کاهش هزینه واردات و صادرات

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

کاهش هزینه واردات و صادرات

آنچه در این مقاله میخوانید

  • واردات و صادرات در عرصه بین‌المللی، نقشی مهمی در توسعه اقتصادی کشورها دارد. یکی از چالش‌های اصلی بازرگانان در این زمینه، مدیریت و کاهش هزینه واردات و صادرات است. ممکن است هر فرد فعال در عرصه تجارت با مراحل صادرات و واردات کالا آشنا باشد، ولی نداند که به چه شیوه‌هایی هزینه‌ها را مدیریت کند. مدیریت برای کاهش هزینه‌ها به‌ویژه در مرحله ترخیص کالا بسیار مهم است؛ کاهش هزینه های ترخیص کالا به نوع کالا، حقوق و عوارض گمرکی، انبارداری و سایر عوامل بستگی دارد که باید کاملا با آن‌ها آشنا باشید.

    کاهش هزینه‌های گمرکی به روش‌های فراوانی قابل انجام است تا سود تجاری شما افزایش یابد. گروه تجاری ققنوس در این مقاله اطلاعاتی در مورد نحوه کاهش هزینه‌ها در واردات و صادرات و ترخیص کالا جمع‌آوری نموده است. اگر مایلید در مورد این موضوع اطلاعاتی کسب نمایید و با راهکارهای کاهش هزینه‌ها آشنا شوید، با ما همراه باشید.

    روش های کاهش هزینه واردات و صادرات

    اگر می‌خواهید هزینه های واردات و صادرات خود را کاهش دهید، بهترین راه، استفاده از یک شرکت تجاری معتبر و مشاوران گمرکی و ترخیص کاران زبده آنهاست. این کار به این دلیل پیشنهاد می‌شود که شرکت‌های تجاری با سابقه فعالیت در عرصه تجارت، آشنا به تمام امور وارداتی و صادرات هستند و با کاهش هزینه های ترخیص کالا ، کمک شایانی می‌کنند تا هزینه نهایی فعالیت شما کاهش یابد. شرکتی مانند گروه تجاری ققنوس طبق تجربه کاری خود، روش‌های زیر را برای کاهش هزینه واردات و صادرات ارائه می‌دهد:

    کاهش هزینه واردات و صادرات
    کاهش هزینه واردات و صادرات

    بهینه‌سازی فرآیندها

    ابتدا باید کلیه فرآیندهای مرتبط با واردات و صادرات را به دقت بررسی کنید. شناسایی بازرهای خرید و یا فروش مناسب، انتخاب کالای مناسب و حتی انتخاب روش خرید، تاثیر بسزایی در کاهش هزینه ها دارد. برای مثال خرید به‌صورت عمده، خرید از تولیدکنندگان مستقیم و استفاده از ترانزیت و کانتینرها، شناسایی گام‌های تکراری و غیرضروری، ساده‌سازی امور و کاهش ابهامات می‌تواند به کاهش هزینه‌ها و زمان منجر شود.

    استفاده از فناوری در انجام امور

    امروزه تکنولوژی‌های اطلاعاتی و نرم‌‌افزارهای مدیریتی در بهبود فرآیندها و کاهش هزینه های ترخیص کالا و زمان بسیار موثر می‌باشند. با کمک سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، تجزیه و تحلیل داده‌‌ها و پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی برای پرداخت‌ها می‌توان در کاهش هزینه واردات و صادرات گام موثری برداشت.

    آموزش و توسعه مهارت‌ها

    افزایش مهارت‌‌های کارکنان در زمینه‌های مرتبط با واردات و صادرات به کارایی بیشتر و کاهش زمان کمک می‌کند. با ارائه آموزش‌های منظم در زمینه‌های گمرکی، حمل‌ونقل و تجارت بین‌المللی می‌توان فرایند واردات و صادرات  را سرعت بخشید و خطاها را کاهش داد. این موارد در عرصه تجاری برای مدیریت و کاهش هزینه ‌های ترخیص کالا بسیار حیاتی می‌باشند.

    مسیریابی و حمل‌ونقل ترکیبی

    یکی از مؤثرترین راه‌ها جهت کاهش هزینه واردات و صادرات، کاهش هزینه حمل‌ونقل با انتخاب هوشمندانه روش حمل‌نقل و بهینه‌سازی مسیریابی است. این کار با ایجاد یک تیم مجرب و متخصص برای یافتن کارآمدترین مسیرهای حمل انواع محموله تجاری امکان‌پذیر است. بهینه‌سازی مسیرها، با کاهش مسافت طی شده، در هزینه‌های سوخت بسیار صرفه‌جویی می‌کند و فرسودگی وسایل نقلیه را را هم کاهش می‌دهد. همچنین مسیریابی بهینه با کاهش زمان تحویل، به رضایت بیشتر مشتری منجر و احتمال عقد قرارداد برای دفعات بعدی را بالا می‌برد.

    یکی از راه‌های موثر برای بهینه‌سازی مسیر، استفاده از خدمات حمل‌ونقل ترکیبی، یعنی استفاده از مسیر دریایی، هوایی و زمین در یک فرآیند واردات یا صادرات است.

    با استفاده از شیوه‌های نوین و پایدار لجستیکی مانند استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر برای تامین انرژی وسایل نقلیه، کاهش ضایعات بسته‌بندی و اجرای برنامه‌های بازیافت مرتب، می‌توان هزینه حمل‌ونقل را کاهش داد. جهت کاهش هزینه های ترخیص کالا در واردات و صادرات با کارشناسان گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید.

    بسته‌بندی مناسب، بیمه بار و  بیمه بدنه وسیله نقلیه

    کاهش هزینه واردات و صادرات تنها به محموله ارسالی محدود نمی‌شوند. چنانچه در جریان حمل محموله، تصادفات جاده‌‌ای موجب خرابی وسیله نقلیه شود، در صورت داشتن قرارداد بیمه، می‌توانید کل یا مقداری از هزینه را از شرکت بیمه‌گذار دریافت کنید و از پرداخت هزینه اضافی جلوگیری نمایید.

    همکاری با ارائه‌دهندگان خدمات

    انتخاب ارائه‌دهندگان خدمات معتبر و با تجربه به کاهش مشکلات و تسریع فرآیند واردات و صادرات کمک می‌کند. اگر قصد واردات یا صادرات و کاهش هزینه های ترخیص کالا را دارید، پیش از اینکه قراردادی برای ارسال یا دریافت بار ببندید، مطمئن شوید که شرکت حامل انتخابی شما معتبر است. گروه تجاری ققنوس با داشتن یک تیم حرفه‌ای برای طراحی مسیر، مدیریت هزینه‌ها و امنیت بار شما را در طول سفر تضمین می‌نماید. هدف ما حفاظت از اعتبار تجاری و سرمایه شماست.

    کاهش هزینه واردات و صادرات چه اهمیتی دارد؟

    فرآیند واردات و صادرات از مراحل گوناگونی شامل تجزیه و تحلیل بازار، تدوین قراردادها، انجام امور گمرکی، حمل‌ونقل، ترتیبات بانکی و … است. این مراحل می‌توانند هزینه‌ها و زمان زیادی از شما بگیرند. برای همین اتخاذ روش‌هایی برای کاهش هزینه های واردات و صادرات، به ویژه کاهش هزینه های ترخیص کالا و زمان بسیار با اهمیت است. از این رو برای داشتن تجارت پرسود و کم هزینه، باید دقت کنید که در رابطه با انتخاب مقاصد خرید کالا به‌درستی عمل کنید. کشورهایی که دارای ارز ارزان، نیروی انسانی ارزان و تجربه صادراتی هستند، گزینه‌های مناسبی برای واردات کالا و کشورهایی با نیاز به کالای خاص تولیدشده در کشور ما، مقصد مناسبی برای صادرات هستند.

    داشتن آگاهی و تخصص لازم برای کاهش هزینه واردات و صادرات، از تحمیل هزینه‌های اضافی و یا حتی زیان‌بار به شما جلوگیری می‌کند. برای مثال هرگونه تاخیر در فرآیند حمل‌ونقل موجب تحمیل هزینه‌های انبارداری به واردکننده می‌شود. از سویی هم وقت شما برای ترخیص کالا هدر خواهد رفت. برای پیشگیری از چنین مشکلاتی، گروه تجاری ققنوس بهترین یاریگر شما خواهد بود. ما با ارائه مشاوره و راهنمایی در فرایندهای تجاری به شما در کاهش هزینه های ترخیص کالا و کسب سود تجاری همراهی می‌کنیم.

    هزینه های نهایی ترخیص کالا را چگونه کاهش دهیم؟

    انجام محاسبات هزینه ترخیص کالا از گمرک مقوله‌ای بسیار سخت و پیچیده است. در این زمینه مراجعه به افرادی متخصص که بر امور محاسباتی تسلط دارند و با قوانین و مقررات گمرکی آشنا هستند، جهت ماسبه این هزینه و کاهش آن بسیار هوشمندانه است. شما باید با برنامه‌ریزی اقتصادی جهت کاهش هزینه واردات و صادرات و داشتن سرمایه کافی در مسیر تجارت عاقلانه پیش بروید تا مشکلات مالی یا هزینه‌های اضافی ناشی از ترخیص کالا از گمرک بر شما تحمیل نشود.

    کاهش هزینه های ترخیص کالا
    کاهش هزینه های ترخیص کالا

    برای کاهش هزینه های ترخیص کالا راهکارهای زیادی وجود دارند که واردکننده باید ببیند کدام راهکار برایش قابل اجرا می‌باشد. بعضی از این راهکارها عبارتند از:

    طبقه‌بندی تعرفه‌ای محصولات

    این روش با اختصاص کد تعرفه‌ای خاص برای هر محصول در کاهش هزینه‌های گمرکی کالا قابل اجرا می‌باشد. زیرا با ارائه کد تعرفه، حقوق گمرکی کمتری هم پرداخت می‌شود و در نهایت به کاهش هزینه واردات و صادرات می‌انجامد.

    تعیین نظام تعرفه‌ای صحیح

    برخی از کشورها از نظام‌های تعرفه‌ای مختلف استفاده می‌کنند. به عبارتی ماخذ حقوق ورودی برای یک کالای واحد از مبادی مختلف یکسان نمی‌باشد. بنابراین برای کاهش هزینه های ترخیص کالا باید ماخذ حقوق ورودی کالا با توجه به نظام تعرفه‌ای صحیح تعیین گردد. برای مثال تعرفه کالایی که از یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به کشور دیگر عضو آن اتحادیه وارد شود، با تعرفه واردات از کشورهای غیر عضو اتحادیه یکسان نیست.

     جهت کسب اطلاع دقیق از این نظام تعرفه‌ای و کاهش هزینه واردات و صادرات خود با کارشناسان گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید.

    تعیین ارزش صحیح برای حقوق گمرکی

    واردکننده باید ارزش کالا را برای محاسبه حقوق واردات و مالیات به گمرک اعلام کند. گمرکات کشورهای مختلف مقررات و روش‌های مشابهی جهت تعیین ارزش کالا دارند. ولی همیشه ارزش استنباطی مبنای محاسبه حقوق ورودی با فاکتوری که واردکننده به گمرک ارائه می‌نماید یکسان نیست. ممکن است ارزش برخی از محصولات در محاسبات گمرکی تغییر کند. کارگزار گمرک و واردکننده باید ارزش به‌روز شده کالا را در نظر گرفته و تجزیه و تحلیل کنند. عدم تایید ارزش اعلامی شما توسط مأموران گمرک، موجب افزایش حقوق گمرکی و جریمه و مجازات شده و از کاهش هزینه های ترخیص کالا جلوگیری خواهد کرد.

    پرداخت حقوق گمرکی به شکل معوقه

    یکی از راهکار‌های تشویق تاجران برای واردات کالا که آنها را از کاهش هزینه واردات و صادرات مطمئن کند، ارائه مجوز جهت پرداخت حقوق گمرکی به شکل معوقه و در مدت زمان طولانی‌تر برای آنهاست. پرداخت این حقوق با ضمانت‌نامه موجب افزایش سود افراد و کاهش هزینه‌های گمرکی می‌شود.

    انتخاب کارگزار گمرکی باتجربه و مطمئن

    کارگزاران گمرکی هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیمی دارند. هزینه مستقیم کارگزاری، اولین و مهمترین ملاک در انتخاب کارگزار گمرک برای تجارتتان است. اهمیت حق‌الزحمه کارگزاری غیرقابل انکار است، ولی تأثیر غیرمستقیم کارگزاران در کاهش هزینه های ترخیص کالا و کل هزینه تجارت بسیار مهمتر از هزینه مستقیم است. قوانین و روش‌های انجام امور گمرکی ممکن است در هر زمان تغییر کنند. کارگزاران گمرکی گروه تجاری ققنوس از دانش، تخصص و تجربه کافی جهت هماهنگی با هر تغییر احتمالی برخوردارند تا با اقدامات مناسب، کاهش هزینه واردات و صادرات را برای شما رقم بزنند.

    کاهش هزینه‌های کارگزاری

    هزینه کارگزاری طبق توافق‌نامه بین کارگزار و واردکننده و بر اساس تعداد کالا، ماهیت محصول و تعداد کانتینر در یک اظهارنامه مشخص تعیین می‌شود. با کارگزاران چانه بزنید و هزینه کمتری بپردازید. واردکننده حق دارد برای کل مجموعه خدمات ترخیص کالا از گمرک یک هزینه کلی مشخصی داشته باشد. گروه تجاری ققنوس با ارائه  قیمت مناسب و پیشنهاد هزینه هر یک از خدمات به‌صورت مجزا، به شما امکان می‌دهد تا بتوانید علاوه بر هزینه‌های مستقیم کارگزاری، کل هزینه خدمات ترخیص را هم مقایسه کنید. برای مثال، ما هزینه‌های اضافی و موارد پنهان را برای شما تعریف و از آنها جلوگیری می‌کنیم تا در کاهش هزینه های ترخیص کالا موفق شوید.

     مدیریت زمان

    مرزها در بعضی از ساعات بسته می‌شوند و گمرکات کشورها از این امر تأثیر می‌پذیرند. گروه تجاری ققنوس با در نظر گرفتن ساعت باز و بسته شدن مرزها و مدیریت زمان می‌تواند به کاهش هزینه‌های گمرکی و کاهش هزینه واردات و صادرات شما کمک زیادی کنند. برخی از کالاهای فاسد شدنی ممکن است با توقف زیاد در گمرک فاسد شوند و ضرر و زیان زیادی را به واردکننده تحمیل کنند. تیم ما با برنامه‌ریزی برای ترخیص به‌موقع کالاها و نیز در نظر گرفتن زمان باز و بسته شدن مرزها، می‌توانند موجب پیشگیری از زیان مالی به تجار شوند.

    حذف بعضی اسناد حمل‌ونقل

    حذف برخی از اسناد مربوط به حمل‌ونقل موجب کاهش هزینه های ترخیص کالا می‌شود. گروه تجاری ققنوس می‌تواند برخی اسناد حمل‌ونقل را حذف و مسائل مربوط به آن را حل‌وفصل نماید و به کاهش هزینه‌ واردات و صادرات کالا کمک کند.

    واردات و صادرات کالا شامل چه هزینه هایی میشود؟

    هزینه‌های واردات و صادرات کالا شامل چند پارامتر مهم است که هر کدام از آنها در تخمین هزینه‌های ورودی سهم اساسی دارند. با مدیریت صحیح این هزینه‌ها که در جدول زیر آورده‌ایم، می‌توان کاهش هزینه واردات و صادرات کالا را تضمین کرد.

    انواع هزینه‌های واردات و صادراتتوضیحات
    قیمت خرید کالاهر کالایی قیمت مشخصی دارد و بنابراین بخشی از هزینه‌های کالاهای ورودی مربوط به بهای پرداختی آنهاست.
    بازرسی کیفیهر کالای وارداتی یا صادراتی باید بازرسی کیفی را پشت سر بگذارد. بازرسی کیفی قبل از خروج کالا از مبدا با پرداخت هزینه توسط بازرگانان انجام می‌شود.
    هزینه حمل‌ونقل کالاخدمات حمل‌ونقل کالا هم هزینه‌ای دارند که با توجه به نوع حمل متفاوتند.
    هزینه بیمه باربریبیمه باربری کاملا ضروری می‌باشد. اگر محموله دزدیده شود یا آسیب جدی ببیند، شرکت بیمه خسارت شما را می‌پردازد.
    هزینه انبارداریترخیص به موقع کالا از انبار گمرک، در کاهش هزینه های ترخیص کالا بسیار موثر است. هزینه انبارداری با توجه به نوع محصول، میزان و حجم آن متفاوت است. اگر شما به هر دلیلی نتوانید کالاهای خود را از گمرک ترخیص کنید، باید دموراژ یا جریمه پرداخت نمایید.
    هزینه های گمرکی کالاهر کالای وارداتی و صادراتی، باید متناسب با کد تعرفه خود هزینه‌ای پرداخت کند. هزینه‌های گمرکی با توجه به قیمت محصول، نوع و میزان محصول متفاوتند. حقوق گمرکی، هزینه مربوط به صدور ترخیصیه، هزینه لاک و مهر، پرینت و … از انواع هزینه های گمرکی می‌باشند.
    هزینه کارگزاریانتخاب کارگزار مجرب، با پیشنهاد قیمت مناسب در کاهش هزینه واردات و صادرات، از طریق کاهش هزینه های ترخیص کالا از گمرک بسیار اثرگذار است.

    جمع بندی

    تجارت در عرصه بین‌المللی باید از گذرگاه‌های قانونی و توسط افراد کاربلد انجام گیرد تا سود مورد انتظار بدست آید. این کالاها باید تمام مراحل واردات، صادرات و ترخیص کالا از گمرک را طبق مقررات پشت سر بگذارند. برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه واردات و صادرات نیز از گام‌های مهم یک تجارت موفق است. هزینه‌های گمرکی شامل هزینه‌های ترخیص کالا، انجام تشریفات گمرکی، هزینه عوارض گمرکی، انبارداری، تخلیه و … است که داشتن تجربه و مهارت می‌تواند به کاهش هزینه های ترخیص کالا کمک کند. واردات و ترخیص کالا از گمرک به افراد خبره نیاز دارند.

    گروه تجاری ققنوس یک شرکت تجاری بین‌المللی است که با ارائه ترفندهای واردات و صادرات کم هزینه در خدمت شما عزیزان است. برخی از خدمات ما جهت کاهش هزینه واردات و صادرات عبارتند از: استفاده از خدمات ترانزیت، استفاده از تسهیلات مالی، ارتباط با تولیدکنندگان مستقیم و حذف واسطه‌ها و تحقیق و بررسی قیمت‌ها.

    به چه روش هایی می‌توان هزینه واردات و صادرات را کاهش داد؟

    با بهینه‌سازی فرآیندهای واردات و صادرات، مانند استفاده از فناوری در انجام امور، خرید عمده، خرید از تولیدکنندگان مستقیم و استفاده از ترانزیت، آموزش و توسعه مهارت‌ها، مسیریابی و حمل‌ونقل ترکیبی، بسته‌بندی مناسب، بیمه بار و  بیمه بدنه وسیله حمل و در نهایت استفاده از خدمات شرکت تجاری معتبر می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد.

    راهکارهای کاهش هزینه های نهایی ترخیص کالا چیست؟

    برای کاهش هزینه های ترخیص کالا راهکارهای زیادی مانند: طبقه‌بندی تعرفه‌ای محصولات با کد تعرفه‌ای خاص برای هر محصول، تعیین نظام تعرفه‌ای صحیح و ارزش صحیح برای پرداخت حقوق گمرکی، پرداخت حقوق گمرکی به شکل معوقه، انتخاب کارگزار گمرکی باتجربه و مطمئن و کاهش هزینه‌های کارگزاری، مدیریت زمان و حذف بعضی اسناد حمل‌ونقل قابل اجرا هستند.

    چه هزینه‌هایی در واردات و صادرات باید پرداخت شود؟

    هزینه‌های مختلفی مانند قیمت خرید کالا، بازرسی کیفی، هزینه حمل‌ونقل کالا با توجه به روش حمل، هزینه بیمه باربری، هزینه انبارداری، هزینه های گمرکی کالا و هزینه کارگزاری در جریان واردات و صادرات باید پرداخت شوند.

    بهترین روش کاهش هزینه واردات و صادرات کدام است؟

    اگر انجام تمام امور واردات و صادرات خود را به یک شرکت تجاری معتبر مانند گروه تجاری ققنوس بسپارید، می‌توانید به مقدار قابل توجهی هزینه‌ها را کاهش دهید. زیرا آنها با تجربه و اطلاع از زمان مناسب انجام هر مرحله، از ایجاد هزینه اضافی و هدر رفتن سرمایه شما جلوگیری می‌کنند.

    از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *