راهنمای جامع سفر به شنژن چین + راز محبوبیت شنژن (Shenzhen city, China)

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

تصویری از پرچم کشور چین

آنچه در این مقاله میخوانید

قبل از شروع مبحث جالب معرفی شهر شنژن چین، اول بیاییم این موضوع را بررسی کنیم که ویژگی های یک شهر خوب چیست و چرا بسیاری از افراد سفر به یک شهر خوب را در اولویت خود قرار می‌دهند؟

مسلما اولین ویژگی که یک شهر را تبدیل به شهری جذاب و پر طرفدار می‌کند؛ موقعیت جغرافیایی آن شهر است.بسیاری از افراد برای سفر یا حتی مهاجرت اغلب شهر هایی را انتخاب می‌کنند که دارای شهرت خاصی باشد؛ در این مورد باید گفت شهر شنژن چین یکی از همین شهر های پرطرفدار است.

حالا؛ اگر آماده شدید تا به این کشور سفر کنید؛ در ابتدا بهتر است با ویژگی های کلی این شهر آشنا شوید و بتوانید با آگاهی کامل به این شهر زیبا سفر کنید و در سفر دچار مشکلاتی که انتظارش را نداشتید، نشوید.

در انتها اگر موافق هستید تا بیشتر با شهر شنژن چین آشنا شوید؛ در ادامه همراه ما باشید تا به شکل اصولی به معرفی شنژن چین بپردازیم.

چرا باید به شنژن چین سفر کنیم؟

تصویری از شهر شنژن چین

اگر برای شما هم سوال شده است که چرا باید به شنژن چین سفر کنیم و چرا این شهر به عنوان یکی از قطب‌های پرطرفدار در بین مردم در نظر گرفته می‌شود؛ بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، اما لازم است در همین ابتدا ذکر کنیم که شهر شنزن یا شنژن به عنوان یکی از پویاترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. تحول بسیار سریع و چشمگیر این منطقه که در کمتر از چهار دهه رخ داده است به قدری مورد توجه جهان قرار گرفته است که بسیاری از افراد سفر به این شهر جذاب را در اولویت سفر های خود قرار دادند. همچنین با توجه به اینکه شهر شنژن به عنوان یکی از پر جنب و جوش‌ترین شهرهای چین همراه با جاذبه‌های فرهنگی محسوب می‌شود؛ باعث شده تا به عنوان مقصدی دیدنی و ایده‌آل برای بسیاری از کاوشگران در نظر گرفته شود.

پس بهتر است برای آشنایی دقیق تر با این شهر پر بحث ادامه مطلب را ادامه دهیم.

آشنایی با تاریخچه شنژن چین (Shenzhen city, China)

شهر شنژن چین به عنوان یکی از شهرهای کشور چین در استان گوانگ دونگ در نظر گرفته می‌شود. شنژن پیش از سال ۱۹۷۹ به عنوان یک بندر کوچک محسوب می‌شد؛ اما پس از سال ۱۹۸۰ به عنوان منطقه ویژه اقتصادی چین در نظر گرفته شد و همین امر موجب شد تا در مدت زمان کوتاهی جمعیت این شهر به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند.  

لازم به ذکر است که این شهر به عنوان یکی از پرطرفدارترین شهرهای چین در نظر گرفته می‌شود که سالانه حجم زیادی از توریست‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. پس اگر به چین سفر کردید حتما از این شهر نیز دیدن کنید.

حالا که با تاریخچه شهر شنزن آشنا شدید؛ بهتر است به معرفی کلی و همچنین ویژگی‌های این شهر زیبا و بزرگ بپردازیم.

معرفی شهر شنژن چین (Shenzhen city, China)

شاید شما فردی باشید که قصد سفر به شهر شنژن چین را دارید؛ اما شاید هم فردی باشید که شهر شنژن چین را برای مهاجرت انتخاب کردید در هر دو صورت شما نیاز دارید تا در ابتدا اطلاعات کاملی از این شهر به دست آورید تا بتوانید سفری خوب را تجربه کنید؛ از این رو در ادامه ما به معرفی کلی شهر شنژن چین خواهیم پرداخت تا به شکل اصولی با ویژگی‌های این شهر از موقعیت جغرافیایی گرفته تا زبان و فرهنگ آشنا شوید.

موقعیت جغرافیایی

شهر شنژن چین به عنوان یکی از شهرهای است که در نزدیکی رودخانه مروارید دلتا قرار گرفته است. شهر شنژن از شمال و شمال غرب با هویژو، از شمال و شمال غربی با لینگینگ یانگ و از جنوب با هنگ کنگ همسایگی دارد. شهر شنژن تقریباً در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان گوانگژو واقع شده است. این شهر دارای زمین‌های مسطح و در عین حال کوه‌ها و تپه‌ها است. به عنوان نمونه کوه ووتونگ در شنژن به عنوان دومین کوه مرتفع دلتای رود مروارید در نظر گرفته می‌شود.

اقتصاد شهر شنژن

شهر شنژن به عنوان یکی از پرجاذبه‌ترین شهرها برای سفر و یا حتی مهاجرت در نظر گرفته می‌شود. این شهر از محبوبیت بالایی در میان گردشگران برخوردار است. همچنین شنژن به عنوان یکی از شهرهای مهم اقتصادی در کشور چین شناخته می‌شود و حدود ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد؛ در نتیجه همین امر موجب شده است تا اقتصاد این کشور رشد و پیشرفت زیادی در طی سال های اخیر داشته باشد.

آب و هوا

اگر قرار است شهر شنژن چین را برای مهاجرت انتخاب کنید باید حتماً از آب و هوای آن اطلاع داشته باشید؛ چرا که ممکن است آب و هوای برای شما ناسازگار باشد. در ادامه باید گفت آب و هوای شنژن نیمه گرمسیری و مرطوب است. این شهر دارای تابستان‌های داغ و بسیار مرطوب و 

زمستان‌های نسبتاً خشک و معتدل دارد. فصل بهار در شنژن به عنوان ابری‌ترین و بارانی‌ترین فصل سال شناخته می‌شود و دارای بیشترین میزان بارندگی است. به طور کلی می‌توان گفت متوسط دمای هوا در طول سال از ۰.۲ درصد تا ۲۶.۶ متغیر است و میزان بارش سالانه تقریباً ۱.۹ میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود.

شرایط زندگی در شهر شنژن چین

به طور میانگین می‌توان گفت شرایط زندگی در شهر شنژن چین خوب است؛ چرا که شهر شنزن به عنوان یکی از شهرهای پویا با فرصت‌های شغلی بالا برای افراد به شمار می‌رود. همچنین شنژن به عنوان قطب فناوری چین در نظر گرفته می‌شود، از این رو افراد با تخصص‌های گوناگون می‌توانند در این کشور از فرصت‌های شغلی خوب بهره‌مند شوند.

هزینه زندگی

با توجه به اینکه شهر شنژن به عنوان دومین شهر گران در چین در نظر گرفته می‌شود؛ باید پیش از مهاجرت و یا سفر به این شهر هزینه‌های زندگی را به طور دقیق برآورد کنید. به طور میانگین می‌توان گفت برای هزینه زندگی در شهر شنژن ماهانه باید ۸۵۰ تا ۱۳۰۰ دلار در نظر داشته باشید؛ هر چند شما در تمام شهرهای چین نیز می‌توانید ماهانه با این میزان زندگی کنید.

هزینه تحصیل 

اگر شما شهر شنژن و یا کشور چین را برای تحصیل انتخاب کرده‌اید؛ باید بدانید که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های چین ساللنه از حدود ۸۰۰۰ دلار شروع می‌شود و ممکن است این هزینه به ۱۵۰۰ دلار برسد؛ از این رو اگر شما قصد دارید تا به تحصیل در این کشور بپردازید بهتر است با لیست دانشگاه‌های کم هزینه چین آشنا شوید که عبارت است از؛

  • دانشگاه ملی سامارا
  • دانشگاه نانجینگ 
  • دانشگاه بیجینگ
  • دانشگاه علوم تکنولوژی چین

و…

تصویری از سیستم حمل و نقل شنژن

فرصت های شغلی فوق العاده در شنژن چین

شنژن به عنوان مهد تمدن کشور چین در نظر گرفته می‌شود و سالانه فرصت‌های شغلی بسیار زیادی برای افراد در شهر به وجود می‌آید؛ از این رو بسیاری از افراد که علاقمند به سفر و یا مهاجرت به شهر شنژن چین هستند می‌توانند با توجه به تخصص خود در این کشور کسب درآمد کند؛ اما بعضی از شغل‌ها در این کشور از همیت بالاتری نسبت به سایر شغل ها برخوردار است؛ مانند: آموزش زبان انگلیسی

  • فناوری IT
  • مدیریت
  • خلبانی
  • پزشکی و داروسازی

و…

سیستم حمل و نقل

هر شهر و کشوری دارای سیستم حمل و نقلی مخصوص به خود است؛ از این رو آشنایی با سیستم حمل و نقل هر شهری که قصد مهاجرت و یا سفر به آن را دارید می‌تواند در مدیریت هزینه‌ها کمک بسیار زیادی به شما کند، از این رو در ادامه به برخی از سیستم‌های حمل و نقل چین می‌پردازیم.

  • مترو برای سفرهای درون شهری
  • تاکسی برای سفرهای درون شهری
  • قطار برای سفرهای برون شهری
  • سیستم حمل و نقل تراموا
  • کروز سواری در مسیرهای آبی چین
  • ریکشا سیستم حمل و نقل سنتی در کشور چین

فرهنگ و زبان

اگر بخواهیم در مورد فرهنگ و زبان شهر شنژن چین صحبت کنیم؛ باید بگوییم که زبان رسمی مردم در این شهر چینی است؛ اما بسیاری از مردم زبان انگلیسی را نیز متوجه می‌شوند.

 

 کلام پایانی

شهر پر جنب و جوش شنزن چین همواره به عنوان یکی از شهرهای پرطرفدار در میان افراد و به ویژه گردشگران در نظر گرفته می‌شود.شنژن چین با داشتن بازارها و مراکز تفریحی جذاب همواره توانسته است توجه جهانیان را به خود جلب کند. همچنین شنژن به علت داشتن بازارهای عمده توانسته است تا سهم عظیمی در واردات کالا به خود اختصاص دهد. در نتیجه در انتها اگر شما عزیزان قصد سفر به این شهر رویایی را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که مطالعه این مقاله که از سوی کارشناسان گروه تجاری ققنوس نوشته شده است؛ را از دست ندهید. همچنین اگر دوستان و یا آشنایان شما قصد دارند تا به این شهر زیبا سفر کنند، حتماً این مقاله را جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه برای آنها ارسال کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان در این صفحه هستیم.

 

 

 

 

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *