چگونه نمونه کالا یا سمپل خود را حمل و ترخیص کنید؟ (راهنمای جامع)

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

واردات نمونه کالا

آنچه در این مقاله میخوانید

بهترین روش حمل کالای نمونه به ایران، کدام راه است؟

اگر کالای سمپل در گمرک گیر کند، چه کنیم؟

پس از توافق با فروشنده در مورد خرید کالای سمپل باید به فکر حمل  نمونه کالا به ایران و ترخیص کالای سمپل از گمرک باشید. در حمل نمونه کالا باید روش حمل و نقل، نحوه ترخیص و موارد مرتبط را به روشی اصولی در نظر داشته باشید؛ زیرا کوتاهی در هر کدام از این مراحل موجب بلوکه شدن کالای سمپل شما میشود؛ از این رو همواره کسب آگاهی و دانش کافی در این زمینه می تواند اولین و موثرترین گام در انجام صحیح ترخیص نمونه کالا یا سمپل باشد.

با توجه به اینکه حمل و ترخیص نمونه کالا یا سمپل با روش‌ های گوناگونی انجام می شود؛ ممکن است انتخاب مناسب را برای شما دشوار و چالش برانگیز نماید. البته نگران نباشید؛ این مقاله تخصصی که از سوی کارشناسان ققنوس برای شما فراهم شده به سوالات اصلی شما در خصوص حمل کالای سمپل پاسخ خواهد داد، پیشنهاد می کنیم تا وقتی این مقاله را در خصوص حمل و ترخیص کالای نمونه نخوانده اید اقدام به واردات کالای سمپل نکنید.

برخی از این سوالات که در ادامه به آن پرداخته شده است عبارت است از:

  • بهترین روش حمل نمونه کالا یا سمپل چیست؟
  • آیا ترخیص نمونه کالا مانند ترخیص سایر کالا ها است؟
  • آیا می توان مدت زمان حمل و ترخیص کالای نمونه را تخمین زد؟
  • آیا می توان برای تمامی محصولات نمونه کالا یا سمپل دریافت کرد؟

تعریف سمپل یا نمونه کالا چیست؟

برای انجام ترخیص کالای سمپل و حمل نمونه کالا، به صورت ایمن و بی دردسر در ابتدا باید با تعریف سمپل آشنا شوید .در واقع مفهوم سمپل یا همان نمونه کالا در تجارت بین المللی به معنای نمونه‌ ای کوچک یا کم از یک محصول است که پیش از سفارش عمده آن، توسط خریدار از فروشنده درخواست می شود تا خریدار کالایی که قصد واردات و ترخیص آن را دارد را، بررسی کند.

پیش از این، به تفصیل در مورد تعریف کالای نمونه و چرایی دریافت کالای سمپل پرداخته ایم. برای آشنایی با جزئیات و اهمیت دریافت نمونه کالا پیشنهاد میکنیم مقاله‌ جامع سمپل یا نمونه کالا را از دست ندهید.

به منظور درک بهتر این مبحث بیایید ببینیم که چرا واردات سمپل اهمیت دارد؟ چرا باید قبل خرید عمده کالا، نمونه ای از آن کالا را دریافت کنیم؟

چرا واردات سمپل و نمونه کالا صورت می گیرد؟

آینده همیشه از زمان حال آغاز می شود.

“مارک استراند”

به جرات میتوان گفت آینده نگری یکی از موضوعات اصلی در زمینه تجارت بین المللی، واردات کالا و ترخیص بار خرید خارجی در نظر گرفته میشود. دریافت سمپل یا نمونه کالا دقیقا مصداق بارز آینده نگری تجارت است.

به این صورت که اگر پیش از اقدام به انجام واردات، سمپل یا نمونه کالا را دریافت و ترخیص کنید؛ در ادامه روند واردات با مشکلات کمتری دست و پنجه نرم خواهید کرد. حالا بیایید به سوال اصلی چرا باید از فروشنده خارجی سمپل بگیریم؟ بپردازیم .

دریافت و حمل سمپل یا نمونه کالا به دلایل متنوعی صورت می گیرد که بخشی از آن ها عبارت است از:

  • اطمینان از خریداری کالاهایی که قصد واردات عمده آن را دارید.
  • ارزیابی پاسخ جامعه نسبت به واردات کالای مد نظر شما.
  • بررسی کیفیت و اصالت محصولات
  • کاهش ریسک های تجاری
  • وجود دردسرهای زیاد برای سفر به کشور مبدا.
  • مقایسه با سایر نمونه کالا ها

البته دریافت سمپل به دلایل دیگری نیز انجام می‌شود که با توجه به نیاز خریدار متفاوت است. بسیاری از شرکت های بزرگ تجاری که با دریافت نمونه کالا یا سمپل خود را خسارات سنگین مالی نجات دادند.

تا اینجای کار با برخی از دلایل اهمیت واردات سمپل آشنا شدید؛ حتما ترغیب شدید تا اطلاعات جامع‌ تری در این زمینه به دست آورید و بعد از دریافت سمپل به ترخیص کالای سمپل بپردازید. پیشنهاد می‌کنیم مطالعه ادامه مقاله را از دست ندهید، چون با خواندن بخش بعدی شما بهترین روش حمل کالای نمونه یا سمپل خود را تشخیص خواهید داد.

تصویری از نحوه خرید و ترخیص سمپل

روش های حمل نمونه کالا یا سمپل

مهم‌ترین اصل در حمل سمپل، که تعیین کننده روش حمل است ، نوع کالای نمونه شماست. حمل نمونه کالا به روش های مختلفی انجام می شود که از هر کدام این روش ها با توجه به نوع کالا استفاده می‌شود. توجه داشته باشید انتخاب مناسب ترین روش جهت حمل  کالای سمپل بسیار مهم و حیاتی است به نحوی که انتخاب نادرست آن ممکن است به عنوان تهدیدی بزرگ در تجارت شما در نظر گرفته شود. به عنوان مثال گاهی هزینه‌ ترخیص کالای سمپل از مبدا به مقصد از ارزش کالا بیشتر می شود به نحوی که دیگر نمی توان سود خوبی را از آن انتظار داشت.

پس توجه کنید که شیوه حمل نمونه کالا را به صورت اصولی انتخاب کنید. در ادامه با توجه به اهمیت این موضوع به مهمترین روش‌ های حمل کالای سمپل خواهیم پرداخت که عبارت است از:

  • روش حمل کالای سمپل به شکل هوایی
  • روش حمل کالای سمپل به شیوه دریایی
  • روش حمل کالای سمپل به شیوه اکسپرس

در ادامه به توضیح مختصر هر کدام از موارد فوق می‌پردازیم.

روش حمل کالای سمپل به شکل هوایی

حمل نمونه کالا به صورت هوایی به عنوان پرسرعت‌ ترین و ایمن‌ ترین روش حمل نمونه کالا در نظر گرفته میشود. همچنین ارسال نمونه کالا یا سمپل به شکل هوایی امری رایج در تجارت بین المللی و خریدهای خارجی است؛ اما همانگونه که گفتیم بهتر است حتماً در ابتدای کار ارزش کالا را برآورد کنید و سپس پس از تعیین ارزش کالا، روش حمل را انتخاب کنید.

روش حمل کالای سمپل به شیوه دریایی

شفاف است که شیوه حمل دریایی برای کالاهایی با حجم بالا صورت می گیرد؛ اما اگر کشور مبدا با مقصد دارای مرزهای دریایی و آبی است، بهتر است از این روش استفاده کنید. توجه داشته باشید که در این روش هزینه کمتری نسبت به روش حمل هوایی خواهد شد. پس اگر مشکلی با مدت زمان بیشتر برای دریافت نمونه کالا یا سمپل ندارید؛ این روش نیز یکی از گزینه های خوب برای حمل کالای سمپل در نظر گرفته می شود.

روش حمل کالای سمپل به شیوه اکسپرس

حمل نمونه کالا یا سمپل در حجم و وزن پایینی صورت می گیرد؛ چرا که این کالاها تنها قرار است به عنوان نمونه وارد کشور شوند، از این رو ممکن است گاهی استفاده از روش‌ های دریایی و یا هوایی جهت حمل آن ها مناسب نباشد.

در این مرحله شما می‌ توانید از حمل به شیوه پست اکسپرس استفاده کنید. این روش نسبت به روش دریایی و هوایی مقرون به صرفه‌ تر است و نیز مدت زمان ارسال نمونه کالا بسیار کم است. در واقع این موارد به عنوان اصلی ترین مزایای استفاده از پست اکسپرس در نظر گرفته می‌ شود، پس بهتر است از اهمیت آن غافل نشوید.

البته پست اکسپرس مزایای دیگری نیز دارد که شامل موارد زیر می شود:

ایمنی حمل بار

ایمنی در هنگام حمل نمونه کالا یا سمپل بسیار مهم است. در این روش ایمنی کالا حفظ می شود و احتمال آسیب به آن کاهش پیدا می کند.

قابل اطمینان بودن پست هوایی بین المللی

با استفاده از پست بین المللی اکسپرس می توانید از طریق کد رهگیری زمان دقیق پرواز و ارسال را چک کنید.

حق بیمه به صرفه تر و کمتر

در این روش به علت کوتاه بودن زمان حمل و نقل نسبت به سایر روش های دریایی و جاده ای، حق بیمه نیز کمتر خواهد بود.

صرفه جویی در زمان

به دلیل اینکه پست اکسپرس به صورت حمل و نقل هوایی انجام می شود، دریافت بار در سریع ترین زمان ممکن خواهد بود.

لازم به ذکر است با توجه به نیاز خود شما می توانید از هر کدام از این روش‌ ها استفاده کنید؛ اما اگر از مدت زمان تقریبی ارسال نمونه کالا یا سمپل با استفاده از این روش‌ ها اطلاعی ندارید؛ در بخش بعدی جهت آسان شدن کار شما به آن خواهیم پرداخت.

تصویری از حمل نمونه کالا یا سمپل به شیوه هوایی

مدت زمان ارسال کالای نمونه یا سمپل

تصور کنید یکی از روش‌ های حمل و ترخیص کالای سمپل را انتخاب کردید؛ اما بعد از انجام کارهای آن و پرداخت هزینه‌ ها متوجه شده‌اید که سمپل کالا ممکن است از خود کالا دیرتر برسد!

بله، گاهی این مشکل اتفاق خواهد افتاد؛ پس اگر قبل از دریافت نمونه کالای سمپل از مدت زمان حمل و ترخیص آن اطلاعات کافی در دست نداشته باشید؛ حتماً دچار خسارات جبران ناپذیری خواهید شد، از این رو با توجه به اهمیت اطلاع از مدت زمان حمل کالای سمپل در تجارت بین المللی در جدول زیر مدت زمان حمل کالای سمپل را به تقریب آوردیم.

شیوه حمل سمپلمدت زمان ترخیص
حمل هوایی۷ الی ۱۰ روز
حمل دریایی۲۰ الی ۲۵ روز
پست اکسپرس۳ الی ۵ روز

آیا کالای سمپل یا نمونه کالا نیاز به ترخیص از گمرک دارد؟

این سوال به عنوان یکی از سوالات پرتکرار در حوزه ترخیص نمونه کالا یا سمپل شناخته می شود. بسیاری از خریدارانی که قصد دریافت نمونه کالا یا سمپل را دارند با این سوال مواجه هستند که آیا دریافت نمونه کالا نیز نیاز به انجام عملیات ترخیص کالا دارد یا خیر؟

در پاسخ به این سوال می‌ توان گفت در تجارت بین المللی هر کالایی که قرار است وارد  کشور شود نیاز به ترخیص دارد؛ حتی اگر چند نمونه کوچک از یک محصول باشد. از این رو همواره باید این نکته را در نظر داشته باشید که اگر قصد واردات سمپل را دارید بایستی به ترخیص کالای سمپل نیز فکر کنید. البته اگر در این زمینه تازه کار هستید؛ جای هیچ نوع نگرانی نیست زیرا شرکت تجاری و بازرگانی ققنوس تمامی خدماتی که لازم است برای دریافت و ترخیص کالای سمپل انجام دهید را به شما ارائه خواهد داد.

پس کار را به کاردان بسپارید و با خیالی آسوده از خدمات حمل بار و ترخیص سمپل ‌یا نمونه کالا گروه تجاری ققنوس استفاده کنید؛ تنها کافیست تا به کارشناسان ما در این زمینه مراجعه نمایید. با مطالعه مطالب فوق حتماً پاسخ تعداد بسیار زیادی از سوالات خود را پیدا کردید؛ اما شاید شما فردی هستید که قصد واردات و ترخیص نمونه کالاهایی را دارید که بسیار بزرگ هستند و نمی دانید که آیا می توان برای این کالاها نیز سمپل و یا نمونه کالا تهیه کرد یا خیر؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال بپردازیم.

تصویر انتخاب روش حمل سمپل با شرکت ققنوس

ارسال نمونه کالا و سمپل برای چه کالاهایی امکان پذیر نیست؟

معمولا سمپل‌ ها کالاهای کوچک و مصرفی هستند که دریافت آن برای بسیاری از کسب و کارها امری مهم در نظر گرفته می‌ شود؛ اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که دریافت و حمل کالای سمپل برای بعضی از کالاها امکان‌ پذیر نیست؛ به عنوان نمونه بعضی از کالاهای بزرگ مانند انواع ماشین آلات و یا دستگاه‌ های صنعتی نیازی به تهیه نمونه کالا نخواهد داشت و شما می توانید با دریافت عکس و یا ویدئو با کیفیت از فروشنده در مورد خرید آن تصمیم بگیرید.

کلام پایانی

اگر بخواهید در تجارت بین‌ المللی و خرید های خارجی پیشرفت داشته باشید بایستی از استراتژی‌ های خوب استفاده کنید. به این صورت که اگر در مورد نحوه حمل نمونه کالا و یا نحوه ترخیص کالای سمپل اطلاعات کامل و درستی نداشته باشید، در ادامه هم نمی توانید نمونه کالا یا سمپل را دریافت کنید و این مورد در آینده ممکن است موجب ایجاد خسارت های جبران ناپذیری شود.

البته ما در این مطلب از سوی گروه تجاری و بازرگانی ققنوس تمامی نکات و مطالبی که در زمینه ترخیص کالای سمپل به آن نیاز دارید را آوردیم و پس از مطالعه این مطلب خواهید توانست اطلاعات خود را به روز کنید. همچنین شما عزیزان می‌ توانید از خدمات شرکت بازرگانی ققنوس جهت ترخیص کالای سمپل و حمل نمونه کالا استفاده کنید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *