لوسترهای یکبار مصرف چینی، رقیب تولیدات داخلی!

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

اقتصاد آنلاین – علی مفید؛ احمد رحمانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت صنف تولید کننده ها و فروشنده های بلور، چینی و لوستر در سال ۹۶ گفت: تمام اصناف داخلی در سالی که گذشت به نوعی رکود را تجربه کردند و این وضعیت برای اصنافی که محصولات آنها در سبد کالاهای ضروری خانوار قرار ندارد، دشوار تر بود.

وی افزود: رکود در سال جدید هم تداوم داشته است و برای صنف لوستر تا حدی ملموس تر است. چرا که چینی و بلور هنوز برای بسیاری از خانواده ها جذابیت دارد و شرایط بهتری دارند. در صنف تولید و عرضه لوستر، چند وقتی است که با حضور محصولات رقیب چینی که کالاهایی بی کیفیت هستند، حتی یکبار مصرف و ارزان، ظرفیت بازار محصولات داخلی در حال از دست رفتن است. چرا که کالاهای داخلی با کیفیت تر هستند، اما از نظر قیمتی بالاتر است. بسیاری از مشتری ها هم ترجیح می دهند مبالغ کمتری را صرف تهیه محصول دلخواه خود کنند.

رییس اتحادیه تهیه کنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر با بیان اینکه لوسترهای چینی به صورت قانونی وارد کشور می شوند، اظهار داشت: واردکنندگان با استفاده از شیوه های مختلف تلاش دارند به گونه ای چنین محصولاتی را وارد کنند تا مشمول کمترین تعرفه گمرکی شوند. به همین دلیل وقتی این کالاها در بازار عرضه می شود، تا ۵۰ درصد ارزان تر از نمونه مشابه داخلی خود هستند.

وی سپس ادامه داد: لوسترهای داخلی در منطقه و حتی کشورهای اروپایی دارای جایگاه مناسبی است، اما هنوز در این بخش هم قیمت تمام شده برای مشتریان بالا به نظر می رسد و شایسته است دولت به منظور حمایت از تولید کننده های داخلی به نحوی اقدام کند که قیمت تمام شده محصول تولیدی کاهش پیدا کند. البته از دولت توقع حمایت مادی نداریم، بلکه با کاهش قیمت حامل های انرژی، مالیات، هزینه بیمه کارگران می توان بخش زیادی از هزینه های تولید داخلی را کاهش داد و در عوض با ارز آوری به کشور به دولت کمک کرد.

رحمانی با بیان اینکه در چند سال گذشته برخی از تجار به منظور بازاریابی روانه کشورهای دیگر شدند و طی این سفرها متحمل هزینه های سنگینی شدند، تاکید کرد: دولت با برنامه های کلانی که می تواند به اجرا در آورد و تعامل با کشورهای دیگر، می تواند حمایت دیگری از صاحبان مشاغل به عمل آورد و زمینه تعامل تجار و بازرگانان کشورها را فراهم کند. اما بدون حمایت های دولت، فعالان اقتصادی و تولیدی در عمل نمی توانند از سفرهای شخصی خود دستاورد ارزنده ای بدست آورند.

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *