واردات لوازم پزشکی به ایران / ۰ تا ۱۰۰ نحوه واردات تجهیزات پزشکی از چین

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

واردات لوازم پزشکی به ایران

آنچه در این مقاله میخوانید

پیش از اقدام به واردات لوازم پزشکی به ایران، باید بدانیم که چه نوع کالاهایی در دسته محصولات پزشکی قرار میگیرند. به طور کلی، دستگاه ها و تجهیزات پزشکی، نرم افزار، موارد و یا سایر کالاهایی که با اهداف مختلف برای انسان ها استفاده میشوند، جزو دسته کالاهای پزشکی قرار دارد. قصد داریم در این مقاله راهنما، به محصولات پزشکی و همچنین نحوه واردات تجهیزات پزشکی از چین بپردازیم. تا پایان این مقاله با گروه تجاری ققنوس همراه باشید.

واردات لوازم پزشکی به ایران

محصولات پزشکی جهت واردات تجهیزات پزشکی از چین به ایران به سه دسته اصلی تقسیم میشوند. یک دسته فرعی نیز وجود دارد که شامل سایر تجهیزات پزشکی برای تحقیقات بالینی است. این دسته ها عبارتند از:

  • دسته ۱: وسایل کم­خطر و یا بی­خطر مانند بانداژ، واکر، دستکش، سرنگ، ابزار جراحی چندبارمصرف
  • دسته ۲: تجهیزاتی که دارای سطح متوسطی از خطر هستند؛ مواد ضدعفونی کننده، سمعک، لنزهای تماسی، کانولا، پروب، داروهای ضدبارداری و کیسه خون.
  • دسته ۳: محصولات پرخطری مثل بخیه، پانسمان، استنت و پروتز

واردکنندگان برای بازاریابی و واردات لوازم پزشکی به ایران، بسته به طبقه بندی و سطح ریسک آنها، به تعدادی گواهینامه نیاز دارند (برای مثال، گواهی انطباق، تضمین کیفیت تولید، تأییدیه، یا سیستم تضمین کامل کیفیت). قوانین فعلی که برای محصولات پزشکی اعمل میشوند، تضمین میکنند که محصولات پزشکی، بدون ایجاد هرگونه خطر برای سلامت و ایمنی مردم، میتواند در سطح جامعه به افراد عرضه شوند و برای واردات تجهیزات پزشکی از چین مناسب هستند.

واردات لوازم پزشکی به ایران
واردات لوازم پزشکی به ایران

برای واردات لوازم پزشکی به ایران به چه مجوزهایی نیاز است؟

طبق یک قاعده کلی، هر شخص حقیقی یا حقوقی این امکان را دارد که کالاهای پزشکی را به کشور وارد کند. برای واردات لوازم پزشکی به ایران، وارد کننده باید مجوزات بهداشتی مورد تأیید سازمان بهداشت را دریافت کند و اگر محصولی برای اولین بار به کشور وارد میشود، باید به دولت اعلام شود. واردکننده برای دریافت برخی مجوزات واردات تجهیزات پزشکی از چین، باید الزامات دولتی را رعایت کند. به عنوان مثال، باید نشان دهد که محصولاتی که برای توزیع یا انبارکردن وارد میکند، با قوانین و مقررات جاری در کشور مطابقت دارند و همه انبارها باید توسط سازمان بهداشت کنترل و تأیید شوند.

تیمی از متخصصان ما در گروه تجاری ققنوس آماده کمک و مشاوره به شما هستند تا تجهیزات پزشکی شما در بهترین شرایط به دست شما برسد و با خدمات ترخیص تجهیزات پزشکی به شما کمک کنند. متخصصان گروه تجاری ققنوس میتوانند در زمینه های مختلف مربوط به واردات لوازم پزشکی به ایران به شما مشاوره دهند تا به بهترین نحو بتوانید این محصولات را به کشور وارد کرده و آن را در بازار توزیع کنید.

این قوانین واردکننده را ملزم به خرید بیمه مسئولیت مدنی میکند تا بتواند خسارات احتمالی در اثر استفاده از تجهیزات پزشکی را پوشش دهد. سازمان بهداشت با بازرسی حوزه های سلامت هیئت دولت، صلاحیت واردکننده برای وارد کردن تجهیزات پزشکی و همچنین نشان CE محصولات را تأیید میکند.

مراحل واردات تجهیزات پزشکی از چین

قبل از واردات تجهیزات پزشکی از چین، باید آنها را براساس تعرفه آنها طبقه بندی کنیم که شامل اعطای کد تعرفه گمرکی به آنهاست. طبقه بندی تعرفه یکی از اساسی ترین گام ها در فرآیند تجارت بین ­المللی است؛ زیرا به ما این امکان را میدهد که بدانیم تعرفه های واردات لوازم پزشکی به ایران، فرآیندهای صادراتی در کشور مبدأ، الزامات وارداتی در کشور مقصد چیست و اقدامات احتمالی در سیاست تجاری چه تأثیری بر کالاها دارد (گواهینامه ها، بازرسی ها، مجوزات و…).

واردکننده مسئولیت قانونی طبقه بندی تجهیزات پزشکی را برعهده دارد، حتی اگر از شخص دیگری به عنوان جایگزین خود در گمرک استفاده کند. پس از اخذ مجوزات لازم، زنجیره لجستیک میتواند برای واردات لوازم پزشکی به ایران سازماندهی شود. روش حمل و نقل مناسب محموله، باید براساس مواردی مثل مبدأ جغرافیایی محصول، نوع و یا ارزش آن، انتخاب شود. متخصصان گروه تجاری ققنوس میتوانند واردات محصولات پزشکی را از روش های دریایی، هوایی یا حمل بار زمینی مدیریت کرده و همچنین مستندات مورد نیاز شما برای واردات تجهیزات پزشکی را برایتان فراهم کنند.

واردات کالای پزشکی نیاز به ترخیص کالا از گمرک دارد و گمرک ممکن است تصمیم بگیرد کالا را بازرسی کند. در این شرایط، استفاده از کمک متخصصان و کارشناسان گروه تجاری ققنوس میتواند بسیار کمک کننده باشد. کارشناسان گروه تجاری ققنوس با تکیه بر دانش و تجربه خود، حمل و نقل، ذخیره سازی، ترخیص کالا از گمرک و توزیع تجهیزات پزشکی شما در بازار را تضمین میکنند.

پس از انجام تشریفات گمرکی، تجهیزات پزشکی آماده انتقال به تأسیسات سازمانی است و در صورتی که واردکننده هنگام درخواست مجوز اطلاع داده باشد، تجهیزات انبار خواهد شد. پس از ورود کالا با انبار، کالاها با یکدیگر تجمیع شده و میتوان محموله های مختلف را برای توزیع در سراسر کشور آماده سازی کرد. ما در گروه تجاری ققنوس میتوانیم در دریافت کالا، بسته بندی، برچسب زدن و حمل و نقل هر یک از این محموله ها را برایتان انجام دهیم.

واردات تجهیزات پزشکی از چین
واردات تجهیزات پزشکی از چین

کلام پایانی

گروه تجاری ققنوس به عنوان یک اپراتور لجستیک متخصص در واردات تجهیزات پزشکی، یک زنجیره لجستیک کامل و ایمن را به واردکنندگان عرضه میکند. ما قابلیت ردیابی و کیفیت را در کل فرآیند واردات تجهیزات پزشکی از چین، از حمل و نقل گرفته تا برچسب گذاری، بسته بندی و توزیع را به شما ارائه میکنیم. خدمات لجستیک ما ارزش افزوده ای را برای واردات لوازم پزشکی به ایران لحاظ میکند؛ اما به شما این اطمینان را میدهد که تمام قوانین رعایت شده و تأییدیه های لازم اخذ شده اند.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *