روش‌های آبیاری نوین در اراضی باغی و زراعی کشور توسعه می‌یابد

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب وخاک گفت: آنچه را که تحقق آن را  برای اجرا پیگیری می‌کنیم، توسعه روش‌های  نوین آبیاری با رویکرد روش های میکرو یعنی آبیاری قطره‌ای در عرصه‌های باغی و زراعی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علیمراد اکبری، امروز(۲۰ تیرماه) در  حاشیه مراسم تجلیل از کشاورزان برتر خراسان‌جنوبی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار به کشاورزان خراسان‌جنوبی برای  پروژه آب رسانی طی سال جاری پیش‌بینی و تخصیص داده می‌شود که از این میزان، ۹۵ میلیارد تومان آن تنها برای توسعه روش‌های مدرن آبیاری است. در سه ماهه گذشته سال جاری، حدود ۱۵۰۰ هکتار از اراضی استان به روش‌های آبیاری نوین مجهز شده و حدود ۷۵۰۰ هکتار نیز در حال اجرا است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب وخاک بیان کرد: با توجه به منابع محدود آب در کشور، ما هیچ چاره‌ای جز توسعه عمودی نداریم و باید در این راه فعالیت کنیم. به عبارتی با توجه به اینکه امکان افزایش سطح زیر کشت را  با توجه محدودیت آب نداریم به همین دلیل توسعه روش‌های  نوین آبیاری  در برنامه‌های کشور گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه امسال برنامه کشور تجهیر حدود ۳۰۰ هزار هکتار برای  توسعه روش‌های نوین آبیاری  است، اظهار کرد: برای این منظور، بالغ بر ۳۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کردیم که تاکنون حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشور به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است و ۱۲۰ هزار هکتار نیز در حال اجرا است.


معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب وخاک با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال  مالی  ۹۶، بتوانیم تخصیص این رقم را به انجام رسانیم، تصریح کرد: در خراسان‌جنوبی، با توجه به محدودیت منابع آب، در بسیاری از محصولات کشاورزی کم آبیاری اتفاق می‌افتد.

اکبری ادامه داد: آمار و ارقام نشان می‌دهد از ۸۷۰ میلیون مترمکعب آب مصرفی در بخش کشاورزی استان و  حدود ۱۲۵ هزار هکتار اراضی آبی استان، میزان آب مصرفی حدود  ۶۵۰۰ مترمکعب در هکتار است. این امر نشان می‌دهد که برای راندمان آبیاری حدود ۵۰ درصد به طور متوسط، بالغ بر ۱۲ هزار مترمکعب آب  در استان در بخش کشاورزی نیاز داریم.


وی با بیان اینکه برای جبران کم‌آبی در استان، باید به سمت روش‌های مدرن آبیاری برویم، یادآور شد: امیدواریم امسال بتوانیم ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان را به سیستم‌های مجهز آبیاری تجهیز کنیم.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *