بر خلاف وعده‌های وزیر اقتصاد اجرای طرح جامع مالیاتی به ۲ سال دیگر موکول شد

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

به گزارش تراز ، کیهان نوشته است:‌

طرح جامع مالیاتی به داستان پرپیچ و خمی تبدیل شده که هر چند وقت یکبار شاهد تغییر زمان اجرایی شدنش هستیم. گویا این طرح که ۱۲ سال از کلید خوردنش می‌گذرد قرار نیست به این زودی‌ها به سرانجام برسد. اما نکته مهم‌تری که در این خصوص وجود دارد وعده‌های مکرر وزیر اقتصاد درباره اجرایی شدن آن می‌باشد.

علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد دولت یازدهم در اردیبهشت ماه سال گذشته در پنجمین اجلاس دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران به عزم دولت برای تکمیل طرح جامع مالیاتی تا بهمن ماه اشاره کرده و گفته بود، در چارچوب قانون جدید مالیاتی اصلاحات خوبی انجام شده و مشوق‌هایی نیز برای فعالان اقتصادی خصوصا اصناف در نظر گرفته است.

حتی پیش از آن نیز سید کامل تقوی‌نژاد، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور نیز در نخستین جلسه با مدیران مالیاتی سراسر کشور از اجرای سراسری طرح جامع مالیاتی تا نیمه بهمن ماه سال ۹۵ خبر داده بود.

با این حال، عمر این وعده، تنها حدود پنج ماه دوام آورد و در مهر ماه سال ۹۵ وزیر اقتصاد با تمدید زمانی مقرر شده برای اجرایی شدن طرح جامع مالیاتی، عملا از وعده قبلی خود عقب‌نشینی کرد و گفت: بر اساس گزارشی که ارایه شده می‌توان با اطمینان گفت که روند پیشرفت پروژه رضایت‌بخش است؛ اما باز هم نیاز به کار جهادی و تلاش مجاهدت‌گونه دارد تا به وعده‌ای که به مردم داده شده عمل شود. بر این اساس امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد استقرار این طرح در نظام مالیاتی کشور باشیم.

حتی در آستانه آبان ماه سال پیش نیز تقوی‌نژاد در خصوص طرح جامع مالیاتی گفت: این طرح تا یکی دو هفته آینده در استان‌های تهران، کرمانشاه و شهرستان دهاقان در استان اصفهان به صورت پایلوت و تا پایان سال در سراسر کشوراجرا می شود.

با وجود تمامی این وعده‌ها؛ سال ۹۵ هم به پایان رسید و طرح جامع مالیاتی اجرایی نشد تا هم وزیر اقتصاد و هم رئیس سازمان مالیاتی کشور مجددا خلف وعده کرده باشند.

در این خصوص باید گفت هر چند به تعویق انداختن چند باره این موضوع به خودی خود جای سوال دارد اما آنچه که بیش از پیش مایه تعجب شده است اظهارات جدید رئیس سازمان امور مالیاتی است که اجرای این طرح را به دو سال دیگر موکول کرده است!

به گزارش صدا و سیما، سیدکامل تقوی‌نژاد با بیان اینکه سامانه جامع مالیاتی یکی از طرح‌های مهم اقتصادی کشور است که حدود یک دهه از شروع آن می‌گذرد، اظهار داشت: از اهداف این طرح، ساده‌سازی، شفاف‌سازی و تسهیل امور مودیان است و برنامه داریم تا دو سال دیگر، این طرح را به طور کامل در کل کشور اجرایی کنیم.

وی همچنین با تاکید بر حمایت از تولید، گفت: در سال گذشته برای ۷۵۰۰ بنگاه کوچک و متوسط، گواهی مالیاتی صادر کردیم تا بتوانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در آخرین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی قرار شد، امسال مالیات بنگاه‌های کوچک و متوسط بر اساس خوداظهاری آن‌ها دریافت شود که یک گام به جلو است، بیان کرد: این کار مثل توافق با اصناف است که برای اظهارنامه یک میلیون و دویست هزار واحد صنفی، بدون رسیدگی، برگ قطعی صادر کردیم و امیدواریم برای بخش تولید هم بتوانیم این کار را انجام دهیم.

تقوی‌نژاد افزود: سرمایه گذارانی که با شرایطی خاص اقدام به راه اندازی واحدهای تولیدی کنند، ۵ تا ۱۳ سال معافیت مالیاتی دارند و همچنین برای شرکت‌های دانش‌بنیان تا ۱۵ سال معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است.

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *