی بار برای ارسال به کانادا، انجام امور مربوط به تشریفات گمرکی، صدور بارنامه و فریت بار و ترخیص بار در گمرک کانادا را ارائه می‌دهیم.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *