بندر تیانجین چین + آشنایی با قوانین و مقررات شهر تیانجین

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

بندر-تیانجین-چین

آنچه در این مقاله میخوانید

  • یکی دیگر از بهترین بنادر ارتباطی جهان، بندر تیانجین چین است که از طریق خشکی به ۲۱ شهر و منطقه دیگر چین مرتبط می‌باشد. این بندر به‌دلیل نزدیکی به پکن و استان‌های مرکزی شمالی، می‌تواند به مناطق شمال غربی چین در زینجیانگ تا شمال شرق مغولستان خدمات ارائه دهد. بندر تیانجین با رکورد ۱۳.۰۱ میلیون TEU تخلیه و بارگیری انجام داده است که در مقایسه با رکورد سال‌های قبل بسیار چشمگیر است.

    تیانجین مقصد تجاری خوبی برای بازرگانان جهت واردات از شهر تیانجین چین می‌باشد؛ زیرا این شهر اقتصاد شکوفایی دارد. برای همین بندر تیانجین، یکی از شلوغ‌ترین و مهم‌ترین بنادر چین است که نقش مهمی در توسعه اقتصادی این کشور دارد. با توجه به اهمیت این بندر، اطلاع از نحوه عملکرد، فرصت‌ها و پتانسیل‌های تجاری بندر تیانجین برای بازرگانان و کسب‌وکارها بسیار مهم است و ما از گروه تجاری ققنوس در این مطلب می‌خواهیم به معرفی این بندر بپردازیم.

    معرفی بندر تیانجین چین

    بندر تیانجین واقع در شمال کشور چین، دروازه دریایی اصلی به شهر پکن است. این بندر در ساحل غربی خلیج بوهای، مرکز مصب رودخانه هایهه، در فاصله ۱۷۰ کیلومتری جنوب شرقی پکن و ۶۰ کیلومتری شرق شهر تیانجین واقع شده است. سالانه بازرگانان زیادی از سراسر جهان از این بندر جهت حمل‌ونقل محموله خود در واردات از شهر تیانجین چین استفاده می‌کنند.

    بندر تیانجین چین بزرگترین بندری است که بشر در سرزمین اصلی چین ساخت؛ که با وسعتی برابر ۱۲۱ کیلومتر‌مربع به‌عنوان یکی از بزرگترین بنادر جهان نیز شناخته شد. این بندر در پایان سال ۲۰۱۰ بیش از ۳۱. ۹ کیلومتر خط ساحلی اسکله و ۱۵۱ اسکله تولید داشته است. در سال ۲۰۱۳، بندر تیانجین با جابجایی ۵۰۰ میلیون تن محموله و ۱۳ میلیون TEU کانتینر، به‌عنوان چهارمین بندر بزرگ جهان از نظر ظرفیت و نهمین بندر در ظرفیت کانتینری معرفی شد. این بندر با بیش از ۶۰۰ بندر در ۱۸۰ کشور و منطقه از سراسر جهان ارتباط تجاری فعال دارد. اداره بندر تیانجین به عهده ۶۰ شرکت لاینر، از جمله تمام ۲۰ لاینر برتر است.

    گسترش بندر تیانجین چین در دو دهه گذشته بسیار زیاد بود و ظرفیت آن هنوز هم با سرعت بالایی در حال افزایش می‌باشد. طوریکه میزان حمل‌ونقل بار در واردات از شهر تیانجین چین و سایر حمل‌ونقل‌ها توسط این بندر از ۳۰ میلیون تن محموله و ۴۹۰۰۰۰ TEU در سال ۱۹۹۳ به بالای ۴۰۰ میلیون تن و ۱۰ میلیون TEU در سال ۲۰۱۲ رسید.

    بندر تیانجین قسمتی از منطقه جدید Binhai در شهرداری تیانجین است و همچنین با عنوان منطقه ویژه اقتصادی اصلی شمال چین، مستقیماً در شرق TEDA واقع است. این بندر هسته اصلی برنامه توسعه بلندپروازانه BNA  می‌باشد و قرار است به‌عنوان بخشی از این طرح، به قطب اصلی لجستیک و حمل‌ونقل شمال چین تبدیل گردد.

    فعالیت های بندر تیانجین چین

    با‌ توجه ‌به اهمیتی که بندر تیانجین در تجارت بین‌المللی و حمل کالا و واردات از شهر تیانجین چین دارد، سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای برای تکمیل زیرساخت‌ها و امکانات آن شده است. به دنبال این سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در زیرساخت‌های آن و توسعه بندر‌های خشک، بندر تیانجین چین جایگاه برجسته‌ای در حوزه حمل‌ونقل بین کشوری چین یافته است. در حال حاضر بندر تیانجین، تجهیزات مدرن و پیشرفته‌ای برای انواع مختلف روش‌های حمل‌ونقل از جمله حمل دریایی، حمل‌ونقل توسط کانتینرها، حمل مواد مایع و مواد خطرناک دارد. بنابراین بندر تیانجین پاسخ‌گوی نیازهای حمل‌ونقلی تمام تاجران است. شرکت‌های تابعه و شرکای بندر تیانجین در کلیه زمینه‌های عملیات بندر در واردات از شهر تیانجین چین، از جمله موارد زیر درگیر می‌باشند:

    • باراندازی و بارگیری
    • آژانس کشتیرانی
    • ذخیره‌سازی و حمل‌ونقل
    • مدیریت زیرساخت بندر تیانجین چین
    • خدمات ارتباطات و اطلاعات
    • خدمات مالی
    • تامین برق و توسعه املاک و مستغلات
    • بهداشت و آموزش پرسنل
    • امنیت بندر و آتش‌نشانی
    • حمل‌ونقل برای واردات از شهر تیانجین چین
    •  مدیریت امکانات بندر و مدیریت زیست‌محیطی و …

    البته فعالیت اصلی بندر تیانجین چین، پردازش و بارگیری محموله می‌باشد. این بندر به عنوان یک بندر جامع، حمل‌ونقل همه انواع کالاها، از محموله‌های خشک و مایع گرفته تا کالاهای عمومی، کانتینرها، وسایل نقلیه و مسافران، را مدیریت می‌کند. بندر تیانجین در تمام ۳۶۵ روز سال، و در۲۴ ساعت شبانه‌روز در سه شیفت فعالیت دارد و آماده ارائه خدمات به تجار می‌باشد.

    وضعیت گردشگری شهر تیانجین چگونه است؟

    تیانجین نامش را از امپراطوری‌ای گرفته است که رودخانه‌ای زیبا از آن عبور می‌کند و این روزها به‌عنوان یک سرزمین محبوب و شناخته شده، گردشگران زیادی را مجذوب و شیفته خود کرده است. اماکن دیدنی و معابد منحصر به فرد تیانجین، نشان‌د‌هنده ردپای ملیت‌های مختلف بر این سرزمین است. طبیعت ساحلی این شهر در کنار آثار باستانی زیبا همچون نگینی پر زرق‌وبرق در چین، توریست‌های زیادی را به این دیار راهی نموده است. اگر شما هم قصد واردات از شهر تیانجین چین را دارید، دیدن از این اماکن زیبا را پیشنهاد می‌کنیم.

    آثار باستانی این سرزمین ساحلی در کنار بندر تیانجین چین، چشم هر بیننده‌ای را مجذوب شگفتی‌هایش می‌کند. کاخ باستانی تیانهو (Tianhou Palace) و موزه تاریخ ۶۰۰ ساله تیانجین (Shanghai History Museum) تاریخچه شنیدنی این شهر را برای علاقه‌مندان به نمایش می‌گذارند. تاریخ کهن و قدیمی این شهر را در معماری‌های دروازه خوانگ یا یوان (Huangyaguan) و خیابان فرهنگ باستان (Ancient Culture Street) می‌توانید مشاهده کنید.

     جالب اینجاست که بدانید برج مخابراتی تیانجین (Tianjin Radio and TV Tower) چهارمین برج بلند تلویزیونی در دنیا می‌باشد. یکی دیگر از جذاب‌ترین و شگفت‌انگیز‌ترین جاذبه‌های دیدنی تیانجین ناو هواپیمابر کی‌یف (Soviet aircraft carrier Kiev) است. اگر به فوتبال چین علاقمند هستید، حتما یک روز خود را برای دیدن بازی‌های باشگاه‌های این سرزمین در ورزشگاه فوتبال تدا اختصاص دهید و در کنار یک روز هیجان‌انگیز فوتبالی، از معماری منحصربه‌فرد این باشگاه هم لذت ببرید.

    شما می‌توانید جهت واردات از شهر تیانجین چین، خدمات حمل گروه تجاری ققنوس از بندر تیانجین چین را انتخاب کنید.

    اقتصاد شهر تیانجین چین

    در مورد کلیات اقتصادی این شهر باید بگوییم که تولید ناخالص داخلی تیانجین در سال‌های اخیر با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال‌های قبل، به ۱.۵۷۲ تریلیون یوان رسیده بود. تیانجین بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه چین را (۱۷۱۲۶ دلار)، دارد و بعد از آن پکن با ۱۶۲۷۸ دلار و شانگهای با ۱۵۸۴ دلار در رتبه‌های بعدی قرار دارند. صنایع پتروشیمی، نساجی، خودروسازی، صنایع مکانیکی و فلزکاری، صنایع عمده تیانجین را تشکیل می‌دهند. وسایل الکترونیکی جهت واردات از شهر تیانجین چین، گزینه بسیار مناسبی است؛ زیرا شهر تیانجین در ساخت این وسایل یکی از برترین شهر‌های جهان محسوب می‌شود؛ به‌طوری‌که در خبرهای سال ۲۰۱۰ منتشر شد که سریع‌ترین ابررایانه فعلی جهان، Tianhe-1A، در مرکز ملی تیانجین ساخته شد.

    در ۶ دسامبر ۱۹۸۴، با تصویب شورای دولتی، منطقه توسعه اقتصادی-تکنولوژیکی بندر تیانجین چین (TEDA)، به‌عنوان یکی از اولین مناطق توسعه اقتصادی و فناوری در سطح دولتی، تأسیس گردید. همچنین تیانجین طبق سیاست‌های ترجیحی دولتی، وظیفه اصلی جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را جهت توسعه صنایع مدرن مبتنی بر فناوری پیشرفته واردات از شهر تیانجین چین بر عهده دارد. منطقه پردازش صادرات تیانجین یکی از ۱۵ منطقه پردازش صادراتی در این زمینه است که در ۲۷ آوریل ۲۰۰۰ شورای ایالتی آن را تصویب نمود.

    این منطقه یک منطقه ویژه محصور است که گمرک در آنجا، کالاهای حمل‌ونقلی به خارج منطقه را ۲۴ ساعته اداره می‌کند. سیاست‌های ترجیحی ویژه‌ای توسط دولت مرکزی به این منطقه بندر تیانجین چین اعطا شده است تا بنگاه‌های تجاری در زمینه فرآوری و تجارت را جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه جذب کنند.

    قوانین واردات از شهر تیانجین چین

    همان‌طور که گفتیم تیانجین یکی از شهرهای بزرگ و پیشرو در امر تجارت است. حضور تولیدکننده‌های متنوع در این شهر، این فرصت را برای تاجران سرتاسر دنیا فراهم می‌کند که یک تجربه خرید متنوع داشته باشند و طیف وسیعی از انواع کالاها را به کشور خود وارد کنند. ولی مانند هر کار دیگری، واردات از شهر تیانجین چین نیز قاعده و اصولی برای خود دارد و شما برای موفقیت در امر تجارت، باید به این قوانین پایبند باشید. زیرا با اینکه واردات از بندر تیانجین چین می‌تواند تجارت پرسودی برای تاجران باشد، ولی بدون آشنایی با مقررات و اصول بازار آن ممکن است با شکست مواجه شوند.

    بهترین کار مشاوره گرفتن از افراد باتجربه در این زمینه است تا تجارت شما با ضررهای مالی زیادی مواجه نشود. گروه تجاری ققنوس به‌عنوان یک شرکت معتبر در سطح بین‌المللی در خدمت شماست تا تمام مراحل واردات از شهر تیانجین چین را برای شما انجام دهد. در ادامه برخی از مهم‌ترین قوانینی که لازم است تجار برای واردات کالا از این شهر چین در نظر بگیرند را شرح داده‌ایم:

    قوانین واردات از تیانجینتوضیحات
    رعایت قانون کپی‌رایتدر کشور چین قانون کپی‌رایت خیلی جدی اجرا می‌شود و محصولی که از یک برند شناخته‌شده کپی شود، اجازه خروج از گمرک چین را ندارد. پس تجار باید دقت کنند که محصولات اصل و از نمایندگی‌های معتبر تهیه نمایند تا بتوانند از کشور چین خارج کنند.
    اخذ مدارک مربوط به کمپانی تولیدکنندهضروری است که بازرگانان اظهارنامه، بیجک و تأییدیه را از کمپانی تولیدکننده اخذ کنند تا به‌راحتی بتوانند کالای خود را از چین خارج نمایند.
    ارائه اظهارنامه دقیق به گمرک اظهارنامه ارائه‌شده و پکینگ لیست در گمرک چین بسیار مهم است و اصلاً نباید بین مندرجات اظهارنامه و کالا، مغایرتی وجود داشته باشد؛ وگرنه محموله توقیف خواهد شد.
    رعایت ممنوعیات در حمل هواییبرخی از کالاها مانند باتری را نمی‌توان به روش هوایی از چین حمل نمود. خروج این دسته کالاها فقط از طریق گمرک دریایی در بندر تیانجین چین ممکن است.

    جمع بندی

    بندر تیانجین، با ویژگی‌های خاص و موقعیت استراتژیک خود، نه‌تنها یک منطقه مهم تجارتی در چین، بلکه در سطح بین‌المللی هم شناخته شده است. این بندر نقطه مناسبی برای حمل کالاها در واردات از شهر تیانجین چین است. زیرا با امکانات پیشرفته، سیستم‌های اتوماتیک، تکنولوژی‌های مدرن و اتصالات راهبردی، یک مرکز اصلی جهت حمل‌ونقل بین‌المللی و تجارت محسوب می‌شود.

    با این وجود حمل‌ونقل بار از بندر تیانجین چین به ایران با پیچیدگی‌های متعددی همراه است. از‌این‌رو استفاده از یک شرکت تجاری بین‌المللی باتجربه در تجارت با این بندر و واردات از شهر تیانجین چین بسیار حائز‌اهمیت است. تیم ما محموله‌تان را در سریع‌ترین زمان ممکن از این بندر به مقصد مورد‌نظر می‌رساند. ما با تخصص حرفه‌ای و آگاهی کامل از فرآیندها و چالش‌های متنوع تجارت در تیانجین، آماده‌ همراهی و پشتیبانی از شما در در این زمینه هستیم. برای حمل بار از بندر تیانجین چین فقط کافیست با کارشناسان گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید.

    سوالات متداول

    بندر تیانجین در زمینه چه فعالیت‌هایی ارائه خدمات دارد؟

    فعالیت اصلی بندر تیانجین چین، پردازش و بارگیری محموله توسط تجهیزات مدرن و پیشرفته با انواع مختلف روش‌های حمل‌ونقل دریایی است. به‌طوریکه انواع کالاهای خشک و مایع، مواد خطرناک، کالاهای عمومی، کانتینرها، وسایل نقلیه و مسافران از این بندر جابه‌جا می‌شوند.

    چه جاذبه‌های گردشگری در تیانجین وجود دارد؟

    اماکن دیدنی و معابد منحصربه‌فرد، طبیعت ساحلی در کنار آثار باستانی زیبایی چون کاخ باستانی تیانهو و موزه تاریخ ۶۰۰ ساله تیانجین، معماری‌های دروازه خوانگ یا یوان و خیابان فرهنگ باستان، برج مخابراتی تیانجین چهارمین برج بلند تلویزیونی دنیا، ناو هواپیمابر کی‌یف، ورزشگاه فوتبال تدا با معماری زیبا.

    چه مقرراتی برای واردات از شهر تیانجین چین وجود دارد؟

    چین قانون کپی‌رایت را خیلی جدی اجرا می‌کند وکپی محصولات از یک برند شناخته‌شده اجازه خروج از گمرک چین را ندارند. شما فقط محصولات اصل را از نمایندگی‌های معتبر با ارائه اظهارنامه، بیجک و تأییدیه از کمپانی تولیدکننده می‌توانید از چین خارج نمایید. حمل کالاهای باطری‌دار نیز به روش هوایی از چین ممنوع است.

    بهترین راه برای واردات از تیانجین و استفاده از خدمات بندر تیانجین چیست؟

    استفاده از خدمات وارداتی گروه تجاری ققنوس به همراه تیم باتجربه‌اش می‌تواند تجارت شما با تیانجین را آسان کند. این شرکت تمام مراحل واردات از خرید کالا تا حمل از بندر تیانجین چین و تحویل به شما را انجام می‌دهد.

    از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *