کاهش ۲۲ برابری بدهی بانک ایران زمین به بانک مرکزی

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، بانک ایران زمین در ۹ ماهه نخست امسال  ۱۶ هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال عایدی از محل درآمد مشاع کسب کرده که ۳ هزار و ۶۸۶ میلیارد ریال از این درآمد؛ متعلق به سود وجه التزام و تسهیلات اعطایی بوده و مابقی آن از محل سود حاصل از سرمایه گذاری و سپرده گذاری ها بود که مبلغ ۱۳ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال را تشکیل می داد.  جمع درآمد غیر مشاع بانک ایران زمین نیز با رشد ۱۶۲ درصدی به مبلغ ۹ هزار و ۵۳۶ میلیارد ریال رسید. 

در سال ۹۷، سرمایه گذاری بانک در سهام و سایر اوراق بهادار که در سال جاری یکی از بهترین محل سرمایه گذاری از سوی کارشناسان بازار مالی و سرمایه شناسایی شده است ؛ چرا که بالاترین بازدهی را داشته اند. بر همین اساس ، سرمایه گذاری بانک ایران زمین در این حوزه ، رشد ۱۲ درصدی داشته و به مبلغ  دو هزار و ۶۲۷ میلیارد ریال رسید و بر خلاف دیگر بانک ها که رویه بانک مرکزی را اجرا نکردند بانک ایران زمین در املاک هیچ سرمایه گذاری در دو سال گذشته نداشته است.

بر اساس ترازنامه منتشره ، بدهی بانک ایران زمین در پایان سه ماهه سوم ۹۷ به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی با کاهش ۲۲ برابری روبه رو شده و از رقم ۲۲ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال در پایان سال ۹۶ به مبلغ یک هزار  و ۳۱۱ میلیارد ریال در پایان آذر ۹۷ رسید.   در مقابل مطالبات از بانک مرکزی با رشد ۲۴ درصدی از مبلغ  ۲۰ هزار میلیارد ریال در اسفند ۹۶ به ۲۵ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال در پایان آذر۹۷ رسید.

بر اساس این گزارش، تسهیلات دریافتی مردم از بانک ایران زمین مبلغ ۲۸ هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال بوده است.

این گزارش می افزاید: در ۹ ماهه نخست امسال اعتماد مردم به بانک افزایش داشته و سپرده گذاری مدت دار مردم در بانک ایران زمین با رشد ۲۳ درصدی از رقم ۱۶۷ هزار و ۵۲۸ میلیارد ریال در پایان سال گذشته به مبلغ ۲۰۵  هزار و ۵۵۷ میلیارد ریال رسید.

بر اساس این تحولات ذخایر بانک نیز رشدی ۲۹ درصدی رو به رو شده و از ۱۱  هزار و ۶۸ میلیارد ریال به مبلغ ۱۴ هزار و ۳۲۶ میلیارد ریال رسید .

[ad_2]

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *