چابهار شاهراه اصلی و راهبردی مدیریت تحریم‌ها

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: چابهار به عنوان نقطه راهبردی و موقعیت مناسب تجاری، ترانزیتی و متصل به آبهای آزاد اقیانوس هند موتور محرکه کشور و شاهراه مدیریت تحریم‌ هاست.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس،معصومه آقاپور علیشاهی در نشستی با مدیران این منطقه اظهار داشت: صادرات از چابهار به کشورهای حاشیه خلیج ‌فارس و همچنین کشورهایی همچون پاکستان و هند با توجه به دارا بودن مرزهای زمینی و نزدیکی مسیر دریایی موضوعی است که باید روی آن تمرکز کرد .
وی ادامه داد: از طرفی مناسبات اقتصادی و راهبردی با این کشورها در سالهای گذشته نادیده گرفته‌ شده و باید مورد توجه قرار گیرد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بازار بکر پاکستان با ۱۳۰ میلیون جمعیت می ‌تواند هدف بسیار خوبی برای محصولات غذایی، پتروشیمی و خدمات مهندسی و فنی باشد و این بازار تا کنون در مناسبات کشور ما گمشده بوده است.
وی ادامه داد: چابهار می‌ تواند پل محکمی برای درآمد اقتصادی از این حوزه باشد.
آقاپور علیشاهی با تأکید بر نقش منطقه آزاد چابهار در ارتباط مؤثر با سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی، تصریح کرد: این شهرستان می ‌تواند اعتماد بخش خصوصی را در ایران جلب کند و همچنین می‌ تواند در مسیر جلب اعتماد سرمایه ‌گذاران خارجی بویژه در کشورهایی چون امارات، پاکستان و هند قدم‌ های مؤثری بردارد.
وی افزود: شاخص‌هایی مانند تولید ناخالص ملی و صادرات محصولات غیرنفتی زمانی ارتقا می یابد که همه مسئولان اعتماد لازم به چابهار و مردم بلوچ را داشته باشند.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در مورد پروژه ‌های فنی در حال اجرا در منطقه آزاد چابهار گفت: از بابت برنامه‌ ریزی‌ هایی که برای پروژه‌هایی مانند پتروشیمی انجام ‌شده، جای خرسندی بسیاری وجود دارد چون می‌ بینیم که مسئولان چشم‌ انداز خوبی تعریف کرده‌اند.
وی ادامه داد: تاکنون پروژه‌ هایی مانند پتروشیمی منطقه آزاد چابهار به خوبی در سطح ملی معرفی نشده درحالی‌ که برای به ثمر رسیدن این پروژه ها اقداماتی مانند معرفی و مطرح‌ شدن در سطح کلان نیاز است.

**چابهار، قطب صادرات مواد غذایی
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به برخی از ظرفیت‌های منطقه آزاد چابهار اشاره کرد و گفت: از نظر اقتصادی این منطقه می‌ تواند قطب و هاب صادرات صنایع غذایی و صنایع‌ دستی به کشورهای همسایه و حتی کل دنیا باشد.
وی بیان کرد: با توجه به موقعیت حساسی که در حال حاضر کشور در آن قرار دارد منطقه آزاد چابهار می‌ تواند شاه راهی برای مدیریت تحریم‌ها و فعالیت‌ های ارزی و بانکی باشد.
آقاپور علیشاهی اظهار داشت: باید با اقداماتی مانند اعلام خواهرخواندگی اقتصاد شمال غرب و جنوب شرقی کشور ظرفیت های منطقه آزاد چابهار پررنگ‌ تر معرفی شود و برای این کار لازم است که اتاق بازرگانی در تبریز و آذربایجان شرقی به منطقه بیایند.
وی تصریح کرد: در چند سال اخیر قدم‌های خوبی از سوی منطقه آزاد چابهار برداشته ‌شده اما ما باید برای جذب سرمایه‌ گذاران داخلی و خارجی اقدامات بیشتری انجام دهیم .

[ad_2]

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *