پست اکسپرس داخلی و خارجی

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

پست اکسپرس داخلی و خارجی

آنچه در این مقاله میخوانید

آشنایی با انواع روش‌های ارسال کالا نه تنها برای بازرگانان بلکه برای برخی از مردم عادی نیز ضروریست؛ زیرا آنها هم در مواقعی نیاز به ارسال کالایی به مکانی دارند. یکی از این راه‌های انتقال کالا به سراسر دنیا که برای امنیت و اطمینان خاطر صاحبین کالا پیش‌بینی شده، پست اکسپرس می‌باشد. پست اکسپرس مرسولات پستی را در مدت زمان کم، همراه با بیمه کامل و محافظت ویژه انتقال می‌دهد. طبق اعلام پست بار، این نوع از پست مسئولیت بیشتری در قبال بسته پستی دارد و با اخذ هزینه لازم، بسته‌ها را بر اساس نوع آنها تحت شرایط ویژه‌ای ارسال می‌کند. در برخی کشورها از این روش پستی به صورت پست اکسپرس داخلی و خارجی استفاده می‌کنند. هزینه پست اکسپرس بین المللی در اکثر کشورها طبق وزن و نوع کالاست. با ما در گروه تجاری ققنوس همراه شوید تا با این روش مناسب برای انتقال کالاهای با ارزش آشنا شوید.

منظور از پست اکسپرس داخلی و خارجی چیست؟

یکی از خدمات اداره پست یا شرکت‌های پستی، پست اکسپرس یا همان پست پیشتاز می‌باشد. این روش پست مزایای زیادی دارد که مهم‌ترین آنها سرعت و امنیت کامل است. هر نوع بسته‌ای که به شکل پست اکسپرس داخلی  و خارجی ارسال ‌شود، در سریع‌ترین زمان و با امنیت کامل به دست گیرنده در مقصد می‌رسد. در حقیقت مهم‌ترین و پررنگ‌ترین مشخصه پست اکسپرس، سرعت و زمان تحویل آن است و مزایای ویژه دیگری هم دارد. به همین خاطر این روش ارسال مرسولات پستی افراد زیادی را به سمت خود جلب کند. پست اکسپرس بین المللی هم به شدت مورد استقبال مردم است و روزانه تعداد زیادی بسته از این طریق به خارج از کشور ارسال می‌شوند.

می توان گفت پست اکسپرس داخلی و خارجی با مسئولیت بیشتری کالاها را به مقصد می‌رساند، البته با دریافت هزینه لازم که با توجه به نوع آنها و تحت شرایط ویژه‌ای انجام می‌شود. نکات مهم دیگری که باید در مورد پست اکسپرس بدانید، زمان ارسال و رسیدن بسته به مقصد می‌باشد. ارسال در پست‌های عادی و حتی پیشتاز، مدت زمانی حدود ۳ تا ۵ روز کاری طول می‌شکد تا به مقصد برسد (در پست‌های داخلی). ولی در پست اکسپرس زمان تحویل بسته حداقل ۲۴ ساعت است که با دریافت هزینه‌اش صورت می‌‌گیرد.

پست اکسپرس بین المللی
پست اکسپرس بین المللی

مزایای تحویل اکسپرس کالاها

  • گفتیم مهمترین مزیت این روش سرعت و زمان در آن است. از این جهت روشی بسیار مناسب برای کسانی است که می‌خواهند بسته‌شان سریعا به دست گیرنده برسد.
  • یک مزیت برتر دیگر استقبال مردم از پست اکسپرس، جدید بودن روش‌های انتقال در آن است. پست اکسپرس داخلی و خارجی بدون وجود محدودیت‌هایی که امکان دارد در ارسال‌های عادی تجربه کنید، مرسوله پستی شما را با بسته‌بندی حفاظت شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد تحویل می‌دهد.
  • در حالی که اشیا گرانبها، وسایل الکترونیکی حساس، مدارک و اسناد مهم و … اقلامی می‌باشند که ارسال آنها از طریق پست انجام نمی‌شود و اگر هم ارسال گردند پست حفاظت خاصی در مقابل آن‌ها اعمال نمی‌کند. اما پست اکسپرس بین المللی و داخلی اینگونه مرسولات را هم ارسال و تحویل می‌دهد. پست اکسپرس در برابر این اقلام، ضمانت کامل دارد و به بهترین شکل از آنها محافظت می‌کند تا به مقصد نهایی برسند.
  • در کنار این عوامل که موجب اطمینان خاطر مشتری برای ارسال بسته‌ها با این روش است، مزیت دیگر تحویل اکسپرس قیمت مناسب آن حتی در سطح جابه‌جایی‌های بین المللی است. حقیقتا این نوع ارسال پستی در سطح بین‌المللی هم گسترش فراوانی دارد و با ضمانت کامل بسته‌ها را به دست گیرندگان در کشورهای مختلف تحویل می‌دهد.

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پست اکسپرس داخلی و خارجی کدامند؟

اولین سازمان یا نهادی که در کشور عهده‌دار خدمات پستی فراگیر است، اداره پست می‌باشد. این اداره یک نهاد دولتیست که تعرفه‌های خاصی در ازای خدمات پستی دارا می‌باشد. بنابرای اداره پست هر کشوری  معتبرترین شرکت ارائه دهنده خدمات پستی از جمله پست اکسپرس داخلی و خارجی است. در طول سال‌های اخیر در کنار اداره پست، شرکت‌های دیگری نیز به آن پیوسته‌اند و در حال ارائه خدمات پستی هستند. این شرکت‌های پستی به جز اداره پست ملی، همگی غیردولتی می‌باشند. شرکت‌های خصوصی پستی خدمات بسیار گسترده‌تری نسبت به اداره پست به مشتریان ارائه می‌‌دهند. با وجودی که تعرفه پستی شرکت‌های خصوصی پست، از اداره پست دولتی بیشتر است، اما این شرکت‌ها خدمات با کیفیت بالاتری ارائه می‌دهند. حتما شما هم هر روزه شاهد خدمات آنها هستید. این نوع شرکت‌های خصوصی خدمات پستی پیوسته در حال رشد و افزایش‌اند و خدمات پست اکسپرس بین المللی را نیز انجام می‌دهند.

پست اکسپرس بین المللی و مزایای آن

همانگونه که می‌دانید سریع‌ترین راه ارسال کالا به داخل و خارج کشور پست اکسپرس می‌باشد. پست اکسپرس داخلی و خارجی راهی ارزان، امن و موثر است. جهت بهره‌مندی از پست اکسپرس موقع ارسال کالا، باید درخواست انتقال بار را به شرکت پستی ارائه دهید. به این ترتیب که درخواست ارسال شما ثبت می‌شود و بعد از پرداخت هزینه، زمان تحویل بار هم مشخص شده و پروسه ارسال تمام می‌شود. شرکت‌های پست سریع بین‌المللی، ارسال کالا به خارج از کشور را نیز پوشش می‌دهند. در پست‌ های بین‌ المللی زمان ارسال و دریافت کالا موضوع مهمی است. غالبا زمان ارسال و دریافت کالا کاملا دقیق نیست و شرکت زمان آن را برایتان برآورد و اطلاع می‌دهد. پست اکسپرس بین المللی مزایای زیادی دارد که افراد معمولی و یا تاجران می‌توانند از آن استفاده کنند. در ز بعد ا ثبت درخواست، کالای شما به سادگی از طریق پست، به مقصد ارسال می‌گردد.

از مزایای اکسپرس بین المللی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ارسال کالا از این طریق بسیار سریع و بروز است و شما می‌توانید جهت ارسال مدارک مهم و از آن استفاده کنید.
  • پست بین‌ المللی اکسپرس در کنار سرعت بالا، قیمت نسبتا پایینی هم دارد.
  • در این روش پستی امکان پیگیری کالا در هر مرحله وجود دارد و شما قادرید در پست اکسپرس داخلی و خارجی مرسولات خود را زیر نظر داشته باشید.
  • ارسال کالاها از این طریق قابلیت بیمه شدن اقلام ارزشمند را هم دارد. اگر می‌خواهید کالایی ارزشمند ارسال کنید، می‌توانید با پرداخت هزینه جداگانه، کالایتان را بیمه نموده کرده و با خیال راحت به پست اکسپرس بین المللی تحویل دهید.
  • بسته‌بندی کالاهای شما در پست بین‌المللی اکسپرس، به وسیله خود شرکت‌های پست بین‌ المللی با دقت انجام خواهد شد.

چگونه می‌توانیم بسته ارسالی را پیگیری کنیم؟

گفتیم که یکی از مزایای ارسال بسته به وسیله پست اکسپرس امکان پیگیری بسته به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته است. یعنی در پست اکسپرس داخلی و خارجی شما می توانید در هر مرحله بفهمید که بسته شما اکنون کجاست و در چه وضعیتی است. حالا شاید سوال شما این باشد که پیگیری پست اکسپرس، به چه نحو انجام می‌شود؟ وقتی شما به عنوان فرستنده کالا، بسته خود را به مسئول اداره پست تحویل دادید، او بعد از انجام کار‌های مربوط به ثبت سفارش بسته، کدی برایتان صادر خواهد کرد. شما با دریافت کد مرسوله در پست اکسپرس بین المللی و داخلی، می‌توانید با مراجعه به سایت اداره پست مورد نظر، از بخش مربوط به پیگیری مرسوله که در سایت موجود است، این کار را انجام دهید. بدین ترتیب که وقتی کد مرسوله‌تان را وارد کردید، مشخصات بسته و نیز موقعیت بسته ارسالی برای شما نمایش داده خواهد شد.

پست اکسپرس داخلی و مزایای آن

اگر بسته‌های خود را از طریق پست اکسپرس از یک مبدا در داخل کشور به مقصدی آن هم داخل کشور ارسال کنید، اکسپرس داخلی می‌گوییم که می‌توانید از مزایای خوب آن بهره‌مند شوید. روشن‌ترین مزیت پست اکسپرس داخلی و خارجی سرعت عمل بالاست؛ بدین معنی که بسته شما با واسطه ارسال به روش پست پیشتاز در اسرع وقت تحویل گیرنده خواهد شد. غیر از سرعت، می‌تواند مزایای زیر را برای پست اکسپرس داخلی بیان کرد:

  • بالاترین استانداردها و دقت در حمل و سلامت بسته شما رعایت می‌شود.
  • خدمات امن جهت اطمینان از زمان تحویل بسته موجود است.
  • امکان پیگیری آنلاین بسته ارسالی در هر لحظه‌ و ساعات شبانه روز
  • پرداخت هزینه پستی در درب منزل، توسط گیرنده ممکن است.
  • بکارگیری بالاترین نوع خدمات حمل‌ونقلی در ارسال بسته
  • ثبت سفارش به طور آنلاین و اینترنتی هم امکان دارد.
  • بسته ارسالی شما بیمه می‌شود.

کلیه این مزایا در کنار مزایای دیگری که برای پست اکسپرس بین المللی و داخلی وجود دارد، نشان می‌دهد امنیت بالا در این نوع خدمات پستی رعایت می‌شود. البته قسمتی از این مزایا فقط برای شرکت‌های پستی خصوصی می‌باشد. طوری که می‌توانیم بگوییم شرکت‌های خصوصی در ارائه برترین خدمات جلوتر از اداره پست دولتی هستند.

غالبا شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی از جمله گروه تجاری ققنوس هم خدمات پست اکسپرس داخلی را برای شما انجام خواهند داد.

پست اکسپرس داخلی
پست اکسپرس داخلی

چه کالاهایی را نمی‌توان از طریق پست اکسپرس بین المللی ارسال نمود ؟

با توجه به این که در سطح بین‌المللی محدودیت‌هایی برای ارسال نوع کالا وجود دارد، شما نمی‌توانید هر کالایی را به این طریق ارسال نمایید. اگر این کالاها به طریق پست اکسپرس داخلی و خارجی ارسال شوند، پیگرد قانونی دارد. نمونه این کالاها عبارتند از:

  • مواد منفجره و تجهیزات نظامی:انتقال این مواد قاچاق اسلحه محسوب و در کشورهای مختلف جرم تلقی می‌شود. این مواد را فقط پلیس اجازه دارد وارد هواپیما کند.
  • انواع مواد مخدر و داروها
  • روزنامه‌ها و مجلات غیر اخلاقی
  • آهن ربا (به علت ایجاد اختلال در وسیله باربری).
  • مواد قابل اشتعال

زمان ارسال و تحویل و هزینه بسته پستی اکسپرس

هدف از پست اکسپرس بین المللی یا داخلی ارسال بسته‌های پستی در کمترین زمان ممکن می‌باشد. با این وجود برای این نوع خدمات هم بازه‌های زمانی مختلفی در نظر گرفته‌اند. سریع‌ترین و پرشتاب‌ترین نوع پست اکسپرس ارسال یک روزه برای مسافت‌های طولانی است. دیگر پست‌های اکسپرس هم نهایتا تا سه روز به دست گیرنده تحویل داده می‌شوند.

هزینه پست اکسپرس داخلی و خارجی نسبت به پست عادی بیشتر است. مخصوصا اگر بسته ویژه‌ای برای ارسال دارید که امکانات خاصی برای انتقال نیاز دارد. هزینه بسته‌های پستی به وزن آنان هم بستگی دارد؛ یعنی به جز تعرفه ثابت تعیین شده برای پست اکسپرس، هزینه اضافی هم بابت پست سفارشی متناسب با وزن بسته دریافت می‌شود. مسلما کالاهای سنگین‌تر هزینه ارسال بالاتری هم خواهند داشت. مسافت بین مبدا و مقصد نیز از دیگر مسائل دخیل در محاسبه هزینه‌های پست اکسپرس بین المللی است که مسافت‌های بیشتر، هزینه بالاتری دارند.

جمع بندی

با توجه به گسترش جامعه جهانی در دنیای مدرن امروزی، انسان‌ها نیاز دارند از خدمات پستی برای ارسال کالا به نقاط مختلف جهان استفاده کنند. نبود ارائه خدمات پستی، مسلما مشکلات زیادی برای افراد پیش خواهد آورد. چه بسا افراد بسیاری نیاز به ارسال کالا یا مدارکی به بستگان و دوستانشان در داخل یا خارج از کشور دارند. پست اکسپرس داخلی و خارجی ارسال کالا را برای مردم تسهیل کرده است. شرکت‌های خصوصی پست اکسپرس ارسال سریع بسته‌های شما را به عهده دارند. شما می‌توانید از خدمات گروه تجاری ققنوس در مورد پست اکسپرس بین المللی و داخلی بهره‌مند شوید. جهت انجام ثبت سفارش ارسال با پست اکسپرس، پیگیری بسته ارسالی، برآورد هزینه ارسال و استفاده از خدمات پست اکسپرس بین المللی و داخلی و ترخیص کالا با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *