چالش های ترخیص کالا + راهکارهای نوین برای فرار از مشکلات ترخیص کالا

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

مشکلات ترخیص کالا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • از گذشته تا به امروز واردات و تجارت در سطح بین‌المللی همواره با چالش‌‌های زیادی همراه بوده است. یکی از مهمترین این چالش ها مشکلات مربوط به ترخیص کالا است که به اصطلاح همیشه به عنوان چوب لای چرخ شناخته می‌شود؛ اما شاید شما هم تا به الان به چرایی آن فکر نکرده باشید، یا اصلا بگویید، این موضوع دردسرهای چندانی ندارد و یا این مسئله را بیش از حد بزرگ کردند؛ انجام ساده ترخیص کالا این حرف ها را ندارد.

    اگر شما هم فکر می‌کنید عملیات ترخیص کالا کار شاقی نیست و چالش های آن بحث برانگیز نیست؛ آماده باشید، زیرا در این مطلب از سوی کارشناسان گروه تجاری و بازرگانی ققنوس قرار است طرز فکر شما نسبت به چالش ها و مشکلات نفس‌گیر ترخیص کالا که ممکن است تمام سرمایه شما را به باد دهد، عوض شود.

    در نتیجه در این مطلب موارد زیر را بررسی می‌کنیم:

    • ترخیص کالا چیست ؟
    • مشکلات ترخیص کالا چیست و چرا اطلاع از آن ها مهم است؟
    • چه راهکارهایی را می‌توان برای مقابله با چالش ها به کار گرفت؟

    پس اگر شما نیز قصد کسب اطلاعات در زمینه مشکلات ترخیص کالا را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

    تعریف ساده ترخیص کالا

    اگر قرار است با مشکلات ترخیص کالا آشنا شوید؛ در ابتدا بهتر است تا با تعریف ساده و عامیانه ترخیص کالا آشنا شوید. به فرایند خارج سازی کالا همراه با مراحل قانونی از گمرک، ترخیص کالا گفته می‌شود.

    البته شاید در ظاهر این تعریف بسیار ساده به نظر بیاید؛ اما ترخیص کالا مراحل و چالش های زیادی دارد که باید به آن توجه داشته باشید.

    در این مطلب تعریف کوتاه ترخیص کالا کفایت می‌کند؛ اما اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم سرویس جامع گروه تجاری ققنوس در زمینه ترخیص کالا را مطالعه کنید.

    پس از تعریف ترخیص کالا به بررسی موضوع اصلی مقاله یعنی مشکلات ترخیص کالا اشاره می‌کنیم؛ حالا بیایید با اطلاعات دقیقی درباره مشکلات و چالش های ترخیص کالا آشنا شویم تا راه حل هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم به کمک شما بیاید و در زمان کمتری کالای خود را ترخیص کنید.

     5 چالش بزرگ در فرایند ترخیص کالا از گمرک که باید بدانید.

    تصویری از نگرانی تاجران به علت مشکلات ترخیص کالا

    ترخیص کالا از گمرک عملیاتی بسیار پیچیده است؛ به نحوی که ممکن است بعضی از عوامل کوچک و جزیی در صورت سهل‌انگاری به عنوان مشکلی جدی و دردسرساز تبدیل شود. از این رو در ابتدای کار باید مشکلات و چالش‌های ترخیص کالا را به خوبی بشناسید که برخی از این چالش ها عبارت است از:

    •  هزینه بالا و غیر منتظره
    •  تغییر قوانین گمرکی
    • ارائه نکردن مدارک و اسناد در زمان مقرر
    •  بازرسی طولانی محموله
    • تاخیر در زمان فرایند ترخیص کالا

    البته، بهتر است توضیحی مختصر و مفید برای اطلاع از جزییات هر مورد در اختیار شما قرار دهیم.

    هزینه های بالا

    همواره ترخیص کالا هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد که این مورد به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات ترخیص کالا در نظر گرفته می‌شود؛ البته شیوه حمل و نقل در هزینه‌های ترخیص کالا موثر است؛ اما به طور کلی ترخیص کالا از گمرک هزینه زیادی را به دنبال خواهد داشت و اگر تجربه و تخصص کافی در این زمینه نداشته باشید دچار ضرر و زیان‌های مالی فراوانی خواهید شد.

    تغییر قوانین گمرکی

    تغییرات قوانین گمرکی از دیگر مشکلات ترخیص کالا در نظر گرفته می‌شود به صورتی که گاهی ممکن است شما کالایی را وارد گمرک کرده باشید؛ اما در مدت زمانی که در حال انجام امورات مربوط به ترخیص کالا هستید، یکی از قوانین گمرکی تغییر می‌کند، در نتیجه اگر در زمان مناسب از قوانین مربوطه آگاهی پیدا نکنید؛ ممکن است خسارت جبران ناپذیری به سرمایه شما وارد شود.

    ارائه نکردن مدارک و اسناد در زمان مقرر

    یکی دیگر از مشکلات ترخیص کالا مدت زمان کمی است که گمرک برای دریافت مدارک و مجوزات تعیین می‌کند؛ به این صورت که شما باید در این مدت زمان که از سوی گمرک تعیین می‌شود، تمامی اسناد و مدارک را به گمرک تحویل دهید و در صورتی که نتوانید در این زمان مدارک را تحویل گمرک دهید، ممکن است مشکلاتی برای ترخیص کالا به وجود بیاید.

    بازرسی طولانی محموله

    بازرسی‌های طولانی گاهی به عنوان یکی از مشکلات ترخیص کالا در نظر گرفته می‌شود. بازرسی طولانی ممکن است موجب شود تا کالا در مدت زمان بیشتری در انبارهای گمرک باقی بماند و این امر ممکن است در نهایت موجب ایجاد هزینه‌های اضافی شود.

    تاخیر در زمان فرایند ترخیص کالا

    فرایند ترخیص کالا فرایندی طولانی و و زمانبر است و گاهی ممکن است این فرایند بسیار طولانی شود. تاخیر در زمان فرایند ترخیص کالا نیز به عنوان یکی از مشکلات مهم در این زمینه در نظر گرفته می‌شود که بسیاری از تاجران و بازرگانان از این موضوع ناراضی هستند.

    این موارد به عنوان بخشی از مشکلات رایج ترخیص کالا از گمرک محسوب می‌شود.  درست است که ترخیص کالا همواره با چالش‌هایی همراه است؛ اما برای تمامی این چالش‌ها راه حل های ایمن و مطمئنی وجود دارد؛ از این رو اگر قصد دارید تا بدانید چگونه با این چالش‌ها مبارزه کنیم بهتر است مطالعه ادامه مقاله را از دست ندهید.

    استراتژی های کاربردی برای مقابله با چالش ها در ترخیص کالا

    تصویری از ترخیص کاران گمرک در حال حل مشکلات ترخیص کالا

    در دنیا هیچ مشکلی وجود ندارد که راه حلی برای آن وجود نداشته باشد درست است که چالش‌ها و مشکلات در کالا بسیار زیاد و حوصله سربر هستند اما ا به کارگیری استراتژی‌های کاربردی می‌توان مشکلات ترخیص کالا را به حداقل رساند در ادامه راهکارهای کاربردی برای مشکلات و چالش‌های ترخیص کالا معرفی خواهیم کرد.

    اطمینان از کامل بودن اسناد و مجوزات

    تا زمانی که از کامل بودن اسناد و مجوزات مورد نیاز برای ترخیص کالا اطمینان لازم را بدست نیاوردید؛ نسبت به ترخیص کالا اقدام نکنید، زیرا در صورت کامل نبودن اسناد و مدارک ممکن است کالای شما مدت زمان بیشتری در گمرک باقی بماند و همین امر در نهایت موجب ایجاد جریمه و پرداخت هزینه‌های گزافی خواهد شد.

    دقت در انجام فرایندهای گمرکی

    اگر در انجام مراحل گمرکی دقت و توجه خود را به کار نگیرید؛ مشکلات زیادی برای کالای شما به وجود خواهد آمد. از این رو توجه کنید تا تمامی فرایندهای ترخیص  کالا را به طور کامل به انجام برسانید.

    انتخاب شرکتی معتبر برای انجام صحیح ترخیص کالا

    همانطور که گفته شد ترخیص کالا فرایندی است که گاهی ممکن است مشکلات زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد؛ از این رو پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که در صورتی که تجربه کافی در زمینه ترخیص کالا از گمرک را ندارید، این عملیات سخت را به افراد ماهر در این زمینه بسپارید. لازم است بدانید که شرکت‌های متنوع و گوناگونی جهت انجام ترخیص کالای شما آماده به انجام کار هستند؛ اما بهتر است در ابتدا از خدماتی که شرکت‌های ترخیص کالا به شما ارائه می‌دهد اطلاعات لازم را کسب کنید و در نهایت بهترین شرکت کالا را انتخاب کنید. در این زمینه ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از خدمات گروه تجاری ققنوس جهت انجام صحیح فرایند ترخیص کالا کمک بگیرید؛ چرا که کارشناسان ما قادرند در کمترین زمان ممکن نسبت به ترخیص کالای شما اقدام کنند.

    کلام پایانی

    مطمئنا پس از مطالعه این مطلب، متوجه شدید که هر مشکل و نقص کوچکی در روند ترخیص کالا ممکن است در نهایت تبدیل به فاجعه ای بزرگ شود. در نتیجه در این مقاله تلاش کردیم تا راهکارهای مفیدی را در زمینه رفع چالش‌های ترخیص کالا به شما آموزش دهیم تا بتوانید به طور اصولی با نحوه ترخیص کالا و چالش های این را آشنا شوید. در نظر داشته باشید ترخیص کالا به عنوان عملیاتی تخصصی محسوب می‌شود که نیاز به انگیزه و صبر بسیار زیادی دارد؛ اما در صورتی که دوست ندارید تا با مشکلات ترخیص کالا سر و کله بزنید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از خدمات ترخیص کالای شرکت بازرگانی ققنوس استفاده کنید. در انتها از شما خواستاریم تا نظرات و پیشنهادات خود را در این صفحه با ما به اشتراک بگذارید و اگر این مطالب برای شما مفید بود آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

    از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *