تمدید برند تجاری / ۰ تا ۱۰۰ تمدید ثبت علامت تجاری

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

تمدید برند تجاری

آنچه در این مقاله میخوانید

  • داشتن برند و علامت تجاری اختصاصی برای کسب و کارتان کمک می‌کند تا مخاطبان، کسب و کار شما را با آن علامت بشناسند. برند تجاری به پایداری و استمرار کارتان در بازار کمک می‌کند و از سویی ثبت برند به کسب و کارتان رسمیت می‌بخشد و از آن در برابر کپی برداری سایر رقبا محافظت قانونی انجام می‌دهد. هر برند یا علامت تجاری که شما در اداره مالکیت معنوی به ثبت می‌رسانید، تا مدت زمان خاصی اعتبار دارد و بعد از پایان این مدت لازم است اقدام به تمدید برند تجاری ثبت شده خود نمایید. تمدید ثبت علامت تجاری در زمان مناسب به اندازه ثبت اولیه آن مهم می‌باشد. با توجه به اهمیت تمدید علامت تجاری در این مطلب از گروه تجاری ققنوس به جزئیات بیشتری در این باره می‌پردازیم تا شما را با این کار آشنا سازیم.

    اهمیت تمدید برند تجاری

    اعتبار برندهای تجاری که کسب و کارها ثبت‌ می‌نمایند، مدت زمان مشخصی دارد. بعد از گذشت این زمان، صاحبین کسب و کار باید جهت تمدید علامت تجاری خود اقدام کنند تا برای ده سال دیگر هم آن برند تجاری معتبر شود. باید بدانید که اگر اعتبار برند یا علامت تجاری شما تمام شود و تا شش ماه بعد از طی این تاریخ، اقدام به تمدید ثبت علامت تجاری کسب و کار خود نکنید، برند تجاری مورد نظر از مالکیت شما خارج خواهد شد. در این صورت افراد دیگر می‌توانند جهت گرفتن آن برند درخواست دهند. باید به این نکته مهم هم اشاره کنیم که مقررات تمدید برند تجاری با تغییر آن فرق دارد.

    از این رو متقاضیان نباید هیچ گونه تغییری در آخرین شکل ثبت ‌شده علامت تجاری خود به وجود آورند. در غیر این صورت، لازم است مقررات مربوط به تغییر علامت تجاری هم باید در نظر گرفته شود. گواهینامه تمدید ثبت علامت تجاری، مندرجات گواهینامه اصلی است با تغییرات مد نظر و مدت اعتبار و تاریخ انقضای جدید.

    تمدید برند تجاری
    تمدید برند تجاری

    مدت زمان اعتبار برند و علامت تجاری

    همان‌گونه که در مطالب بالا اشاره کردیم، بعد از ثبت برند تجاری، این برند برای مدت زمان مشخص و محدودی دارای اعتبار است که با پایان آن زمان، تمدید برند تجاری باید انجام شود. حتما این سوال برایتان پیش آمده که مدت این اعتبار چه قدر است و پس از آن چه کارهایی لازم است برای تمدید ثبت علامت تجاری انجام دهید؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات پیشنهاد می‌کنیم همچنان تا پایان مقاله با ما همراه باشید. یک برند یا علامت تجاری به مدت ده سال برایتان دارای اعتبار خواهد بود و پس از این مدت حتما باید نسبت به تمدید اعتبار برند اقدام شود.

    البته توجه کنید که جهت تمدید برند تجاری نیز ۶ ماه فرصت دارید و پس از آن در صورتی که علامت تجاری کسب و کار خود را تمدید کرده باشید، باز هم اجازه استفاده از آن را دارید. اما اگر در این مدت زمان ۶ ماهه که برای تمدید فرصت داشتید، هیچ اقدامی برای تمدید نکرده باشید، دیگر آن برند یا علامت تجاری به نام شما نیست. بلکه در این حالت افراد یا سایر شرکت‌ها می‌توانند از آن برند برای کسب و کار خود استفاده نمایند؛ مسلما این موضوع اصلا برایتان خوشایند نخواهد بود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در همان روزهای اولی که اعتبار برند یا علامت تجاری شما تمام شده است به فکر تمدید ثبت علامت تجاری خود باشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

    عواقب عدم تمدید اعتبار برند یا علامت تجاری

    سوال دیگری که ممکن است برای بسیاری از مخاطبین پیش آید، این است که اگر کسب و کاری برند تجاری خود را در موقع مقرر تمدید نکند، چه اتفاقی می‌افتد؟ در پاسخ باید گفت که چنانچه مهلت زمان ۶ ماهه تمدید برند تجاری به اتمام برسد و فرد جهت تمدید علامت تجاری یا برند خود اقدامی ننموده باشد، این نام تجاری به شخص یا شرکت دیگری که متقاضی ثبت آن برند به نام خود است، تعلق می‌گیرد. یعنی به نوعی می‌توان گفت که بعد از گذشت این مدت زمان، آن برند تجاری دیگر در مالکیت شما نمی‌باشد و شما صاحب علامت تجاری مذکور به حساب نمی‌آیید. زیرا در این صورت برند تجاری شما به شخص دیگری تعلق خواهد گرفت و تمام مزایای آن هم همراه با نام تجاری به همان شخص یا شرکت جدید تعلق می‌گیرد.

    علاوه بر تمدید ثبت علامت تجاری به موضوع دیگری هم باید در مورد برند توجه کنید؛ وقتی که شما صاحب امتیاز یک علامت تجاری هستید، باید از آن فعالانه استفاده کنید. چنانچه بمدت ۳ سال از برند تجاری خود هیچ‌گونه استفاده‌ای نداشته باشید، در این حالت هم این نام تجاری یا برند از اختیار و مالکیت شما خارج می‌شود و دیگر متعلق به شما نیست. به نوعی اعتبار آن برای کسب‌وکار شما به اتمام می‌رسد و افراد دیگر می‌توانند آن برند را به نام کسب‌وکار خود ثبت کنند. با توجه به این تفاسیر، مدت اعتبار ده ساله یک برند یا علامت تجاری در صورت فعال بودن و فعالیت داشتن آن برند است. اگر استفاده‌ای از برند نکنید، مدت اعتبار آن به ۳ سال خواهد رسید. از این رو به شما توصیه می‌کنیم که به این زمان‌ها بسیار توجه کنید و تمدید برند تجاری خود را به موقع انجام دهید.

    مدارک لازم جهت تمدید علامت تجاری

    همانطور که برای انجام هر کار اداری نیاز به مدارکی می باشد، مسلما جهت تمدید ثبت علامت تجاری نیز یک سری مدارک خاصی لازم است. در این مورد نکته‌ای که باید بدانید این است که شما هنگام ثبت یک برند تجاری، متناسب با نوع آن برند مدارک متفاوتی را باید آماده کنید. به همین ترتیب در زمان تمدید آن هم باید با توجه به نوع علامت تجاری مدارک خاص آن را ارائه نمایید. منظور از نوع یک برند یا علامت تجاری همان مالکیت آن می‌باشد که آیا یک شخص حقیقی مالک برند است یا یک شخص حقوقی (شرکت) مالکیت آن را در اختیار دارد. به همین جهت در ادامه مطلب مدارک را به طور تفکیک شده برای هر نوع بیان می‌کنیم:

    مدارک لازم جهت تمدید برند تجاری شخص حقیقی:

    • کپی از تمام مدارک شناسایی و هویتی شخص مالک اصلی برند تجاری
    • تکمیل فرم مربوطه و ارائه آن
    • وکالت‌نامه (البته این مورد زمانی لازم است که یک وکیل کارهای اداری شما را انجام دهد)

    مدارک لازم برای تمدید ثبت علامت تجاری شخص حقوقی یا شرکت:

    • تکمیل فرم مربوطه توسط شخص حقوقی و ارائه آن
    • کپی از کلیه مدارک شناسایی اعضای شرکت که دارای حق امضا می‌باشند
    • تهیه کپی از روزنامه آخرین تغییرات شرکت و ارائه آن

    همانطور که مشاهده کردید برای تمدید برند تجاری مدارک ساده‌ای مورد نیاز است که به راحتی در دسترس می‌باشند. همین موضوع موجب سادگی انجام این کار می‌شود، با این وجود به شما توصیه می‌کنیم که از همان ابتدا جهت تمدید برند اقدام نمایید تا در ادامه فعالیت کسب و کارتان مشکلی پیش نیاید.

    مراحل انجام تمدید اعتبار برند و علامت تجاری

    حال که با اطلاعات تقریبا کاملی راجع به تمدید ثبت علامت تجاری یا برند آشنا شدید، زمان آن رسیده است که با مراحل انجام این کار هم آشنا شوید. اگر راجع به مراحل تمدید علامت تجاری اطلاع کافی کسب کنید، با آگاهی بیشتری اقدام به تمدید خواهید کرد که این مسئله مهمی است.

    • ابتدا باید اظهارنامه‌ای جهت تمدید برند تجاری تکمیل کنید. با تکمیل این اظهارنامه، گواهی تجدید ثبت علامت تجاری را دریافت خواهید کرد.
    • سپس باید مدارک فوق را به اداره مالکیت صنعتی ارسال نمایید
    • مسئولین بعد از بررسی مدارک و اظهارنامه شما، آن را در بایگانی ضمیمه پرونده می‌کنند
    • در مرحله بعدی لازم است هزینه‌ای بابت حق‌الثبت پرداخت و فیش آن را ارئه نمایید
    • به دنبال آن پیش نویس آگهی آماده می‌گردد
    • در مرحله نهایی گواهی تمدید ثبت علامت تجاری صادر می‌گردد

    مراحل تمدید برند تجاری اگر چه در ظاهر ساده به نظر می‌رسند، ولی باید بدانید که انجام آن پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و هر کسی توانایی انجام آن‌ها را نخواهد داشت. پس بهتر است همان‌گونه که برای درمان بیماری خود به پزشک مراجعه می‌نمایید، جهت تمدید علامت تجاری خود هم باید به افراد متخصص و کاربلد مراجعه شود. زیرا انجام آن برای شما سخت خواهد بود و همچنین به دلیل رفت و آمدهای زیاد، متحمل پرداخت هزینه‌های بیشتری هم می‌شوید. کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان در زمینه تمدید علامت تجاری کسب و کارتان می‌باشند.

    تمدید ثبت علامت تجاری
    تمدید ثبت علامت تجاری

    هزینه تمدید علامت تجاری چقدر است؟

    همیشه در انجام و بررسی هر کاری، موضوع هزینه از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به آن توجه خاصی شود. هزینه‌های لازم برای تمدید برند تجاری هم با توجه به شرایط خاصی محاسبه و تعیین می‌شود. از این رو نمی‌توان در رابطه با مقدار دقیق هزینه‌های تمدید ثبت علامت تجاری سخن گفت. چرا که هر برند با برند دیگر هزینه متفاوتی خواهد داشت؛ ولی در کل باید گفت که هزینه ثبت برند با توجه به عوامل زیر مشخص می‌گردد:

    • نوع برند (دارای مالکیت حقیقی یا حقوقی بودن)
    • تعداد طبقاتی که هنگام ثبت برند تجاری خود انتخاب نموده‌اید. چنانچه تعداد طبقات را کاهش داده باشید، جهت محاسبه هزینه تعداد طبقات جدید مد نظر قرار می‌گیرد.
    • آگهی روزنامه رسمی برای تمدید برند تجاری
    • و غیره

    از آنجا که تعداد طبقه‌های هر برند یا علامت تجاری با دیگری تفاوت‌های خاصی دارد، نمی‌توان هزینه دقیق تمدید ثبت علامت تجاری را برآورد کرد. ولی ما پیشنهاد می‌کنیم که جهت کسب اطلاع از هزینه‌های دقیق تمدید علامت یا برند تجاری کسب و کار خود با کارشناسان گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید. آنها با توجه به شرایط شما هزینه دقیق تمدید علامت تجاری را برایتان اعلام خواهند کرد. مشاوره و اعلام هزینه توسط کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان است و نیازی نیست شما بابت هزینه‌ آن نگران باشید.

    جمع‌ بندی

    آیا با چگونگی انجام تمدید برند تجاری کسب و کار اینترنتی خود آشنایی دارید؟ اشخاصی که امروزه دارای کسب و کاری در بازار می‌باشند، به خوبی می‌دانند که در اخیرا راهکارهای افزایش درآمد تغییر کرده است؛ ثبت یک علامت تجاری برای کسب و کار یکی از این روش‌هاست. اگر شما هم برای کسب و کار خود یک برند یا علامت تجاری ثبت نموده‌اید، باید بدانید در زمان اتمام اعتبار آن، باید نسبت به تمدید ثبت علامت تجاری خود اقدام کنید. اگر با وجود مطالعه مطالبی که در این باره بیان کردیم، سوال یا ابهامی راجع به تمدید برند تجاری و یا استعلام برند دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس در میان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخ آن را دریافت کنید.

    از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *