چگونه یک تامین کننده کالا را تایید اعتبار کنید ؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

 

۱ – VAT یا یک کپی از شناسه مالیاتی، کد ثبت شرکت با جزئیات کامل را درخواست کنید.

گوگل می تواند یک وسیله خوب برای تحقیق در مورد شخصی باشد که می خواهید با او معامله ای داشته باشید. این جستجو در مورد افراد، ممکن است کمی سخت باشد چرا که گزینه های زیادی در اختیار نداریم، اما من پیشنهاد می کنم جزئیات بانکی را درخواست کنید و همچنین دیگر موارد مرتبط با بررسی یک کمپانی را از تامین کننده بخواهید.

  • در ایالات متحده امریکا شما می توانید از وب سایت BBB ( دفتر انجام معاملات بهتر) استفاده کنید یا با آن ها تماس بگیرید. معادل این دفتر در انگلستان می تواند OFT باشد (دفتر معاملات عادلانه).
  • جستجوی شرکت خودتان را در این دفاتر امتحان کنید،  ببینید چیزی بالا می آید یا نه. شما همچنین می توانید شرکت ها و افراد را در سایت هایی مانند ریپ آف ریپورت، جستجو کنید.

۲- این نکات مفید را برای انجام معامله با شرکت ها یا "کسب و کارهای" چینی یا بررسی آن ها بکار ببرید، اگرچه این نکات می توانند به بررسی هر کمپانی دیگری نیز مربوط باشند.

  • برخی از شرکت های چینی- حتی برخی از وب سایت های معاملاتی دارای هزینه – کلاه بردار هستند. کسب کار شما در صورت معامله با یک شرکت غیر قانونی، از طرف حاکمیت چین قانونا محافظت شده نمی باشد. خریداران، ابتدا بایستی تامین کنندگان بالقوه را بررسی کنند.
  • متاسفانه، برخی از وب سایت های چینی وجود دارند که می توانند تایید شرکت ها را ارائه دهند، با این حال برای افراد انگلیسی زبان حمایت اندکی وجود دارد. بنابراین، در اینجا نکاتی برای کمک به شما جهت اطمینان یافتن از انجام معامله با یک تامین کننده مجاز ذکر می گردد.

۳اطلاعات تماس

اغلب اوقات، کلاهبرداران اطلاعات تماس صحیحی برای کسب و کارشان عرضه نمی کنند. آنها آدرس و شماره تلفن اشتباهی ارائه می دهند. تمام خریداران بایستی با تامین کنندگان خود پیش از تصمیم به یک فرآیند فروش، شخصا تماس حاصل کنند.

۴شرکت را بررسی کنید

هر شرکت قانونی چینی، ملزم به ثبت توسط مراجع دولتی در اداره صنعت و تجارت چین (BIC) می باشد.

به هر شرکتی پس از ثبت یک شماره شرکت منحصر بفرد اختصاص داده می شود. مطمئن شوید که این شماره را از تامین کنندگان دریافت می کنید – اگر آنها نتوانند این شماره را برای شما فراهم کنند، از آنها بگذرید. به محض اینکه شماره را دریافت کردید آن را با دفتر اداره BIC محلی چک کنید تا اطلاعات شرکت بررسی شود.

 (نکته: شما احتمالا به یک چینی نیاز خواهید داشت تا تماس را برقرار کند، چرا که زبان انگلیسی پشتیبانی نمی شود)

  • در چین، تمام شرکت هایی که خواهان واردات و صادرات هستند بایستی ارائه درخواست کرده و یک گواهی واردات و صادرات از وزارت بازرگانی چین و نمایندگی های محلی آن دریافت کنند.
  • این فرآیند بایستی پس از ثبت شرکت در BIC محلی چین صورت گیرد. علاوه بر این، شرکت های تجاری در چین بایستی پیش از هدایت کسب و کارهای رسمی به کسب و کارهای بین المللی ، در اداره گمرک چین و شعبات ناحیه ای آن ثبت شوند. خریداران بایستی شماره ثبت BIC و همچنین یک کپی از گواهی واردات و صادرات را از تامین کنندگان بخواهند.

 

۵شرایط پرداخت

کلاهبرداران هرگز پرداخت های اعتبار نامه ای (LC) را نمی پذیرند. این متقلبین جهانی پرداخت های اتحادیه غربی (Western UnionTT و PayPal را ترجیح می دهند – چرا که این پرداخت ها قابل ردیابی نمی باشند. خریدارانی که خریدهای کلانی را انجام می دهند باید مطلقا پرداخت های خود را بصورت LC انجام دهند. برای سفارش های نمونه و محموله های کوچک، خدمات امانی را در نظر بگیرید (مانند Escrow.com).

 

۶ارجاعات به مشتری را چک کنید

تامین کنندگان حرفه ای متوجه ارزش و قدرت ارجاعات مشتریان هستند. پیش از نهایی کردن یک سفارش، از تامین کنندگان بخواهید تا اسامی و اطلاعات تماس برخی از خریداران رضایتمند خود را در اختیار شما قرار دهند. شما می توانید، ابتدا با درخواست اطلاعات خریدارانی از کشور خودتان، در صورت وجود، شروع کنید. اگر پاسخ مثبت دادند ارجاعات مشتریان کشور خودتان را دریافت کنید. اگر نه، از آنها بپرسید در چه کشورهایی دیگری فروش داشته اند و اطلاعات برخی از آن مشتریان را دریافت کنید.

۷. مراقب قیمت های غیر قابل باور باشید

یکی از ابزار تطمیع کلاهبرداران، عرضه محصولات در قیمت های حقیقتا غیر قابل باور است. اما، دلیل این که آنها می توانند چنین قیمت های پایینی بدهند این است که شما هرگز آن محصولات را دریافت نخواهید کرد – بنابراین چه اهمیتی دارد که قیمت فروش چقدر است؟ این را در نظر بگیرید : اگر معامله ای بیش از آن خوب به نظر می رسد که واقعی باشد، احتمالا واقعی نیست.

 

۸صحت محصولات مارک دار را بررسی کنید

چین معروف به فروش نسخه های کپی شده از محصولات مارک، از جمله ساعت، وسایل الکترونیکی، کفش، کیف های دستی، باشگاه گلف و غیره است.

در عین حال، تعدادی از تولید کنندگان محصولات مارک مشروع چینی، مقادیر مازاد تولید خود را بصورت غیر قانونی بفروش می رسانند. خریداران باید توجه داشته باشند که یک شرکت چینی ممکن است با وجود ارائه یک گواهی که نشان می دهد حق تولید اقلام مارک را دارد، بصورت قطعی اجازه  فروش آن دسته از اقلام را نداشته باشد. جمله بندی های گواهی را به دقت بررسی کنید.

  • تامین کنندگان چینی برای خریداران، فرصت های واقعی از صرفه جویی در هزینه را فراهم می کنند. فقط به یاد داشته باشید که بدون هدایت مناسب بررسی های دقیق عواقب تصمیمات، شما به معامله ای کورکورانه وارد شده و خود را در خطر قرار می دهید.
  • مانند بقیه جاهای دنیا، اغلب کسب و کارها حرفه ای هستند. با کمی تحقیق، خریداران می توانند با اطمینان، معامله کرده و روابط کاری ارزشمند را توسعه دهند.
  • نکات بسیار خوبی وجود دارند تا پیش از آنکه برای تامین کننده ای پول ارسال کنید، در مورد آنها شخصا تحقیق کنید.

هرکسی میتواند ویترین مغازه اش را با محصولاتی عالی زیبا کند تا از بین آن ها انتخاب کنید، ولی آن چیزی که داخل مغازه است حساب است.

یک روش خوب برای اعتماد به تامین کنندگان، این است که وب سایت خودشان را به مدت سال ها و نه ماه ها بصورت آنلاین داشته باشند، فیلتر کردن بازخورد های بد از اینترنت می تواند مدتی دوام بیاورد، بنابراین در مقابل وب سایت های جدید زیر یک سال، بیشتر طرف احتیاط را بگیرید.

  • زمانی که شما به یک شخص یا تامین کننده واقعا اطمینان دارید، شما می توانید هر نوعی از پرداخت را برای او ارسال کنید، چرا که شما می دانید هیچ مشکلی از نظر امنیت این پول وجود ندارد، تامین کنندگانی که کسب و کارهای بلند مدت دارند و دارای شهرتی خوب هستند مشکلی برای کسب و کارشان از نظر محصولات بی کیفیت و خدمات مشتری بد بوجود نخواهند آورد، اما زمانی که شما با کلاهبرداران معامله کنید، آنها به شما قول دنیا را خواهند داد، اما چیزی که اغلب خواهند خواست پرداخت هایی مانند W/U بدون امنیت برای خریدار خواهد بود، شاید خریداران، پرداخت از نوع PayPal را ترجیح دهند اما یکبار دیگر این برای تامین کنندگان واقعی خوب است نه برای تامین کنندگانی که حساب خود را پس از این کلاهبرداری خواهند بست.

۹روش های ایمن تری از پرداخت را در نظر بگیرید

پرداخت هایی مانند COD یا LC برای خریداران بهتر به نظر می رسند، اما به یاد داشته باشید که تفکری شفاف داشته باشید، چه چیزی داخل صندوق یا جعبه هست؟، حتی اگر شما سفارش یک  DVD را بر مبنای COD ترتیب دهید، زمانی که اقلام برسند، شما جعبه را باز می کنید و نگاه میکنید که آیا DVD سالم به نظر می رسد یا نه، هزینه را به مسئول تحویل پرداخت می کنید، سپس DVD را امتحان می کنید، هیچ محتوایی داخل DVD نیست، این کلاهبرداری قدیمی است اما مردم بسیاری را گرفتار کرده است، .

 

 


 

ترجمه اختصاصی و ویرایش توسط  ققنوس

کلیه حقوق این مقاله متعلق به شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه میباشد  . هر گونه کپی بردار از این متن فقط با ذکر منبع بلامانع است

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *