چگونه به پرداخت علی پی (Alipay) اعتماد کنیم؟ راهنمای استفاده از علی پی برای خارجی ها

VID-TEACHING main

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

پرداخت علی پی

آنچه در این محتوا میخوانید😃

پرداخت موبایلی یک روش پرداخت بسیار محبوب در چین است که تقریباً جایگزین پول نقد می شود. محبوب ترین آنها پرداخت علی پی و WeChat Pay هستند. حساب علی پی همچنین یک روش پرداخت آنلاین است که توسط سایت های چینی مانند وبسایت ۱۶۸۸ پشتیبانی می شود. کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس در این مقاله شما را با روش پرداخت آنلاین حساب Alipay به طور مفصل آشنا می کنند. میخواهیم بدانیم که آیا این روش بی خطر است یا نه و چگونه از آن استفاده کنیم؟

آیا پرداخت علی ‌پی امن و قانونی است؟

بله، پرداخت علی پی امن و قانونی است و خدمات جامع و مطمئنی دارد. به طور کلی، پرداخت موبایلی امن تر از استفاده از کارت اعتباری یا نقدی است؛ زیرا چیزی که تاجر دریافت می کند جزئیات واقعی کارت شما نیست، بلکه اطلاعات رمزگذاری شده است. حساب Alipay یک برنامه کیف پول الکترونیکی است که توسط علی بابا در سال ۲۰۰۴ ایجاد شد. این روش پرکاربردترین روش پرداخت در چین است. در چین، چه خرید از وبسایت های چینی داشته باشید و چه در یک فروشگاه فیزیکی، از حساب علی پی استفاده خواهید کرد. شبیه حساب PayPal و Apple Pay است.

Alipay متعلق به گروه مشهور Alibaba است که یکی از بزرگترین شرکت های فناوری چند ملیتی چین است و در زمینه های مختلف تجاری مانند اینترنت، تجارت الکترونیک و خرده فروشی فعالیت می کند. خرید از علی بابا یکی از بهترین و معتبرترین روش ها برای واردات عمده از چین است.

علی بابا ارزش بازاری بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار آمریکا دارد و مالک بسیاری از فروشگاه های اینترنتی جهانی مانند سایت AliExpress، Alibaba، ۱۶۸۸ و Taobao است. بر اساس مطالب ویکی پدیا، علی بابا از لحاظ ارزش گذاری رتبه ششمین برند در جهان را دارد و فروش آنلاین و سود پلتفرم تجارت الکترونیک آن از مجموع خرده فروشان آمریکایی از جمله آمازون، والمارت و eBay فراتر رفته است. با توجه به سطح سرمایه علی بابا، می توان گفت که توانایی علی بابا در مقاومت در برابر خطرات فراتر از تصور است.

چگونه از شیوه پرداخت علی پی استفاده کنیم؟

پرداخت با حساب alipay
پرداخت با حساب alipay

مرحله اول؛ Ali pay را از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید و با شماره تلفن خود ثبت نام کنید

حساب علی پی در حال حاضر در ۷۰ کشور از جمله ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، هلند، سوئد و فنلاند در دسترس است. با یک شماره تلفن همراه معتبر ثبت نام کنید. Alipay یک پیامک با کد تایید به این شماره ارسال می کند و شما باید شماره را وارد کنید. پس از ثبت نام موفق در مرحله بعد، باید یک کارت بانکی اضافه کنید. البته به جای دانلود اپلیکیشن می توانید در وبسایت رسمی علی پی نیز ثبت نام کنید. همچنین می توانید از ایمیل برای تایید ثبت نام هنگام ثبت نام استفاده کنید.

مرحله دوم؛ تأیید نام واقعی

پس از ثبت نام موفقیت آمیز، سیستم از شما می خواهد که احراز هویت واقعی را انجام دهید. روی “Authenticate Now” کلیک کنید تا وارد صفحه تأیید شوید. ملیت را در زیر دکمه انتخاب کنید، نام، شماره شناسایی، عکس و تاریخ آپلود را وارد کنید و آدرس و شماره تلفن را وارد کنید. سپس ارسال کنید و منتظر بمانید تا بررسی کامل شود.

مرحله سوم؛ اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید

در اینجا شماره کارت بانکی چینی خود را وارد می کنید. می‌توانید کارت‌های نقدی و اعتباری خارجی را نیز در اینجا اضافه کنید، اما برای اضافه کردن وجوه به موجودی پرداخت حساب علی پی، ابتدا باید کارت چینی را اضافه کنید. بعدی را بزنید و Alipay نام بانک شما را در کنار «نوع کارت» نمایش می‌دهد. نام و سایر اطلاعات خود را وارد کنید. پس از انجام این کار، حساب Alipay با کارت شما پیوند داده می شود و شما می‌توانید از حساب علی پی برای پرداخت به کسی استفاده کنید.

مرحله چهارم؛ چگونه از Alipay برای پرداخت صورتحساب استفاده کنیم؟

هنگام استفاده روش پرداخت علی پی برای خرید از سایت های خارجی معمولاً ۳ حالت وجود دارد:

پرداخت آنلاین

استفاده از پرداخت آنلاین به سادگی و با انتخاب حساب علی پی به عنوان روش پرداخت ترجیحی در صفحه پرداخت است. البته این بدان معناست که تجار آنلاین Alipay را می پذیرند، بنابراین باید قبل از انجام معامله، این مورد را  بررسی کنید.

پرداخت در فروشگاه

پرداخت علی پی همچنین به شما امکان می دهد از تلفن همراه خود برای پرداخت در وبسایت های خرید عمده از چین استفاده کنید. شیوه پرداخت بسیار ساده است، به دو روش زیر می توانید انجام دهید:

  • کد پرداخت خود را به تاجر نشان دهید و سپس تاجر از دستگاه برای اسکن کد QR شما برای تکمیل پرداخت استفاده می کند.
  • همچنین می‌توانید از عملکرد اسکن کد حساب Alipay خودتان برای اسکن کد QR پرداخت تاجر، وارد کردن مبلغ محصول و رمز پرداخت برای تکمیل پرداخت استفاده کنید.

شناسه Alipay را برای انتقال وارد کنید

همانطور که هنگام انجام حواله بانکی باید شماره حساب گیرنده پرداخت را وارد کنید، مثل همان می توانید شناسه حساب پرداخت علی پی گیرنده را در Alipay برای انتقال پول وارد کنید.

چگونه از کلاهبرداری در Ali pay جلوگیری کنیم؟

اگرچه سیستم امنیت داخلی پرداخت علی پی از طریق هر کانالی غیرقابل نفوذ است، اما برخی از خطرات فیزیکی خارجی وجود دارد که کاربران باید به آن توجه کنند.هنگام انتقال پول با اسکن کد QR، حتما کد QR صحیح را اسکن کنید. اگرچه کدهای QR برای استفاده بسیار راحت و آسان هستند، اما بسیار شکننده بوده و به راحتی به سرقت می روند. به طور کلی، دو نوع کد QR وجود دارد: کدهای پرداخت برای پرداخت به تامین کنندگان و کدهای وصول که برای وصول پرداخت ها از خریداران استفاده می شود. این کدها را می توان به راحتی تولید، کپی یا جایگزین کرد.

بنابراین، به دلایل امنیتی، توصیه می کنیم هنگام استفاده از کدهای QR در پرداخت علی پی نکات زیر را در نظر داشته باشید تا فریب نخورید:

  • هنگام پرداخت با اسکن کد، اطمینان حاصل کنید که وقتی می خواهید کد پرداخت را نشان دهید، شخص دیگری نمی تواند به راحتی شما را اسکن کند.
  • به دقت بررسی کنید که آیا نشانه‌هایی مبنی بر جایگزینی کد QR پرداخت در مکان‌های عمومی وجود دارد یا خیر.
  • برای پرداخت آنلاین، حساب Alipay کاملا امن است.
  • هنگام انتقال وجه از طریق Ali pay ID، قبل از پرداخت، شماره حساب را با گیرنده پرداخت تأیید کنید. در غیر این صورت ممکن است به شخص اشتباهی پرداخت کنید.
  • تا زمانی که به موارد فوق توجه داشته باشید، پرداخت علی پی برای همه به اندازه کافی ایمن است.

تفاوت میان Wechat pay و پرداخت علی پی

تفاوت Ali pay و We Chat pay مانند PayPal و Apple Pay است. همه آنها می توانند پرداخت کنند و وی چت بیشتر به پرداخت های اجتماعی مانند انتقال دوستان توجه دارد و از ضروری ترین نیازهای زندگی در چین به شمار میرود. پرداخت علی پی عمدتا برای خرید آنلاین استفاده می شود.

WeChat Pay و Alipay تقریباً برای هر چیزی در چین قابل استفاده هستند. خواه خرید غذا، گرفتن تاکسی، شارژ مجدد قبوض برق، خرید بلیط هواپیما یا ارسال پول برای دوستان باشد، این اپلیکیشن های پرداخت موبایلی می توانند شما را راضی کنند.

حساب wechat یا علی پی
حساب wechat یا علی پی

تفاوت بین PayPal و پرداخت علی پی چیست؟

هم حساب Alipay و هم Paypal به حساب های خریدار و فروشنده (کاربر) نیاز دارند و هر دو برای انجام تراکنش ها به اینترنت نیاز دارند. هر دو تراکنش‌های همتا به همتا را انجام می‌دهند و هر دو برای تراکنش‌ها کارمزد دریافت می‌کنند.

یکی از تفاوت‌های اصلی این است که Paypal علاوه بر کارمزد، هزینه‌های مبادله خارجی (برون مرزی) FX را دریافت می‌کند در حالی که Alipay فقط کارمزد تراکنش را دریافت می‌کند. یکی دیگر از تفاوت‌های مهم این است که Paypal به انتقال وجه بین حساب‌های بانکی کاربران کمک می‌کند، اما حساب علی پی واجد این شرایط است و فقط وجوه را بین حساب‌های خریدار و تاجر Ali pay منتقل می‌کند. پذیرش و نرخ کاربر آنها در چین نیز به طور قابل توجهی متفاوت است. از آنجا که این یک سیستم خارجی است، حساب پی پال به خوبی شناخته شده نیست و تعداد کاربران آن در چین کم دارد. پرداخت علی پی همچنین بسیاری از عملکردهای دیگر از جمله وام و پرداخت لمسی در کیوسک ها و فروشگاه ها در چین و هنگ کنگ را داراست.

پرداخت با پی پال
پرداخت با پی پال

کلام پایانی

اگر قصد خرید از هر یک از سایت های معتبر خارجی را دارید، پرداخت هزینه خرید کالا بدون داشتن حساب های پرداخت بین المللی مانند پی پال، علی پی و.. امکان پذیر نخواهد بود. برای این که بتوانید خریدی امن و مطمئن از سایت های معتبر چینی، انگلیسی و.. داشته باشید، کارشناسان گروه تجاری ققنوس همراه شما هستند تا بهترین خدمات را در این زمینه ارائه دهند. علاوه بر این، در صورت نیاز به هر خدماتی جهت واردات کالا از چین، خرید از سایت های عمده فروشی چین، منبع یابی و سورسینگ کالا، حمل بار هوایی از چین، ترخیص کالا از گمرک، حواله یوان و.. میتوانید همین الان با کارشناسان ما در تماس باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x