تعیین شمول قاعده ۲- الف به وزارت صنعت واگذار شد/ حکمی که می‌تواند به نفع شرکت متخلف کره‌ای تمام شود

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا؛ معاونت حقوقی ریاست جمهوری در پاسخ به معاونت هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور در خصوص اختلاف گمرک و وزارت صنعت، در مورد چگونگی اعمال مقررات راجع به واردات قطعات مورد نیاز خطوط تولیدی شرکتهای تولیدی بزرگ با توجه به قاعده ۲-الف سیستم هماهنگ شده توصیف کالا و نیز ماده ۳۸ قانون رفع موانع تولید اعلام کرد،

 قاعده ۲الف (تصمیم هماهنگ شده توصیف کالا و کد گذاری)  کالا مقرر نموده است، در این قاعده اشیا پیاده شده و یا سوار نشده به اشیایی اطلاق میگردد که اجزا متشکله آنها به منظور سوار کردن با هم باشند، چه به کمک وسائل بند و بست و چه با پیچ و پرچ کردن مشروط به اینکه فقط عملیات سوار کردن را شامل گردد. جهت حمایت از تولید داخل تعرفه قطعات منفصله نیمه ساخته (S.K.D) و قطعات کاملا منفصله (C.k.D) تلفن همراه، لوزام برقی خانگی و سایر لوازم به جز خودرو و فناوری‌های پیشرفته با تایید وزارت صنایع نسبت به تعرفه واردات ساخت کامل(C.B.U)آنها به ترتیب ۸۰ درصد و ۱۰ درصد تعیین میگردد.

در بخش بعدی این بخشنامه آمده است، کلیه اقلامی که قبلا توسط دولت، جداول تعرفه ای دراز مدت (دو ساله و بیشتر) و یا قوانین خاص برای آنها تدوین و اعلام گشته با توجه به برنامه ریزی قبلی و اقدام احتمالی سرمایه گذاران به تشخیص وزارت صنعت از مفاد این بند مستثنی است.

همچنین با توجه به اینکه کالا در یکی از سه حالت C.k.Dیا S.k.D ویا C.B.U  وجود دارد و از آنجا که تایید ورود کالا در حالتهای قطعات کاملا منفصله و نیمه ساخته به وزارت صنعت محول شده است، لذا تعیین موارد موضوع قاعده ۲-الف از زمان قابلیت اجرای قانون یاد شده نیز با وزارت صنعت، معدن و تجارت میباشد.

 

به گزارش تسنیم، گمرک ایران سال گذشته یکی از شرکتهای بزرگ لوازم خانگی کره ای را ۳۰۰۰ میلیارد تومان به خاطر شمول قاعده ۲-الف جریمه کرده بود. در همان ایام و پس از بالا گرفتن مساله تا سطوح مقامات ارشد دولتی، وزیر صنایع در مقام حمایت از شرکتهای خارجی وارد عرصه شد. به نظر میرسد با وجود صراحتِ نامه معاونت حقوقی ریاست جمهوری در خصوص تعیین شمولیت قاعده ۲-الف در حوزه شرکتهای لوازم خانگی موضوع جریمه ۳۰۰۰ میلیاردی با چالشهای جدی مواجه شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *