واردات لوازم یدکی خودرو از چین و ترخیص از گمرکات کشور

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

واردات لوازم یدکی خودرو

آنچه در این مقاله میخوانید

هر ساله شاهد واردات کالاهای مختلف از کشورهایی هستیم که با کشورمان ایران فعالیت اقتصادی دارند. از مهم‌ترین کالاهایی که در تجارت بین‌المللی بسیار پر طرفدار است، واردات لوازم یدکی خودرو می‌باشد. بخش عمده این واردات و ترخیص قطعات یدکی خودرو در ایران، از طریق کشور چین تأمین می‌شود. در حال حاضر انواع مختلفی از  ماشین‌های خارجی از شرکت‌های مختلف، در کشور وجود دارند که جهت تعمیر و نگهداری آن ماشین‌ها نیاز به واردات لوازم و قطعات یدکی آنها داریم. از این رو میزان تقاضای داخلی برای این قطعات یدکی خودرو بسیار زیاد است. نکته مهم این است که واردکنندگان باید به واردات قطعه و لوازمی اقدام کنند که نیاز بیشتری در بازار داخلی به آنها وجود دارد. در این مطلب به بررسی واردات لوازم یدکی از چین می‌پردازیم.

نکات مهم واردات لوازم یدکی خودرو

اعتماد خوب است ولی در زمینه خرید لوازم یدکی خودرو بهتر است اول بررسی‌های لازم را انجام دهید. برای واردات لوازم یدکی خودرو لازم است ابتدا پارامترهای مورد بحث در این زمینه را خوب بشناسید و به نکاتی دقت کنید. مهمترین این نکات عبارتند از:

  • کیفیت

برای واردات لوازم یدکی از چین حتما اصل اول را بر کیفیت بگذارید. اینکه قطعه‌ خریداری شده بر کارکرد فنی موتور تاثیرگذار است یا نه مهم نیست. مثلا وقتی چراغ جلو لیفان X60 می‌خرید، نباید بگویید برای این قطعه کیفیت مهم نیست. قطعات با کیفیت پایین، می‌تواند به سایر قطعات خودرو آسیب بزند. حتی اگر آسیب هم نزد؛ دوام پایین خودش موجب می‌شود بعد از مدتی دوباره برایش هزینه کنید. ترخیص قطعات یدکی با کیفیت، ضامن زیبایی و کیفیت ظاهری آن نیز هست.

  • برند معتبر

امروزه تولیدکنندگان و برندهای مختلفی به تولید انواع لوازم یدکی خودروها مشغولند. برای همین با نگاهی به اجناس موجود در بازار انتخاب سخت است. در این مورد حتماً به فاکتورهایی چون سابقه، رضایت مشتریان، اعتبار و … توجه نمایید. از افراد با تجربه در زمینه واردات لوازم یدکی خودرو مشورت کنید.

  • توجه به اصل بودن کالا

یکی از مشکلات بازار لوازم یدکی، وجود قطعات تقلبی‌ست. حتما با کمک روش‌های تشخیص کالای تقلبی، اقدام به خرید و واردات لوازم یدکی از چین کنید.

  • گارانتی و ضمانت

از فاکتورهای مهم در واردات و ترخیص قطعات یدکی، توجه به ضمانت و خدمات پس از فروش می‌باشد. لوازمی که می‌خرید باید حداقل دارای ۷ روز ضمانت بازگشت باشند.

  • انتخاب فروشنده معتبر

تعداد فروشندگان و عرضه‌کنندگان لوازم یدکی خودروی چینی هم مانند تنوع در برندهای آن زیاد است. باید با منبع یابی کالا و دقت کافی یک فروشگاه معتبر و مجاز را انتخاب کنید. واردات لوازم یدکی خودرو از طریق خرید از فروشگاه‌های اینترنتی نیز انتخاب مناسبی است. زیرا بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی، خدمات و ضمانت‌هایی برای ایمنی دارند.

ترخیص قطعات یدکی
ترخیص قطعات یدکی

لیست هزینه و تعرفه های مورد نیاز جهت واردات لوازم یدکی خودرو

واردکنندگان برای واردات هر محصولی از جمله واردات لوازم یدکی از چین بایستی هزینه‌های مختلفی را متحمل شوند: هزینه خرید خود کالا، هزینه باربری، انبارداری، هزینه تخلیه، هزینه کارشناسی کالا، هزینه حقوق ورودی مانند سود بازگانی و چهار درصد از ارزش گمرکی کالا و هزینه ترخیص و.. همچنین هر کالایی جهت واردات و ترخیص از جمله ترخیص قطعات یدکی خودرو نیز، یک تعرفه گمرکی دارند. این تعرفه‌ها متناسب با وزن، حجم و ارزشی که قطعات یدکی دارند تعیین می‌شوند. یعنی هر قطعه یدکی خودرو یک تعرفه مجزا دارد.

به طور کلی تعرفه لوازم یدکی خودروی سواری ۸۷۰۸  می‌باشد.

  • تعرفه سمت زیری موتور: کارتر، بلوک سیلندر، شاتون، میلنگ و پیستون، ۸۴۰۹۹۱۹۰
  • تعرفه گمرکی پلیت مربوط به رکتی فایر دینام خودرو با دیودهای متشکل از پلیت، قطعات اتصال ۸۵۰۴۹۰۰۰
  • تعرفه گمرکی گیربکس کاهنده ۸۴۸۳۴۰۱۰
  • آزادکننده بلبرینگی کلاچ خودرو ۸۴۸۲۱۰۰۰
  • ساکشن روغن موتور خودرو جهت تخلیه روغن به روش ایجاد خلأ ۸۴۱۳۸۲۰۰
  • تعرفه شمع خودروی سواری جهت واردات لوازم یدکی خودرو ۸۵۱۱۱۰۰۰
  • کاسه، دیسک ترمز برای اتوبوس، مینی‌بوس، کامیونت، کامیون و کامیون کشنده تریلر ۸۷۰۸۳۰۲۱
  • جعبه دنده سواری و وانت ۸۷۰۸۴۰۲۰
  • کمک فنر برای سواری و وانت ۸۷۰۸۸۰۱۱
  • کلاچ سواری و وانت و تراکتور کشاورزی ۸۷۰۸۹۳۱۱

همچنین واردکنندگان باید برای تجارت و واردات کالا، مالیات پرداخت نمایند. از آنجا که واردکننده به تأمین‌کننده هیچ‌گونه مالیات بر ارزش افزوده‌ای پرداخت نمی‌کند، لازم است متناسب با قوانین واردات کشور، مبلغی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده جهت ترخیص قطعات یدکی به گمرک جمهوری اسلامی ایران بپردازد.

[irp posts=”997768″ ]

چگونه هزینه های حمل کالا از چین را کاهش دهیم؟

نحوه کاهش هزینه‌ها، از عوامل بسیار مهم در حمل کالا از چین به ایران است. خواه صاحب یک تجارت کوچک باشید یا یک شرکت بزرگ، در واردات لوازم یدکی از چین تازه کار هستید یا با تجربه، مدیریت خوب هزینه حمل بار از چین و صرفه‌جویی در هزینه‌ها تاثیر مستقیمی بر موفقیت تجاری شما دارد. صرفه‌جویی در حمل بار از چین، بهبود در عملکرد مالیتان را نشان می‌دهد. هزینه زیاد در تدارکات، نشانه عدم مهارت شما در تحویل مداوم و عملکرد مقرون‌به‌صرفه است. برای کاهش هزینه حمل در واردات لوازم یدکی خودرو از چین ابتدا باید نوع لوازم یدکی خود را تعیین و درخواست کنید تا از تعرفه گمرکی آن آگاه شوید.

با وجود تمام این هزینه‌ها، واردکنندگان به دنبال راهی برای کاهش هزینه‌های مربوط به واردات و  ترخیص قطعات یدکی هستند. شما می‌توانید برای ترخیص قطعات یدکی خود در ایران، آنها را به دو روش هوایی و حمل دریایی از چین ارسال کنید. اگر عجله‌ای در مدت زمان تحویل قطعات به بازار نیست، بهتر است این لوازم را از طریق دریایی ارسال کنید؛ زیرا در این روش هزینه کمتری می‌پردازید. حتما در نظر داشته باشید که در واردات لوازم یدکی خودرو حتی یک ریال صرفه‌جویی هم به بهبود عملکرد مالی شما منجر خواهد شد.

خرید لوازم یدکی از سایت علی بابا

اگر تا به امروز کالایی از چین خریداری کردید، حتما از سایت علی بابا نیز استفاده کرده‌اید و با آن آشنایی دارید. علی بابا یک وبسایت خرید آنلاین بسیار مهم برای واردکنندگان است و همچون سایت آمازون برای تامین‌کنندگان چینی است که هر چیزی در آنجا می‌توان خرید و فروش کرد. شما می‌توانید حتی برای واردات لوازم یدکی خودرو نیز از علی بابا خرید کنید. مهمترین مزیت سایت علی بابا، این است که شما می‌توانید لیست کاملی از تامین‌کنندگان چینی قطعات خودرو را در آن بیابید و با یافتن تامین‌کننده معتبر، از بین انواع برندهای قطعات خودرو انتخاب کنید. همچنین سایت علی بابا احتمالا سازمان‌یافته‌ترین سیستم عامل و بسیار ایمن است. اطلاعات مربوط به منابع کالاها نیز در علی بابا نسبتا به روز هستند.

با این حال استفاده از علی بابا برای خرید و واردات لوازم یدکی از چین معایبی هم دارد. بزرگترین نقطه ضعف سایت علی بابا این است که همه افراد از جمله رقبای تجاری شما هم می‌توانند از آن خرید کنند. اگر قطعات خودرویی با قیمت مناسبتر در سایت علی بابا پیدا کردید و بلافاصله بازار فروش آن را هم یافتید، اول باید در مورد آن تامین‌کننده با دقت تحقیق کنید. زیرا معدن طلای واردات و ترخیص قطعات یدکی از چین پیدا کردن تولیدکنندگانی با عرضه کالای باکیفیت است که در سایت علی بابا نیستند. در حالیکه در سایت علی بابا انواع مختلفی تامین‌کننده موجود است. اما شرکت‌های تجاری فراوانی با ارزش افزوده پایین نیز در علی بابا هستند. علی بابا برای کسب و کارهایی که خرید جزئی دارند نیز مناسب نیست.

قطعات رایج وارداتی به کشور

کشور چین برای واردات لوازم یدکی خودرو یک منبع و بازار بسیار غنی برای تجار است. تمام قطعات خودرو و انواع مدل‌های آن را می‌توانید با کیفیت‌های متفاوت در بازار چین پیدا کنید. مهمترین این قطعات وارداتی به قرار زیرند:

  • پیچ و مهره

یکی از قطعات برای واردات لوازم یدکی از چین پیچ و مهره‌ها می‌باشند. پیچ‌ها از اتصالات مهم و کاربردی در صنایع و زندگی روزمره مردم می‌باشند که با توجه به مدل خودروها، خصوصیات کمی و کیفی و استانداردهای روز دنیا متفاوتند.

  • فنرها

از دیگر قطعات وارداتی بسیار مهم خودروها، فنرها می‌باشند. فنرها ابزاری با خاصیت ارتجاعی یا کشسانی هستند که با توجه به نیاز کاربران با یکی از این دو ویژگی تولید می‌شوند. بر اساس نوع مصرف، فنرها بر اثر نیرو یا سخت می‌شوند یا نرم، و وظیفه خنثی سازی نیروهای کششی یا فشاری را دارند. امروزه فنرهای خودرو در مدل‌های مختلف، قسمت عمده  واردات و ترخیص قطعات یدکی از چین را به خود اختصاص می‌دهند تا تقاضای مشتریان در کشور تامین شود.

  • فولی یا پولی

از جمله قطعات دیگری که با واردات لوازم یدکی خودرو به کشور تامین می‌شود، پولی یا فولی است. آنها یا متحرک و دوار هستند و وظیفه گرداندن اجزای خاصی در خودرو را به عهده دارند، مانند فولی‌های به صورت مکمل در انواع تسمه. نوع ثابت فولی‌ها هم هستند که به تناسب مکان استفاده در خودرو، موجب جلوگیری از ارتعاش، تنظیم ورود و خروج سیالات و … می‌گردند.

  • واشر

واشرها نیز از  قطعاتی هستند که در واردات لوازم یدکی از چین به چشم می‌خورند. این قطعه در خودرو بسیار پرکاربرد است و وظیفه توزیع بار پیچ و مهره و پر کردن فضای میان دو قطعه را به عهده دارد. همچنین دیسک ترمز، دیسک کلاچ، دیفرانسیل، رادیاتور، صفحه کلاچ، گلگیر، لنت ترمز، لنت کلاچ،  لوله اگزوز و.. نیز از قطعات یدکی وارداتی‌اند.

واردات لوازم یدکی از چین
واردات لوازم یدکی از چین

شرایط ترخیص لوازم یدکی خودرو از گمرک

واردات لوازم یدکی خودرو در ایران اغلب از کشورهای آلمان، چین، کره جنوبی، ژاپن و دبی انجام می‌شود. همچون هر وسیله وارداتی دیگر، در واردات لوازم یدکی از چین، برای اینکه بتوانید در کمترین زمان، کالایتان را از گمرک ایران خارج کنید و ضررهای سنگین و جریمه‌ای متحمل نشوید، باید تجربه و اطلاعات لازم را در زمینه قوانین و مقررات گمرکی کشورها داشته باشید. طبق قوانین گمرکی کشور، واردکننده به مدت ۱۰ روز وقت دارد تا لوازم یدکی خودرو را از گمرک ترخیص نماید. اگر در این زمینه تجربه لازم را ندارید، می­توانید از کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس کمک بگیرید.

منظور ما از ترخیص قطعات یدکی از گمرک این است که خود واردکننده یا نماینده قانونی او، ابتدا باید مجوز خروج لوازم یدکی از گمرک را اخذ کند. برای دریافت این مجوز ترخیص نیز باید یک سری مراحل قانونی طی و مجوزهای دیگری تهیه شود. بطور کلی به این مراحل، فرایند ترخیص کالا از گمرک گفته می‌شود. برای در یافت مجوز ترخیص، باید مجوز استاندارد را از سازمان استاندارد دریافت کنید، به این معنی که قطعات خودرو باید طبق استانداردهای مورد تایید این سازمان استاندارد باشند، در صورت عدم تطابق با استانداردها، اجازه ورود و ترخیص این قطعات را ندارید.

شرکت‌های مورد تایید سازمان استاندارد ایران عبارتند از: موتور کره جنوبی، شرکت رنو فرانسه، شرکت پژو فرانسه، شرکت نیکنامن، شرکت نئوپلن آلمان، شرکت سانتاز اسپانیا، شرکت هیوندای، شرکت ولو سوئد و … از جمله شرکت‌های مورد تأیید جهت واردات لوازم یدکی خودرو می‌باشند.

[irp posts=”997856″ ]

معرفی بازارهای مهم چین جهت خرید لوازم یدکی خودرو

امروزه بازارهای مختلفی در چین به عرضه لوازم یدکی خودرو مشغولند. بازارهای قطعات خودرو در چین علاوه بر طبقه‌بندی بر اساس نوع خودرو، با توجه به سبک قطعات نیز دسته‌بندی می‌شوند. برای مثال شما می‌توانید برای انجام واردات لوازم یدکی از چین به بازاری مراجعه نمایید که در آن فقط تسمه‌های خودرو را می فروشند. از مهمترین بازارهای چین در این عرصه می‌توان به بازارهای زیر اشاره کرد:

  • Kunshan Golden

بازار کونشان گلدن چین می‌تواند اولین بازار برای واردات و ترخیص قطعات یدکی باشد. کونشان گلدن بازاری بسیار مناسب در چین برای تهیه لوازم یدکی انواع خودروی سبک و سنگین است.

  • Guanzhou C&Y Filter

تجاری که در زمینه واردات لوازم یدکی خودرو به واردات فیلترها تمرکز دارند، می‌توانند مستقیما از این بازار بزرگ کمک بگیرند. فیلتر گواجو بزرگترین بازار خرید قطعات خودرویی است که در آن انواع فیلتر هوا، روغن، کابین و بنزین ماشین های سبک و سنگین به فروش می‌رسد.

  • Ningbo Misheng

نینگبو میشنگ یکی دیگر بازارهای چین می‌باشد که به صورت تخصصی مشغول فعالیت در عرصه فروش عمده لوازم یدکی است. همچنین نینگبو میشنگ از جمله توزیع‌کنندگان معتبر کشور چین می باشد که در شهرهای مختلفی دارای نمایندگی‌های فروش است. برای واردات لوازم یدکی از چین این بازرا می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

جمع بندی

همانطور که در این مطلب خواندید چین با داشتن بازارهای مهم لوازم یدکی، یک منبع عالی در زمینه واردات لوازم یدکی خودرو است. اگر قصد واردات لوازم یدکی از چین را دارید و می‌خواهید با یک شرکت معتبر و با سابقه در این زمینه همکاری نمایید، می‌توانید گروه تجاری ققنوس را که در واردات و ترخیص کالا از چین فعالیت دارد، انتخاب کنید. گروه ما با برخورداری از کادری مجرب و ترخیص کار حرفه‌ای گمرک، به شما امکان می‌دهد تا لوازم یدکی خودروی خود را از چین و سایر کشورها در کمترین زمان و بدون هزینه اضافی از گمرک ترخیص کنید. گروه تجاری ققنوس، در کنار ارائه مشاوره تخصصی پیرامون واردات و ترخیص قطعات یدکی، خدماتی چون انجام ثبت سفارش، پرداخت‌های ارزی و تمام مراحل ترخیص کالا از گمرک را برای شما دارد.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *